|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Czw 9:27, 27 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
Witek Z napisał: | . Podawanie przykładu Pragi jest jednak nietrafione.
PS. Pamiętam, że ktość uparcie podawał przykład CSA jako GENIJALNIE rozwijającej się linii per opositio do LOTu, który jakoby jest w fazie permanentnego załamania. Ostatnie wiadomości wskazują na to, że CSA stoi nad grobem - to tyle "w temacie" czeskich przykładów |
PRG jest bardzo dobrym porownaniem. Zobacz gdzie oba porty byly kilka lat temu a gdzie sa teraz. I biorac pod uwage jak male sa Czechy nie ma specjalnie sie co tam kumulowac. Zreszta o ile pamietam 40% ruchu na Okeciu to paxowie tranzytowi z Polski czyz nie?
CSA stoi nad grobem? To bardzo ciekawe mozesz podac jakies fakty?
Cytat: |
Czech airline CSA posted a CZK324.2 million koruny (USD$13.9 million) audited net profit for 2004 on Tuesday, above the previously reported CZK271 million (USD$11.6 million).
The company said the restating followed higher than expected foreign revenues last year which had not been known in March when the firm released preliminary figures.
In 2003, the airline netted CZK70.6 million (USD$3 million).
Total operating revenues grew 16 percent last year year-on-year to CZK22.3 billion (USD$955.1 million), the company said.
CSA aims to raise net profit this year to CZK521.5 million (USD$22.3 million).
The 2004 profit under IFRS standards, given for the first time, was USD$22.9 million, from USD19.5 million in 2003.
CSA forecasts 5.4 million passengers this year, up from 4.34 million last year. In the first quarter, passenger numbers rose 17 percent to 964,000.
CSA is an expanding state-owned airline which could be privatized after elections next year. It is a member of the Sky Team alliance led by Air France and Delta.
(Reuters)
|
Owszem przyznaja, ze przy cenie ropy ponad 60$ za barylke zyski sie rozplyna ale do grobu to jeszcze daleko.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Czw 12:41, 27 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
Danny napisał: |
Owszem przyznaja, ze przy cenie ropy ponad 60$ za barylke zyski sie rozplyna ale do grobu to jeszcze daleko. |
No tak, oczywiście z tym grobem to moooocno przesadziłem, ale jeśli chodzi o fakty, to niestety nie dotyczą one tylko ceny paliwa. Z takich podstawowych, to dwa:
A) CSA przedobrzyła z liczbą połączeń i w ostatnich miesiącach musiała kilka zlikwidować, bo samoloty latały puste,
B) Ta linia ma bardzo "niebezpieczną" z punktu widzenia ekonomiki flotę. Jej trzon stanowią maszyny na 150 paxów. W zasadzie brak jest maszyn małych. Powoduje to, że lf jest stosunkowo niski na bardzo wielu połączeniach. Co gorsza, taka sytuacja jest trudna do szybkiego rozwiązania. Popatrzmy ile czasu LOTowi zajęło uelastycznienie floty.
Jest to zdecydowanie coś więcej niż ceny paliwa - które dotykają wszystkich po równo, ale najbardziej tych, którzy wszędzie latają A320
PS. Policzyłem. Nie uwzględniając floty transatlantycznej, w CSA przeciętny samolot jest na 110,2 paxa, a w LOCie na 70,7
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|