|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jachub
Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 400
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa-Wyględów
|
Wysłany: Pią 22:47, 11 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
SP-LOB napisał: | Autobrake na pozycję '3' |
Znakomicie
No to teraz ostatnie: jaka jest temperatura oleju
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SP-LOB
Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKT
|
Wysłany: Pią 23:18, 11 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Żebym ja pamiętał który to wskaźnik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Pią 23:21, 11 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Genialnie panowie, a teraz pytanie trudniejsze - z ktorej strony wieje wiatr w stosunku do nosa samolotu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adams_
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Pią 23:21, 11 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
534?
Zastanawia mnie dlaczego pas 11 to 111 a nie 110. W takim razie 33 to 333 zamiast 330?
A wiatr wieje z kierunku 122 o ile mnie oczy nie zawodza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Pią 23:26, 11 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Adams_ napisał: | Zastanawia mnie dlaczego pas 11 to 111 a nie 110. W takim razie 33 to 333 zamiast 330? |
To troche nie tak. Kazdy pas ma swoj prawdziwy kierunek magnetyczny. Pas 11 na Okeciu ma kierunek 111 ale po zaokrogleniu do dwoch cyfr zostaje wlasnie 11. Numeracja pasow to sa liczby zaokraglone do najblizszej dziesiatki. Gdyby byl 114 to tez bylby pasem 11, 116 to 12 .. i tak dalej.
534 to temperatura EGT - gazow wychodzacych z silnika.
No to teraz kto wie jak z tym wiatrem ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adams_
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Pią 23:30, 11 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
B733-5 wskaznik kierunku i sily wiatru maja na lewym dolnym rogu wyswietlacza, ten ma chyba po przekatnej.
Lipa z tymi pasami. Myslalem, ze 11, 33, 29, 15 itp to sa idealne kierunki magnetyczne 110, 330, 290, 150 ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Pią 23:33, 11 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Adams_ napisał: | B733-5 wskaznik kierunku i sily wiatru maja na lewym dolnym rogu wyswietlacza, |
To nie jest 733-5 i to jest inny rog.
Strzalke wiatru wyraznie tu widac nawet mozna odczytac kierunek w cyfrach. Nie mowiac o prawdziwym kierunku w ktora strone nos tego samolotu jest skierowany aby kompensowac wiatr. Nos samolotu nie jest w kierunku 111 (bylby gdyby nie bylo wiatru).
Tak, to sa kierunki magnetyczne ale zaokraglone.
Obawiam sie ze temperatury oleju nie jest sie w stanie tu odczytac, cyfry sa za male. Natomiast widac cisnienie powietrza w kolach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jachub
Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 400
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa-Wyględów
|
Wysłany: Pią 23:42, 11 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
slepowron napisał: | Genialnie panowie, a teraz pytanie trudniejsze - z ktorej strony wieje wiatr w stosunku do nosa samolotu? |
Ja wiem
Ponieważ samolot leci kursem 115 w takim razie w stosunku do nosa samolotu wiatr jest z zachodu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Pią 23:45, 11 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Jachub napisał: | Ponieważ samolot leci kursem 115 w takim razie w stosunku do nosa samolotu wiatr jest z zachodu |
Zgadza sie, moze nie z zachodu tylko z kierunku 150, powiedzialoby sie w gwarze lotniczej ze od "godziny drugiej" (Godzina dwunasta to nos samolotu).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jachub
Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 400
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa-Wyględów
|
Wysłany: Pią 23:51, 11 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
slepowron napisał: | Jachub napisał: | Ponieważ samolot leci kursem 115 w takim razie w stosunku do nosa samolotu wiatr jest z zachodu |
Zgadza sie, moze nie z zachodu tylko z kierunku 150, powiedzialoby sie w gwarze lotniczej ze od "godziny drugiej" (Godzina dwunasta to nos samolotu). |
Faktycznie, to mi się pomyliło. Gdyby wiał "z zachodu" czyli np z godziny 10 musiałby kontrować w drugą stronę. (Szacunek 4u )
Zadasz jeszcze jakąś zagadkę?
A może zmierzysz się z moją czyli z temperaturą oleju...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Pią 23:53, 11 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
poddaje sie z ta temperatura oleju, musi byc na EICAS w kolorze bialym ale ja tych cyfr nie potrafie rozroznic. Widze miejsce ale cyfry sa za male.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jachub
Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 400
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa-Wyględów
|
Wysłany: Pią 23:59, 11 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
slepowron napisał: | poddaje sie z ta temperatura oleju, musi byc na EICAS w kolorze bialym ale ja tych cyfr nie potrafie rozroznic. Widze miejsce ale cyfry sa za male. |
Jest w 4 liczac od gory. 3 to cisnienie oleju, a 4 temperatura. Chyba -8, bo pierwszej cyfry też nie rozpoznaję, może 98.
Tak to jest jak się wymaga od innych więcej niż można wymagać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adams_
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Sob 3:00, 12 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
U mnie wyglada to ciut inaczej
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Sob 3:28, 12 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Adams_ napisał: | U mnie wyglada to ciut inaczej
|
troche to male i ciemne ale wyglada na Airbusa. Boeing to raczej nie jest.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jachub
Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 400
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa-Wyględów
|
Wysłany: Sob 7:30, 12 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
slepowron napisał: | Adams_ napisał: | U mnie wyglada to ciut inaczej
|
troche to male i ciemne ale wyglada na Airbusa. Boeing to raczej nie jest. |
Slepowron masz racje to Airbus. Porównajcie to zdjęcie [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|