|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek
Administrator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1333
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 11:42, 24 Paź 2005 Temat postu: Ponad 7mln pasażerów Okęcia |
|
|
Cytat: | W tym roku na warszawskim lotnisku padnie rekord wszech czasów. Okęcie przyjmie i wyśle w świat 7,3 mln osób - pisze Życie Warszawy.
Do tej pory najlepszym rokiem Okęcia był rok 2004. W ciągu 12 miesięcy startowało tu i lądowało 6,1 mln pasażerów. Według prognozy Przedsiębiorstwa Porty Lotnicze, zarządzającego Okęciem, do końca tego roku pasażerów będzie około 7,3 mln.
– Wynik za pierwsze trzy kwartały 2005 roku pokazuje kilkunastoprocentowy wzrost liczby podróżnych w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku. Do końca września Okęcie obsłużyło ponad 5 mln osób – ocenia Edyta Mikołajczyk, rzecznik Portów Lotniczych. – Do końca roku będzie jeszcze dodatkowo około dwóch milionów pasażerów.
Co zdecydowało o znacznym, rekordowym wzroście liczby pasażerów na Okęciu? Polacy, szczególnie warszawiacy, nie obawiają się już latać i nie zmieniła tego nawet seria letnich katastrof lotniczych w Europie (m.in. w Grecji i pobliżu Włoch). Po drugie, latanie szczególnie po Europie stało się obecnie naprawdę tanie. To oczywiście dzięki dynamicznemu rozwojowi tanich linii lotniczych, dla których na Okęciu otwarto nawet specjalny terminal Etiuda.
Tanie linie wprowadzają promocje (bilety za złotówkę, zwolnienie z opłat lotniskowych) i dzięki temu przewożą coraz więcej osób, szczególnie na Wyspy Brytyjskie, gdzie od ponad roku Polacy mogą legalnie pracować.
Z usług tanich przewoźników korzystają na Okęciu głównie Polacy, ale rośnie również liczba zagranicznych turystów, którzy dzięki takim liniom przyjeżdżają do Polski, by zwiedzić Warszawę.
źródło: Życie Warszawy |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcinj
Moderator
Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 12:57, 24 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
tzn. żw twierdzi, że przyczyny są głównie psychologiczne? jako pierwszą przyczynę podają, że "Polacy, szczególnie warszawiacy, nie obawiają się już latać"
nie ma co, wnikliwa analiza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PiotrekEPGD
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 13:21, 24 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
Ha . A jak pisałem na forum jumbopics że w roku 2005 bedzie ponad 7mln. to bylo gadanie że napewno nie że taki wielki skok paxsów w 2004 był spowodowany wejściem tanich lini. No i prosze o 1,2mln. paxow więcej jeszcze wiekszy wzrost niz w 2004 .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Cani
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdynia/Olsztyn/Gdańsk
|
Wysłany: Pon 14:52, 24 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
Ja prognozowałem 7,25 mln, niewiele sie pomyliłem widzę. A cały ruch w polskich lotnickach 11,6 mln, ciekawe, czy tu także się nie pomylę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kalim
Dołączył: 09 Paź 2005
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 14:42, 25 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
marcinj napisał: | "Polacy, szczególnie warszawiacy, nie obawiają się już latać"
|
Szczegolnie warszawiacy.... Nie wiem czy sie nie myle ale pewnie ok 50% a moze i wiecej pasazerow na Okeciu nie jest z Warszawy....
Przyklad: Zdecydowana wiekszosc wycieczek zagranicznych lotniczych oferowanych w trojmiescie rozpoczyna sie w Warszawie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Wto 15:22, 25 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
7 milionow na stolice 40 milionowego kraju to powod do dumy? Spojrzmy dookola.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adams_
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Wto 22:22, 25 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
Spogladajac na wyniki niedzielnych wyborow? 7mln to sporo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spotter
Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: GDN
|
Wysłany: Śro 6:02, 26 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
Skoro w tym roku 7 mln, to ile za rok? 8,5 mln? I kiedy Okecie dojdzie do kolejnej granicy wytrzymalosciowej, czyli 10 mln, jakie bedzie moglo obsluzyc razem z T2? Prosze Pnastwa, PPL powinien juz albo myslec o budowie T3 i to na przynajmniej 15 mln, albo trzeba zaczac myslec o budowie nowego lotniska.
Dodam jeszcze, ze z tego co pamietam, T2 jest projektowany na 6,5 mln. A po jego otwarciu T1 zostanie zamkniety by go wyremontowac i odpowiednio polaczyc z T2. Czyli maksymalne moce pzrerobowe wyniosa 6,5 mln. A tutaj jest juz ponad 7 mln. Wiec na waszym miejscu bym sie raczej martwil
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Śro 8:43, 26 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
Spotter napisał: | Prosze Pnastwa, PPL powinien juz albo myslec o budowie T3 i to na przynajmniej 15 mln, albo trzeba zaczac myslec o budowie nowego lotniska.
|
No, ale to jest NAJNORMALNIEJSZE na świecie. Pytanie tylko kiedy przedsiębiorstwo państwowe się zorientuje. Wszystkie większe lotniska na świecie tak robią: Budują T7, projektują T8 i rozpisują przetarg na opracowanie koncepcji na T9. Wystarczy popatrzeć na kliniczny tego przykład jakim jest CDG, ale także LHR.
Oczywiście PPL - jak przypuszczam - liczy na to, że tak jak przy T1, tak i przy T1+2 nominalna moc będzie 10, ale do 15 się dociągnie - będzie syf i kolejki, ale co tam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
styrian
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Stolyca
|
Wysłany: Śro 8:44, 26 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
Moce przerobowe w wysokim standardzie to 6,5 mln. Chyba zdajesz sobie sprawę, że T1T2 może obsłużyć do 20 mln? - T1 zaprojekotwany na 3,5 a obsługuje ok 7.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rob_sad
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Śro 12:22, 26 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
Oczywiscie.. Tym bardziej ze ruch na okeci nie bedzie rosl juz tak szybko.. We wszystkich opracowaniach szacuje sie ze dla miasta wielkosci wawy nie powinien on przekraczac 10mln.. przy optymizmie gora bedzie do 12mln i to pewnie na dosyc dlugo. Tak wiec T1+T2 wystarczy pewnie na minimum 15 lat.
Tak jak ktos tu juz napisal duza czesc paxow w wawie nie pochodzi z wawy.. Ci ze wschodu nie maja wyjscia jednak jesli tylko zachodnie lotniska regionalne poczuja wiatr z powaznym wejsciem jakichkolwiek regularnych przeowznikow po za lot i LH. To one zaczna odbierac wawie klientow.
Poki co watpie by nawet nowy terminal zachecil ludzi do latania przez wawe (nie wiem jak okecie widzi nowy term domestic ale raczej nie mysli) a juz na pewno skromniutka siec polaczen wrecz uniemozliwia latanie przez wawe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
styrian
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Stolyca
|
Wysłany: Śro 12:27, 26 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
To nie jest tak, że z WAW latają tylko Warszawiacy, lub ludzie z okolic. Dla przykładu - 40% pasażerów LO to pasażerowie transferowi - nie tylko z PL ale także z zagranicy. Nie wiem jakie widziałeś prognozy - ja widziałem takie, że Okęcie będzie obsługiwać 12 mln za maxymalnie 5 lat.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Śro 14:46, 26 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
Jeszcze apropos tego fantastycznego rekordu wszechasow 7,3 mln pasazerow w ciagu roku. Podano, ze Praga obsluzyla 8,3 miliona w ciagu zaledwie 9ciu miesiecy:
Cytat: |
Prague's Ruzyne Airport registered a 13.5 percent increase in the number of passengers in the first nine months of 2005, to 8.33 million, and is on track to set a full-year record, the airport authority said on Wednesday.
Letiste Praha said in a statement that the number of flights handled rose 14.3 percent in the same period to 122,090. Cargo edged 0.4 percent higher to 37,413 tonnes.
