Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nocne ladowanie na pasie 11
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Warszawa - Okęcie (EPWA/WAW)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Sob 7:50, 12 Lis 2005    Temat postu:

Panowie, ja na Airbusach sie nic a nic nie znam. Jak chcecie pytac gdzie jest "guzik" do autopilota to nie mnie... Embarassed Embarassed Razz Shocked

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafalzag




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Stockholm (ESSA) / Warszawa (EPWA)

PostWysłany: Sob 10:32, 12 Lis 2005    Temat postu:

Adams_ napisał:
W takim razie 33 to 333 zamiast 330?

328 Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adams_




Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Sob 11:04, 12 Lis 2005    Temat postu:

Tak, to screen z kokpitu A320/232 wykonanego przez iFDG.
Jesli ktos z Was wyznaje sie doskonale w Airbusach, to ja bede mial pare pytan Wink

Hmm... wlasciwie to juz moge je zadac:

Do czego sluzy "APPR" w autopilocie oraz "BC" i "NAV".

[link widoczny dla zalogowanych] widac miedzy predkoscia a kursem autopilota.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SP-LOB




Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKT

PostWysłany: Sob 12:25, 12 Lis 2005    Temat postu:

APPR ? EEE to chyba ten do approach, sie naczy podejscie na AP (tryb approach)
BC- back course czy jakos tak Razz uzywane do podejsc "z dugiej strony pasa" nie oILSowanej
NAV ? Kurde najprostsze a zapomniałem Smile TO coś tam z radialami jest itp Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jachub




Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 400
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa-Wyględów

PostWysłany: Sob 13:12, 12 Lis 2005    Temat postu:

Adams_ napisał:

Do czego sluzy w autopilocie "NAV".


Nie chcę się ośmieszyć Very Happy Ale czy przypadkiem nie chodzi o to, że autopilot lecąc na NAV wykorzystuje informacje pobierane z radiolatarni NDB i VOR.
Drugą możliwością jest chyba latanie na GPS, gdzie autopilot pobiera informacje z zaprogramowanej trasy w komputerze pokładowym...
Nie wiem, nie znam się, ja tu tylko sprzątam Wink )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Sob 17:48, 12 Lis 2005    Temat postu:

Jachub napisał:
że autopilot lecąc na NAV wykorzystuje informacje pobierane z radiolatarni NDB i VOR.
Drugą możliwością jest chyba latanie na GPS


Nie NDB. Jak chodzi o NAV to sa tylko dwie mozliwosci - VOR albo GPS. Z tym ze w duzych samolotach wyposazonych w systemy inercyjne do nawigacji (Boeing, Airbus) NAV moze byc tez byc prowadzony przez systemy inercyjne. Oczywiscie teraz pilot nie musi sie bawic w zgadywanke - czy GPS czy IRS (systemy inerc.) - pokladowy FMC wybiera najlepszy mod nawigacji w danej chwili. Nazywa sie to LNAV.
Tu ciekawostka - 767 nie moze byc sterowany w NAV przez VOR, 737 moze. Tak naprawde w 767 nie ma NAV, jest tylko LNAV.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adams_




Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Sob 18:12, 12 Lis 2005    Temat postu:

Bede musial przetestowac, z braku wiedzy ustawiam kurs AP na HDG i recznie zmieniam wartosc w zaleznosci od trasy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jachub




Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 400
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa-Wyględów

PostWysłany: Sob 21:17, 12 Lis 2005    Temat postu:

slepowron napisał:

Nie NDB. Jak chodzi o NAV to sa tylko dwie mozliwosci - VOR albo GPS. Z tym ze w duzych samolotach wyposazonych w systemy inercyjne do nawigacji (Boeing, Airbus) NAV moze byc tez byc prowadzony przez systemy inercyjne. Oczywiscie teraz pilot nie musi sie bawic w zgadywanke - czy GPS czy IRS (systemy inerc.) - pokladowy FMC wybiera najlepszy mod nawigacji w danej chwili. Nazywa sie to LNAV.
Tu ciekawostka - 767 nie moze byc sterowany w NAV przez VOR, 737 moze. Tak naprawde w 767 nie ma NAV, jest tylko LNAV.


Bardzo dziękuję za sprostowanie. Człowiek całe życie się uczy Very Happy i dlatego uwielbiam to forum...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adams_




Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Nie 8:21, 13 Lis 2005    Temat postu:

Zgadza sie, NAV + GPS i samolot lata po wyznaczonej trasie Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Nie 20:00, 13 Lis 2005    Temat postu:

Oczywiscie - i tu jest nastepna zagadzka dla was - jest bardzo prosty powod dlaczego sygnal NDB nie moze byc uzywany w NAV.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafalzag




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Stockholm (ESSA) / Warszawa (EPWA)

PostWysłany: Nie 20:35, 13 Lis 2005    Temat postu:

Czy chodzi Ci o to, że NDB nie podaje odległości od nadajnika?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Nie 21:00, 13 Lis 2005    Temat postu:

zagraj napisał:
Czy chodzi Ci o to, że NDB nie podaje odległości od nadajnika?


Cieplo, cieplo, ale nie calkiem. Nie kazdy VOR podaje odleglosc od nadajnika (nie kazdy VOR ma DME). A mimo to kazdy VOR moze byc uzywany w NAV.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafalzag




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Stockholm (ESSA) / Warszawa (EPWA)

PostWysłany: Pon 21:03, 14 Lis 2005    Temat postu:

Hmmm, no to muszę się głębiej zastanowić.... Wink
Przypomnę sobie i dam odpowiedź. Chyba, że ktoś mnie wyprzedzi Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BN
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 21:32, 14 Lis 2005    Temat postu:

zagraj napisał:
Czy chodzi Ci o to, że NDB nie podaje odległości od nadajnika?


Bo nie mozna od NDB przechwycic radiala ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pon 23:09, 14 Lis 2005    Temat postu:

BN napisał:
Bo nie mozna od NDB przechwycic radiala ?


Wygrales Very Happy
VOR daje azymut - a to wystarczy.
NDB to jest zwykly nadajnik radiowy - kazda stacja radiowa niemalze moze sluzyc jako NDB.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Warszawa - Okęcie (EPWA/WAW) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin