|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Moniksa
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 20:17, 23 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
a dzieki Piekny Już rozumiem ;]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafalzag
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Stockholm (ESSA) / Warszawa (EPWA)
|
Wysłany: Pią 21:03, 23 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Jutro może byc jeszcze gorzej....
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Sob 1:08, 24 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Gabec napisał: | Piekny napisał: | moniksa nie mowiac jezykiem skomplikowanym bo sam specjalista nie jestem: istnieje cos takiego jak ILS. system ten sklada sie "jakby" z dwoch czesci(nie doslownie z dwoch ): na lotnisku oraz w samolocie. umozliwia on ladowanie we mgle. w zaleznosci od kategorii: I, II, IIIa , IIIb, IIIc samoloty mogą ladowac podczas ogrniczonej widocznosci. w polsce najlpeszy ILS ma lotnisko okecie - II kateogria. blisko drugiej kategorii jest tez lotnisko w Krakowie, aczkolwiek jej nie ma. Samoloty przy mgle, ze konca nosa nie widzisz moga ladowac przy kategorii IIIc. zatem im samolot oraz lotnisko ma wyzsza kategorie ILS tym mniejsza potrzebna widocznosc do ladowania (tym wieksza moze byc mgla). |
A czy moze ktos wyjasnic jakie sa ograczenia aby w W-wie wprowadzic wyzsza kategorie ILS? Czy to sie wszystko rozbija o kase a jesli tak to jakiego rzedu sa to pieniadze. no i przy okazji, ile W-wa traci na kazdym odwolanym locie (chocby z powodu mgly)? |
No właśnie, to jest w zasadzie bardzo prosta sprawa. W teorii ekonomii nazywa się to "paradoksem parasolowym". Gdzie można bardziej zmoknąć: w Tunezji, czy w Szkocji? Otóż w Tunezji. Tam deszcz pada powiedzmy 20 dni w roku, a w Szkocji powiedzmy 200 dni w roku. I dlatego każdy szkocki gentleman posiada parasol. W Tunezji nikt nie inwestuje w parasol WŁAŚNIE DLATEGO, ŻE DESZCZ PADA 20 DNI W ROKU, więc jak spadnie to wszystcy mokną. Tak samo jest z mgłami w WAW vs. LHR (nie mówiąc już o nasileniu ruchu). W Londynie taki system to warunek sineqa non. U nas takie historie występują max 5 dni w roku. Bardziej się opłaca ponosić koszty odwołań (nie są one wielkie) niż kupować system dla 5-10 dni w roku. Jak z parasolem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Sob 2:54, 24 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Witek Z napisał: | Bardziej się opłaca ponosić koszty odwołań (nie są one wielkie) niż kupować system dla 5-10 dni w roku. Jak z parasolem |
Mozna dodac ze nie tylko chodzi o sam koszt kupna i instalacji odpowiedniego ILSa. Jeszcze zalogi musza byc wyszkolone (i samoloty zdolne). A wiec koszta sie dodaja.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabik
Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 614
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KORD/EPKK
|
Wysłany: Sob 4:51, 24 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Odpwiadajac na pytanie Gabeca:
kategoria 1 - urządzenie prowadzące od granicy zasięgu do wysokości 60 m (200 stóp) nad płaszczyzną drogi startowej przy widzialności (RVR - runway visual range) 800 m (2400 stóp). Jeżeli pas jest wyposażony w światła linii centralnej i krawędziowe, to konieczny RVR może być obniżony do 600 m (1800 stóp).
kategoria 2 - urządzenie prowadzące od granicy zasięgu do wysokości 30 m nad płaszczyzną drogi startowej przy RVR 400 m (1200 stóp),
kategoria 3 - urządzenie prowadzące od granicy zasięgu do punktu przyziemienia i dalej wzdłuż drogi startowej. Ma trzy podkategorie:
3a - przy RVR 200 m (700 stóp),
3b - przy RVR 50 m (150 stóp),
3c - przy RVR równym zero.
Nalezy dodac ze pokladowy ILS jest zintegrowany z VOR.
Główne ograniczenia systemu ILS to:
- Wysokie wymagania w zakresie lokalizacji i wysoki koszt instalacji. Ze względu na warunki rozchodzenia się fal radiowych stan powierzchni gruntu przed anteną ścieżki schodzenia ma krytyczny wpływ na stabilność pracy. Także odbicia od powierzchni pobliskich budynków mogą zakłócać pracę nadajnika. Czasami koszt przygotowania terenu przewyższa koszt sprzętu.
- Zjawisko odbić sygnału ogranicza przydatność ILS w bezpośrednim sąsiedztwie miast lub w górach.
- Dostępne jest tylko 40 kanałów ILS, co stanowi poważny problem z instalacją nowych systemów w dużych aglomeracjach miejskich z wieloma lotniskami. Tak np. W Nowym Jorku i Los Angeles ten problem już wystąpił.
- ILS zapewnia tylko jedną ścieżkę podejścia w wąskim sektorze, przez co nie nadaje się do zastosowania tam, gdzie budynki lub rzeźba terenu wymuszają strome i skomplikowane podejście. Niemożliwe jest także zróżnicowanie ścieżek podejścia dla różnych kategorii statków powietrznych.
To tak po krotce...
A i to co koledzy podali wczesniej ma wplyw na takie a nie inne kategorie...
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pawelbelzyce
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 893
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: UL980
|
Wysłany: Sob 10:01, 24 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Witam
W ZRH naz LOcik SP-LGI tez nie ma latwego zycia nawet w wigilie
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam Paweł
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Airliner
Moderator
Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Sob 13:19, 24 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Piekny napisał: | a do KRK cos polecialo? |
Byl Aer Lingus, Tunisair jakies LOTowskie 767...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
psotter
Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 14:15, 24 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Gabik napisał: |
kategoria 1 - urządzenie prowadzące od granicy zasięgu do wysokości 60 m (200 stóp) [...] |
Przepisując cudzy tekst wypada chociaz podać źródło ([link widoczny dla zalogowanych]).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabik
Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 614
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KORD/EPKK
|
Wysłany: Sob 21:59, 24 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
psotter napisał: | Gabik napisał: |
kategoria 1 - urządzenie prowadzące od granicy zasięgu do wysokości 60 m (200 stóp) [...] |
Przepisując cudzy tekst wypada chociaz podać źródło ([link widoczny dla zalogowanych]). |
Przeciez wszyscy to znaja...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|