Last year, 9.7 million people passed through Ruzyne, the Czech Republic's main airport and the base for national carrier CSA, a member of the SkyTeam alliance.
The airport authority is a candidate for an initial public offering, possibly next year. It ranks first among eastern European airports in terms of the number of passengers.
(Reuters)
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Śro 17:59, 26 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
Błagaaaaaaaaaaaaam ! Pisaliśmy już o tym 10000 razy jeszcze na jumbopics'ie - choć niektórzy się inaczej nazywali. Nie ma sensu porównanie do Pragi. Praga jest jedynym międzynarodowym portem Czech i - chcąc nie chcąc kumuluje cały ruch. W Polsce tak nie jest - co chyba bardzo odpowiada większości Znawców spoza WAW, czyż nie?
Oczywiście, że 7,cośtam mln paxów to nie jest niebotyczny rekord, ale: a) to wspaniała DYNAMIKA y2y, b) i tak dużo jak na kraj w którym 5% ludności leciało kiedykolwiek i gdziekolwiek (poza lataniem po flaszkę do nocnego), c) duuuuużo więcej niż powinno zmieścić Okęcie. Dynamika nie może być większa w obecnej infrastrukturze.
Nie bronię PPL - to skostniała struktura rodem z PRLu. Podawanie przykładu Pragi jest jednak nietrafione.
PS. Pamiętam, że ktość uparcie podawał przykład CSA jako GENIJALNIE rozwijającej się linii per opositio do LOTu, który jakoby jest w fazie permanentnego załamania. Ostatnie wiadomości wskazują na to, że CSA stoi nad grobem - to tyle "w temacie" czeskich przykładów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chavez
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta
|
Wysłany: Czw 2:08, 27 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
Spotter napisał: | Skoro w tym roku 7 mln, to ile za rok? 8,5 mln? I kiedy Okecie dojdzie do kolejnej granicy wytrzymalosciowej, czyli 10 mln, jakie bedzie moglo obsluzyc razem z T2? Prosze Pnastwa, PPL powinien juz albo myslec o budowie T3 i to na przynajmniej 15 mln, albo trzeba zaczac myslec o budowie nowego lotniska. |
Raczej to drugie, gdyż wszyscy się tu skupili na objętości terminala, a moim zdaniem objętość lotniska pod względem operacji lotniczych zostanie wyczerpana wraz z zatłoczeniem T1+T2. Dwa krzyżujące się pasy, a szczególnie zimą, gdy często tylko jeden jest w użyciu, to oznacza jakieś...2800 pax na godzinę przy 12 mln pax w roku. 2800 pax/h to na 2 pasy 1400 pax na pas na godzinę, a to oznacza Benka 735 na każdym z pasów co 5 minut przez 12 godzin. Wyobrażacie sobie ten taniec ? Bo jak dla mnie, to bardzo blisko kresu wytrzymałości EPWA.
Więc po tym momencie to już albo T3 oraz 33L/15R albo nowy port lotniczy.
Spotter napisał: | Dodam jeszcze, ze z tego co pamietam, T2 jest projektowany na 6,5 mln. A po jego otwarciu T1 zostanie zamkniety by go wyremontowac i odpowiednio polaczyc z T2. Czyli maksymalne moce pzrerobowe wyniosa 6,5 mln. A tutaj jest juz ponad 7 mln. Wiec na waszym miejscu bym sie raczej martwil |
Słuszna uwaga. Przy czym T2 nie będzie jeszcze pracował na pełnej mocy, bo połowa pirsu będzie wyłączona, ta przyległa do T1, więc nie możliwe będzie osiągnięcie pełnej elastyczności. Będą opóźnienia, bo południowa część płyty przyległej do terminala również będzie wyłączona z ruchu, więc niewiele się zmieni w stosunku do czasów gdy T1 działał na pełnej mocy.
Chociaż obsłużenie 7.3 Mln pax przy czynnych 2 rękawach i tak uważam za majstersztyk organizacyjny. Takie coś nie ma prawa się udać.
Pozdroofka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|