|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
YoNasHek
Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 14:22, 03 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
JayMoo napisał: | ten argument akurat pasuje tu jak pięść do nosa niestety...
w interesie kazdego (KAŻDEGO) lotniska swiata, jest bycie konkurencyjnym i atrakcyjnym dla przewoźników, wiec tutaj utrudnianie zycia konkurencji, o którym mówisz, byłoby totalnie bez sensu, chociażby w kontekscie budowy T2.
tymbardziej, ze jak juz wszyscy niemal jednogłośnie ustaliliśmy, takie granie innym (a chyba sobie i LOT'owi przede wszystkim, nie uważasz?) na nosie to kwestia kilku dni w roku.. |
Ale koszt jest niewspółmierny do zysków. I wcale nie podnosiłby konkurencyjności lotniska. Bo jedno to możliwości urządzenia, a drugie to uprawnienia pilotów. Na Okęciu przy procedurach CAT2 nie wiem, czy wypada więcej jak 5 do 10% rejsów. Widzialności poniżej 350m (minimum CAT2) zdarzają się niezmiernie rzadko i są krótkotrwałe. Generalnie w większości wypadków utrzymują się powyżej minimów. A utrzymanie sprawności lotniska w CAT3, to nie tylko koszt upgrade urządzenia, ale masy procedur i służb, również infrastruktury nienawigacyjnej.
W obecnej chwili w lotnictwie jest dużo mechanizmów, któe pozwalają prowadzić uregulowany ruch, jak np. sloty, co sprawia, że tylko linie, które średnio potrafią z tego wszystkiego korzystać, tracą.
Generalnie z maksymalnie dużym wyprzedzeniem planuje się pewne kroki, aby suma opóźnień i problemów była jak najmniejsza. Innym problemem są linie lotnicze - nie każda może siąść w każdych warunkach pogodowych na lotnisku, zatem podejrzewam, że realnie w CAT3a/b na Okeciu siadałoby kilka maszyn rocznie (wypadkowa warunków pogodowych + oprzyrządowania maszyn + minimów pilotów).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KuB@
Gość
|
Wysłany: Śro 23:27, 19 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Czegos tutaj nie rozumiem... Przeciez samoloty pasazerskie nie lataja VFR tylko IFR, i laduja wedlug wskazan np. ILS. Czy mgla robi wiec jakas roznice??
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 6:54, 20 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Żartujesz, pilocie, prawda?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KuB@
Gość
|
Wysłany: Sob 19:09, 22 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Atco > Ja narazie jestem w trakcie robienia PPL Do IFR jeszcze mi troche brakuje wiec zdziwil mnie fakt ze mgla moze robic jakas roznice jezeli nie lecisz VFR. Bylbym wdzieczny jezeli moglby mi to ktos troche wyjasnic. Z gory dzieki.
KuB@
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 19:36, 22 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Istnieją minimalne warunki w których można lądować wg przyrządów. Tylko ILS CAT IIIc zapewnia możliwośc lądowania w warunkach 0/0, ale to droga zabawka i niewiele samolotów i zało ma do tego uprawnienia.
W ILS CAT I - czli najpowszechniejszym - minimalna podstawa chmur wynosi 60m a widzialność 800m (ew. RVR 550m).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KuB@
Gość
|
Wysłany: Nie 2:45, 23 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Dzieki za odp
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
YoNasHek
Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 13:37, 23 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Atco napisał: | W ILS CAT I - czli najpowszechniejszym - minimalna podstawa chmur wynosi 60m a widzialność 800m (ew. RVR 550m). |
Widzialność może spaść do 600m przy CAT1, o ile pas wyposażony jest w światła krawędziowe i osiowe i dopuszczone zejścia z pasa mają światła osi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|