Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

awaryjne na Okeciu?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Warszawa - Okęcie (EPWA/WAW)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grztus




Dołączył: 07 Lis 2005
Posty: 480
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Radom/Warszawa

PostWysłany: Pią 20:40, 03 Lut 2006    Temat postu:

Chyba najbardziej znany przypadek popsutego radia ostatnich miesięcy miał miejsce w wakacje, kiedy to bodajże Tunezyjski Airbus starcił łączność nad Słowacją, z Czech wystartowały na przechwycenie dwa Gripeny (pierwszy lot bojowy czeskich Gripenów), później wartę przejęły Niemieckie F-4, gdyż samolot wleciał w przestrzeń powietrzną Niemiec (leciał chyba do Berlina). Wszyscy pamiętali wtedy o tragedii cyprysjkiego Boeinga sprzed zaledwie kilkunastu dni. Na szczęście okazało się że była to tylko poważna awaria radia.

Jeżeli chodzi o uszkodzenie radia, to o ile załoga ustawi squawk na 7600, lot może być kontynuowany. Nawet jeżeli samolot podchodzi do lądowania i straci wtedy radio, wieża posługuje się światłem (reflektorem) umieszczonym na dachu wieży dającym czerwone lub białe (ewentualnie zielone) światło, w zależności od udzielenia zgody lub jej nieudzielenia.
Nie wiem tylko co w przypadku mgły lub opadów, kiedy światła z wieży nie widać.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grztus dnia Pią 20:46, 03 Lut 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 20:42, 03 Lut 2006    Temat postu:

grztus napisał:

Jeżeli chodzi o uszkodzenie radia, to o ile załoga ustawi squawk na 7600, lot może być kontynuowany


A jak nie włączy?

7600 to wyłącznie informacja dla ATC, że samolot utracił łączność i wie o tym.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grztus




Dołączył: 07 Lis 2005
Posty: 480
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Radom/Warszawa

PostWysłany: Pią 20:44, 03 Lut 2006    Temat postu:

Jeżeli o Polskę chodzi, znam przypadek, kiedy piloci po starcie z Paryża i wejściu w korytarz ściszyli radio żeby rozwiązywać krzyżówki i zapomnieli o tym, aż w końcu któryś z nich zorientował się że coś długo się nikt do nich nie odzywa. Zgłosili się wtedy i okazało się, że przelecieli cały obszar Niemiec bez kontaktu z kontrolą, wlecieli już nad Polskę, a z Mińska wystartowała właśnie para dyżurna Migów 29. Podobno samoloty nie zostały zawrócone, gdyż skoro już wystartowały, dowództwo postanowiło pozwolić im na trening.

W tej sytuacji nie włączyli 7600, bo nie wiedzieli nawet, że ktoś się do nich odzywa....

Wiem że ta wypowiedź wygląda trochę ogólnikowo, bez żadnych dat i nazw, ale sytuacja ta miała naprawdę miejsce.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 20:57, 03 Lut 2006    Temat postu:

Szczerze wątpię, żeby jakikolwiek pilot wiedząc, że będzie przelatywał przez kilka FIRów wyłączył sobie radio. Musiałby być wyjątkowym cymbałem, zwłaszcza, że rozwiązanie krzyżówki nie trwa godzinę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcinj
Moderator



Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 21:09, 03 Lut 2006    Temat postu:

jakby był wyjątkowym cymbałem, to i krzyżówka może mu długo zająć Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 21:13, 03 Lut 2006    Temat postu:

Otóż to Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grztus




Dołączył: 07 Lis 2005
Posty: 480
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Radom/Warszawa

PostWysłany: Pią 23:00, 03 Lut 2006    Temat postu:

No więc tak się składa, że samolot ten leciał z Paryża do Warszawy, pilotowali polacy (Lot), a historię znam, gdyż jednym z pilotów był mój znajomy...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 8:04, 04 Lut 2006    Temat postu:

Piloci mają skłonność do ubarwiania swoich opowieści. Poza tym Mińsk nie jest jedynym lotniskiem wykonującym Air Policing - są takie, które leżą bliżej granicy niemieckiej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
YoNasHek




Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 10:41, 04 Lut 2006    Temat postu:

Mają. I czesto też, ku mojemu zdziwieniu,kombinują.

Kiedy jakiś czas temu zgłosił się z niesprawnym radiem, pilot udawał, że nic się nie dzieje. Zaregował dopiero wtedy, kiedy otrzymał polecenie przerwania kołowania i usunięcią usterki. To jest diabelnie niebezpieczne, a jeśli się dzieje na ziemi, przed odlotem, to pilot sam powinien zdawać sobię sprawę z zagrożenia i braku możliwości startu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr Chyla




Dołączył: 21 Mar 2006
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 19:21, 21 Mar 2006    Temat postu:

Niedawno widziałem jak samolot lotu 737-500 jadąc już po pasie jeszcze dość wolno zwolnił i zawrócił na miejsce postojowe gdzie czekała już karetka.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skala




Dołączył: 16 Mar 2006
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa/urynów

PostWysłany: Wto 21:57, 21 Mar 2006    Temat postu:

Witam,to mój pierwszy post Embarassed ,chciałem dodac ze wystarczy posiedziec troszke na częstotliowsciach CPR warszawa<centrum pogotowia ratunkowego>i mozna raz na jakis czas usłyszec ze kierują karetke na Okęcie bo niedługo ma lądowac samolot z chorym-a to po drodze mu sie stało cos,a to wyleciał z jakimis kłopotami zdrowotnymi i mu sie pogorszyło po drodze,ale od nich specjalnego pospiechu jakos nie widac Wink pozdrawiam Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomekkf18




Dołączył: 27 Lut 2006
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Czw 15:30, 23 Mar 2006    Temat postu:

Atco napisał:
Piloci mają skłonność do ubarwiania swoich opowieści. Poza tym Mińsk nie jest jedynym lotniskiem wykonującym Air Policing - są takie, które leżą bliżej granicy niemieckiej.

Niestety nie masz racji. Tylko i wyłacznie 21ELT działa w systemie AirPolicing. Zadna inna


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 8:12, 24 Mar 2006    Temat postu:

Na dziś.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomekkf18




Dołączył: 27 Lut 2006
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Pią 11:12, 24 Mar 2006    Temat postu:

Atco napisał:
Na dziś.


I na przyszłość. były plany włączenia Malborka do systemu, ale dowództwo SP doszło do wniosku że Mińsk Maz. wystarczy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 11:52, 24 Mar 2006    Temat postu:

To na ch... te F16 kupujemy? Dla ozdoby?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Warszawa - Okęcie (EPWA/WAW) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin