|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jan Kostka
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 13:41, 25 Lut 2006 Temat postu: Czyzby jednak? |
|
|
W Gazecie Prawnej napisano "Na projekt terminala pasażerskiego, inwestycje w bezpieczeństwo i płytę postojową lotnisko we Wrocławiu" wyda zaś 23 mln zł.
Moje pytanie jest nastepujace: po co powiekszac plyte przed obecnym terminalem, jesli nowy terminal i nowa plyta ma byc gotowa za dwa lata. Czyzby byla potrzebna dla......??
Wedlug planow w tym roku WRO mial przyjac ponad 600 tys. pax. Od paru tygodni wszyscy oficjalni przedstawiciele lotniska mowia o 800 tys. pax. Czyzby roznica 200 tys. zwiazana jest z ...??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HG
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 14:10, 25 Lut 2006 Temat postu: Re: Czyzby jednak? |
|
|
Jan Kostka napisał: | W Gazecie Prawnej napisano "Na projekt terminala pasażerskiego, inwestycje w bezpieczeństwo i płytę postojową lotnisko we Wrocławiu" wyda zaś 23 mln zł.
Moje pytanie jest nastepujace: po co powiekszac plyte przed obecnym terminalem, jesli nowy terminal i nowa plyta ma byc gotowa za dwa lata. Czyzby byla potrzebna dla......??
Wedlug planow w tym roku WRO mial przyjac ponad 600 tys. pax. Od paru tygodni wszyscy oficjalni przedstawiciele lotniska mowia o 800 tys. pax. Czyzby roznica 200 tys. zwiazana jest z ...?? |
1.nowa plyta bedzie budowana juz jako plyta dla nowego terminala (powstanie wczesniej niz terminal). Byly plany dobudowywania plyty do juz istniejacej, byl nawet na nia przetarg ale z planow takich zrezygnowano na rzecz szybszej budowy plyty dla nowego terminalu a przetarg anulowano.
2.jezeli chodzi i prognozy ruchu na polskich lotniskach to do tej pory bylo to wrozenie z fusow. Obecnie sugerowane 800 tys na rok 2006 wychodzi z bilansu istniejacych i juz zapowiedzianch tras.
3. Ryan wcale nie musi zdecydowac sie na otwarcie bazy (czy nawet noclegowni) w Polsce w tym roku. Moze to nastapic w nastepnym tygodniu ale rownie dobrze za rok czy dwa. No i oczywiscie nie musi to byc WRO.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jan Kostka
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 22:17, 25 Lut 2006 Temat postu: 11 marca? |
|
|
Jesli przeanalizuje sie prasowe przecieki z ostatnich miesiecy to ogloszenie nowej bazy w Polsce powinno miec miejsce okolo 11 marca. Pozyjemy, zobaczymy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
antoslaw
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 14:50, 14 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Wroclaw looks set to fly high with a new PLN 600 million international airport - AND as Ryanair's new hub in Eastern Europe
28 February 2006
Two absolutely key reasons why Wroclaw is poised for excellent future growth - a brand new multi-million pound airport expansion AND Ryanair seems certain to make the city its main base in Eastern and Central Europe.
First, two facts every property investor should be aware of:
New airports or big expansion plans for airports create lots of jobs and lots of demand for housing.
Budget airlines - especially the big players, and Ryanair is the biggest - quite literally put locations on the map when they choose to fly there. When they choose a location to create a hub for their operations, the impact is magnified tenfold.
These two excellent growth indicators are coming together in Wroclaw where final plans are being examined to build a large new terminal at the city's international airport to cope with the huge growth in passenger traffic.
PLUS more airport investment a little further down the road will create a whole new PLN 600 million airport and conference centre and hotel complex.
Meanwhile, informed sources are indicating strongly that Ryanair will select Wroclaw as its central and eastern European operations hub.
The airline's business development director and the company's chief operating officer visited a number of airports in Poland recently and Wroclaw's Copernicus appeared to be their favourite.
A definite decision will be announced at the start of spring. The stakes are high for each city in the running - Wroclaw, Lodz and Poznan, with Krakow emerging as a late runner.
Wroclaw confident of winning
But Wroclaw officials are extremely confident that their city will win Ryanair's investment and along with it the huge boost to its economy, both in terms of jobs and ancillary services that will be created, but also in terms of investor confidence.
Leszek Karwowski, the airport's vice president of the board, told reporters he is confident the Ryanair deal is almost in the bag.
"I estimate the chances of Wroclaw (receiving the Eastern European base) at 80-90%," Mr Karwowski said.
Ryanair began flying to CEE in late 2004 and apart from Poland now flies to cities in the Czech Republic, Slovakia, Latvia and Lithuania. Hungary is believed to be next on the list.
Wroclaw's great strength in the beauty contest to attract Ryanair is that the other competing airports all appear to be too small and have infrastructures that are too limited to accommodate a Ryanair base of operations.
Ryanair flies from Wroclaw to four destinations: London Stansted, Nottingham East Midlands in England, and Dublin and Shannon airports in Ireland. This makes it the airport with the highest number of Ryanair routes in Poland.
Wroclaw's PLN600 million airport expansion means jobs and follow-on investment - starting in 2008
Plans for the expansion of Wroclaw's international airport will be signed off in July 2006, and in the first phase of the PLN600 million expansion, a new terminal will increase passenger throughout at the airport to two million passengers a year.
23 companies are currently pitching to land the huge design and construction contract.
"The new terminal should be ready by 2008 and it will be able to serve two million passengers annually," the airport vice-president, Leszek Karwowski, told reporters.
The airport's present terminal is simply not big enough to handle the rapidly growing number of passengers.
In 2005, a total of 454,000 passengers passed through the airport. This year that number is expected to increase by 50%.
"We can handle this year's expectations, we can handle 800,000 passengers, but the terminal is too small for larger numbers of passengers," Karwowski said.
The new terminal will be built 1.5kms from the current one and will cost an estimated PLN120 million - the city of Wroclaw is a key investor.
Crucially, the airport expansion plans also include extra airport infrastructure, costing up to an additional PLN500 million. These include a three star hotel and later a conference and business centre.
The airport plans eventually to increase handling capacity of the airport to 7 million passengers annually.
The effect on job creation will inevitably be massive.
This level of passenger throughput would still only make Wroclaw a small airport compared to the majors in Europe - Gatwick, for eg, handles over 31 million passengers a year. Even so, 7 million passengers is still around 50% of Vienna's throughput and a highly respectable number for Poland's 4th largest city.
More important than international comparisons are the effects locally and regionally of this kind of expansion.
Look at these findings from The Social and Economic Impact of Airports in Europe, Airports Council International, 2004.....
'European airports are now widely recognised as having a considerable economic and social impact on their surrounding regions.
'These impacts go far beyond the direct effect of an airport's operation on its neighbours to the wider benefits that air service accessibility brings to regional business interests and to consumers.
'Airports provide essential infrastructure to support regional social and economic growth as well as being commercial entities in their own right...'
And on jobs - bearing in mind that Wroclaw plans to cater for 7m passengers...
'On the basis of the evidence we estimate that, on average, for every 1,000 on-site jobs supported by European airports there are around 2,100 indirect/induced jobs supported nationally, 1,100 indirect/induced jobs supported regionally, or 500 indirect/induced jobs supported sub-regionally.
'Given that there are 950 on-site jobs created per million passengers, once we factor in the direct, indirect and induced jobs, we conclude that for every million passengers (workload units), European airports support around:
- 2,950 jobs nationally;
- 2,000 jobs regionally; or
- 1,425 jobs sub-regionally.
'Airports can make a substantial contribution to the overall economy of the areas that they serve, when the combined effect of their direct, indirect and induced impact is taken into account. Estimates vary in the range 1.4-2.5% of GDP, excluding tourism impacts.'
All in all a fairly unarguable case for investing in Wroclaw!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piopil
Dołączył: 05 Gru 2005
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWR/WRO
|
Wysłany: Wto 15:15, 14 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Przyjemnie się czyta takie optymistyczne teksty;) Oby sprawa z bazą Ryana rzeczywiście potoczyłą się po naszej myśli. Ale z tą przepustowością 7mln to chyba troche przesadzili.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
antoslaw
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 15:18, 14 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HG
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 16:46, 27 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
antoslaw
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 16:49, 27 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Ciekawe, czy chodzi o ogloszenie nowego polaczenia czy moze o cos wiecej...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
antoslaw
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 11:52, 28 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
w czwartek konferencja odbedzie sie rowniez w Gdansku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Airliner
Moderator
Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Śro 12:24, 12 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Gratulacje dla determinacji dla Wroclawia.
Klamka juz zapadla pierwsza polska baza Ryanaira powstanie na Waszym lotnisku, najpozniej na wiosne 2007.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
antoslaw
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 13:00, 12 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Airliner napisał: | Gratulacje dla determinacji dla Wroclawia.
Klamka juz zapadla pierwsza polska baza Ryanaira powstanie na Waszym lotnisku, najpozniej na wiosne 2007. |
Skad to info?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Airliner
Moderator
Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Śro 14:30, 12 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
antoslaw napisał: | Airliner napisał: | Gratulacje dla determinacji dla Wroclawia.
Klamka juz zapadla pierwsza polska baza Ryanaira powstanie na Waszym lotnisku, najpozniej na wiosne 2007. |
Skad to info? |
z FR
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
antoslaw
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 14:33, 12 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Airliner napisał: | antoslaw napisał: | Airliner napisał: | Gratulacje dla determinacji dla Wroclawia.
Klamka juz zapadla pierwsza polska baza Ryanaira powstanie na Waszym lotnisku, najpozniej na wiosne 2007. |
Skad to info? |
z FR |
Pracujesz dla FR?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Airliner
Moderator
Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Śro 14:33, 12 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
antoslaw napisał: | Airliner napisał: | antoslaw napisał: | Airliner napisał: | Gratulacje dla determinacji dla Wroclawia.
Klamka juz zapadla pierwsza polska baza Ryanaira powstanie na Waszym lotnisku, najpozniej na wiosne 2007. |
Skad to info? |
z FR |
Pracujesz dla FR? |
nie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
antoslaw
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 14:38, 12 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Baza miala powstac w tylu miejscach w PL..., ze dopoki nie bedzie oficjalnego komunikatu FR, to wszelkie przecieki sa malo wiarygodne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|