|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wolan
Dołączył: 05 Lis 2005
Posty: 172
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: warszawa
|
Wysłany: Śro 22:15, 17 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
a, ja myślałem, że klasycznie schody bedą w tym 'pudełku' od którego odchodzą rękawy... jakoś nie widzą mi się schody w wypustce niewiele wyższej od rękawa
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chavez
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta
|
Wysłany: Czw 9:48, 18 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Danny - masz rację - tylko kominów brakuje, ale są pirsy dla TIRów i jakiś ogromny silos z boku
Podobne jak Tobie skojarzenie nasunęło mi się kilka dni temu i wyraziłem je na SkyScraperCity forum.
PawelBelzyce - taką propozycję dałem krótko po tym jak powstało to forum, ale było kompletne zero odzewu. Znalazłem taki temat na skyscraper forum, więc tutaj zdjąłem temat. Cieszę się jednak, że pomysł wraca.
Wolan - Ta wypustka zaczyna się na poziomie +1 a kończy na poziomie +2. Będzie w niej płaska "rampa" do wychodzenia z samolotów na poziom który będzie taką estakadą nad poziomem edit: odlotów i dotrzesz nią pewnie do olbrzymich schodów ruchomych, które zwiozą Cię na poziom 0.
Macie rację, jest to brzydkie strasznie. Na szczęście rękawy przeszklone.
Gdyby było też "To" przeszklone to byłoby nawet fajnie.
Acha, i dziennik budowy na stronie portu jest uaktualniony, wczoraj zdaje się, o 24 nowe zdjęcia.
Pozdroofka
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez chavez dnia Czw 15:23, 18 Maj 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcinj
Moderator
Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 12:34, 18 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
przypnę ten temat na stałe, ale jeszcze nie wiem jak w każdym razie to jest oficjalny topic o budowie nowego terminalu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wolan
Dołączył: 05 Lis 2005
Posty: 172
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: warszawa
|
Wysłany: Czw 16:36, 18 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
No to już widzę - spojrzałem w dziennik budowy...
a co do terminala... no cóż, ja spodziewałem się czegoś ciekawego oryginalnego i ładnego. Bo termial to pierwszy budynek z jakim mają styczność przyjezdni i chociaż on powinien się wyróżniać, pokazać jakieś oryginalne, ciekawe i być może awangardowe rozwiązania. Podoba mi się na przykład koncepcja terminala w Szczecinie, mimo że chyba niezbyt funkcjonalna, to pokazuje sobą coś oryginalnego.
To co mi się podoba w nowym terminalu to dach (ale tylko od wewnątrz) i fasada od strony miasta. Od strony lotniska jest moim zdaniem za mało szkła, za dużo blachy, która chyba już dawno wyszła z mody (no nie licząc magazynów i hal produkcyjnych). Tak jak teraz patrzę na te wypustki to rzeczywiście tak jak Chaves pisze - fajnie by wyglądały oszklone. A co mnie martwi, to to że one są NIJAK wkomponowane w terminal jako całość, wyglądają jak doprojektowane już w czasie realizacji budowy. Pomysł sam w sobie takiego przejścia nie jest zły, ale taka część musi moim zdaniem współgrać z całością. Wieża, jako część górująca nad całością również powinna mieć ciekawszy kształt, a tu mamy standardowy ostrosłup do góry nogami wbity w termial... jej poprzedniczka (a nawet ta którą właśnie rozbierają/rozebrali) jest fajniejsza... a wracając jeszcze do dachu, to może jakby go zwrócili w stronę lotniska, to lepiej by wyglądało, szczególnie że właśnie z tej strony częściej się go oglada z 'lotu ptaka'. a tak to blacha blacha i jeszcze raz blacha
No tylko by brakowało blaszanych rękawów... No i jeszcze wracając do fasady od strony miasta - przypomina trochę dworzec centralny. Moim zdaniem całość terminala nawiązuje w pewnym stopniu do tamtych lat, ale po pierwsze mogli to lepiej ładniej i ciekawiej nawiązać (jak mówiłem - wiecej szkła) albo wymyśleć cos oryginalnego (imho lepsza opcja).
no to tyle moich przemyśleń
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Czw 16:43, 18 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
wolan napisał: | No to już widzę - spojrzałem w dziennik budowy...
a co do terminala... no cóż, ja spodziewałem się czegoś ciekawego oryginalnego i ładnego. Bo termial to pierwszy budynek z jakim mają styczność przyjezdni i chociaż on powinien się wyróżniać, pokazać jakieś oryginalne, ciekawe i być może awangardowe rozwiązania. Podoba mi się na przykład koncepcja terminala w Szczecinie, mimo że chyba niezbyt funkcjonalna, to pokazuje sobą coś oryginalnego.
To co mi się podoba w nowym terminalu to dach (ale tylko od wewnątrz) i fasada od strony miasta. Od strony lotniska jest moim zdaniem za mało szkła, za dużo blachy, która chyba już dawno wyszła z mody (no nie licząc magazynów i hal produkcyjnych). Tak jak teraz patrzę na te wypustki to rzeczywiście tak jak Chaves pisze - fajnie by wyglądały oszklone. A co mnie martwi, to to że one są NIJAK wkomponowane w terminal jako całość, wyglądają jak doprojektowane już w czasie realizacji budowy. Pomysł sam w sobie takiego przejścia nie jest zły, ale taka część musi moim zdaniem współgrać z całością. Wieża, jako część górująca nad całością również powinna mieć ciekawszy kształt, a tu mamy standardowy ostrosłup do góry nogami wbity w termial... jej poprzedniczka (a nawet ta którą właśnie rozbierają/rozebrali) jest fajniejsza... a wracając jeszcze do dachu, to może jakby go zwrócili w stronę lotniska, to lepiej by wyglądało, szczególnie że właśnie z tej strony częściej się go oglada z 'lotu ptaka'. a tak to blacha blacha i jeszcze raz blacha
No tylko by brakowało blaszanych rękawów... No i jeszcze wracając do fasady od strony miasta - przypomina trochę dworzec centralny. Moim zdaniem całość terminala nawiązuje w pewnym stopniu do tamtych lat, ale po pierwsze mogli to lepiej ładniej i ciekawiej nawiązać (jak mówiłem - wiecej szkła) albo wymyśleć cos oryginalnego (imho lepsza opcja).
no to tyle moich przemyśleń
pozdrawiam |
No nie, rozwałił mnie ten tekst a juz fragment " ... Podoba mi się na przykład koncepcja terminala w Szczecinie, mimo że chyba niezbyt funkcjonalna, to pokazuje sobą coś oryginalnego biej wszelkie rekordy... w pisaniu bzdur
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wolan
Dołączył: 05 Lis 2005
Posty: 172
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: warszawa
|
Wysłany: Czw 17:22, 18 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Gabec napisał: | No nie, rozwałił mnie ten tekst a juz fragment " ... Podoba mi się na przykład koncepcja terminala w Szczecinie, mimo że chyba niezbyt funkcjonalna, to pokazuje sobą coś oryginalnego biej wszelkie rekordy... w pisaniu bzdur |
mógłbyś mi wytknąć te, jak to określiłeś 'bzdury'?
BTW proponuję zachować minimum kultury w polemice na temat mojej subiektywnej oceny projektów terminali.
że też taki ktoś jest moderatorem
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Czw 17:42, 18 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
wolan napisał: |
mógłbyś mi wytknąć te, jak to określiłeś 'bzdury'?
BTW proponuję zachować minimum kultury w polemice na temat mojej subiektywnej oceny projektów terminali.
|
Otóż drogi kolego bzdura jest dla mnie przedkladanie funkcjonalnosci nad fajerwerki w wygladzie zewn. Wg mnie z Twojego postu akurat cos takiego mozna bylo wywnioskowac. Ja rozumie ze chcialbyś abyśmy mogli sie wszystkim chwalić jaki to zbajerowany mamy terminal,ale rzeczywistosc jest taka a nie inna. Stawianie za przyklad Szczecina ze ich jak to napisales niezbyt funkcjonalnym terminalem a ganienie Warszawy za zbyt nudny wyglad zewn. terminala jest no... niedorzecznością (mam nadzieje ze Cie teraz nie uraziłem). Zauważ ze w przeciętny pasazer nie cały czas przed przylotem spedza WEWNĄTRZ i tak prawde mowiac nie kojarzy jak taki budynek wyglada na zewnatrz.
Nie mowie ze budynek jest piekny,ale no ... odpusc sobie przedkladanie wygladu nad funkcjonalnosc, jakos nikt nie marudzi ze obecny terminal jest brzydki a raczej ze jest za maly.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcinj
Moderator
Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 17:53, 18 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
panowie, nie chcę się wtrącać, wszystko można powiedzieć, ale po co zaraz używać słów typu "bzdura" itp. to tylko eskaluje emocje, zupełnie niepotrzebnie.
a wracając do meritum terminal można oceniać zarówno funkcjonalnie jak i estetycznie. wydaje mi się, że ten warszawski będzie ok, choć na pewno hitem architektury nie będzie. może nas po prostu na to jeszcze nie stać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wolan
Dołączył: 05 Lis 2005
Posty: 172
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: warszawa
|
Wysłany: Czw 17:57, 18 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Gabec napisał: | Otóż drogi kolego bzdura jest dla mnie przedkladanie funkcjonalnosci nad fajerwerki w wygladzie zewn. Wg mnie z Twojego postu akurat cos takiego mozna bylo wywnioskowac. Ja rozumie ze chcialbyś abyśmy mogli sie wszystkim chwalić jaki to zbajerowany mamy terminal,ale rzeczywistosc jest taka a nie inna. Stawianie za przyklad Szczecina ze ich jak to napisales niezbyt funkcjonalnym terminalem a ganienie Warszawy za zbyt nudny wyglad zewn. terminala jest no... niedorzecznością (mam nadzieje ze Cie teraz nie uraziłem). Zauważ ze w przeciętny pasazer nie cały czas przed przylotem spedza WEWNĄTRZ i tak prawde mowiac nie kojarzy jak taki budynek wyglada na zewnatrz.
Nie mowie ze budynek jest piekny,ale no ... odpusc sobie przedkladanie wygladu nad funkcjonalnosc, jakos nikt nie marudzi ze obecny terminal jest brzydki a raczej ze jest za maly. |
Z Twojego rozumowania wynika, że projektowanie czegoś takiego jak np rondo1 czy złote tarasy nie ma sensu, bo liczy się tylko funkcjonalność, a wygląd daleko daleko w tyle. Otóż teraz na szczęście są inne trendy w architekturze (co potwierdzają wyzej wymienione).
z tego co się orientuję to nasz terminal był projektowany za niemałe pieniądze w niezłej (hiszpańskiej?) firmie. Czyli jednak moglibyśmy się spodziewać czegoś lepszego.
I proszę, nie mow, że dla ludzi nie jest ważny wygląd zewnetrzny, bo to jest jeszcze większą niedorzecznoscią, ale oczywiście zgodzę sie z Tobą, że wygląd wewnętrzny jest również istotny.
i moim zdaniem koncepcję terminala w szczecinie da się zmodyfikować tak, by dalej zadziwiał nietuzinkowym wyglądem i był funkcjonalnym!
po prostu uważam, że już za dużo blaszaków w naszym miescie. T1 był ciekawym projektem jak na tamte czasy (12 lat temu).
to tyle
pozdrawiam, zapraszam do polemiki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chavez
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta
|
Wysłany: Czw 19:05, 18 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
W sporej mierze zgadzam się z Wolanem, aczkolwiek w paru punktach się nie zgadzam
1. Dach odwrócony w stronę płyty byłby tak jakby odwrócony D**ą do miasta no i nie pasowałaby wiata nad "dziedzińcem" terminalu.
2. Wieża mi się podoba najbardziej z tego całego kompleksu ale to rzecz subiektywna, wiadomo.
3. Przedkładanie wyglądu nad funkcjonalność byłoby przerostem formy nad treścią, co w dosadny sposób powiedział Gabec. Terminal może być ładny i funkcjonalny, ale, tak jak powiedział MarcinJ, chyba nas jeszcze na to nie stać.
Miejmy nadzieję, że terminal będzie CHOCIAŻ funkcjonalny.
Pozdroofka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wolan
Dołączył: 05 Lis 2005
Posty: 172
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: warszawa
|
Wysłany: Czw 20:00, 18 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
chavez napisał: | 1. Dach odwrócony w stronę płyty byłby tak jakby odwrócony D**ą do miasta no i nie pasowałaby wiata nad "dziedzińcem" terminalu. |
a to faktycznie możliwe, ja analizowałem na podstawie widoku z samolotu.
chavez napisał: | 2. Wieża mi się podoba najbardziej z tego całego kompleksu ale to rzecz subiektywna, wiadomo.
3. Przedkładanie wyglądu nad funkcjonalność byłoby przerostem formy nad treścią, co w dosadny sposób powiedział Gabec. Terminal może być ładny i funkcjonalny, ale, tak jak powiedział MarcinJ, chyba nas jeszcze na to nie stać.
Miejmy nadzieję, że terminal będzie CHOCIAŻ funkcjonalny. |
ależ ja też nie popieram stawiania na 1 miejscu wyglądu, ja chce żeby jedno szło w parze z drugim, a niewykonalne to to nie jest!
i nadal będę sie upierał, że koncepcję portu w Szczecinie można uznać za funkcjonalną jeśli chodzi o regionalne porty (na podstawie własnych obserwacji ruchu na kilku małych lotniskach w Niemczech).
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Czw 21:35, 18 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
1. Porównanie terminalu do Ronda czy Tarasów jest jednak pewnym rodzajem szarlatanerii. Jest pewna różnica zarówno przestrzeni jak i otoczenia. Jeśli chodzi o Rondo to funkcjonalność była kluczowym priorytetem.
2. A które terminale są piękne? Sam się zastanawiam. Możemy dokonywać dwojakich porównań:
a) do terminali rozbudowywanych: AMS (niezły, ale nie porażający architektonicznie), CDG (fatalny), LHR (w zasadzie kilka terminali bez związku stylistycznego), FRA (jak AMS)...
b) do reminali nowobudowanych - chyba z uwagi na skalę modernizacji WAW raczej powinna być odnoszona do nich - Barajas (bardzo podobny do WAW), ATH (tradycyjny klocek bez polotu) MUC (bardzo ładny, choć też trochę podobny do WAW)...
3. Uważam, że tego typu bryły nie można oceniać w oderwaniu od funkcjonalności, widoku z wnętrza itd. Ogromne znaczenie będzie miało światło. Nie rozumiem zarzutu o mała ilość szkła - przecież ten terminal to prawie samo szkło
4. Podzielam pozytywną opinię o SZZ, ale taka bryła zupełnie nie nadaje się do zastosowania w odniesieniu do tak dużego terminala jak T2. To po prostu byłby potwór...
5. Zgadzam się w 100% z tezą, że T2 jest zupełnie niedopasowany do T1 (zupełnie inna bajka). Ale uważam, że... to dobrze. T1 zostanie "podciągnięty" do standardu T2 i będzie OK - patrzcie na projekt Lameli,a nie na stan obecny
6. Tylko żal mi będzie buraczkowego wystroju - juz tak mocno przywykłem. I do tych pięknych krzesełek, które jęczą przeciągle pod moim ciężarem, ach szkoda...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chavez
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta
|
Wysłany: Czw 21:41, 18 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Oczywiście, że jest to wykonalne, wszystko jest, kwestia $$$.
Ekspertem to ja nie jestem, ale wydaje mi się, że funkcjonalność portu typu Szczecin jest czym innym niż funkcjonalność EPWA. Różnica polega choćby na tym, że EPWA w mniejszym lub większym stopniu jest (ma być) portem tranzytowym, więc układ strefy airside musi być do tego przystosowany, potoki pasażerów są bardziej równomiernie rozłożone w czasie i większe (większe samoloty - ruch long-haul)... i pewnie parę innych rzeczy o których nawet nie mam pojęcia.
Witku, właśnie, prawie samo szkło. Chodzi o to "prawie" w postaci ohydnych oblachowanych przybudówek. Gdyby były przeszklone, to chociaż i tak uważam ten terminal za twór bez większego polotu, już bym nic nie mówił.
Pozdroofka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wolan
Dołączył: 05 Lis 2005
Posty: 172
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: warszawa
|
Wysłany: Czw 22:09, 18 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
dobra, może i racja, że jest dużo szkła, ale te przytłaczające blaszane kloce od strony lotniska wyglądają jak dla mnie przefatalnie! Moim zdaniem psują cały efekt przeszklonego terminala i stąd takie opinie jak moje.
co do Szczecina - miałem tu akurat na myśli (tak jak napisałem) porty regionalne, oczywiście nie sprawdziłby się taki system chocby dlatego, że epwa może mieć ambicje na jakiś większy samolot od czasu do czasu ale podawałem to jako przykład możliwego połączenia funkcjonalności z niebanalną architekturą.
Witku - w zasadzie nie przyglądałem się innym terminalom, jak będę miał chwilę to może znajdę coś ciekawego, ale faktycznie - nic wyjątkowego mi się nie rzuciło w oczy, może oprócz jakichś szczegółów typu ładnego wkomponowania skytraina w DUS w szklanej półtubie.
Może rzeczywiście za dużo wymagam od polskiego lotniska, by miało ciekawą architekturę, ale no może chociaż by było ładne!
no dobra, zobaczymy jeszcze jak to w środku rozplanują
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
k_sko
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 9:32, 19 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
wolan napisał: |
Wieża, jako część górująca nad całością również powinna mieć ciekawszy kształt, a tu mamy standardowy ostrosłup do góry nogami wbity w termial... jej poprzedniczka (a nawet ta którą właśnie rozbierają/rozebrali) jest fajniejsza...
|
Z tym, że obecnie rozbierana wieżą to stara wieża ATC a ta co jest na terminalu pełnie inną funkcję - kontroli lotniska a konkretniej tego co się dzieje na płycie.
wolan napisał: | No tylko by brakowało blaszanych rękawów... |
Hehe, żebyś się nie ździwił.
KS[/b]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|