Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

starty i lądowania

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Wrocław - Strachowice (EPWR/WRO)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebastianl




Dołączył: 27 Wrz 2006
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 21:26, 29 Wrz 2006    Temat postu: starty i lądowania

naiwne pytanie początkującego - czy na naszym airporcie starty i lądowania odbywają się zawsze w tych samych kierunkach? Może niejasno się wyraziłem, chodzi mi o to czy za każdym razem lądując maszyny nadlatują od strony Żwirki i Wigury ( Smolec-Wrocław ) a startują w kierunku Jerzmanowa? Czy mogą (fizycznie pewnie mogą ) i czy robią to różnie w zależności od różnych czynników? Dzisiaj mnie komary w krzakach pod niebieskim płotem zagryzły i nie doczekałem się fajnych fotek a liczyłem na Ryana. Lotnisko mam już rozpracowane (płot z boku) ale pozostałe punkty to loteria.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Paweł_EPWR




Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWR

PostWysłany: Pią 21:37, 29 Wrz 2006    Temat postu:

Większość lądowań i startów odbywa się z pasa 30 (ten od strony Żwirki i Wigury), natomiast w głównej mierze zależy to od kierunku wiatru. Kilka dni temu wszystkie starty i lądowania były z pasa 12, ponieważ wiał silny zachodni wiatr.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FlyWRO
Moderator



Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WRO

PostWysłany: Pią 21:43, 29 Wrz 2006    Temat postu:

Paweł_EPWR napisał:
Kilka dni temu wszystkie starty i lądowania były z pasa 12, ponieważ wiał silny zachodni wiatr.


To był wschodni wiatr (kierunek wiatru oznacza, skąd wieje).

Poza tym pas 30 ma ILS i to też może mieć wpływ na kierunek lądowania.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Paweł_EPWR




Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWR

PostWysłany: Pią 21:46, 29 Wrz 2006    Temat postu:

FlyWRO napisał:


To był wschodni wiatr (kierunek wiatru oznacza, skąd wieje).


Zgadza się, mój błąd Embarassed


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Paweł_EPWR




Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWR

PostWysłany: Pią 21:51, 29 Wrz 2006    Temat postu:

Oprócz ILS różnią się też bardzo oświetleniem:
12 - uproszczony świetlny system podejścia - LIH , pięć stopni intensywności.
30 - świetlny system podejścia precyzyjnego kategorii I,układ Calvert'a - LIH (pięć stopni intensywności) z osią błyskową LIH (trzy stopnie intensywności) oraz wpisany w ten układ "krzyż" z poprzeczką 300 m od THR 30 -LIL (jeden stopień intensywności).
Więcej danych o pasie: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebastianl




Dołączył: 27 Wrz 2006
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 21:54, 29 Wrz 2006    Temat postu:

ok, dziękuję
ale teraz tak dla "ludzi" - rozumiem że nie ma reguły i zasadnicze znaczenie ma wiatr, dodatkowo kilka innych czynników ( co to ten ILS?)
Czyli próbowac trzeba ale można się nie doczekac...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Paweł_EPWR




Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWR

PostWysłany: Pią 21:58, 29 Wrz 2006    Temat postu:

sebastianl napisał:
ok, dziękuję
ale teraz tak dla "ludzi" - rozumiem że nie ma reguły i zasadnicze znaczenie ma wiatr, dodatkowo kilka innych czynników ( co to ten ILS?)
Czyli próbowac trzeba ale można się nie doczekac...


ILS: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebastianl




Dołączył: 27 Wrz 2006
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 22:17, 29 Wrz 2006    Temat postu:

dzięki, moja edukacja jest coraz bardziej zaawansowana...pierwsze fotki już też dodałem

do jutra


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Wrocław - Strachowice (EPWR/WRO) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin