|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piopil
Dołączył: 05 Gru 2005
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWR/WRO
|
Wysłany: Sob 16:28, 04 Lut 2006 Temat postu: 11 PLM |
|
|
Witam,
Czy ma ktoś z was szersze informacje o 11 PLM, który u nas stacjonował? Dokładniej mówiąc chodzi mi o takie wiadomości:
1) jakie maszyny u nas stacjonowały (w jakich wersjach, w jakiej ilości i w jakich latach),
2) w ilu DOLach nasi piloci brali udział.
Z góry dziękuje za wszelkie informacje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
FlyWRO
Moderator
Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WRO
|
Wysłany: Sob 18:40, 04 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Sprzęt 11.PLM:
Samoloty bojowe:
Jak-3
Jak-9M/T
Jak-9U
Jak-9P
Jak-23
MiG-15/Lim-1
Lim-2
Lim-5
Lim-5P
MiG-21F-13
MiG-21PF/PFM
MiG-21M (do rozformowania jednostki)
MiG-21MF (od 1977r. do rozformowania jednostki)
Samoloty szkolne i łącznikowe:
Po-2
Jak-7W
Jak-9W
Jak-11
TS-8 Bies
An-2
PZL-104 Wilga
SBLim-1/2
TS-11 Iskra (do rozwiązania jednostki)
MiG-21US
MiG-21UM (do rozwiązania jednostki)
Dane na podstawie artykułu w Lotnictwie Aviation International.
Jeśli potrzebowałbyś jeszcze jakiś informacji, to spróbuję pomóc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piopil
Dołączył: 05 Gru 2005
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWR/WRO
|
Wysłany: Sob 22:06, 04 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Oooo dzięki )) Jeszcze z tym DOLem jak byś kiedys coś znalazł to był bym wdzięczny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
FlyWRO
Moderator
Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WRO
|
Wysłany: Sob 22:28, 04 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
piopil napisał: | Oooo dzięki )) Jeszcze z tym DOLem jak byś kiedys coś znalazł to był bym wdzięczny. |
Na temat DOLi nie mam żadnych informacji. Pamiętam tylko zdjęcia w Skrzydlatej Polsce z jednego z DOLi, na których były samoloty 11.PLM.
Tu są zdjęcia samolotów z 11.PLM:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
erni
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WROCLAW/EPWR
|
Wysłany: Sob 23:59, 04 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
A czy kiedykolwiek odbywały się lądowania/ćwiczenia na DOLu na drodze DK344 pomiędzy Wrocławiem i Sroda Śląska?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piopil
Dołączył: 05 Gru 2005
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWR/WRO
|
Wysłany: Nie 9:45, 05 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
erni napisał: | A czy kiedykolwiek odbywały się lądowania/ćwiczenia na DOLu na drodze DK344 pomiędzy Wrocławiem i Sroda Śląska? |
Też się kiedyś nad tym zastanawiałem ale faktycznie, znaleźć informacje o DOLach, zwłaszcza tych bardziej odległych w czasie to prawdziwa sztuka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
erni
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WROCLAW/EPWR
|
Wysłany: Nie 12:20, 05 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Ostatnio jadąc tamtedy licznik samochodu pokazał mi że ma on 1500 m długości.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotrek
Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKT
|
Wysłany: Pon 18:52, 06 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Dodam, że po 1987 roku jedna lub czasami dwie eskadry na okres od maja do września zostawały przebazowywane na lotnisko w Mierzęcicach. Takie loty trwały do końca 1998 roku kiedy zdecydowano się na rozwiązanie 11PLM. Niestety w tym czasie zdarzyło się również kilka wypadków.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piopil
Dołączył: 05 Gru 2005
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWR/WRO
|
Wysłany: Pon 22:21, 06 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Piotrek napisał: | Dodam, że po 1987 roku jedna lub czasami dwie eskadry na okres od maja do września zostawały przebazowywane na lotnisko w Mierzęcicach |
Mierzęcice=Pyrzowice?
Piotrek napisał: | Niestety w tym czasie zdarzyło się również kilka wypadków |
A masz jakieś dokładniejsze informacje o nich?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
FlyWRO
Moderator
Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WRO
|
Wysłany: Pon 22:44, 06 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
piopil napisał: | Mierzęcice=Pyrzowice? |
Tak. Wojskowi latali z Mierzęcic a cywile z Pyrzowic
piopil napisał: | Piotrek napisał: | Niestety w tym czasie zdarzyło się również kilka wypadków |
A masz jakieś dokładniejsze informacje o nich? |
1 marca 1991 roku w powietrzu zderzyły się dwa MiGi-21MF: 8015 (n/f 968015) i 7405 (n/f 96007405). W tym samym okresie na stanie 11.PLM był drugi MiG-21MF o numerze bocznym 8015, ale miał numer fabryczny 96008015.
11.PLM był dwukrotnie wyróżniony za bezpieczeństwo lotów. Podczas 38. Konferencji Bezpieczeństwa Lotów Lotnictwa Sił Zbrojnych RP w Kiekrzu (8 lutego 1996r.) za bezpieczeństwo lotów w 1995r. oraz podczas 41. Konferencji Bezpieczeństwa Lotów Lotnictwa Sił Zbrojnych RP w Kiekrzu (2 lutego 1999r.) za bezpieczeństwo lotów w 1998r. (po raz drugi).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotrek
Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKT
|
Wysłany: Wto 19:47, 07 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Kpt. pil. Zawada 01.03.1991 r. na MiG-21MF 8015. Podczas przebazowania na lotnisko w Mierzęcicach w locie w szyku 4 samolotów przy wejsciu w chmury i zmianie szyku nastąpiło zderzenie 3 i 4 samolotu pilot katapultował się.
Drugima pilotem był Kpt. pil. Wójcik w samolocie 7405
13.04.1991 r. Kpt. pil. Kusiak na MiG-21MF 7715. Podczas podejścia do lądowania w wyniku spadku obrotów silnika i utraty mocy urwała się pokrywa silnika. Pilot katapultował się.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|