Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Awaria na Okęciu - lotnisko zamknięte
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Warszawa - Okęcie (EPWA/WAW)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
YoNasHek




Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 14:22, 03 Kwi 2006    Temat postu:

JayMoo napisał:
ten argument akurat pasuje tu jak pięść do nosa niestety...
w interesie kazdego (KAŻDEGO) lotniska swiata, jest bycie konkurencyjnym i atrakcyjnym dla przewoźników, wiec tutaj utrudnianie zycia konkurencji, o którym mówisz, byłoby totalnie bez sensu, chociażby w kontekscie budowy T2.
tymbardziej, ze jak juz wszyscy niemal jednogłośnie ustaliliśmy, takie granie innym (a chyba sobie i LOT'owi przede wszystkim, nie uważasz?) na nosie to kwestia kilku dni w roku.. Smile


Ale koszt jest niewspółmierny do zysków. I wcale nie podnosiłby konkurencyjności lotniska. Bo jedno to możliwości urządzenia, a drugie to uprawnienia pilotów. Na Okęciu przy procedurach CAT2 nie wiem, czy wypada więcej jak 5 do 10% rejsów. Widzialności poniżej 350m (minimum CAT2) zdarzają się niezmiernie rzadko i są krótkotrwałe. Generalnie w większości wypadków utrzymują się powyżej minimów. A utrzymanie sprawności lotniska w CAT3, to nie tylko koszt upgrade urządzenia, ale masy procedur i służb, również infrastruktury nienawigacyjnej.

W obecnej chwili w lotnictwie jest dużo mechanizmów, któe pozwalają prowadzić uregulowany ruch, jak np. sloty, co sprawia, że tylko linie, które średnio potrafią z tego wszystkiego korzystać, tracą.

Generalnie z maksymalnie dużym wyprzedzeniem planuje się pewne kroki, aby suma opóźnień i problemów była jak najmniejsza. Innym problemem są linie lotnicze - nie każda może siąść w każdych warunkach pogodowych na lotnisku, zatem podejrzewam, że realnie w CAT3a/b na Okeciu siadałoby kilka maszyn rocznie (wypadkowa warunków pogodowych + oprzyrządowania maszyn + minimów pilotów).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KuB@
Gość






PostWysłany: Śro 23:27, 19 Kwi 2006    Temat postu:

Czegos tutaj nie rozumiem... Przeciez samoloty pasazerskie nie lataja VFR tylko IFR, i laduja wedlug wskazan np. ILS. Czy mgla robi wiec jakas roznice??
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 6:54, 20 Kwi 2006    Temat postu:

Żartujesz, pilocie, prawda?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KuB@
Gość






PostWysłany: Sob 19:09, 22 Kwi 2006    Temat postu:

Atco > Ja narazie jestem w trakcie robienia PPL Wink Do IFR jeszcze mi troche brakuje wiec zdziwil mnie fakt ze mgla moze robic jakas roznice jezeli nie lecisz VFR. Bylbym wdzieczny jezeli moglby mi to ktos troche wyjasnic. Z gory dzieki.

KuB@
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 19:36, 22 Kwi 2006    Temat postu:

Istnieją minimalne warunki w których można lądować wg przyrządów. Tylko ILS CAT IIIc zapewnia możliwośc lądowania w warunkach 0/0, ale to droga zabawka i niewiele samolotów i zało ma do tego uprawnienia.
W ILS CAT I - czli najpowszechniejszym - minimalna podstawa chmur wynosi 60m a widzialność 800m (ew. RVR 550m).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KuB@
Gość






PostWysłany: Nie 2:45, 23 Kwi 2006    Temat postu:

Dzieki za odp Smile
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
YoNasHek




Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 13:37, 23 Kwi 2006    Temat postu:

Atco napisał:
W ILS CAT I - czli najpowszechniejszym - minimalna podstawa chmur wynosi 60m a widzialność 800m (ew. RVR 550m).

Widzialność może spaść do 600m przy CAT1, o ile pas wyposażony jest w światła krawędziowe i osiowe i dopuszczone zejścia z pasa mają światła osi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Warszawa - Okęcie (EPWA/WAW) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin