Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Rozbudowa EPWA: fotki, newsy, komentarze
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 11, 12, 13  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Warszawa - Okęcie (EPWA/WAW)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wolan




Dołączył: 05 Lis 2005
Posty: 172
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: warszawa

PostWysłany: Śro 22:15, 17 Maj 2006    Temat postu:

a, ja myślałem, że klasycznie schody bedą w tym 'pudełku' od którego odchodzą rękawy... jakoś nie widzą mi się schody w wypustce niewiele wyższej od rękawa Confused
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chavez




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta

PostWysłany: Czw 9:48, 18 Maj 2006    Temat postu:

Danny - masz rację - tylko kominów brakuje, ale są pirsy dla TIRów i jakiś ogromny silos z boku Wink
Podobne jak Tobie skojarzenie nasunęło mi się kilka dni temu i wyraziłem je na SkyScraperCity forum.

PawelBelzyce - taką propozycję dałem krótko po tym jak powstało to forum, ale było kompletne zero odzewu. Znalazłem taki temat na skyscraper forum, więc tutaj zdjąłem temat. Cieszę się jednak, że pomysł wraca. Very Happy

Wolan - Ta wypustka zaczyna się na poziomie +1 a kończy na poziomie +2. Będzie w niej płaska "rampa" do wychodzenia z samolotów na poziom który będzie taką estakadą nad poziomem edit: odlotów i dotrzesz nią pewnie do olbrzymich schodów ruchomych, które zwiozą Cię na poziom 0.
Macie rację, jest to brzydkie strasznie. Na szczęście rękawy przeszklone.
Gdyby było też "To" przeszklone to byłoby nawet fajnie.

Acha, i dziennik budowy na stronie portu jest uaktualniony, wczoraj zdaje się, o 24 nowe zdjęcia.

Pozdroofka


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez chavez dnia Czw 15:23, 18 Maj 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcinj
Moderator



Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 12:34, 18 Maj 2006    Temat postu:

przypnę ten temat na stałe, ale jeszcze nie wiem jak Smile w każdym razie to jest oficjalny topic o budowie nowego terminalu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wolan




Dołączył: 05 Lis 2005
Posty: 172
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: warszawa

PostWysłany: Czw 16:36, 18 Maj 2006    Temat postu:

No to już widzę - spojrzałem w dziennik budowy... Smile
a co do terminala... no cóż, ja spodziewałem się czegoś ciekawego oryginalnego i ładnego. Bo termial to pierwszy budynek z jakim mają styczność przyjezdni i chociaż on powinien się wyróżniać, pokazać jakieś oryginalne, ciekawe i być może awangardowe rozwiązania. Podoba mi się na przykład koncepcja terminala w Szczecinie, mimo że chyba niezbyt funkcjonalna, to pokazuje sobą coś oryginalnego.
To co mi się podoba w nowym terminalu to dach (ale tylko od wewnątrz) i fasada od strony miasta. Od strony lotniska jest moim zdaniem za mało szkła, za dużo blachy, która chyba już dawno wyszła z mody (no nie licząc magazynów i hal produkcyjnych). Tak jak teraz patrzę na te wypustki to rzeczywiście tak jak Chaves pisze - fajnie by wyglądały oszklone. A co mnie martwi, to to że one są NIJAK wkomponowane w terminal jako całość, wyglądają jak doprojektowane już w czasie realizacji budowy. Pomysł sam w sobie takiego przejścia nie jest zły, ale taka część musi moim zdaniem współgrać z całością. Wieża, jako część górująca nad całością również powinna mieć ciekawszy kształt, a tu mamy standardowy ostrosłup do góry nogami wbity w termial... jej poprzedniczka (a nawet ta którą właśnie rozbierają/rozebrali) jest fajniejsza... a wracając jeszcze do dachu, to może jakby go zwrócili w stronę lotniska, to lepiej by wyglądało, szczególnie że właśnie z tej strony częściej się go oglada z 'lotu ptaka'. a tak to blacha blacha i jeszcze raz blacha Confused
No tylko by brakowało blaszanych rękawów... No i jeszcze wracając do fasady od strony miasta - przypomina trochę dworzec centralny. Moim zdaniem całość terminala nawiązuje w pewnym stopniu do tamtych lat, ale po pierwsze mogli to lepiej ładniej i ciekawiej nawiązać (jak mówiłem - wiecej szkła) albo wymyśleć cos oryginalnego (imho lepsza opcja).
no to tyle moich przemyśleń
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Czw 16:43, 18 Maj 2006    Temat postu:

wolan napisał:
No to już widzę - spojrzałem w dziennik budowy... Smile
a co do terminala... no cóż, ja spodziewałem się czegoś ciekawego oryginalnego i ładnego. Bo termial to pierwszy budynek z jakim mają styczność przyjezdni i chociaż on powinien się wyróżniać, pokazać jakieś oryginalne, ciekawe i być może awangardowe rozwiązania. Podoba mi się na przykład koncepcja terminala w Szczecinie, mimo że chyba niezbyt funkcjonalna, to pokazuje sobą coś oryginalnego.
To co mi się podoba w nowym terminalu to dach (ale tylko od wewnątrz) i fasada od strony miasta. Od strony lotniska jest moim zdaniem za mało szkła, za dużo blachy, która chyba już dawno wyszła z mody (no nie licząc magazynów i hal produkcyjnych). Tak jak teraz patrzę na te wypustki to rzeczywiście tak jak Chaves pisze - fajnie by wyglądały oszklone. A co mnie martwi, to to że one są NIJAK wkomponowane w terminal jako całość, wyglądają jak doprojektowane już w czasie realizacji budowy. Pomysł sam w sobie takiego przejścia nie jest zły, ale taka część musi moim zdaniem współgrać z całością. Wieża, jako część górująca nad całością również powinna mieć ciekawszy kształt, a tu mamy standardowy ostrosłup do góry nogami wbity w termial... jej poprzedniczka (a nawet ta którą właśnie rozbierają/rozebrali) jest fajniejsza... a wracając jeszcze do dachu, to może jakby go zwrócili w stronę lotniska, to lepiej by wyglądało, szczególnie że właśnie z tej strony częściej się go oglada z 'lotu ptaka'. a tak to blacha blacha i jeszcze raz blacha Confused
No tylko by brakowało blaszanych rękawów... No i jeszcze wracając do fasady od strony miasta - przypomina trochę dworzec centralny. Moim zdaniem całość terminala nawiązuje w pewnym stopniu do tamtych lat, ale po pierwsze mogli to lepiej ładniej i ciekawiej nawiązać (jak mówiłem - wiecej szkła) albo wymyśleć cos oryginalnego (imho lepsza opcja).
no to tyle moich przemyśleń
pozdrawiam

No nie, rozwałił mnie ten tekst a juz fragment " ... Podoba mi się na przykład koncepcja terminala w Szczecinie, mimo że chyba niezbyt funkcjonalna, to pokazuje sobą coś oryginalnego biej wszelkie rekordy... w pisaniu bzdur Evil or Very Mad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wolan




Dołączył: 05 Lis 2005
Posty: 172
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: warszawa

PostWysłany: Czw 17:22, 18 Maj 2006    Temat postu:

Gabec napisał:
No nie, rozwałił mnie ten tekst a juz fragment " ... Podoba mi się na przykład koncepcja terminala w Szczecinie, mimo że chyba niezbyt funkcjonalna, to pokazuje sobą coś oryginalnego biej wszelkie rekordy... w pisaniu bzdur Evil or Very Mad


mógłbyś mi wytknąć te, jak to określiłeś 'bzdury'?
BTW proponuję zachować minimum kultury w polemice na temat mojej subiektywnej oceny projektów terminali.
że też taki ktoś jest moderatorem Shocked
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Czw 17:42, 18 Maj 2006    Temat postu:

wolan napisał:

mógłbyś mi wytknąć te, jak to określiłeś 'bzdury'?
BTW proponuję zachować minimum kultury w polemice na temat mojej subiektywnej oceny projektów terminali.

Otóż drogi kolego bzdura jest dla mnie przedkladanie funkcjonalnosci nad fajerwerki w wygladzie zewn. Wg mnie z Twojego postu akurat cos takiego mozna bylo wywnioskowac. Ja rozumie ze chcialbyś abyśmy mogli sie wszystkim chwalić jaki to zbajerowany mamy terminal,ale rzeczywistosc jest taka a nie inna. Stawianie za przyklad Szczecina ze ich jak to napisales niezbyt funkcjonalnym terminalem a ganienie Warszawy za zbyt nudny wyglad zewn. terminala jest no... niedorzecznością (mam nadzieje ze Cie teraz nie uraziłem). Zauważ ze w przeciętny pasazer nie cały czas przed przylotem spedza WEWNĄTRZ i tak prawde mowiac nie kojarzy jak taki budynek wyglada na zewnatrz.
Nie mowie ze budynek jest piekny,ale no ... odpusc sobie przedkladanie wygladu nad funkcjonalnosc, jakos nikt nie marudzi ze obecny terminal jest brzydki a raczej ze jest za maly.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcinj
Moderator



Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 17:53, 18 Maj 2006    Temat postu:

panowie, nie chcę się wtrącać, wszystko można powiedzieć, ale po co zaraz używać słów typu "bzdura" itp. to tylko eskaluje emocje, zupełnie niepotrzebnie.

a wracając do meritum terminal można oceniać zarówno funkcjonalnie jak i estetycznie. wydaje mi się, że ten warszawski będzie ok, choć na pewno hitem architektury nie będzie. może nas po prostu na to jeszcze nie stać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wolan




Dołączył: 05 Lis 2005
Posty: 172
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: warszawa

PostWysłany: Czw 17:57, 18 Maj 2006    Temat postu:

Gabec napisał:
Otóż drogi kolego bzdura jest dla mnie przedkladanie funkcjonalnosci nad fajerwerki w wygladzie zewn. Wg mnie z Twojego postu akurat cos takiego mozna bylo wywnioskowac. Ja rozumie ze chcialbyś abyśmy mogli sie wszystkim chwalić jaki to zbajerowany mamy terminal,ale rzeczywistosc jest taka a nie inna. Stawianie za przyklad Szczecina ze ich jak to napisales niezbyt funkcjonalnym terminalem a ganienie Warszawy za zbyt nudny wyglad zewn. terminala jest no... niedorzecznością (mam nadzieje ze Cie teraz nie uraziłem). Zauważ ze w przeciętny pasazer nie cały czas przed przylotem spedza WEWNĄTRZ i tak prawde mowiac nie kojarzy jak taki budynek wyglada na zewnatrz.
Nie mowie ze budynek jest piekny,ale no ... odpusc sobie przedkladanie wygladu nad funkcjonalnosc, jakos nikt nie marudzi ze obecny terminal jest brzydki a raczej ze jest za maly.


Z Twojego rozumowania wynika, że projektowanie czegoś takiego jak np rondo1 czy złote tarasy nie ma sensu, bo liczy się tylko funkcjonalność, a wygląd daleko daleko w tyle. Otóż teraz na szczęście są inne trendy w architekturze (co potwierdzają wyzej wymienione).
z tego co się orientuję to nasz terminal był projektowany za niemałe pieniądze w niezłej (hiszpańskiej?) firmie. Czyli jednak moglibyśmy się spodziewać czegoś lepszego.
I proszę, nie mow, że dla ludzi nie jest ważny wygląd zewnetrzny, bo to jest jeszcze większą niedorzecznoscią, ale oczywiście zgodzę sie z Tobą, że wygląd wewnętrzny jest również istotny.
i moim zdaniem koncepcję terminala w szczecinie da się zmodyfikować tak, by dalej zadziwiał nietuzinkowym wyglądem i był funkcjonalnym!
po prostu uważam, że już za dużo blaszaków w naszym miescie. T1 był ciekawym projektem jak na tamte czasy (12 lat temu).
to tyle
pozdrawiam, zapraszam do polemiki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chavez




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta

PostWysłany: Czw 19:05, 18 Maj 2006    Temat postu:

W sporej mierze zgadzam się z Wolanem, aczkolwiek w paru punktach się nie zgadzam Smile
1. Dach odwrócony w stronę płyty byłby tak jakby odwrócony D**ą do miasta no i nie pasowałaby wiata nad "dziedzińcem" terminalu.
2. Wieża mi się podoba najbardziej z tego całego kompleksu ale to rzecz subiektywna, wiadomo.
3. Przedkładanie wyglądu nad funkcjonalność byłoby przerostem formy nad treścią, co w dosadny sposób powiedział Gabec. Terminal może być ładny i funkcjonalny, ale, tak jak powiedział MarcinJ, chyba nas jeszcze na to nie stać.
Miejmy nadzieję, że terminal będzie CHOCIAŻ funkcjonalny.

Pozdroofka


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wolan




Dołączył: 05 Lis 2005
Posty: 172
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: warszawa

PostWysłany: Czw 20:00, 18 Maj 2006    Temat postu:

chavez napisał:
1. Dach odwrócony w stronę płyty byłby tak jakby odwrócony D**ą do miasta no i nie pasowałaby wiata nad "dziedzińcem" terminalu.


a to faktycznie możliwe, ja analizowałem na podstawie widoku z samolotu.


chavez napisał:
2. Wieża mi się podoba najbardziej z tego całego kompleksu ale to rzecz subiektywna, wiadomo.
3. Przedkładanie wyglądu nad funkcjonalność byłoby przerostem formy nad treścią, co w dosadny sposób powiedział Gabec. Terminal może być ładny i funkcjonalny, ale, tak jak powiedział MarcinJ, chyba nas jeszcze na to nie stać.
Miejmy nadzieję, że terminal będzie CHOCIAŻ funkcjonalny.


ależ ja też nie popieram stawiania na 1 miejscu wyglądu, ja chce żeby jedno szło w parze z drugim, a niewykonalne to to nie jest!
i nadal będę sie upierał, że koncepcję portu w Szczecinie można uznać za funkcjonalną jeśli chodzi o regionalne porty (na podstawie własnych obserwacji ruchu na kilku małych lotniskach w Niemczech).
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Czw 21:35, 18 Maj 2006    Temat postu:

1. Porównanie terminalu do Ronda czy Tarasów jest jednak pewnym rodzajem szarlatanerii. Jest pewna różnica zarówno przestrzeni jak i otoczenia. Jeśli chodzi o Rondo to funkcjonalność była kluczowym priorytetem.
2. A które terminale są piękne? Sam się zastanawiam. Możemy dokonywać dwojakich porównań:
a) do terminali rozbudowywanych: AMS (niezły, ale nie porażający architektonicznie), CDG (fatalny), LHR (w zasadzie kilka terminali bez związku stylistycznego), FRA (jak AMS)...
b) do reminali nowobudowanych - chyba z uwagi na skalę modernizacji WAW raczej powinna być odnoszona do nich - Barajas (bardzo podobny do WAW), ATH (tradycyjny klocek bez polotu) MUC (bardzo ładny, choć też trochę podobny do WAW)...
3. Uważam, że tego typu bryły nie można oceniać w oderwaniu od funkcjonalności, widoku z wnętrza itd. Ogromne znaczenie będzie miało światło. Nie rozumiem zarzutu o mała ilość szkła - przecież ten terminal to prawie samo szkło Rolling Eyes
4. Podzielam pozytywną opinię o SZZ, ale taka bryła zupełnie nie nadaje się do zastosowania w odniesieniu do tak dużego terminala jak T2. To po prostu byłby potwór...
5. Zgadzam się w 100% z tezą, że T2 jest zupełnie niedopasowany do T1 (zupełnie inna bajka). Ale uważam, że... to dobrze. T1 zostanie "podciągnięty" do standardu T2 i będzie OK - patrzcie na projekt Lameli,a nie na stan obecny
6. Tylko żal mi będzie buraczkowego wystroju - juz tak mocno przywykłem. I do tych pięknych krzesełek, które jęczą przeciągle pod moim ciężarem, ach szkoda...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chavez




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta

PostWysłany: Czw 21:41, 18 Maj 2006    Temat postu:

Oczywiście, że jest to wykonalne, wszystko jest, kwestia $$$. Very Happy
Ekspertem to ja nie jestem, ale wydaje mi się, że funkcjonalność portu typu Szczecin jest czym innym niż funkcjonalność EPWA. Różnica polega choćby na tym, że EPWA w mniejszym lub większym stopniu jest (ma być) portem tranzytowym, więc układ strefy airside musi być do tego przystosowany, potoki pasażerów są bardziej równomiernie rozłożone w czasie i większe (większe samoloty - ruch long-haul)... i pewnie parę innych rzeczy o których nawet nie mam pojęcia.

Witku, właśnie, prawie samo szkło. Chodzi o to "prawie" w postaci ohydnych oblachowanych przybudówek. Gdyby były przeszklone, to chociaż i tak uważam ten terminal za twór bez większego polotu, już bym nic nie mówił.

Pozdroofka


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wolan




Dołączył: 05 Lis 2005
Posty: 172
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: warszawa

PostWysłany: Czw 22:09, 18 Maj 2006    Temat postu:

dobra, może i racja, że jest dużo szkła, ale te przytłaczające blaszane kloce od strony lotniska wyglądają jak dla mnie przefatalnie! Moim zdaniem psują cały efekt przeszklonego terminala i stąd takie opinie jak moje.
co do Szczecina - miałem tu akurat na myśli (tak jak napisałem) porty regionalne, oczywiście nie sprawdziłby się taki system chocby dlatego, że epwa może mieć ambicje na jakiś większy samolot od czasu do czasu Wink ale podawałem to jako przykład możliwego połączenia funkcjonalności z niebanalną architekturą.
Witku - w zasadzie nie przyglądałem się innym terminalom, jak będę miał chwilę to może znajdę coś ciekawego, ale faktycznie - nic wyjątkowego mi się nie rzuciło w oczy, może oprócz jakichś szczegółów typu ładnego wkomponowania skytraina w DUS w szklanej półtubie.
Może rzeczywiście za dużo wymagam od polskiego lotniska, by miało ciekawą architekturę, ale no może chociaż by było ładne!
no dobra, zobaczymy jeszcze jak to w środku rozplanują Smile
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
k_sko




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 9:32, 19 Maj 2006    Temat postu:

wolan napisał:

Wieża, jako część górująca nad całością również powinna mieć ciekawszy kształt, a tu mamy standardowy ostrosłup do góry nogami wbity w termial... jej poprzedniczka (a nawet ta którą właśnie rozbierają/rozebrali) jest fajniejsza...


Z tym, że obecnie rozbierana wieżą to stara wieża ATC a ta co jest na terminalu pełnie inną funkcję - kontroli lotniska a konkretniej tego co się dzieje na płycie.

wolan napisał:
No tylko by brakowało blaszanych rękawów...


Hehe, żebyś się nie ździwił.

KS[/b]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Warszawa - Okęcie (EPWA/WAW) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 11, 12, 13  Następny
Strona 2 z 13

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin