|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michał77
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 11:58, 14 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Ja już traktuję Strachowice jak bazę FR, przynajmniej w Polsce Zresztą niewiele lotnisk w Europie, które nie są bazami FR a do których FR lata ma tyle połączeń.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BartekR
Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 12:14, 14 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Wiele może nie: Eindhoven, Oslo, Paryż, Murcja. Z tym, że Paryż jest jedynym z wymienionych, który ma połączenia również z innymi nie-bazami (Wenecja i Porto). Jeśli pierwsze takie połączenie wyląduje we Wrocławiu, to będziemy mogli być coraz bardziej pewni bazy w przyszłości.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Czw 12:36, 14 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
A co to jest baza? Liczy sie imho ilosc polaczen i przewozonych pasazerow a nie to czy samolot stoi przez kilka godzin w nocy czy nie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
antoslaw
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 12:41, 14 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Danny napisał: | A co to jest baza? Liczy sie imho ilosc polaczen i przewozonych pasazerow a nie to czy samolot stoi przez kilka godzin w nocy czy nie. |
Co to jesta baza? Prosze bardzo, baza gwarantuje ciagly rozwoj siatki polaczen, dochody z tytulu bazowania samolotow, prestiż dla miasta i lotniska, miejsca pracy dla ok 100 osob. Otwarcie bazy moze rowniez oznaczac wspoludzial przewoznika w ponoszeniu kosztow przy budowie nowego lotniska.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
eu01
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 16:29, 14 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
antoslaw napisał: | baza gwarantuje ciagly rozwoj siatki polaczen |
To prawda. Z całą pewnością połączenia z bazy są ciekawsze (FR na przykład bardzo rzadko decyduje się na planowanie tzw. W-patterns, tj. lotów BAZA - niebaza1 - niebaza2 - niebaza1 - BAZA, czyli jedynej mozliwosci wykonywania połączenia między portami nie będącymi bazami). W tej sytuacji z miasta, które nie jest bazą można się zazwyczaj spodziewać połączeń tylko z okolicznymi bazami, wszystko to bardzo sztampowe. WRO ma już loty ze STN i 5 innych baz na Wyspach, do tego HHN i BGY, nie będąc bazą mógłby liczyć jeszcze tylko na CIA, PSA, MRS, NYO, CRL, może GRO. Baza mogłaby mieć np. loty do LBC, BVA, TMP, SOB, TSF, SZG. Okay, zlituję się: LBC to Hamburg Luebeck, BVA Paryż Beauvais, TMP - Tampere (FI), SOB - Balaton, TSF - Wenecja, SZG - Salzburg.
Ciekawostka: sj_martin z forum hahn-infos postarał się o półroczne zestawienie wszystkich tras ze Stansted. Pod względem LF (load factor) Wrocław jest nadal na prowadzeniu. LF za cały ten okres to bezkonkurencyjne 88.25%. Tak trzymać!
Na drugim miejscu jest MJV (85,75%), na trzecim TMP z 84,37%. Z innych miast wymieńmy kilka polskich. Poznań był czwarty (83,66%), RZE szósty (83,30%), LCJ dziewiąty (82,81%).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tidit
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław/Rzeszów
|
Wysłany: Czw 17:26, 14 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
A ja mam taką prośbę: czy można pisać kody lotnisk ICAO? ew zarówno ICAO i IATA
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sthiopa
Dołączył: 14 Sie 2006
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 8:26, 20 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
A ja sobie rozwinę małe science fiction:
Zakładając bazę w Bremie FR kupił sobie terminal. Może po wybudowaniu nowego terminalu we WRO, stary zostanie terminalem FR, a pozostałe powędrują do nowego...
A może się mylę. A najważniejsze i tak jest powstanie bazy we Wro w którymkolwiek terminalu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
erni
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WROCLAW/EPWR
|
Wysłany: Śro 9:00, 20 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Sthiopa napisał: | A ja sobie rozwinę małe science fiction:
Zakładając bazę w Bremie FR kupił sobie terminal. Może po wybudowaniu nowego terminalu we WRO, stary zostanie terminalem FR, a pozostałe powędrują do nowego...
A może się mylę. A najważniejsze i tak jest powstanie bazy we Wro w którymkolwiek terminalu |
Ten scenariusz który opisałes na pewno jest rozważany przez Ryana i władze portu.
Podobno ludzie z Ryana po zobaczeniu projektu nowego terminala skrzywili się i przestraszyli że wzrosną opłaty lotniskowe, a oni są przecież tanią linią.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
erni
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WROCLAW/EPWR
|
Wysłany: Czw 7:34, 21 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Nowa baza w Bremie ma 9 połączeń do nastęoujących miejsc:
Londyn - 2 x daily
Oslo - 1 x Daily
Barcelona - 4 x week
Murcia - 4 x week
Tampere - 4 x week
Venice - 4 x week
Pisa - 3 x week
Riga 3 x week
Verona - 3 x week
Podczas gdy Wrocław ma 8 połączeń.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
erni
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WROCLAW/EPWR
|
Wysłany: Śro 9:11, 04 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
"Irlandczycy zainwestują 100 mln zł"
Gazeta Prawna, Cezary Pytlos
Rzeszów i Wrocław mogą już zacząć świętować zwycięstwo z Rygą, bo to właśnie w
tych miastach Ryanair chce ulokować swoje bazy lotnicze.
Z informacji GP wynika, że rozstrzygnięcia, gdzie będzie regionalna baza
Ryanair, już zapadły. Firma ma o tym poinformować w tym tygodniu. Ryanair to
jedna z największych niskokosztowych linii lotniczych na świecie.
– Nasze miasta wygrały tę rywalizację – mówi GP osoba związana z branża lotniczą.
W porcie lotniczym we Wrocławiu Ryanair ma zlokalizować swoją bazę
przesiadkową, a w rzeszowskim porcie bazę napraw samolotów.
Byłyby to kolejne bazy lotnicze zagranicznych tanich linii w Polsce, po tym
jak Sky Europe wybrało Kraków, a WizzAir Katowice. Przedstawiciele Ryanaira
nie chcieli komentować tych informacji.
– Rozstrzygnięć należy spodziewać się dopiero na wiosnę 2007 roku – dodaje
Tomasz Kułakowski, dyrektor marketingu na Europę Środkową irlandzkiej firmy.
Według naszych informacji Wrocław, przed podpisaniem oficjalnej umowy z
Irlandczykami, rozpoczął już pod kątem przyszłej współpracy przygotowania do
rozbudowy lotniska. Na początku przyszłego roku oddana zostanie do użytku
tymczasowa hala odpraw. Wszystko po to, żeby usprawnić działalność lotniska
pod kątem spodziewanego znacznego wzrostu ilości odpraw.
Już za dwa lata Wrocław ma zakończyć rozbudowę portu, która ma zwiększyć
przepustowość lotniska do 2 mln pasażerów rocznie z około 1 mln obecnie.
Otwarcie bazy irlandzkiej linii oznaczać będzie we Wrocławiu dodatkowe
zatrudnienie kilkudziesięciu osób i nowe połączenia lotnicze. W grę wchodzi
podobno Praga, Bruksela oraz kilka miast niemieckich i hiszpańskich. W
Rzeszowie pod kątem Irlandczyków jeszcze nie inwestują, bo wydawać tam
pieniądze będą sami Irlandczycy.
Zdzisław Leniart, zastępca dyrektora Portu Lotniczego w Rzeszowie, twierdzi,
że planowana przez Ryanair inwestycja warta jest ponad 100 mln zł. W bazie
pracować ma docelowo 1,5 tys. osób.
Przedstawiciel portu w Rzeszowie nie chciał powiedzieć, czy Irlandczycy
dokonali już ostatecznego wyboru.
– Dla mnie wciąż obowiązującą wersją jest ta, w której rywalizujemy o bazę z
Rygą – mówi Leniart.
W Podkarpackiem działa m.in. PZL Mielec, które chce kupić amerykańska firma
produkująca śmigłowce Sikorsky.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stoarn
Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA/EPGD/LSGG
|
Wysłany: Śro 9:14, 04 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
tidit napisał: | A ja mam taką prośbę: czy można pisać kody lotnisk ICAO? ew zarówno ICAO i IATA |
Ale to strasznie żmudne, bo trudno spamiętać je wszystkie, przy enumeracji zwłaszcza...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
erni
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WROCLAW/EPWR
|
Wysłany: Czw 12:32, 05 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Tydzień temu europejski potentat taniego latania, irlandzki Ryanair, ogłosił zakup za 2 mld dol. 32 boeingów 737-800. To rozszerzenie zamówienia z 2005 r. na 70 maszyn za 4 mld dol. Ryanair tej zimy uruchomi w Europie 106 nowych połączeń, w tym co najmniej kilkanaście z Polski. Intensywnie pracuje też nad stworzeniem u nas bazy. Ponieważ nie może doczekać się lotniska w Modlinie (gotowy jest stamtąd natychmiast uruchomić 20 połączeń), rozważa jej otwarcie we Wrocławiu, Katowicach lub Krakowie.
[link widoczny dla zalogowanych]
Tak więc Modlin jest na 1. miejscu dla Ryana.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stoarn
Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA/EPGD/LSGG
|
Wysłany: Czw 15:50, 05 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
erni napisał: | Tydzień temu europejski potentat taniego latania, irlandzki Ryanair, ogłosił zakup za 2 mld dol. 32 boeingów 737-800. To rozszerzenie zamówienia z 2005 r. na 70 maszyn za 4 mld dol. Ryanair tej zimy uruchomi w Europie 106 nowych połączeń, w tym co najmniej kilkanaście z Polski. Intensywnie pracuje też nad stworzeniem u nas bazy. Ponieważ nie może doczekać się lotniska w Modlinie (gotowy jest stamtąd natychmiast uruchomić 20 połączeń), rozważa jej otwarcie we Wrocławiu, Katowicach lub Krakowie.
[link widoczny dla zalogowanych]
Tak więc Modlin jest na 1. miejscu dla Ryana. |
Ale my Ryana nie potzrebujemy, bierzcie go sobie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
FlyWRO
Moderator
Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WRO
|
Wysłany: Czw 17:14, 05 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Stoarn napisał: | Ale my Ryana nie potzrebujemy, bierzcie go sobie... |
My, to znaczy kto
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
eu01
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 19:49, 06 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Co do kolejnej bazy FR sytuacja jest tak zagmatwana, jak chyba jeszcze nigdy. I to nie z uwagi na Wroclaw ani na Ryge, a na Madryt! Pracownicy FR mieli "na ochotnika" zglaszac sie na przeniesienie do MAD aby baza mogla rozpoczac prace JUZ 1 LISTOPADA. I chyba jeszcze nie wiadomo czy znalezli chetnych. Byc moze beda to wszystko musieli na razie odwolac. Jak to wplynie na dalsze plany naprawde nikt jeszcze nie wie. W tej sytuacji kazdy dalszy kandydat na baze bedzie czekal w kolejce az wszystko sie wyjasni.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|