 |
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Coddy
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 624
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 12:47, 18 Kwi 2006 Temat postu: Co to za separacja |
|
|
Hej.
Zdjęcie podesłane przez znajomego
zrobione na podejściu na okęcie na pas 33
(osiedle po prawej stronie Puławskiej jadąc w kierunku Piaseczna)
Nie wiem jak to możliwe...
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrówka,
Paweł.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Coddy dnia Wto 12:53, 18 Kwi 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kshyhoo
Moderator
Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 574
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: 1km od EPWA
|
Wysłany: Wto 12:52, 18 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Uuuuuu Niesamowite!!! Przecież to jest tak na oko max 300-400 m między nimi, naprawde blisko!
Ciekawe kto zawalił, kontroer, czy pilot....?
PS: w tym temacie grztus mógłby opisać historię pewnego lądowania naszej CASY
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 13:15, 18 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
A skąd wiecie, że nie ma separacji pionowej?
A może po prostu oba podchodzą z widocznością i same utrzymują separację?
A co to za historia z tą Casą?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kshyhoo
Moderator
Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 574
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: 1km od EPWA
|
Wysłany: Wto 13:28, 18 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
ATCO, ale jeżeli to jest w okolicach Puławskiej to jest 1-2 mile od progu pasa33, nie sądzisz że są za blisko siebie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 13:52, 18 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Zakładając, że oba podchodzą z widocznością to nie ma znaczenia, w jakiej są odległości od pasa. Pilot drugiego samolotu ma obowiązek sam utrzymywać separację. Czy wiem, co zrobił pierwszy samolot? Jeśli szedł na overshoota to w ogóle nie ma o czym gadać, bo się nie miały szans dogonić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
k_sko
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 14:44, 18 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Czy to przypadkiem nie fake?
KS
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Coddy
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 624
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 14:50, 18 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
k_sko napisał: | Czy to przypadkiem nie fake?
|
Klient twierdzi, że nie (ma na dowód kliszę)
Pzdr,
Paweł.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grztus
Dołączył: 07 Lis 2005
Posty: 480
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Radom/Warszawa
|
Wysłany: Wto 18:09, 18 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Sprawa nie dotyczyła Casy, tylko Antka-28 (tudzież Sky Trucka, w każdym razie w malowaniu wojskowym) i ATR-a 42 Eurolotu. Robiłem nocne foto przy progu 11 (było już całkowicie ciemno). Widziałem światła ATR-a na prostej i powyżej niego światła innego samolotu, który znajdował się bardzo wysoko jak na prostą do lądowania (zastanawiałem się czy po prostu nie jest daleko). Ale w pewnym momencie zobaczyłem jak ten drugi samolot niemal nurkuje, światło bardzo szybko przesuwało się do dołu. Ostatecznie dojrzałem że ATR i An znajdują się około 2 km od siebie, przy czym antek leciał zdecydowanie szybciej (jak na moje oko). Nie spodziewałem się że są aż tak blisko dopóki nie zobaczyłem jak ATR próbuje uciekać ostro w lewo i do góry zwiększając moc (było to jakieś 4 km od progu 11, wszystko było już wyraźnie widać) a Antek skręca ostro w prawo. Po chwili ATR wrócił równie ciasnym skrętem na ścieżkę i wylądował a Antek przeleciał nad budynkami M1 na Okęciu. Nie wiem kto zaspał, bo nie miałem skanera, ale myślę że na równi kontroler co pilot Antka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcinj
Moderator
Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 18:22, 18 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
a jaka była ogniskowa?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 20:26, 18 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
@ grztus: jestem bardzo sceptyczny jeśli chodzi o ferowanie wyroków na podstawie tego, co się wyłącznie widziało. Z Twojego opisu nie wynika, jakie były przyczyny tych manewrów; z kolei podawanie odległości między samolotami na nocnym niebie metodą "na Bolka oko" jest miało wiarygodne. Z szybkością to samo: An28 z całą pewnością nie jest szybszy od ATRa.
Nie widzę powodu, dla którego miałby uciekać doganiany na podejściu samolot (i w jaki sposób miałby to zrobić: waląc w glebę, żeby zwiększyć różnicę wysokości?).
Moje rozwiązanie tej zagadki jest następujące: An podchodził jako nr 2 utrzymując własną separację. ATR nie dostał zgody na lądowanie, bo ktoś np. był na pasie i tak się ociągał z jego opuszczeniem, że w końcu ATR dostał 360 stopni w lewo (wygodniej tak, niż wywijać całego go-arounda, a za chwilę miał dostać lądowanie tak czy inaczej). Ponieważ An był blisko za ogonem nie było separacji pionowej, więc i An musiał się nieco wznieść i odbić w prawo. Cała historia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Coddy
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 624
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 21:14, 18 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Atco napisał: | Moje rozwiązanie tej zagadki jest następujące: An podchodził jako nr 2 utrzymując własną separację. ATR nie dostał zgody na lądowanie, bo ktoś np. był na pasie i tak się ociągał z jego opuszczeniem, że w końcu ATR dostał 360 stopni w lewo (wygodniej tak, niż wywijać całego go-arounda, a za chwilę miał dostać lądowanie tak czy inaczej). Ponieważ An był blisko za ogonem nie było separacji pionowej, więc i An musiał się nieco wznieść i odbić w prawo. Cała historia. |
Nie żebym się czepiał, ale wydawanie wyrków na temat tego czego
się nawet nie widziało jest jeszcze mniej wiarygodne.
Niewątpliwie coś było nie tak.
Pzdr,
Paweł Guraj.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
777_forever
Dołączył: 13 Lis 2005
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 21:17, 18 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
To jest fake. Nie może być inaczej.
Pozdrawiam,
Maciek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 21:31, 18 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Coddy, jak napisałem to moje rozwiązanie zagadki. Opieram je na logice i doświadczeniu ale wykluczyć nie mogę, że było inaczej niż przypuszczam.
Jeżeli ktoś ma w zanadrzu inny scenariusz zdarzeń, które doprowadziły do takiej sytuacji to chętnie go przeczytam. Ewentualnie proszę wskazać błędy i niespójności w moim.
Rozwijając temat: weźmy na tapetę to zdjęcie i jego podpis:
[link widoczny dla zalogowanych]
Proszę o opinię wraz z uzasadnieniem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Coddy
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 624
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 21:40, 18 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Atco napisał: | Rozwijając temat: weźmy na tapetę to zdjęcie i jego podpis:
[link widoczny dla zalogowanych]
Proszę o opinię wraz z uzasadnieniem. |
Nie no, tu jest sprawa chyba jasna zupełnie,
jak się robi zdjęcie z ziemi to czy samolot jest na 11 czy 11,2 km
to będzie wyglądać zupełnie tak samo.
Ot mijanka na różnych poziomach.
Pzdr,
Paweł.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Coddy
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 624
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 21:41, 18 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
777_forever napisał: | To jest fake. Nie może być inaczej.
|
No jednak ostawałbym przy tym, że to nie jest fake.
Postaram się obejrzeć oryginał na kliszy.
Paweł.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|