Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nocne ladowanie na pasie 11
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Warszawa - Okęcie (EPWA/WAW)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BN
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 23:16, 14 Lis 2005    Temat postu:

slepowron napisał:
BN napisał:
Bo nie mozna od NDB przechwycic radiala ?


Wygrales Very Happy
VOR daje azymut - a to wystarczy.
NDB to jest zwykly nadajnik radiowy - kazda stacja radiowa niemalze moze sluzyc jako NDB.


Co wygralem, co wygralem, nagrody, nagrody, nagrody... Laughing Wink

Sorki Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adams_




Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Wto 12:08, 15 Lis 2005    Temat postu:

Przelot w klasie biznes A380 linii "LOT" na trasie EPWA-EPKT Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafalzag




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Stockholm (ESSA) / Warszawa (EPWA)

PostWysłany: Wto 12:49, 15 Lis 2005    Temat postu:

Lutownicę wygrałeś Razz (bez cyny oczywiście)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JayMoo




Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 15:20, 10 Gru 2005    Temat postu:

trochę to spóźnione, ale w ramach doprecyzowania...
NAV/LOC w kokpicie 737NG (wszystkie wersje) może służyć do dwóch rzeczy;
Po pierwsze to, o czym była mowa, czyli lot do/od zadanej radiolatarni VOR po określonym radialu (stąd "hals" na NDB w tym trybie odpada, ona poprostu nie podaje radiali). radial ten ustawiamy w okienku CRS (course).
Druga opcja to przechwycenie, tudzież utrzymywanie wiązki ILS (tylko localizera, NIE glide scope). Czyli: na radiu, na NAV1 ustawiamy częstotliwość ILS'a danego pasa (np 109.90 dla epwa rwy11). kontrola ruchu utawia nas na kierunku odchylonym od wiązki podejścia na pas o około 30 stopni (czyli w uproszczeniu dla pasa 11, bedziemy dolatywali do osi pasa kursem ok 141stopni jezeli lecimy z północy i 80 stopni, jeśli z południa). i jeżeli w tym momencie uaktywnimy NAV/LOC, to samolot bedzie lecial z wcześniejszym kursem, po czym wykona zakręt, który ustawi go idealnie na osi pasa (localizerze). Wśród pilotów wielu amerykańskich linii jest to praktycznie jedyna stosowana procedura, tzn najpierw NAV/LOC i ustabilizowanie na wiązce, a dopiero potem APP.
No właśnie, APP... system approach poza trzymaniem naszego benka na kierunku podejscia wykonuje także zniżanie po "nitce" glide scope (dla wtajemniczonych - dwa białe dwa czerwone Smile) ). przechwitywanie lokalizera autopilotem z APP to już zagadnienie na inny dyskurs hehe..
BC, czyli back course, to taki wynalazek do lądowania na pasach nie wpysażonych w ILS, a ściślej wyposażonych w niego od drugiej strony (przykładowo w warszawie 29 i 15, choć ten pierwszy jest świetnie oprzyrządowany VOR/DME, więc w BC nikt się tu chyba nie bawi..). wtedy autopilot przechwytuje wiązkę lokalizera przeciwnego pasa (w końcu to ta sama oś Smile) ) a zniżanie pilot kontroluje sam (w oparciu o obiecująco brzmiące PAPI - precision approach path indicator
, tudzież VASI, czyli właśnie słynne dwa białe dwa czerwone)
jeszcze tylko słówko o LNAV. LNAV, czyli Lateral Navigation odpowiada za nawigację poziomą (tylko), czyli lot po trasie - zaprogramowanej przez pilota w FMC. oprócz LNAV jest jeszcze magiczny pstryczek VNAV (na zdjęciu, o którym mówmy srednio widoczny), i tu chodzi o Vertical Navigation, czyli zarządzanie wznoszeniem i zniżaniem w oparciu o zadane koordynaty i wyliczenia samego komputera.

hehe tak, ta grafomania chyba jednak jest u mnie rodzinna... wybaczcie. coz poradzic na pasje...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BN
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 16:01, 10 Gru 2005    Temat postu:

Podchodzenie w Polsce za pomoca Backcourse nie jest autoryzowane.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JayMoo




Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 16:32, 10 Gru 2005    Temat postu:

zgadza się. lądowania z backcourse nie są w polsce autoryzowane. O ile wiem, nie są to ograniczenia wynikające z technologicznych defektów polskich BackCourse'ow, bo tam gdzie są, zapewne sprawdziłyby się tak samo jak ich braciszkowie z drugiej strony pasa.. chodzi o to, że w polsce nie ma opublikowanych map dla tego typu podejść, widocznie nikt takiej procedury nie opracował Smile, moze nie było takiej potrzeby...
inny aspekt. należy pamiętać także o tym, że BC ma inną istotną funkcję, a mianowicie utzymywanie kirunku pasa po przerwanym podejsciu. o ile wiem, takie wykorzystanie BC nie jest zabronione.. Oczywiscie, mamy przeciez HDG selector, który świetnie nadaje się do tego celu, ale trzeba pamiętać o tym, że ten nie uwzględnia poprawki na wiatr, BC owszem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JayMoo




Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 16:37, 10 Gru 2005    Temat postu:

kurde, co ja z tym "trzeba pamiętać należy pamiętać"..?? nic nie należy ani nie trzeba! przypielo sie do mnie i nie może odczepić Smile ...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Warszawa - Okęcie (EPWA/WAW) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
Strona 4 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin