|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Moniksa
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 15:20, 03 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
ja nic nie rozumiem....;(...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 15:26, 03 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
To napisz, czego nie rozumiesz, chętnie wyjaśnię.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Moniksa
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 15:34, 03 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Właściwie wszystkiego. Czy istnieje jakiś uporządkowany podział co do typu lądowań? Tu jakies PAN PAN.. zaraz przymusowe, awaryjne...Gubię sie w tym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 15:40, 03 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Jak samolot ma problem, to albo jest to sytuacja związana z samolotem, albo z czymś na jego pokładzie.
Jak samolot jest zepsuty, to ląduje awaryjnie - jako pierwszy
Jak pasażer jest zepsuty, to ląduje nieawaryjnie (cały ten podział na przymusowe, awaryjne, techniczne itp. jest nieco sztuczny) - niekoniecznie jako jedynka (bo przecież samolot jest sprawny), ale bez opóźniania samolotu, bo w końcu chodzi o chorego człowieka i dobrze byłoby, żeby otrzymał opiekę medyczną jak najszybciej. Nie oznacza to natomiast, że kontroler musi wywalić wszystkie inne samoloty na podejściu w kosmos.
Wywołania PAN PAN i MAYDAY MAYDAY MAYDAY już wyjaśniono; chodzi o jednoznaczne przykucie uwagi kontrolera.
Zagadka za 1000 pkt: skąd wzięło się MAYDAY? (Chociaż to temat na inne forum niż warszawskie i pewnie do przyklejenia, bo odpowiedź jest bardzo zaskakująca - może moderator przeklei?)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Pią 15:50, 03 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Mayday - komunikat o bezpośrednim zagrożeniu życia. Wywodzi się z francuskiego "m'aider" oznaczającego "pomocy".
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Coddy
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 624
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 15:50, 03 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Atco napisał: |
Zagadka za 1000 pkt: skąd wzięło się MAYDAY? (Chociaż to temat na inne forum niż warszawskie i pewnie do przyklejenia, bo odpowiedź jest bardzo zaskakująca - może moderator przeklei?) |
Hehe, ostatnio się tym interesowałem i jeszcze pamiętam.
To jest fonetyczny zapis z francuskiego m'aidez - czyli po prostu
"pomocy!"
W zasadzie powinno być po polsku "maide".
Pozdrówka,
Paweł.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 15:52, 03 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
No to jestem o 2000 pkt w plecy
Podobno podczas głosowania w ICAO nt. wybory oficjalnego języka korespondencji lotniczej angielski wygrał z francuskim jednym głosem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Pią 15:55, 03 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Atco napisał: | No to jestem o 2000 pkt w plecy
Podobno podczas głosowania w ICAO nt. wybory oficjalnego języka korespondencji lotniczej angielski wygrał z francuskim jednym głosem. |
hihih.. to jak, dostane lizaka??? , bylem pierwszy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 15:57, 03 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Może jak bedę w Krakowie, ale to za parę miesięcy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Moniksa
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 18:31, 03 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Atco napisał: | Jak samolot ma problem, to albo jest to sytuacja związana z samolotem, albo z czymś na jego pokładzie.
Jak samolot jest zepsuty, to ląduje awaryjnie - jako pierwszy
Jak pasażer jest zepsuty, to ląduje nieawaryjnie (cały ten podział na przymusowe, awaryjne, techniczne itp. jest nieco sztuczny) - niekoniecznie jako jedynka (bo przecież samolot jest sprawny), ale bez opóźniania samolotu, bo w końcu chodzi o chorego człowieka i dobrze byłoby, żeby otrzymał opiekę medyczną jak najszybciej. Nie oznacza to natomiast, że kontroler musi wywalić wszystkie inne samoloty na podejściu w kosmos.
Wywołania PAN PAN i MAYDAY MAYDAY MAYDAY już wyjaśniono; chodzi o jednoznaczne przykucie uwagi kontrolera.
Zagadka za 1000 pkt: skąd wzięło się MAYDAY? (Chociaż to temat na inne forum niż warszawskie i pewnie do przyklejenia, bo odpowiedź jest bardzo zaskakująca - może moderator przeklei?) |
Dzieki Atco za wyjaśnienie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 18:49, 03 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Żeby zagmatwać: jak sklasyfikować lądowanie samolotu z zepsutym radiem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spotter
Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: GDN
|
Wysłany: Pią 19:06, 03 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Atco napisał: | Żeby zagmatwać: jak sklasyfikować lądowanie samolotu z zepsutym radiem? |
Zmieniasz squak na 7600, co system radarowy automatycznie wykrywa i sygnalizuje kontrolerowi. Ale co dalej- to nie mam pojecia. Byl wogole w histori lotnictwa cywilnego taki przypadek?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bbb
Dołączył: 13 Paź 2005
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Pią 19:46, 03 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Spotter napisał: | Zmieniasz squak na 7600, co system radarowy automatycznie wykrywa i sygnalizuje kontrolerowi. Ale co dalej- to nie mam pojecia. Byl wogole w histori lotnictwa cywilnego taki przypadek? |
Kiedyś był o tym wątek na A.necie. Wynikało z niego, że w sytuacji, w której samolot nie może nadawać komunikatów, sygnalizuje to przez squawk 7600, kontrola później nakazuje mu lądować wydając mu polecenia głosowe. Ponieważ załoga nie może odpowiedzieć kontrola prosi o zmianę squawk'a aby potwierdzić otrzymanie ostatniej transmisji. Nie wiem, co się dzieje w przypadku utraty możliwości odbioru. Nie zawsze, ale w wielu przypadkach na pokładzie znajdują się telefony (chodzi mi o te telefony, które podobno nie zakłócają pracy systemów pokładowych), z których zawsze można zadzwonić do odpowiednich służb i poinformować o problemie. Myślę jednak, że prawdopodobieństwo, w której wysiadłyby wszystkie 3 czy 4 radia w samolocie jest bardzo niska.
Bartek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HG
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 19:48, 03 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Spotter napisał: | Atco napisał: | Żeby zagmatwać: jak sklasyfikować lądowanie samolotu z zepsutym radiem? |
Zmieniasz squak na 7600, co system radarowy automatycznie wykrywa i sygnalizuje kontrolerowi. Ale co dalej- to nie mam pojecia. Byl wogole w histori lotnictwa cywilnego taki przypadek? |
z samej Polski z ostatnich lat znam kilka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 20:09, 03 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Poza tym nie wszędzie jest kontrola radarowa - zmiana squawka nic wtedy nie mówi.
Zagadką pozostaje, jak przy dwustronnej utracie łączności ustalić, czy zepsuło się tylko radio, czy może cały samolot.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|