|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stayyoung
Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Czw 21:13, 02 Lut 2006 Temat postu: awaryjne na Okeciu? |
|
|
slucham sobie skanera nasluchowego i na czestotliwosci pogotowia ratunkowego jakies 15-20 min temu jeden z zespolow jechal na Okecie na plyte, bo mieli dziewczynke z niewydolnosia krazeniowo - oddechowa z jakiegos samolotu. Odwozili ja z samolotu do CZD. Z relacji ktora slyszalem wynikalo chybam ze bylo to awaryjne ladowanie, bo jej stan bylo powazny
Ktos wiec wiecej na ten temat?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 9:19, 03 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Lądowanie z chorym na pokładzie to nie jest lądowanie awaryjne.
Samolot/śmigłowiec ratunkowy też nie ląduje awaryjnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spotter
Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: GDN
|
Wysłany: Pią 9:23, 03 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Samolot z powaznie chora osoba ma ladowanie awaryjne, bo inaczej tego nie nazwiesz. Pilot zglasza komunikatem PAN PAN i podaje problem. W takiej sytuacji zostaje ustawiony tak, ze nie czeka w kolejce, ale idzie bezposrednio do ladowania. Sluzby ratunkowe sa juz powiadomione i w momencie, jak samolot siada, zostaje skierowany na oddzielnie miejsce, gdzie bez wiekszych problemow podjedzie karetka, albo blisko smiglowca.
Jest jeszcze druga mozliwosc zgloszenia problemu - a mianowicie MAYDAY, oznaczajacy powazny problem, typu palacy sie silnik. Wtedy idzie automatycznie do ladowania i wszystkie maszyny, jakie obecnie sa na podejsciu zostaja przeniesione na drugi krag.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Oskar Lima
Dołączył: 15 Sty 2006
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPSC
|
Wysłany: Pią 9:40, 03 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Zgadzam się z Atco, lądowanie z chorym na pokładzie nie jest lądowaniem awaryjnym.
Spotter, a jak nazwiesz lądowanie w drugim opisanym przez Ciebie przypadku, czyli z palącym się silnikiem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spotter
Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: GDN
|
Wysłany: Pią 9:49, 03 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Wszystko to sa ladowania awaryjne. A awaryjne dlatego, ze nie idzie planowo poprzez kolejke, na kregi, hldg itp, tylko od razu go kieruja do ladowania. Przyklad palacego sie silnika podalem, bo pierwsze mi przyszlo do glowy. Ale zasada jest taka - jak cos sie dzieje, to pilot wzywa pomocy - albo PAN PAN, albo MAYDAY. Osoby chore na pokladzie sa komunikowane poprzez PAN PAN i samolot idzie bezposrednio do ladowania. Kontrola go tak kieruje, ze pomija hldg i race tracki i od razu na prosta na stabilizacje. I chcac nie chcac, nazywa sie to tez ladowaniem awaryjnym.
Zas poprzez MAYDAY jest wzywana pomoc w powaznych probklemach, typu wlasnie silnik, dehermetyzacja, problemy z awionika, elktryka, elektronika itp.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Oskar Lima
Dołączył: 15 Sty 2006
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPSC
|
Wysłany: Pią 9:54, 03 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
To w takim razie czym różni się lądowanie awaryjne od przymusowego?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spotter
Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: GDN
|
Wysłany: Pią 11:18, 03 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Oskar Lima napisał: | To w takim razie czym różni się lądowanie awaryjne od przymusowego? |
Hmmm, tu mnie zagiales, bo nie wiem Mozliwe, ze wlasnie przymusowe jest tym pierwszym. Ale ja zawsze sie spotkalem z okresleniem "awaryjne". Mozliwe, ze wlasnie o to chodzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
k_sko
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 11:31, 03 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
To mogła też być sanitarka. A karetki jechały na lotnisko, po to żeby z samolotu przewieżć szybko do szpitala. Tak się zdarza często.
KS
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Oskar Lima
Dołączył: 15 Sty 2006
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPSC
|
Wysłany: Pią 11:41, 03 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Spotter napisał: | Oskar Lima napisał: | To w takim razie czym różni się lądowanie awaryjne od przymusowego? |
Hmmm, tu mnie zagiales, bo nie wiem Mozliwe, ze wlasnie przymusowe jest tym pierwszym. Ale ja zawsze sie spotkalem z okresleniem "awaryjne". Mozliwe, ze wlasnie o to chodzi. |
Różnica jest taka, że jeżeli samolot deklaruje sytuację w niebezpieczeństwie i ląduje na lotnisku, które miał w planie lotu to mamy lądowanie awaryjne, a jeśli ląduje na lotnisku (ew. terenie przygodnym), którego nie miał w planie lotu to jest lądowanie przymusowe.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 13:00, 03 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Emergency to emergency, Pan Pan Medical to Pan Pan Medical.
Emergency bezwzględnie ląduje pierwszy.
Samolot z chorym ląduje bez opóźnień, a to spora różnica.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Coddy
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 624
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 13:10, 03 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Atco napisał: | Emergency to emergency, Pan Pan Medical to Pan Pan Medical.
Emergency bezwzględnie ląduje pierwszy.
Samolot z chorym ląduje bez opóźnień, a to spora różnica. |
PAN PAN jak rozumiem to nie tylko medical?
Jak sluchalem zapisu ATC po tym jak wylecial z pasa AF 340,
piloci, którym kończyło się paliwo na holdzie też wołali PAN PAN.
Pozdrówka,.
Paweł Guraj.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
robbo2k
Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 13:14, 03 Lut 2006 Temat postu: Re: awaryjne na Okeciu? |
|
|
Ladowanie awaryjne to bardziej pojecie medialne.
Pozatym byc moze ten samolot lecial wlasnie do Warszawy.
PAN PAN to tylko forma zwrocenia uwagi organow ruchu ze mamy powazna sprawe i ze maja sie do nas NATYCHMIAST zwrocic a pozastale samoloty maja siedziec CICHO.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 13:29, 03 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Kończące się paliwo to nie emergency, skoro jeszcze go trochę jest (np. na 10 minut).
Rozsądek podpowiadałby mi, żeby jednak posadzić takiego delikwenta jako pierwszego. Choćby na wypadek zablokowania pasa przez poprzednika.
a Pan Pan oznacza jedynie tyle, ze sprawa jest pilna, ale samolot jest sprawny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
YoNasHek
Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 13:47, 03 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
bo PAN PAN jest depeszą PILNOŚCI.
PAN PAN służący zwróceniu uwagi na to, że to, co potem powie pilot wymaga potraktowania tego jako priorytetu, jest to depesza alarmująca i pilna (według przepisów), jednak nie stanowi o zagrożeniu statku powietrznego.
Zatem - jeśli samolot ma mało paliwa, ale nei zagraża to jego bezpieczeństwu może użyć PAN PAN, dla zwrócenia uwagi, że powinien być traktowany z uwagą i priorytetowo.
robbo2k nieco przesadził mówiąc, że inne maszyny mają siedzeć cicho.
A szczególnym wypadkiem jest PAN PAN MEDICAL, który zwraca uwagę na to, że na pokładzie znajduje się osoba, której stan zdrowia wymaga szybkiego lądowania i w związku z tym samolot powinien nie być opóźniany, a w miarę możliwości traktowany priorytetowo.
Co do lądowan awaryjnych, przymusowych: lądowanie na oparach paliwa jest przymusowym.
A faktem jest, że wszystko, co nietypowe, pismaki traktują, jako awaryjne. Co nie znaczy, że jeśli jesteśmy już na forum lotniczym, że mamy powtarzać ich błędy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Coddy
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 624
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 13:59, 03 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Dzięki Jarku za wyjaśnienie.
Teraz już wsjo jasne
Pozdrówka,
Paweł Guraj.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|