|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Sob 7:50, 12 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Panowie, ja na Airbusach sie nic a nic nie znam. Jak chcecie pytac gdzie jest "guzik" do autopilota to nie mnie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafalzag
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Stockholm (ESSA) / Warszawa (EPWA)
|
Wysłany: Sob 10:32, 12 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Adams_ napisał: | W takim razie 33 to 333 zamiast 330? |
328
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adams_
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Sob 11:04, 12 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Tak, to screen z kokpitu A320/232 wykonanego przez iFDG.
Jesli ktos z Was wyznaje sie doskonale w Airbusach, to ja bede mial pare pytan
Hmm... wlasciwie to juz moge je zadac:
Do czego sluzy "APPR" w autopilocie oraz "BC" i "NAV".
[link widoczny dla zalogowanych] widac miedzy predkoscia a kursem autopilota.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SP-LOB
Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKT
|
Wysłany: Sob 12:25, 12 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
APPR ? EEE to chyba ten do approach, sie naczy podejscie na AP (tryb approach)
BC- back course czy jakos tak uzywane do podejsc "z dugiej strony pasa" nie oILSowanej
NAV ? Kurde najprostsze a zapomniałem TO coś tam z radialami jest itp
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jachub
Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 400
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa-Wyględów
|
Wysłany: Sob 13:12, 12 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Adams_ napisał: |
Do czego sluzy w autopilocie "NAV".
|
Nie chcę się ośmieszyć Ale czy przypadkiem nie chodzi o to, że autopilot lecąc na NAV wykorzystuje informacje pobierane z radiolatarni NDB i VOR.
Drugą możliwością jest chyba latanie na GPS, gdzie autopilot pobiera informacje z zaprogramowanej trasy w komputerze pokładowym...
Nie wiem, nie znam się, ja tu tylko sprzątam )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Sob 17:48, 12 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Jachub napisał: | że autopilot lecąc na NAV wykorzystuje informacje pobierane z radiolatarni NDB i VOR.
Drugą możliwością jest chyba latanie na GPS |
Nie NDB. Jak chodzi o NAV to sa tylko dwie mozliwosci - VOR albo GPS. Z tym ze w duzych samolotach wyposazonych w systemy inercyjne do nawigacji (Boeing, Airbus) NAV moze byc tez byc prowadzony przez systemy inercyjne. Oczywiscie teraz pilot nie musi sie bawic w zgadywanke - czy GPS czy IRS (systemy inerc.) - pokladowy FMC wybiera najlepszy mod nawigacji w danej chwili. Nazywa sie to LNAV.
Tu ciekawostka - 767 nie moze byc sterowany w NAV przez VOR, 737 moze. Tak naprawde w 767 nie ma NAV, jest tylko LNAV.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adams_
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Sob 18:12, 12 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Bede musial przetestowac, z braku wiedzy ustawiam kurs AP na HDG i recznie zmieniam wartosc w zaleznosci od trasy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jachub
Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 400
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa-Wyględów
|
Wysłany: Sob 21:17, 12 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
slepowron napisał: |
Nie NDB. Jak chodzi o NAV to sa tylko dwie mozliwosci - VOR albo GPS. Z tym ze w duzych samolotach wyposazonych w systemy inercyjne do nawigacji (Boeing, Airbus) NAV moze byc tez byc prowadzony przez systemy inercyjne. Oczywiscie teraz pilot nie musi sie bawic w zgadywanke - czy GPS czy IRS (systemy inerc.) - pokladowy FMC wybiera najlepszy mod nawigacji w danej chwili. Nazywa sie to LNAV.
Tu ciekawostka - 767 nie moze byc sterowany w NAV przez VOR, 737 moze. Tak naprawde w 767 nie ma NAV, jest tylko LNAV. |
Bardzo dziękuję za sprostowanie. Człowiek całe życie się uczy i dlatego uwielbiam to forum...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adams_
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Nie 8:21, 13 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Zgadza sie, NAV + GPS i samolot lata po wyznaczonej trasie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Nie 20:00, 13 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Oczywiscie - i tu jest nastepna zagadzka dla was - jest bardzo prosty powod dlaczego sygnal NDB nie moze byc uzywany w NAV.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafalzag
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Stockholm (ESSA) / Warszawa (EPWA)
|
Wysłany: Nie 20:35, 13 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Czy chodzi Ci o to, że NDB nie podaje odległości od nadajnika?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Nie 21:00, 13 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
zagraj napisał: | Czy chodzi Ci o to, że NDB nie podaje odległości od nadajnika? |
Cieplo, cieplo, ale nie calkiem. Nie kazdy VOR podaje odleglosc od nadajnika (nie kazdy VOR ma DME). A mimo to kazdy VOR moze byc uzywany w NAV.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafalzag
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Stockholm (ESSA) / Warszawa (EPWA)
|
Wysłany: Pon 21:03, 14 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Hmmm, no to muszę się głębiej zastanowić....
Przypomnę sobie i dam odpowiedź. Chyba, że ktoś mnie wyprzedzi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BN
Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 21:32, 14 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
zagraj napisał: | Czy chodzi Ci o to, że NDB nie podaje odległości od nadajnika? |
Bo nie mozna od NDB przechwycic radiala ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Pon 23:09, 14 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
BN napisał: | Bo nie mozna od NDB przechwycic radiala ? |
Wygrales
VOR daje azymut - a to wystarczy.
NDB to jest zwykly nadajnik radiowy - kazda stacja radiowa niemalze moze sluzyc jako NDB.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|