|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
FlyWRO
Moderator
Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WRO
|
Wysłany: Czw 21:44, 25 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
erni napisał: | Juz niedługo 3 Baza Lotnicza przestanie istnieć. |
Wydaje mi się, że gdyby wojsko miało się wynieść, to nie budowano by płotu oddzielającego część cywilną i wojskową
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
magic
Dołączył: 12 Sty 2007
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Słupsk/Wrocław
|
Wysłany: Sob 8:45, 27 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
erni napisał: | Juz niedługo 3 Baza Lotnicza przestanie istnieć. |
Skad masz takie info? Na podstawie tego artykulu? Bo jak na razie nasza jednostka ma sie dobrze, chociaz napewno pamieta lepsze czasy ...
magic
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
erni
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WROCLAW/EPWR
|
Wysłany: Sob 16:05, 27 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
magic napisał: | erni napisał: | Juz niedługo 3 Baza Lotnicza przestanie istnieć. |
Skad masz takie info? Na podstawie tego artykulu? Bo jak na razie nasza jednostka ma sie dobrze, chociaz napewno pamieta lepsze czasy ...
magic |
Z Faktów TVP3.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hemus
Dołączył: 15 Cze 2006
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 20:21, 27 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Raczej chodziło o 3 Korpus Wojsk Obrony Powietrznej Kraju z siedzibą we Wrocławiu a nie o trzecią bazę lotniczą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HG
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 13:45, 28 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Awaryjne lądowanie samolotu Wrocław-Dublin
cheko, PAP
2007-01-28, ostatnia aktualizacja 2007-01-28 13:06
Samolot linii Centralwings, lecący z Wrocławia do Dublina, musiał w niedzielę zawrócić z trasy i lądować awaryjnie na wrocławskim lotnisku. Wkrótce po starcie pasażerowie i załoga poczuli na pokładzie podejrzany zapach.
Na pokładzie Boeinga 737-400, dysponującego 162 miejscami pasażerskimi, znajdowało się 157 osób. Po awaryjnym lądowaniu wszyscy pasażerowie przeszli do terminalu. Mechanicy dokonują teraz przeglądu samolotu i sprawdzają przyczyny usterki. Najprawdopodobniej do układu klimatyzacyjnego samolotu przedostał się płyn do odladzania.
- W trakcie lotu zarówno załoga, jak i pasażerowie wyczuli w kabinie dziwny zapach. To skłoniło pilotów do powrotu i lądowania. Kapitan podjął decyzję zgodnie z wysokimi procedurami bezpieczeństwa, obowiązującymi w Centralwings. Według nich, wszelkie tego typu oznaki muszą być zdiagnozowane przez certyfikowanych mechaników - poinformowała linia w wydanym komunikacie.
Jak zapewniają Centralwings, samolot, który miał odlecieć do Irlandii, na bieżąco przechodził wszystkie wymagane prawem przeglądy. Miesiąc temu zakończył najbardziej złożony, czterotygodniowy przegląd w certyfikowanej bazie technicznej PLL LOT. "Nie ma więc podstaw, aby przypuszczać, że jest to poważna usterka" - czytamy w komunikacie.
Ponieważ maszyna przed wylotem - ze względów pogodowych - była odladzana, mechanicy sprawdzają obecnie wersję, według której płyn do odladzania mógł przedostać się do układu klimatyzacyjnego samolotu, wywołując w efekcie podejrzany zapach w kabinie. O dopuszczeniu samolotu do lotu mają zdecydować wkrótce certyfikowani mechanicy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
emzet
Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Nowogard (EPSC)
|
Wysłany: Nie 14:04, 28 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
W telewizji podali że płyn do odladzania dostał się do silników a następnie do układu klimatyzacji, dlatego na pokładzie pojawił się gryzący dym.
Jak to jest możliwe że "spaliny silnikowe" trafiają do klimatyzacji?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Airliner
Moderator
Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Nie 14:51, 28 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Wczoraj byl w Balicach, zreszta bylem uczestnikiem odladzania:)
SP-LLG w pelnym malowaniu Centralwings
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Skyeyee
Dołączył: 04 Sty 2007
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 17:56, 28 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
emzet napisał: |
Jak to jest możliwe że "spaliny silnikowe" trafiają do klimatyzacji? |
Nie spaliny tylko sprężone powietrze, które trafia z silnika do klimatyzacji i do układu odladzania skrzydeł. Dzięki temu utzymywane jest ciśnienie wewnątrz samolotu.
Pozdr,
Skyeye
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
emzet
Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Nowogard (EPSC)
|
Wysłany: Nie 19:12, 28 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Skyeyee napisał: | emzet napisał: |
Jak to jest możliwe że "spaliny silnikowe" trafiają do klimatyzacji? |
Nie spaliny tylko sprężone powietrze, które trafia z silnika do klimatyzacji i do układu odladzania skrzydeł. Dzięki temu utzymywane jest ciśnienie wewnątrz samolotu.
Pozdr,
Skyeye |
czyli źle zrozumiałem, dla niewtajemniczonych w sprawy techniczne (np ja, myślałem że klimatyzacja zasilana jest z silników elektrychnych) wypowiedź tą można było zrozumieć tak że ten płyn od odladzania został "przepalony" w silnikach dlatego na pokładzie znalazł się gryzący dym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Skyeyee
Dołączył: 04 Sty 2007
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 21:01, 28 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
emzet napisał: |
czyli źle zrozumiałem, dla niewtajemniczonych w sprawy techniczne (np ja, myślałem że klimatyzacja zasilana jest z silników elektrychnych) wypowiedź tą można było zrozumieć tak że ten płyn od odladzania został "przepalony" w silnikach dlatego na pokładzie znalazł się gryzący dym. |
Sprężone powietrze jest bardzo gorące więc ten płyn nie został spalony lecz prawdopodobnie ugotowany
A tak na marginesie, to pewnego czasu w prasie pojawiały się komentarze o tym, że właśnie to powietrze (które trafia do kabiny) może zawierać toksyczne gazy, które to mają brać się z oleju silnikowego poddanego b.wysokiej temp. Nie znam szczegółów ale podobno było kilka przypadków, gdy pasażerowie skarżyli się na bóle głowy i stwierdzono u nich jakieś tam zatrucie. Ile w tym prawdy- nie wiem. W każdym bądź razie, boeing w projektowanym 787 zrezygnował ze sprężonego powietrza do kabiny i de-ice'a na rzecz nowych rozwiązań. Jakich? Tego jeszcze nie ujawnił.
Pozdr,
Skyeye
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
emzet
Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Nowogard (EPSC)
|
Wysłany: Nie 22:48, 28 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
no, już teraz rozumiem dzięki na informacje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
antoslaw
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 9:21, 29 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
A jednak ...
=================================================
Wojsko opuszcza Wrocław
Karolina Łagowska 2007-01-28, ostatnia aktualizacja 2007-01-28 19:25
GAZETA WYBORCZA
W czerwcu z Wrocławia wyniosą się lotnicy, a później zniknie Wyższa Szkoła Oficerska Wojsk Lądowych. Śląski Okręg Wojskowy jest coraz mniejszy, wojsko znika z miasta, bo modernizuje się polska armia.
Odchudzana jest zresztą już od sześciu lat. Nowa, licząca 150 tys. żołnierzy armia zawodowa ma być lepiej wyszkolona i wyposażona. Jednostki będą scentralizowane, a kadra kształcona według nowych planów. Planowane zmiany dotyczą zarówno wojsk lądowych, jak też marynarki i lotnictwa. Wrocław, który przez lata był ważnym ośrodkiem wojskowym, przestaje nim być. Z końcem czerwca z miasta zniknie 3. Korpus Obrony Powietrznej, później Wyższa Szkoła Oficerska Wojsk Lądowych, a po zakończeniu reorganizacji armii także dowództwo Śląskiego Okręgu Wojskowego.
Major Zbigniew Sadek, były rzecznik dowódcy korpusu: - Po likwidacji Korpusu Obrony Powietrznej we Wrocławiu zostaną tylko brygady łączności i radiotechniczna. Ale będą podlegać bezpośrednio pod Dowództwo Sił Powietrznych w Warszawie. To korzystne zmiany. Skróci się droga podejmowania decyzji. Nasi szkoleniowcy o zgodę na loty występowali do dowódcy Sił Powietrznych, a szczebel korpusu tylko wydłużał tę drogę.
Likwidacja korpusu oznacza jednak utratę pracy dla wszystkich zatrudnionych w nim osób. Miejsca pracy w czerwcu straci ponad 150 oficerów. - Niektórzy mają już pełną wysługę lat i odejdą na emeryturę. Reszta dostała propozycje w innych miastach, ale nie zawsze są na tyle atrakcyjne finansowo, by opłacało się z nich skorzystać. Część ludzi przejdzie więc do cywila i będzie szukać pracy - mówi major Sadek, który przechodzi do cywila. Odrzucił proponowane mu stanowisko szefa logistyki Sił Powietrznych. - Za bardzo kocham Wrocław, żeby przeprowadzić się do Warszawy - tłumaczy.
W zatrudnieniu byłych wojskowych obiecało pomóc miasto.
- Byli wojskowi to bardzo dobrzy pracownicy. Sporo z nich ma także wykształcenie techniczne. Mamy sto wakatów w straży pożarnej, kilkaset w policji - mówi Wojciech Adamski, wiceprezydent Wrocławia.
O przyszłość martwią się też oficerowie z Wyższej Szkoły Oficerskiej Wojsk Lądowych, jedynej uczelni w Polsce kształcącej kadrę dla wojsk lądowych. Przestanie istnieć, bo MON chce połączyć wszystkie uczelnie wojskowe w jeden Uniwersytet Obrony Narodowej z siedzibą w Warszawie. Uniwersytet ten ma zastąpić m.in. Wojskową Akademię Techniczną w Warszawie, słynną Szkołę Orląt w Dęblinie i wrocławską Wyższą Szkołę Oficerską Wojsk Lądowych.
Pomysł przyjęto źle. Przed Ministerstwem Obrony Narodowej protestowali studenci WAT-u. We Wrocławiu nikt nie protestuje. - W miejscu szkoły ma powstać centrum szkolenia, ale wszyscy w nim miejsca nie znajdą. Zwłaszcza ci z wyższymi stopniami. Oficerowie szkoły powoli szukają dla siebie miejsca poza uczelnią.
Wyprowadzka armii martwi władze Wrocławia. - Nie tylko ze względu na tradycje i prestiż. To też podatki dla miasta, zakupy dla wojska. No i przez lata armia zatrudniała mnóstwo cywilów - tłumaczy wiceprezydent Adamski. Teraz to się skończy.
Jedynym plusem są grunty: miasto porozumiało się z Agencją Mienia Wojskowego w sprawie terenów przy lotnisku. Dzięki nim będzie można je rozbudować. W czerwcu agencja przejmie też teren i budynki przy ul. Obornickiej, w których stacjonowali lotnicy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
magic
Dołączył: 12 Sty 2007
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Słupsk/Wrocław
|
Wysłany: Pon 11:10, 29 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
emzet napisał: | W telewizji podali że płyn do odladzania dostał się do silników a następnie do układu klimatyzacji |
Az dziwi mnie ze tym razem telewizja tak rzetelnie podała tą informacje. Z drugiej strony osoby nie znajace budowy samolotow mogly odniesc wrazenie ze samolot ma jakies nieszczelnosci miedzy silnikami a klima itp. Tymczasem najprawdopodobniej troche plynu do odladzania przedostalo sie do silnika. Sprezarka silnika napedza takze klimatyzacje i jest to oczywiscie tak skonstruowane ze nie maja tam dostepu gazy wylotowe z dyszy silnika. W kazdym razie byc moze plyn dostal sie na jakis goracy element i parujac zamienil sie w dym i niemily zapach, a skutek tego byl taki ze pojawilo sie to w kabinie. Kapitan zawrocil, gdyz nie znano jeszcze przyczyny, no i wykonal awaryjne ladowanie. Pamietajcie ze to sie stalo chwile po starcie, wiec w zbiornikach bylo mnostwo paliwa. Wszystko odbylo sie zgodnie z procedurą, asysta strazy itp, oddalone miejsce na plycie, wstrzymanie czynnosci przy innych maszynach w poblizu itp.
W tym momencie zaczyna sie inna czesc tej historii, dotyczaca pasazerów. Nie dziwie sie ze byli wystraszeni, ze niektórzy zrezygnowali z lotu itp. Ale spora czesc osob, podburzona przez kogos bardziej odwaznego, rozpoczela nekanie obslugi na lotnisku i wezwala telewizje. W takich sytuacjach liczy sie juz tylko i wylacznie bezpieczenstwo i wszystkie osoby ktore zostaja zaangazowane w takie zdarzenie nie mysla tylko o tym by zbyc podroznych i jak najpredzej wyslac dalej "zepsuty" samolot. Odpowiedzialnosc jaka ponosza sluzby techniczne i zaloga samolotu po prostu wyklucza taka mozliwosc. Natomiast prosze mi powiedziec co dalo wezwanie tv ? Chyba tylko to ze zobaczylismy nasze lotnisko na ekranie. Opowiesci pasazerow ze nikt sie nimi nie zajmowal sa nieprawdziwe a smiac mi sie zachcialo jak jakis mlody gosc wypowiedzial sie do kamery ze o 10:40 dostali picie i kanapki a spodziewali sie obiadu.
Konkluzja - samolot zostal sprawdzony przez certyfikowanych techników Lotu, ktorzy sa na miejscu. Nic zlego maszynie nie dolegalo, wyleciala ponownie w trase i tyle. Gdyby dotyczylo to np. Ryana to samo sprowadzenie technikow byloby ciezkie do zrealizowania w jednym dniu, rejs bylby odwolany a pasazerowie mogliby liczyc jedynie na zmiane rezerwacji.
W dziale foto dwie fotki zrobione na chwile przed ponownym odlotem do Dublina.
magic
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
FlyWRO
Moderator
Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WRO
|
Wysłany: Wto 11:08, 30 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Odwołanie rejsu Wrocław-Mediolan/Bergamo FR4652/4653 30 stycznia 2007 (2007-01-30)
30 stycznia 2007 roku z powodu strajku kontroli ruchu powietrznego we Włoszech, odwołany został przylot i odlot rejsu z/do Mediolanu-Bergamo linii Ryanair (nr rejsów FR4652/4653).
Więcej szczegółów na stronie: [link widoczny dla zalogowanych]
oraz pod nr tel. 071/3581-392 (kasa biletowa Portu Lotniczego Wrocław S.A.)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
magic
Dołączył: 12 Sty 2007
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Słupsk/Wrocław
|
Wysłany: Wto 13:04, 30 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
FlyWRO napisał: | oraz pod nr tel. 071/3581-392 (kasa biletowa Portu Lotniczego Wrocław S.A.) |
A niby podawanie tego numeru jest zabronione ...
magic
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|