|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Pią 11:22, 19 Maj 2006 Temat postu: Pytanie o czartery |
|
|
Czy dysponuje ktos sumarycznym "rozkladem" regularnych czarterow z WRO (cos takiego jak jest na forum EPPO)? Potrzebny jest w celu uwzglednienia tych lotow w AI Trafiku do FSa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piopil
Dołączył: 05 Gru 2005
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWR/WRO
|
Wysłany: Nie 12:36, 21 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
W zeszłym roku nikt czegoś takiego nie skąbinował więc obawiam się, że i w tym tak będzie. Widocznie ekipa z EPPO ma skuteczne wtyczki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
micoud20
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Sob 20:49, 10 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
HRG-WRO - W każdy PIĄTEK od 16 czerwca do 27 października
nr lotu wylot przylot linie lotnicze
AMV 5394 HRG 07:00 WRO 10:15 AMC Airlines
AMV 5395 WRO 11:15 HRG 16:15 AMC Airlines
WRO-SSH - W każdy WTOREK\ŚRODA od 20 czerwca do 24 października (przelot odbywa się bez cateringu)
nr lotu wylot przylot linie lotnicze
FFP 172 WRO 20:00 SSH 01:20 (środa) Fischer Air
FFP 173 SSH 15:45 WRO 19:05 Fischer Air
MIR-WRO - W każdy CZWARTEK od 15 czerwca do 19 października
nr lotu wylot przylot linie lotnicze
BJ 7040 MIR 11:50 WRO 14:40 Nouvelair
BJ 7041 WRO 15:40 MIR 18:30 Nouvelair
MIR-WRO - W każdą SOBOTĘ\NIEDZIELĘ od 10 czerwca do 21 października
nr lotu wylot przylot linie lotnicze
TU 6986 MIR 23:35 WRO 02:35 Tunisair
TU 6987 WRO 03:25 (niedziela) MIR 06:10 Tunisair
DJE-WRO-WAW - W każdy PIĄTEK od 09 czerwca do 27 października
nr lotu wylot przylot linie lotnicze
BJ 7088 DJE 02:30 WRO 05:40 Nouvelair
BJ 7089 WRO 06:25 WAW 07:20 Nouvelair
BJ 7089 WAW 08:05 DJE 11:25 Nouvelair
PMI-GDN-WRO - W CZWARTEK od 22 czerwca do 28 września
(co dwa tygodnie)
nr lotu wylot przylot linie lotnicze
LTE 346 PMI 03:30 GDN 06:45 LTE
LTE 347 GDN 07:45 WRO 08:45 LTE
LTE 347 WRO 09:45 PMI 12:45 LTE
tyle udalo mi sie znalesc pozdro z KRK
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
erni
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WROCLAW/EPWR
|
Wysłany: Śro 19:09, 14 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Dziś wieczór do Antalii(Turcja) az dwa chartery jeden Sun Express drugi Sky Airlines.
Oraz jeden do Chiania (Cypr) Eurocyp. - to chyba nowość?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HG
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 19:14, 14 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
erni napisał: | Dziś wieczór do Antalii(Turcja) az dwa chartery jeden Sun Express drugi Sky Airlines.
Oraz jeden do Chiania (Cypr) Eurocyp. - to chyba nowość? |
Eurocypria latala juz z/do WRO, nie wiem czy do Chanii. Chania tez juz jest od kilku sezonow w rozkladzie czarterow.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
erni
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WROCLAW/EPWR
|
Wysłany: Śro 21:01, 14 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
HG napisał: | erni napisał: | Dziś wieczór do Antalii(Turcja) az dwa chartery jeden Sun Express drugi Sky Airlines.
Oraz jeden do Chiania (Cypr) Eurocyp. - to chyba nowość? |
Eurocypria latala juz z/do WRO, nie wiem czy do Chanii. Chania tez juz jest od kilku sezonow w rozkladzie czarterow. |
Przydałyby się nowe kierunki z Wro. Np. więcej do Grecji np. na Krete.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
erni
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WROCLAW/EPWR
|
Wysłany: Pią 13:41, 16 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Brak samolotów blokuje biura podróży
Mało czarterów
Duży popyt na wycieczki zagraniczne ma też swoje minusy. Biura turystyczne alarmują, że klienci czekający z wyjazdem do ostatniej chwili mogą mieć później problemy z zakupem wycieczki. Problemem touroperatorów jest ograniczona oferta krajowych przewoźników czarterowych, obsługujących połowę oferowanych przez nich wycieczek.
– Nie ma z kim i czym latać. Część klientów odejdzie więc z kwitkiem – narzeka Piotr Henicz, dyrektor marketingu biura podróży Nowa Itaka.
Obecnie ponad 1 tys. firm turystycznych obsługuje zaledwie dwóch polskich przewoźników. Usługi czarterowe wykonują: Fisher Air i niskokosztowa linia należąca do PLL LOT – Centralwings. Zgodnie z szacunkami Marka Wychowańca, dyrektora sprzedaży w Fisher Air, obydwie linie mają w ręku ponad 60 proc. rynku – 22 proc. należy do Fisher Air, a 40 proc. do Centralwings. Pozostałe udziały należą do tunezyjskich, tureckich, egipskich oraz greckich, cypryjskich czy ostatnio również hiszpańskich przewoźników. Problem w tym, że dla zagranicznych linii polski rynek nadal jest zbyt mały, a przez to nieopłacalny. W razie boomu na wycieczki zagraniczne zaoferują więc wyższe od krajowych przewoźników ceny.
– Z kolei wyższe ceny przelotu podrażają cenę wycieczki co najmniej o kilkanaście proc. i odstraszają polskich klientów biur podróży – mówi Marek Markiewicz, szef Triady.
Ponadto egzotyczni przewoźnicy, mimo wyższych cen, nie zawsze chcą obsługiwać połączenia z Polską.
Piotr Henicz mówi, że drugi rok z rzędu musiał odwołać wycieczki na grecką wyspę Karpatos, bo żaden tamtejszy przewoźnik czarterowy nie był zainteresowany wynajmem samolotu.
Sezonowe latanie
Jeżeli prognozowany przez touroperatorów boom na wycieczki potwierdzi się, to będą mieli oni problem z obsłużeniem większego ruchu turystycznego. Częste dziś awarie samolotów, kilkunastogodzinne opóźnienia czy wręcz odwołane wyloty będą na pewno częstszym zjawiskiem niż do tej pory. Tylko niektórzy zwrócą się do LOT-u i do zagranicznych przewoźników, a tym samym zwiększą ceny za wycieczki. Albo po prostu zamkną okienka z najbardziej obleganymi kierunkami, oferując w zastępstwie klientom mniej uczęszczane miejsca.
Sytuację mogłoby poprawić wejście na rynek czarterowy nowych przewoźników. Na to nie ma jednak na razie szans.
– Wąska oferta polskich firm w usługach czarterowych wynika z faktu, że w Polsce jest to działalność wybitnie sezonowa, trwająca dwa–trzy miesiące – uważa prof. Włodzimierz Rydzkowski, ekspert lotniczy z Uniwersytetu Gdańskiego.
Dlatego tani przewoźnicy na razie unikają czarterów.
– O tym, że nie jesteśmy zainteresowani tym rynkiem, decydują nie tyle duże koszty realne, bo one są porównywalne do regularnych połączeń, lecz koszty alternatywne – mówi Eryk Kłopotowski z niskokosztowej linii Sky Europe.
Jeden samolot Sky Europe w ciągu dnia obsługuje do czterech tras i na każdym z lotnisk zabiera nowych pasażerów. W razie wyczarterowania uwięziony zaś jest na jednym kierunku. Podobnie uważają inni tani przewoźnicy.
Anita Skiba, Cezary Pytlos
"GAZETA PRAWNA - GAZETA GOSPODARCZA"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|