|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HG
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 21:07, 21 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Airliner napisał: |
Oczywiscie ze tak, ale Easy to juz inna bajka niz Ryan.
I baza Easy jest porzadana w Krakowie i nie jest to tylko zdanie moje lecz takze portu.
A Sky nie jest liderem europejskiego rynku LCC ale w Krakowie jest niezwykle pozyteczny. |
widzisz i to sa wlasnie te sentymenty - Easy lepszy niz Ryan. Dla ekonomii to pewnie jeden pies.
Wazne zeby ktorys sie zdecydowal i to jak najszybciej. Lepszy wrobel w garsci ... . Czyzby ewentualnie Easy oszczedzil Sky'a? Z ekonomii raczej wynika, ze kazda spolka powinna kierowac sie maksymalizacja swojego zysku i tyle.
Zgadzam sie z Toba, ze Sky zrobil dla KRK kawal dobrej roboty - jednak jego wyniki finansowe nie zachwycaja a przyszlosc nie jest pewna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Airliner
Moderator
Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Czw 21:29, 21 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
HG napisał: | Airliner napisał: |
Oczywiscie ze tak, ale Easy to juz inna bajka niz Ryan.
I baza Easy jest porzadana w Krakowie i nie jest to tylko zdanie moje lecz takze portu.
A Sky nie jest liderem europejskiego rynku LCC ale w Krakowie jest niezwykle pozyteczny. |
widzisz i to sa wlasnie te sentymenty - Easy lepszy niz Ryan. Dla ekonomii to pewnie jeden pies.
Wazne zeby ktorys sie zdecydowal i to jak najszybciej. Lepszy wrobel w garsci ... . Czyzby ewentualnie Easy oszczedzil Sky'a? Z ekonomii raczej wynika, ze kazda spolka powinna kierowac sie maksymalizacja swojego zysku i tyle.
Zgadzam sie z Toba, ze Sky zrobil dla KRK kawal dobrej roboty - jednak jego wyniki finansowe nie zachwycaja a przyszlosc nie jest pewna. |
Tak jak napisalem lotnisko w Krakowie nie "pali sie" by koniecznie sciagac baze tej linii do Krakowa.
Oczywiscie ze easy nie bedzie patyczkowal sie ze Sky-em ale zgodzisz sie ze mna ze ich strategia jest mniej ekspansywna i agresywna niz Ryanaira i to w stosunku do portu i do konkurencji?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HG
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 21:41, 21 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Airliner napisał: |
Tak jak napisalem lotnisko w Krakowie nie "pali sie" by koniecznie sciagac baze tej linii do Krakowa.
Oczywiscie ze easy nie bedzie patyczkowal sie ze Sky-em ale zgodzisz sie ze mna ze ich strategia jest mniej ekspansywna i agresywna niz Ryanaira i to w stosunku do portu i do konkurencji? |
Z pewnoscia szeroko rozumiany PR jest calkowicie odmienny. Ryan krzykliwy i agresywny, Easy cicha woda. Obie firmy jednak nie czerpia zyskow z akcji charytatywnych tylko z twardej walki o paxa. Dla mnie tylko obudowa jest inna - srodek ten sam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stoarn
Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA/EPGD/LSGG
|
Wysłany: Pią 9:07, 22 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Ale z punktu widzenia pasażera, jakby to powiedzieć... Są pasażerowie którzy mają swoje preferencje... Airliner woli EasyJeta (i nie on jeden) Ryanair postępuje wobec SKY i WiZZ okrutnie i skutecznie- to młode linie, powstałe w momencie, gdy ustabilizował się rozwój lowcostów w Starej, bogatej Europie, podzielonej w większości między Ryanair a EasyJet. SKY i WiZZ muszą się opierać na Europie Wschodniej, która sama w sobie jest średnio dochodowa. EasyJet stawia na rentowność konkretnej trasy, za to RYR - na zdobycie maksymalne rynku. Trasami, na których jest monopolistą typu Anglia-Południe Francji odbija sobie straty powstałe w wyniku arcyniskich cen na trasach z europą wschodnią. Gdy wykosi w Krakowie konkurencję już nie będzie taki tani, po co miałby być, przecież to nie charity... Za to SkyEurope wycofał się z Warszawy, bo mu na Okęciu źle, powiedział że jak tylko otwarty zostanie modlin, to wrócą z powrotem... Jak Ryanair chce wejść do Modlina, może wchodzić, nie ma wyjścia, ale nie widzę powodu dla którego układać wszystko pod jego kątem. Przyznać trzeba że Ryanairowi i tylko Ryanairowi porty regionalne zawdzięczają swój boom... (może poza Gdańskiem). Boom Krakowa natomiast polega po prostu na wspaniałości tego miasta, a Warszawski marazm nie na nieobecności Ryanair'a, lecz na małej powierzchni Terminala...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HG
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 20:56, 25 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Masz duzo racji w tym co piszesz. Moim zdaniem roznica miedzy Ryanem a Easy jest taka, ze Ryan jest o pol kroku do przodu w rozwoju ekonomicznym firmy. Easy dopiero przymierza sie do wiekszej ekspansji na rynki Europy Wschodniej (zbiera srodki). Taka ekspansja sporo kosztuje a na dodatek rynki wschodnie sa rynkami wyzszego ryzyka niz stabilne rynki zachodnie. MOL lubi ryzyko i niekonwencjonalne rozwiazania (stac go na to) - to taki ostry gracz. Finanse Ryana sa na tyle dobre, ze wpadka na wschodzie nie przyniesie wiekszego uszczerbku firmie (natomiast moze dac kokosy za kilka lat). Wczesniejsze wejscie Ryana na biedny, polski rynek lotniczy moze dac mu przewage na lata (prawie 40 milionowy kraj jest prawdopodobnie wart takiego ryzyka). Niewatpliwie zaluje, ze Easy nie staje zdecydowanie do walki o nasz rynek (ogranicza sie tylko do kilku polaczen). Byloby ciekawiej i bezpieczniej (w sensie ekonomicznym) np. takie przeplatanie linii i lotnisk
GDN, KRK, WRO - dla Ryana
KTW, WAW, POZ - dla Easy
(lub odwrotnie ale chodzi o konkurowanie linii i sasiadujacych lotnisk). Niestety nie wierze, ze Wizz lub Sky przetrwaja kolejne 5 lat na naszym rynku w obecnej postaci (tzn. jako linie dominujace na jakis lotniskach KRK, KTW czy GDN). Moga istniec jako linie mniejsze, niszowe.
Z pewnoscia czekaja nas ciekawe czasy.
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
antoslaw
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 12:58, 05 Sty 2007 Temat postu: Re: Reklama Wroclawia |
|
|
Jan Kostka napisał: | Od paru dni link do portu we Wroclawiu jest na pierwszej centralnej stronie Ryanair. Oczywiscie umieszczenie go kosztuje miasto mase pieniedzy. Z poprzednich doswiadczen wiem, ze po takiej ekspozycji nastepuje ogloszenie nowych lotow lub innych nowinek. Tak byl prawie zawsze.
Jak sie do tego doda ogloszony przetarg na budowe nowej plyty postojowe i majaca sie rozpoczac za pare tygodni rozbudowe starego terminalu, to wiadomo, ze decyzja juz zapadla. Szkoda tylko ze, zarowno Ryanair, miasto jak i prasa robia ludziom z mozgu sraczke zamiast ich normalnie poinformowac.
No coz im wiecej szumu prasowego tym lepiej. |
Link o niczym nie swiadczy , podobny jest na stronie Wizza, DirectFly .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mapa
Dołączył: 23 Lut 2006
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WRO/EPWR
|
Wysłany: Pią 14:58, 05 Sty 2007 Temat postu: Re: Reklama Wroclawia |
|
|
antoslaw napisał: | Jan Kostka napisał: | Od paru dni link do portu we Wroclawiu jest na pierwszej centralnej stronie Ryanair. Oczywiscie umieszczenie go kosztuje miasto mase pieniedzy. Z poprzednich doswiadczen wiem, ze po takiej ekspozycji nastepuje ogloszenie nowych lotow lub innych nowinek. Tak byl prawie zawsze.
Jak sie do tego doda ogloszony przetarg na budowe nowej plyty postojowe i majaca sie rozpoczac za pare tygodni rozbudowe starego terminalu, to wiadomo, ze decyzja juz zapadla. Szkoda tylko ze, zarowno Ryanair, miasto jak i prasa robia ludziom z mozgu sraczke zamiast ich normalnie poinformowac.
No coz im wiecej szumu prasowego tym lepiej. |
Link o niczym nie swiadczy , podobny jest na stronie Wizza, DirectFly . |
Dokladnie, tym bardziej, ze znajduja sie tam linki do takich portow jak Tours, Toulon, Pula, ktore bazami nie sa i nie wiem czy beda..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
eu01
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 17:21, 12 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Antoslaw, widzę Cię czasem na pewnym niemieckim forum, które ma szczęscie do dobrych informatorów. Jeden z nich odzywa się rzadko, tylko kilka razy w roku, ale to co napisze pochodzi ze swietnych zródeł i przewaznie się sprawdza. Wg. niego największe szanse na bazę mają:
bardzo dobre szanse:- REUS (autumn 2007)
- EINDHOVEN (winter 2007 / spring 2008)
- TREVISO (autumn 2007)
- OPORTO (winter 2007 / spring 2008)
- WROCLAW (autumn 2007) dobre szanse:
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
EMA_Crew
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EGNX
|
Wysłany: Pią 19:01, 12 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
ja bym obstawial luty 2008
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
antoslaw
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 21:46, 12 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
eu01 napisał: | Antoslaw, widzę Cię czasem na pewnym niemieckim forum, które ma szczęscie do dobrych informatorów. Jeden z nich odzywa się rzadko, tylko kilka razy w roku, ale to co napisze pochodzi ze swietnych zródeł i przewaznie się sprawdza. Wg. niego największe szanse na bazę mają:
bardzo dobre szanse:- REUS (autumn 2007)
- EINDHOVEN (winter 2007 / spring 2008)
- TREVISO (autumn 2007)
- OPORTO (winter 2007 / spring 2008)
- WROCLAW (autumn 2007) dobre szanse: |
@eu01
Przynosisz dobre wiesci , choc kolega z niemieckiego forum, zaznaczyl, ze sa to jego typy. Dziwi mnie natomiast brak OSLO i nowej brytyjskiej bazy, np: NCL. Jeszcze jedna rzecz nie daje mi spac, dlaczego FR robi taka szopke z polska baza...i wszystko traktuje top secret. Jak chcieli otworzyc baze w Madrycie, wszyscy trąbili o tym kilka miesiecy wczesniej.
PS Czy rok finansowy FR konczy sie w czerwcu? Podane daty wlasnie tak sugeruja.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
eu01
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 22:13, 12 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
antoslaw napisał: | kolega z niemieckiego forum, zaznaczyl, ze sa to jego typy. | Jest z branzy i ma przyjaciół w Dublinie, 3 ostatnie bazy podał z duzą precyzją.
antoslaw napisał: | Czy rok finansowy FR konczy sie w czerwcu? | - nie, w marcu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
antoslaw
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 22:25, 12 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
eu01 napisał: | antoslaw napisał: | kolega z niemieckiego forum, zaznaczyl, ze sa to jego typy. | Jest z branzy i ma przyjaciół w Dublinie, 3 ostatnie bazy podał z duzą precyzją.
antoslaw napisał: | Czy rok finansowy FR konczy sie w czerwcu? | - nie, w marcu. |
Czyli bedzie 5 baz w nowym roku fiskalnym?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
eu01
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 22:49, 12 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Chyba raczej nie wszystkie w/w sie "zmieszcza", ale sa na topie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
erni
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WROCLAW/EPWR
|
Wysłany: Sob 18:33, 13 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Tanie linie lotnicze Ryanair w 2006 roku przewiozły z i do Polski 1 551 236 pasażerów.
- 2006 rok był dla Ryanair bardzo udany. Liczby mówią same za siebie. W porównianiu do roku 2005 udało nam się przewieźć prawie 600 proc. pasażerów więcej - powiedział Tomasz Kułakowski ogłaszając wyniki przewozowe linii na konferencji prasowej.
Przewoźnik operując z 8 polskich lotnisk w 2006 roku wygenerował 26 proc. całego ruchu lotniczego na lotniskach gdzie jest obecny.
W poszczególnych portach na terenie kraju liczba przewiezionych pasażerów wyglądała następująco:
* Kraków - 360 085
* Gdańsk - 193 421
* Poznań - 163 245
* Szczecin - 78 906
* Wrocław - 344 375
* Rzeszów - 114 577
* Łódź - 185 166
* Bydgoszcz - 111 461
Liczba obsłużonych podróżnych dała Ryanair'owi trzecie miejsce wśród tanich linii lotniczych. Przewoźnik szacuje, że w 2007 roku przewiezie od 2,4 do blisko 3 mln pasażerów.
Kułakowski twierdzi, że gdyby istniało lotnisko dla tanich linii pod Warszawą Ryanair jest w stanie obsłużyć około 6 mln pasażrów rocznie, uruchamiając kilkanaście dodatkowych kierunków.
Trwają też rozmowy dotyczące bazy przesiadkowj. Nie wyklucza się, że może to być Polska. Na dzień dzisiejszy nie wiadomo też co dalej z bazą techniczną. Przypomnijmy, że walczy o nią m. in. port w Rzeszowie. Kułakowski w rozmowie z Pasazer.com nie wyklucza również, że w tym roku uda się Ryanair'owi wystartować z Katowic.
Krystian Urban
zdjęcia: Krystian Urban
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Airliner
Moderator
Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Sob 19:10, 13 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
erni napisał: |
* Kraków - 360 085
* Wrocław - 344 375
|
mimo tego iz z Wroclawia Ryanair lata czesciej i do wiekszej ilosci miast z Krakowa przewozi wiecej paxow
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|