|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grztus
Dołączył: 07 Lis 2005
Posty: 480
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Radom/Warszawa
|
Wysłany: Pią 20:40, 03 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Chyba najbardziej znany przypadek popsutego radia ostatnich miesięcy miał miejsce w wakacje, kiedy to bodajże Tunezyjski Airbus starcił łączność nad Słowacją, z Czech wystartowały na przechwycenie dwa Gripeny (pierwszy lot bojowy czeskich Gripenów), później wartę przejęły Niemieckie F-4, gdyż samolot wleciał w przestrzeń powietrzną Niemiec (leciał chyba do Berlina). Wszyscy pamiętali wtedy o tragedii cyprysjkiego Boeinga sprzed zaledwie kilkunastu dni. Na szczęście okazało się że była to tylko poważna awaria radia.
Jeżeli chodzi o uszkodzenie radia, to o ile załoga ustawi squawk na 7600, lot może być kontynuowany. Nawet jeżeli samolot podchodzi do lądowania i straci wtedy radio, wieża posługuje się światłem (reflektorem) umieszczonym na dachu wieży dającym czerwone lub białe (ewentualnie zielone) światło, w zależności od udzielenia zgody lub jej nieudzielenia.
Nie wiem tylko co w przypadku mgły lub opadów, kiedy światła z wieży nie widać.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez grztus dnia Pią 20:46, 03 Lut 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 20:42, 03 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
grztus napisał: |
Jeżeli chodzi o uszkodzenie radia, to o ile załoga ustawi squawk na 7600, lot może być kontynuowany |
A jak nie włączy?
7600 to wyłącznie informacja dla ATC, że samolot utracił łączność i wie o tym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grztus
Dołączył: 07 Lis 2005
Posty: 480
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Radom/Warszawa
|
Wysłany: Pią 20:44, 03 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Jeżeli o Polskę chodzi, znam przypadek, kiedy piloci po starcie z Paryża i wejściu w korytarz ściszyli radio żeby rozwiązywać krzyżówki i zapomnieli o tym, aż w końcu któryś z nich zorientował się że coś długo się nikt do nich nie odzywa. Zgłosili się wtedy i okazało się, że przelecieli cały obszar Niemiec bez kontaktu z kontrolą, wlecieli już nad Polskę, a z Mińska wystartowała właśnie para dyżurna Migów 29. Podobno samoloty nie zostały zawrócone, gdyż skoro już wystartowały, dowództwo postanowiło pozwolić im na trening.
W tej sytuacji nie włączyli 7600, bo nie wiedzieli nawet, że ktoś się do nich odzywa....
Wiem że ta wypowiedź wygląda trochę ogólnikowo, bez żadnych dat i nazw, ale sytuacja ta miała naprawdę miejsce.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 20:57, 03 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Szczerze wątpię, żeby jakikolwiek pilot wiedząc, że będzie przelatywał przez kilka FIRów wyłączył sobie radio. Musiałby być wyjątkowym cymbałem, zwłaszcza, że rozwiązanie krzyżówki nie trwa godzinę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcinj
Moderator
Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 21:09, 03 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
jakby był wyjątkowym cymbałem, to i krzyżówka może mu długo zająć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 21:13, 03 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Otóż to
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grztus
Dołączył: 07 Lis 2005
Posty: 480
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Radom/Warszawa
|
Wysłany: Pią 23:00, 03 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
No więc tak się składa, że samolot ten leciał z Paryża do Warszawy, pilotowali polacy (Lot), a historię znam, gdyż jednym z pilotów był mój znajomy...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 8:04, 04 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Piloci mają skłonność do ubarwiania swoich opowieści. Poza tym Mińsk nie jest jedynym lotniskiem wykonującym Air Policing - są takie, które leżą bliżej granicy niemieckiej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
YoNasHek
Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 10:41, 04 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Mają. I czesto też, ku mojemu zdziwieniu,kombinują.
Kiedy jakiś czas temu zgłosił się z niesprawnym radiem, pilot udawał, że nic się nie dzieje. Zaregował dopiero wtedy, kiedy otrzymał polecenie przerwania kołowania i usunięcią usterki. To jest diabelnie niebezpieczne, a jeśli się dzieje na ziemi, przed odlotem, to pilot sam powinien zdawać sobię sprawę z zagrożenia i braku możliwości startu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotr Chyla
Dołączył: 21 Mar 2006
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 19:21, 21 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Niedawno widziałem jak samolot lotu 737-500 jadąc już po pasie jeszcze dość wolno zwolnił i zawrócił na miejsce postojowe gdzie czekała już karetka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skala
Dołączył: 16 Mar 2006
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa/urynów
|
Wysłany: Wto 21:57, 21 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Witam,to mój pierwszy post ,chciałem dodac ze wystarczy posiedziec troszke na częstotliowsciach CPR warszawa<centrum pogotowia ratunkowego>i mozna raz na jakis czas usłyszec ze kierują karetke na Okęcie bo niedługo ma lądowac samolot z chorym-a to po drodze mu sie stało cos,a to wyleciał z jakimis kłopotami zdrowotnymi i mu sie pogorszyło po drodze,ale od nich specjalnego pospiechu jakos nie widac pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomekkf18
Dołączył: 27 Lut 2006
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Czw 15:30, 23 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Atco napisał: | Piloci mają skłonność do ubarwiania swoich opowieści. Poza tym Mińsk nie jest jedynym lotniskiem wykonującym Air Policing - są takie, które leżą bliżej granicy niemieckiej. |
Niestety nie masz racji. Tylko i wyłacznie 21ELT działa w systemie AirPolicing. Zadna inna
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 8:12, 24 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Na dziś.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomekkf18
Dołączył: 27 Lut 2006
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Pią 11:12, 24 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
I na przyszłość. były plany włączenia Malborka do systemu, ale dowództwo SP doszło do wniosku że Mińsk Maz. wystarczy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|