|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
antoslaw
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 12:01, 15 Gru 2005 Temat postu: Dublin i Milan by C0 |
|
|
Zielona Wyspa i miasto mody
Czwartek, 15 grudnia 2005r.
Tanie linie Centralwings debiutują w porcie im. Mikołaja Kopernika
Jutro po raz pierwszy odleci z wrocławskiego lotniska samolot do Dublina.
Dzień później będzie uruchomione połączenie z Mediolanem
Lotami w obu kierunkach najbardziej zainteresowani są Polacy pracujący w Irlandii i Włoszech lub dopiero poszukujący tam zatrudnienia. Drugą grupę stanowią drobni przedsiębiorcy, którzy po naszym wejściu do Unii coraz chętniej nawiązują międzynarodową współpracę. Przewoźnik spodziewa się także wielu turystów.
Z naszych informacji wynika, że większość biletów na grudniowe loty została już wyprzedana. Najtańsze kosztowały ok. 110 zł (z opłatami lotniskowymi).
Od kwietnia z Wrocławia lata do Londynu irlandzki Ryanair. W lutym otworzy on połączenia z Nottingham w Anglii i Shannon w Irlandii. To drugie będzie konkurować z trasą obsługiwaną również boeingami przez Centralwings.
Rywalizacja między obu liniami powinna ucieszyć pasażerów, bo zagwarantuje utrzymanie niskich cen. To jakby odprysk wojny prowadzonej w Łodzi, skąd obaj tani przewoźnicy zamierzają latać do Londynu.
Przypomnijmy, że w marcu pojawią się u nas kolejne tanie linie – Wizzair, które mają swoją bazę w Katowicach. Ich airbusy latać mają do Dortmundu.
– Czerwcowe mistrzostwa świata w piłce nożnej zapewne pomogą wypromować ten kierunek – mówi Andrzej Barski, szef wrocławskiego lotniska.
Według niego w przyszłym roku może powrócić połączenie z Wiedniem, którym zainteresowani są Austriacy, a także z Paryżem. Niewykluczone, że zaczniemy latać też do Szkocji i Skandynawii. •
Coraz więcej pasażerów
Wrocławski port obsłuży w tym roku niemal pół miliona osób, a plan na 2006 rok przewiduje zbliżenie się do pułapu 700 tys. W ubiegłym roku na lotnisku pojawiło się 360 tys. pasażerów.
Janusz Michalczyk - Słowo Polskie Gazeta Wrocławska
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
antoslaw
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 12:03, 15 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Dziś i jutro (15 i 16 grudnia) to ważne dni dla linii lotniczych Centralwings. Rozpoczynają one bowiem loty na 4 nowych trasach.
W czwartek, 15 grudnia, odbędą się pierwsze loty z Warszawy i Wrocławia do Mediolanu. Na niektórych rejsach z Mediolanu do Polski nie ma już wolnych miejsc, co może świadczyć o powodzeniu tych połączeń.
Natomiast dzień później, czyli 16 grudnia, Centralwings po raz pierwszy poleci na trasach z Katowic i Wrocławia do Dublina. Podobnie jak w przypadku Mediolanu, bilety na niektóre loty z Dublina do Polski zostały już wyprzedane.
Wszystkie wymienione wyżej połączenia będą początkowo realizowane trzy razy w tygodniu.
Sebastian Struk
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
FlyWRO
Moderator
Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WRO
|
Wysłany: Czw 13:36, 15 Gru 2005 Temat postu: Re: Dublin i Milan by C0 |
|
|
antoslaw napisał: | Według niego w przyszłym roku może powrócić połączenie z Wiedniem, którym zainteresowani są Austriacy,... |
A tu mnie zagiął Szczerze mówiąc wątpiłem, że Austrian będzie chciał ponownie wejść do WRO, zwłaszcza po porażce w POZ.
antoslaw napisał: | ...a także z Paryżem. |
Nieśmiało obstawiam Sky Europe
antoslaw napisał: | Niewykluczone, że zaczniemy latać też do Szkocji i Skandynawii. • |
Glasgow-Prestwick i Sztokholm-Skavsta by FR
No to tyle w sferze pobożnych życzeń...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
antoslaw
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 13:55, 15 Gru 2005 Temat postu: Re: Dublin i Milan by C0 |
|
|
FlyWRO napisał: |
A tu mnie zagiął Szczerze mówiąc wątpiłem, że Austrian będzie chciał ponownie wejść do WRO, zwłaszcza po porażce w POZ. |
Dutkiewicz mowil jakis czas temu, ze po ogloszeniu inwestycji LG, Austrian sam przylazl z propozycja ponownego otwarca VIE. Dudek rowniez mowil cos o kolejnym polaczeniu do MUC.
FlyWRO napisał: |
Nieśmiało obstawiam Sky Europe . |
Tu jest zagadka , rownie dobrze moze to byz W6 albo EZY .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
antoslaw
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 14:00, 15 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Fragment wywiadu z prezydentem.
(...) Pojawią się nowe połączenia lotnicze. Już rozmawiał ze mną przedstawiciel linii austriackich, bo z Wiednia samoloty latają do Azji. Jest duża szansa na drugie połączenie z Frankfurtem. Zarobią hotele. Jeden z dużych inwestorów obecnych we Wrocławiu od kilku lat w ciągu roku wydaje kilkaset tysięcy euro na pobyty swoich gości. A przedsięwzięcie LG jest jeszcze większe. No i do kasy gminnej wpłyną pieniądze z podatków od osób fizycznych.(...)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piopil
Dołączył: 05 Gru 2005
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWR/WRO
|
Wysłany: Czw 16:10, 15 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
To wszystko brzmi tak optymistycznie, że aż mi się nie chce wierzyć Ale czekam z niecierpliwością na czasy, kiedy nie trzeba będzie czekać, powiedzmy 3 godzin, żeby zobaczyć 2 rejsowe samoloty;) Połączenia z Wiedniem, Sztokholmem, Glasgow + baza Ryana we Wrocku i było by pięknie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rob_sad
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Pią 8:24, 16 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Troche te wladze wasze popadly w amok sukcesu
Austrian to przeciez zbyt bogatej sieci polaczen azjatyckich nie ma, nie lata nawet do Seulu. A po za Wroclawiam rozmawia z Katowicami i ciagle z Poznaniem i to raczej Katowice maja najwieksze szanse i tylko po warunkiem ze ze Austrian sie w ogole na cos zdecyduje (do Poz odwolywali loty bardzo czesto nawet pomimo oblozenia na plus). Po za tym jesli z Poz zrezygnowali nie widze sensu by pakowali sie w podobny Wroclaw (tyle ze maja blizej wiec juz przy mniejsyzm oblozeniu bedzie sie oplacalo.
Nie widze tez sensu w Wroc nowego polaczenia do Muc - LH w Poz sie do takiego przymierza glownie dlatego ze lot regularnie odwoluje swoje polacenie (pomimo kompletu czekajacych pax). W Wrocku Lufa predzej da po prostu wieksze maszyny, a ma poki co jeszcze w tej materii zapas i dwa polaczenia a nie jedno (z MUC). Jesli chodzi o FRA to wszystko zalezy od lotu, przy takim oblozeniu jakie ma WRo i POZ Gdansk dostal juz wieksze maszyny a i Wro i POz nie dostaja.. i tyle.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
antoslaw
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 9:34, 16 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
rob_sad napisał: | Troche te wladze wasze popadly w amok sukcesu
Austrian to przeciez zbyt bogatej sieci polaczen azjatyckich nie ma, nie lata nawet do Seulu. A po za Wroclawiam rozmawia z Katowicami i ciagle z Poznaniem i to raczej Katowice maja najwieksze szanse i tylko po warunkiem ze ze Austrian sie w ogole na cos zdecyduje (do Poz odwolywali loty bardzo czesto nawet pomimo oblozenia na plus). Po za tym jesli z Poz zrezygnowali nie widze sensu by pakowali sie w podobny Wroclaw (tyle ze maja blizej wiec juz przy mniejsyzm oblozeniu bedzie sie oplacalo.
Nie widze tez sensu w Wroc nowego polaczenia do Muc - LH w Poz sie do takiego przymierza glownie dlatego ze lot regularnie odwoluje swoje polacenie (pomimo kompletu czekajacych pax). W Wrocku Lufa predzej da po prostu wieksze maszyny, a ma poki co jeszcze w tej materii zapas i dwa polaczenia a nie jedno (z MUC). Jesli chodzi o FRA to wszystko zalezy od lotu, przy takim oblozeniu jakie ma WRo i POZ Gdansk dostal juz wieksze maszyny a i Wro i POz nie dostaja.. i tyle. |
Czy kolega czytal tekst ze zrozumieniem? Przeciez jest napisane, ze zainteresowanie VIE jest spowdowane inwestycja LG. Ja wiem, ze to jest trudny orzech do zgryzienia dla poznaniakow, ale musisz sie pogodzic, ze Wroclaw jak i caly Dolny Slask rozwija sie w zawrotnym tempie, w przeciwnienstwie do Poznania. W latach 2005-2008 planowany jest 9% wzrost gospodarczy! Powstaja ogromne inwestycje jak LG, Samsung,Volvo, Siemens, Whirpool, itd. Dynamicznie rozwijaja sie uslugi Wroclaw posiada 5 central bankow(Centrala CC Bank zostala przeniesiona nie tak dawno z poznania do wroclawia), najwieksza ilosc firm windykacyjnych oraz leasingowych. Stolica Dolnego Slaska jest drugim centrum finansowym w Polsce. Centrum ksiegowe HP, ktore wygral z rywalizacji z Poznaniem. Chyba kazdy jest swiadomy, ze jest tu najwiecej firm informatycznych. To sie przeklada na wymierny popyt.
Zaciskaj kolego zeby jeszcze bardziej, w 2006 przybeda kolejne destynacje...i znowu bedziemy czytac o wiekszym potencjale Lawicy i inne urojone banialuki .
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez antoslaw dnia Pią 9:38, 16 Gru 2005, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rob_sad
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Pią 10:10, 16 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
jezu czlowieku ... uspokuj sie
to ze wroclaw ma spory wzrost gospodarczy nie znaczy ze zaraz wszyscy beda tam latac.
Poki co pkb z aglomeracji poznania jest ciagle o niebo wyzsze niz z wroclawia, a cala masa nowych polaczen jaka w Wroclawiu ostatnio sie pojawila to LCC majace niewiele wspolnego z biznesem. Ciesze sie ze sie wroclawskie lotnisko rozwija, i troche smuce ze Poznanskie nie. Ale kurde daleki jestem od wszelkiego rodzaju wojen regionalnych i wzajemnego hamstwa, przynajmniej nie po to pisze.
Zapewniam Cie ze jesli znajde kiedys dobra taryfe w austrianie ktorego w poznaniu nie bedzie to polece nim z wroclawia (jesli bedzie) a nie z wawy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
antoslaw
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 10:23, 16 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
rob_sad napisał: | jezu czlowieku ... uspokuj sie
to ze wroclaw ma spory wzrost gospodarczy nie znaczy ze zaraz wszyscy beda tam latac.
Poki co pkb z aglomeracji poznania jest ciagle o niebo wyzsze niz z wroclawia, a cala masa nowych polaczen jaka w Wroclawiu ostatnio sie pojawila to LCC majace niewiele wspolnego z biznesem. Ciesze sie ze sie wroclawskie lotnisko rozwija, i troche smuce ze Poznanskie nie. Ale kurde daleki jestem od wszelkiego rodzaju wojen regionalnych i wzajemnego hamstwa, przynajmniej nie po to pisze.
Zapewniam Cie ze jesli znajde kiedys dobra taryfe w austrianie ktorego w poznaniu nie bedzie to polece nim z wroclawia (jesli bedzie) a nie z wawy. |
Sorry, troche mnie ponioslo, ale czytam to forum juz od dawna i akurat Twoje wypwiedzi byly mocno ukierunkowane, nie poparte niczym.
Daruj sobie wypowiedzi typu o "niebo wyzsze"...przeanalizuj mapki...w Poznaniu brak wielkich inwestycji. Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rob_sad
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Pią 10:59, 16 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Moje ukierunkowane ? A tam, kazdy troche jest zwiazany z wlasna okolica, ale daleko mi do slepego zapatrzenia i troche mnie drazni jak gdzies takie widze.
Owszem mapki mowia prawde, ale odnosnie calego wojewodztwa, mi chodzilo o samo miasto i jego najblizsza okolice. Wielkopolska po za Poznaniem za dobrze nie przedzie, a okolice poznania sa silnie zurbanizowane i zaludnione, Wroclaw za to ma wiecej mieszkancow ale juz mniej ludne okolice - lacznie aglomeracja poznanska jest wieksza niz wroclawska i pkb na mieszkanca w tej poznankiej jest wieksze. Za to bardzo gesto zaludniony jest dolny slask w poludniowej czesci i ta czesc nadrabia pkb dla calego wojewodztwa. Tak mi to mniej wiecej wychodzi z wlasnych analiz tabel z GUS. Oczywiscie zeby nie byc osadzonym o agresje i anty wroclawskie zachowania mysle ze za 2-3 lata wroclaw we wskaznikach poznan wyprzedzi. A we inwestycjach wyprzedzil bez watpienia juz jakis czas temu.
No i ciagle nie wiem dlaczego Austrian jest zainteresowany wroclawiem z powodu LG, to chyba koreanska firma, a austrian tam nie lata, lata chya tylko do tokyo, pekinu, bkk, kul, i nie codziennie do sin
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
antoslaw
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 13:52, 16 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
rob_sad napisał: | Moje ukierunkowane ? A tam, kazdy troche jest zwiazany z wlasna okolica, ale daleko mi do slepego zapatrzenia i troche mnie drazni jak gdzies takie widze.
Owszem mapki mowia prawde, ale odnosnie calego wojewodztwa, mi chodzilo o samo miasto i jego najblizsza okolice. Wielkopolska po za Poznaniem za dobrze nie przedzie, a okolice poznania sa silnie zurbanizowane i zaludnione, Wroclaw za to ma wiecej mieszkancow ale juz mniej ludne okolice - lacznie aglomeracja poznanska jest wieksza niz wroclawska i pkb na mieszkanca w tej poznankiej jest wieksze. Za to bardzo gesto zaludniony jest dolny slask w poludniowej czesci i ta czesc nadrabia pkb dla calego wojewodztwa. |
A co za roznica? Sugerujesz, ze wroclawskie lotnisko pokrywa swoim zasiegiem tylko Wroclaw? Przeciez dolnoslazacy korzystaja z lotniska we Wroclawiu...
Obie aglomracje sa podobnych rozmiarow, Wroclaw nie ma tak bezposrenich miasteczek jak Swarzedz czy Lubon, ale oddalone od Wroc o 20 km Olesnica,Olawa,Trzebnica,Strzelin,Katy Wroclawskie,Jelcz-Laskowice tworza aglomeracje wroclawska...wyzej wymienione miejscowosc sa dobrze skomunikowane z Wroclawiem->autostrada, pociagi aglomeracyjne etc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
antoslaw
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 15:43, 16 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Wracajac jeszcze do urbanizacji Dolnego slaska, to jestes w wielkim bledzie. Ogromna czesc przemyslu znajduje sie w Legnicko-Glogowskim Okregu Przemyslowym(KGHM-TOP 10 polskich przedsiebiorstw)-prezne strefy w Legnicy,Polkowicach). Gesteosc zaludnienia jest ok 20% wieksza niz srednia krajowa....Okreg legnicko-glogowski ma jedno z najwyzszych wskaznikow placowych w Polsce...
Niestety malo wiesz o Wroclawiu i Dolnym Slasku...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
antoslaw
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 22:06, 16 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
W dniu dzisiejszym (16.10) w Urzędzie Miejskim we Wrocławiu odbyła się konferencja prasowa tanich linii lotniczych Centralwings. Na spotkaniu z mediami rzecznik linii Iza Bogus przedstawiła dotychczasowe osiągnięcia przewoźnika na rynku polskim, a także w skrócie poinformowała o najbliższych planach dla Wrocławia, między innymi o nowych połączeniach do Dublina i Mediolanu.
Centralwings planuje od czerwca obsługiwać loty czarterowe z Wrocławia m.in. do Grecji (podobnie jak miało to miejsce z innych miast w tym roku). Kwestia destynacji pozostaje jeszcze niewyjaśniona, gdyż jak powiedziała Bogus, Centralwings przeprowadzi badania mające na celu określenie preferencji Dolnoślązaków do jakich miejsc chcą latać.
Rzecznik linii na dzisiejszej konferencji powiedziała, że nie wszystkie bilety na loty czarterowe będą sprzedawane dla biur podróży. Część biletów będzie można zakupić na stronie internetowej przewoźnika. Taka możliwość pojawi się dopiero na początku lutego przyszłego roku. Ceny biletów mają zaczynać się od 200 złotych + opłaty lotniskowe.
Do końca tego roku tani przewoźnik zamierza przewieźć 722 000 pasażerów
344 000 na lotach rozkładowych,
378 000 na lotach czarterowych.
Natomiast w przyszłym roku liczba ta ma się podwoić i wynieść ponad 1,5 mln pasażerów (w tym 100 000 osób z Wrocławia). Samoloty linii eksploatowane są 11 godzin na dobę, a wskaźnik obłożenia, tzw. Seat Load Factor wynosi 80 procent.
Na dzisiejszej konferencji prasowej linie zaprezentowały także godziny odlotów w rozkładzie letnim:
Dublin, -2-4--7, start z Wrocławia 20:40,
Mediolan, -2-4-6-, start z Wrocławia 5:50.
W przyszłym roku również linie zamierzają wprowadzić połączenia z Gdańska, Łodzi i Poznania (dotychczas z Poznania latały tylko samoloty czarterowe linii).
Najważniejszą jednak informacją dla pasażerów jest nowa oferta taniego przewoźnika. Linie co tydzień zaproponują internautom bilety za 1 złoty na wybrane trasy ze swojej siatki połączeń. Już dziś w godzinach 21:00-24:00 internauci mogą skorzystać z innej promocji Centralwings - Noc szalonych cen.
Mateusz Lepczak
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
FlyWRO
Moderator
Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WRO
|
Wysłany: Śro 16:44, 21 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Właśnie sprzwdziłem dostępność lotów na trasie WRO-DUB w styczniu 2006. Na 13 zaplanowanych lotów 10 jest już niedostępnych Ciekawe jak wpłynie na sprzedaż biletów C0 pojawienie się FR na tej samej trasie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|