|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BN
Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 23:16, 14 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
slepowron napisał: | BN napisał: | Bo nie mozna od NDB przechwycic radiala ? |
Wygrales
VOR daje azymut - a to wystarczy.
NDB to jest zwykly nadajnik radiowy - kazda stacja radiowa niemalze moze sluzyc jako NDB. |
Co wygralem, co wygralem, nagrody, nagrody, nagrody...
Sorki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adams_
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Wto 12:08, 15 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Przelot w klasie biznes A380 linii "LOT" na trasie EPWA-EPKT
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafalzag
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Stockholm (ESSA) / Warszawa (EPWA)
|
Wysłany: Wto 12:49, 15 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Lutownicę wygrałeś (bez cyny oczywiście)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JayMoo
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 15:20, 10 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
trochę to spóźnione, ale w ramach doprecyzowania...
NAV/LOC w kokpicie 737NG (wszystkie wersje) może służyć do dwóch rzeczy;
Po pierwsze to, o czym była mowa, czyli lot do/od zadanej radiolatarni VOR po określonym radialu (stąd "hals" na NDB w tym trybie odpada, ona poprostu nie podaje radiali). radial ten ustawiamy w okienku CRS (course).
Druga opcja to przechwycenie, tudzież utrzymywanie wiązki ILS (tylko localizera, NIE glide scope). Czyli: na radiu, na NAV1 ustawiamy częstotliwość ILS'a danego pasa (np 109.90 dla epwa rwy11). kontrola ruchu utawia nas na kierunku odchylonym od wiązki podejścia na pas o około 30 stopni (czyli w uproszczeniu dla pasa 11, bedziemy dolatywali do osi pasa kursem ok 141stopni jezeli lecimy z północy i 80 stopni, jeśli z południa). i jeżeli w tym momencie uaktywnimy NAV/LOC, to samolot bedzie lecial z wcześniejszym kursem, po czym wykona zakręt, który ustawi go idealnie na osi pasa (localizerze). Wśród pilotów wielu amerykańskich linii jest to praktycznie jedyna stosowana procedura, tzn najpierw NAV/LOC i ustabilizowanie na wiązce, a dopiero potem APP.
No właśnie, APP... system approach poza trzymaniem naszego benka na kierunku podejscia wykonuje także zniżanie po "nitce" glide scope (dla wtajemniczonych - dwa białe dwa czerwone ) ). przechwitywanie lokalizera autopilotem z APP to już zagadnienie na inny dyskurs hehe..
BC, czyli back course, to taki wynalazek do lądowania na pasach nie wpysażonych w ILS, a ściślej wyposażonych w niego od drugiej strony (przykładowo w warszawie 29 i 15, choć ten pierwszy jest świetnie oprzyrządowany VOR/DME, więc w BC nikt się tu chyba nie bawi..). wtedy autopilot przechwytuje wiązkę lokalizera przeciwnego pasa (w końcu to ta sama oś ) ) a zniżanie pilot kontroluje sam (w oparciu o obiecująco brzmiące PAPI - precision approach path indicator
, tudzież VASI, czyli właśnie słynne dwa białe dwa czerwone)
jeszcze tylko słówko o LNAV. LNAV, czyli Lateral Navigation odpowiada za nawigację poziomą (tylko), czyli lot po trasie - zaprogramowanej przez pilota w FMC. oprócz LNAV jest jeszcze magiczny pstryczek VNAV (na zdjęciu, o którym mówmy srednio widoczny), i tu chodzi o Vertical Navigation, czyli zarządzanie wznoszeniem i zniżaniem w oparciu o zadane koordynaty i wyliczenia samego komputera.
hehe tak, ta grafomania chyba jednak jest u mnie rodzinna... wybaczcie. coz poradzic na pasje...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BN
Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 16:01, 10 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Podchodzenie w Polsce za pomoca Backcourse nie jest autoryzowane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JayMoo
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 16:32, 10 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
zgadza się. lądowania z backcourse nie są w polsce autoryzowane. O ile wiem, nie są to ograniczenia wynikające z technologicznych defektów polskich BackCourse'ow, bo tam gdzie są, zapewne sprawdziłyby się tak samo jak ich braciszkowie z drugiej strony pasa.. chodzi o to, że w polsce nie ma opublikowanych map dla tego typu podejść, widocznie nikt takiej procedury nie opracował , moze nie było takiej potrzeby...
inny aspekt. należy pamiętać także o tym, że BC ma inną istotną funkcję, a mianowicie utzymywanie kirunku pasa po przerwanym podejsciu. o ile wiem, takie wykorzystanie BC nie jest zabronione.. Oczywiscie, mamy przeciez HDG selector, który świetnie nadaje się do tego celu, ale trzeba pamiętać o tym, że ten nie uwzględnia poprawki na wiatr, BC owszem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JayMoo
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 16:37, 10 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
kurde, co ja z tym "trzeba pamiętać należy pamiętać"..?? nic nie należy ani nie trzeba! przypielo sie do mnie i nie może odczepić ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|