Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ogloszono konkurs na nowy terminal
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Wrocław - Strachowice (EPWR/WRO)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piopil




Dołączył: 05 Gru 2005
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWR/WRO

PostWysłany: Czw 9:05, 20 Lip 2006    Temat postu:

A to przepraszam Smile
Za to na stronie Polskiego Radia Wrocław napisali, że pas zostanie przedłużony O 3000m Razz Chyba kogoś fantazja poniosła Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
antoslaw




Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 9:21, 20 Lip 2006    Temat postu:



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Paweł_EPWR




Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWR

PostWysłany: Czw 11:09, 20 Lip 2006    Temat postu:

Ciekaw jestem czy w planach jest przewidziany taras.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojnow




Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WRO/EPWR

PostWysłany: Czw 12:28, 20 Lip 2006    Temat postu:

Terminal pierwsza klasa:!:

Paweł_EPWR napisał:
Ciekaw jestem czy w planach jest przewidziany taras.

Miejmy nadzieje, że tak Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
antoslaw




Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 12:52, 20 Lip 2006    Temat postu:

piopil napisał:
A to przepraszam Smile
Za to na stronie Polskiego Radia Wrocław napisali, że pas zostanie przedłużony O 3000m Razz Chyba kogoś fantazja poniosła Wink


To nie jest jedyny blad..., wedlug PRW, nowy terminal bedzie kosztowal 2 mln... Laughing Maja niezly chaos informacyjny skoro przepustowosc nowego terminalu myla z kosztami budowy... Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 13:02, 20 Lip 2006    Temat postu:

Rolling Eyes A nie za małe tam odległosci sasiadujacych samolotów od siebie? Cos ciasno(?)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piopil




Dołączył: 05 Gru 2005
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWR/WRO

PostWysłany: Czw 13:33, 20 Lip 2006    Temat postu:

eu01 napisał:
Rolling Eyes A nie za małe tam odległosci sasiadujacych samolotów od siebie? Cos ciasno(?)


Wizualka, wizualką. W rzeczywistości pewnie będzie to wyglądać troszkę inaczej. Swoją drogą mam nadzieje, że chociaż jedno stanowisko zrobią na większe ptaki jak B767 itp.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pluto10




Dołączył: 11 Lis 2005
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 14:08, 08 Sie 2006    Temat postu:

Projektowany nowy terminal wrocławskiego lotniska urzeka prostą, przejrzystością i oryginalnie pofalowanym dachem. Pierwszych pasażerów ma przyjąć w 2009 roku

Konkurs na opracowanie koncepcji architektonicznej nowego terminalu na wrocławskich Strachowicach wygrało warszawskie biuro JSK Architekci. Do Wrocławia na ogłoszenie wyników konkursu przyjechało dwóch jego założycieli - Zbigniew Pszczulny i Mariusz Rutz. To oni byli głównymi autorami zwycięskiego projektu. Razem z nimi pracowało nad nim jeszcze siedem osób.

Warszawscy architekci pokonali ponad stu konkurentów z całego świata. Tyle firm wystartowało w ogłoszonym pod koniec ubiegłego roku konkursie na koncepcję rozbudowy Portu Lotniczego im. Mikołaja Kopernika. Sąd konkursowy na czele z Andrzejem Zwierzchowskim, prezesem wrocławskiego oddziału Stowarzyszenia Architektów Polskich, oceniał nie tylko atrakcyjność architektoniczną, ale także funkcjonalność nowego terminalu.

Budynek będzie miał niemal całkowicie przeszklone elewacje. Dzięki temu sprzed dworca będzie widać stojące na płycie lotniska samoloty. Przed terminalem zaplanowano parking z ponad tysiącem miejsc, hotel i stację kolejki, która ma szybko dowozić pasażerów z centrum miasta. Architekci zakładają, że z terminalem połączy ją podziemne przejście.

Nowy dworzec ma mieć przepustowość dwóch milionów pasażerów rocznie. Władze lotniska przewidują, że pierwsi podróżni zawitają do niego w 2009 roku. Do tego czasu musi powstać również nowa płyta postojowa dla samolotów, a drogi kołowania powinny zostać rozbudowane. Pas startowy ma zostać przedłużony z 2,5 do 3 kilometrów, a lotnisko wyposażone w nowe urządzenia nawigacyjne (m.in. lepszy system precyzyjnego podejścia ILS).

Wszystko to, jak mówi Zbigniew Sałek, wiceprezes portu ds. inwestycji i rozwoju, może kosztować nawet 600-700 milionów złotych. Skąd wziąć te pieniądze? - Połowę potrzebnych środków planujemy pozyskać z funduszy strukturalnych, a jedną trzecią z kredytów bankowych. Liczymy również na pomoc akcjonariuszy, przede wszystkim miasta Wrocław i samorządu wojewódzkiego - mówi Zbigniew Sałek.

Nowy terminal ma w przyszłości zostać rozbudowany tak, by mógł przyjmować siedem milionów pasażerów rocznie. Za to już w pierwszym etapie powstaną rękawy ułatwiające wsiadanie do samolotów i wysiadanie.
Projekt na zwykłej łące
Z Mariuszem Rutzem, współautorem koncepcji rozbudowy wrocławskiego lotniska, rozmawia Dawid Kocik
Prostota i funkcjonalność - to były priorytety podczas przygotowywania koncepcji?

- Dla lotniska najważniejsze jest, by mogło szybko i sprawie funkcjonować. Sprostanie tym wymogom nigdy nie jest łatwe. Trzeba dobrze rozplanować np. stanowiska kontroli bezpieczeństwa czy paszportowej. Podczas prac nad tym projektem przyświecała nam zasada tworzenia jak najkrótszych dróg dla pasażerów, którzy będą korzystali z nowego portu lotniczego. Nie tylko z terminalu, ale także parkingów, stacji szybkiej kolei miejskiej i płyty lotniska.

Czy któryś z istniejących portów lotniczych był inspiracją dla projektu wrocławskiego terminalu?
- Oczywiście pewne rozwiązania się powtarzają, ale każde lotnisko jest inne, każde ma inne ograniczenia, np. układ już istniejących budynków. We Wrocławiu sytuacja była bardzo ciekawa, bo tutaj projektowaliśmy nowy terminal na zwykłej łące, bez jakichkolwiek ograniczeń. Przewidujemy, że będzie można rozbudować go w obu kierunkach wzdłuż płyty lotniska, równolegle do pasa startowego.

Proste przeszklone elewacje także podkreślają funkcjonalność budynku. Wodze fantazji popuścili panowie za to projektując dach...
- Chodziło nam o to, żeby wnętrze budynku było dobrze naświetlone. Taki dach to umożliwia, a przy tym jest charakterystycznym i najbardziej rozpoznawalnym elementem architektonicznym terminalu. Został ukształtowany w formie falujących płatów podkreślających element ruchu nierozłącznie związany z podróżowaniem i wyznaczających kierunek przemieszczania się pasażerów wewnątrz terminalu.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
erni




Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WROCLAW/EPWR

PostWysłany: Wto 20:29, 08 Sie 2006    Temat postu:

Na wizualkach rękawy są zanaczone nieco "przezroczysto". W każdym razie możliwość dobudowania rękawów będzie.

[/url]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Wto 20:38, 08 Sie 2006    Temat postu:

erni napisał:
Na wizualkach rękawy są zanaczone nieco "przezroczysto". W każdym razie możliwość dobudowania rękawów będzie.

[/url]


Fajna wizualizacja i nowy terminal wyglada bardzo dobrze.

Mam tylko jedna uwage, a mianowicie piata maszyna przy rekawie to Business Jet i pierwszy raz w zyciu widze taka maszyne przy rekawie Smile
Miejmy nadzieje ze to taki "joke" Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
erni




Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WROCLAW/EPWR

PostWysłany: Wto 21:38, 08 Sie 2006    Temat postu:




Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Wrocław - Strachowice (EPWR/WRO) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin