|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
antoslaw
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 17:26, 20 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Nie znacie LF na trasie Wro-Waw by C0?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wojnow
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WRO/EPWR
|
Wysłany: Pon 9:48, 26 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Dwieście tysięcy pasażerów Ryanaira (2006-06-26)
Dnia 26 czerwca 2006 w Porcie Lotniczym im. Mikołaja Kopernika we Wrocławiu zostanie odprawiony 200-tysięczny pasażer niskokosztowej linii lotniczej Ryanair. Liczba przewiezionych przez tego przewoźnika pasażerów będzie szybko rosnąć za sprawą kolejnych uruchamianych połączeń: do Glasgow (od 1 sierpnia), do Liverpoolu (od 3 października) i do Frankfurtu-Hahn (od 25 października). W całym roku 2006 Ryanair przewiezie z i do Wrocławia ponad 300 tys. pasażerów, a założeniem na rok 2007 jest minimum 480 tysięcy.
Info z:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HG
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 13:17, 28 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
w maju z/do EMA - 5964 pasazerow (LF ponad 87%)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pluto10
Dołączył: 11 Lis 2005
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 15:32, 17 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Wrocław - Londyn Satnsted 14.195
LF 87,3%
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
antoslaw
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 7:35, 18 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Miasta walczą o lotniska 07:00 18.07.2006
wtorek
Do końca roku krajowe porty odprawią o 3 mln pasażerów więcej niż przed rokiem
Do grona lotnisk z ponad milionem pasażerów rocznie dołączą Katowice, Gdańsk i być może Wrocław
Wrocław, Katowice, Gdańsk i Łódź chcą budować nowe terminale
Wyniki I półrocza nie pozostawiają wątpliwości - tegoroczne odprawy pasażerów przekroczą prognozowaną wcześniej przez Urząd Lotnictwa Cywilnego barierę 14 mln osób. W I półroczu odprawiono o 1,5 mln osób więcej niż w analogicznym okresie 2005 r., a przez krajowe porty lotnicze przewinęło się ponad 6,7 mln osób. Nie ma wątpliwości, za rozkwitem portów stoją tanie linie lotnicze - generują już ponad 95 proc. ogólnego wzrostu w ruchu regularnym.
Ruch jest tak wielki, że w niektórych portach - np. w Krakowie - tylko w czerwcu odprawiono tyle samo pasażerów, co dziesięć lat temu w ciągu całego roku. Ale to nie Kraków jest liderem wzrostów, a lotniska pozostające dotąd na uboczu. Łódź, Rzeszów, Szczecin i Bydgoszcz odnotowały w I półroczu nawet kilkusetprocentowy wzrost odpraw pasażerów. Przedstawiciele portów przyznają, że za ich sukcesem kryje się tani przewoźnik lotniczy Ryanair. Nie kryją, że duży skok w przewozach to efekt niskich pułapów, z jakich startują. W I półroczu 2005 r. w większości z tych portów odprawiono zaledwie po kilka lub kilkanaście tysięcy pasażerów.
Gra o milion
W Warszawie, Krakowie, Katowicach, Gdańsku, Poznaniu czy Wrocławiu zwiększenie odpraw jest jednak nie mniej imponujące. Kilkudziesięcioprocentowe wzrosty są na porządku dziennym. Krajowa czołówka lotnicza liczy, że tak ekspresowy rozwój pozwoli każdemu z osobna przekroczyć do końca roku magiczną barierę 1 mln pasażerów, do tej pory osiągalną jedynie dla Warszawy i Krakowa. Duże szanse mają Katowice, Gdańsk, a nawet Wrocław.
WAŻNE
Największe porty lotnicze liczą, że ekspresowy rozwój ruchu lotniczego pozwoli każdemu z nich przekroczyć do końca roku barierę miliona pasażerów
Zwykło się przyjmować, że 300 tys. odprawionych pasażerów pozwala zrównać koszty z przychodami, a 1 mln pasażerów rocznie gwarantuje lotnisku trwały rozwój - twierdzi Ryszard Zaremba, prezes Polconsult, biura projektującego lotniska.
Najważniejsze porty lotnicze już przekroczyły barierę opłacalności. Powiększane obecnie zyski będą inwestować - w infrastrukturę, czyli pasy startowe i drogi kołowania, obsługę pasażerów oraz infrastrukturę towarzyszącą (restauracje, bary, sklepy, hotele). Tak jest w Poznaniu, Krakowie i Rzeszowie. Na podkarpackim lotnisku chcą usprawnić ruch, by w ciągu godziny odprawiano nie 200 pasażerów, a 700 pasażerów. Około 65 mln zł pochłonie przebudowa terminala pasażerskiego i pasów startowych, by mogły na nim lądować boeingi 767. Rozbudowa przepustowości portu w Krakowie - z 1,5 do 3,5 mln pasażerów - pochłonie 25 mln zł. Piotr Gaber, analityk firmy konsultingowej PMR ocenia, że w tym roku porty wydadzą ponad 400 mln zł.
Plany nowych terminali
Na warszawskim Okęciu nowy terminal budowany przez Budimex zwiększy roczną przepustowość portu z 3,5 do 10 mln pasażerów. Plany nowych terminali nabierają też realnych kształtów we Wrocławiu, Gdańsku, Katowicach, a nawet Łodzi. Część inwestycji, z których każda jest warta 300- 400 mln zł, ruszy już w przyszłym roku.
Zamykamy finansowanie budowy nowego terminala. Inwestycja o wartości 300 mln zł zwiększy roczną przepustowość portu z obecnych 1,1 do 5 mln pasażerów - mówi Adam Skonieczny, dyrektor marketingu PL Gdańsk.
Za dwa-trzy lata lotnisko we Wrocławiu będzie odprawiać nie 800 tys., a 3 mln pasażerów, a w dalszych latach nawet 5 mln osób. Inwestycja w terminal wraz z infrastrukturą dojazdową pochłonie grubo ponad 400 mln zł. O wiele mniejsze środki wydadzą w Łodzi. Tam w 2008 roku chcą rozpocząć budowę nowego terminala, który ma obsługiwać milion pasażerów rocznie. Z kolei w Katowicach inwestycja o wartości 70 mln zł ma zwiększyć przepustowość portu z 1,6 do 3,5 mln osób.
Problem na problemie
Wyśmienitą koniunkturę na latanie pragną zdyskontować też regiony kraju dotąd nieobecne na lotniczej mapie. Z zamiarem budowy nowych lotnisk noszą się m.in. Białystok, Lublin, Koszalin i Kielce.
Wojciech Lubawski, prezydent Kielc, ujawnia, że niedługo rozpocznie wykup terenów w dwóch lokalizacjach wyznaczonych pod lotnisko w Kielcach. Wartość inwestycji oszacował na 300-400 mln zł, ale z kasy samorządu będzie w stanie wygospodarować tylko niewielką część tej kwoty. Pieniądze dołożyć mógłby budżet państwa, Unia Europejska lub inwestor prywatny, ale obecne regulacje nie sprzyjają żadnemu z tych rozwiązań.
Nie ma sprecyzowanej polityki państwa dotyczącej rozwoju sieci lotnisk w Polsce - uważa Ryszard Zaremba.
Brak jest spójnej i przejrzystej klasyfikacji lotnisk oraz skomplikowane procedury związane z uzyskaniem zezwolenia na budowę lotniska, dopuszczenie go do eksploatacji oraz zakaz inwestowania w porty przez podmioty zagraniczne. Największym problemem jest jednak nieuregulowana sprawa własności gruntów, na których zlokalizowane są porty lotnicze.
OPINIA
Adrian Furgalski dyrektor Zespołu Doradców Gospodarczych TOR
Przewoźnicy wybierają dziś porty regionalne ze względu na niższe koszty. Ich jeszcze mocniejsze zaangażowanie będzie możliwe dzięki reformie systemu zarządzania portami, jego decentralizacją. Przejęcie kontroli nad lotniskami przez samorządy wygeneruje między nimi konkurencję. Konieczne jest stworzenie nowej kategorii mniejszych lotnisk lokalnych, z których możliwe byłoby dowożenie pasażerów do większych portów. Dzisiaj każde niemal miasto wojewódzkie chce mieć na swoim terenie port lotniczy.
Wszystko to razem dowodzi, jak bardzo brak polityki transportowej państwa i mapy sieci lotnisk dla kraju. Bez nich pójdziemy na żywioł, a boom lotniczy stanie się przyczyną chybionych inwestycji i zmarnowanych środków publicznych.
Prognozując, co się może zdarzyć na polskim niebie, przypuszczam, że niedługo będziemy świadkami rezygnacji niektórych przewoźników ze świadczenia usług na polskim rynku bądź z poważnymi zmianami strategii ich działania. Nie da się wiecznie latać za przysłowiowe 1 euro. Za ciasno będzie wszystkim liniom na tych samych kierunkach. Wciąż niskie dochody Polaków pozwolą tanim liniom na głównych kierunkach przejąć nawet 80 procent ruchu. Najciekawsze na polskim rynku mogą być jednak strategie uruchomiania tanich połączeń wewnątrz kraju i przełamanie monopolu LOT na loty transatlantyckie.
Cezary Pytlos
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pol
Dołączył: 10 Lis 2005
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 21:49, 24 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Cos dlugo nie pojawiaja sie na stronie lotniska dane statystyczne za czerwiec.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pol
Dołączył: 10 Lis 2005
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 21:49, 24 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Cos dlugo nie pojawiaja sie na stronie lotniska dane statystyczne za czerwiec.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
antoslaw
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 10:28, 25 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Opoznienie pewnie przez urlopy .
Czerwiec:
Ilosc operacji: 1 983
Pax: 78 238
Cargo: 38
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
antoslaw
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 10:33, 25 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Odejmujac letnie czartery, w listopadzie bedzie juz ok 110 tys. paxow.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michalw
Dołączył: 25 Lip 2006
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 13:31, 25 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
antoslaw napisał: | Nie znacie LF na trasie Wro-Waw by C0? |
Lecialem na tej trasie 15 lipca i LF wynosil 6,76% Na pokladzie bylo 10 paxow Ale za to co to byl za lot. Przyspieszenie na pasie maxa, fenomenalne wznoszenie. Ech rozmarzylem sie, przelecialbym sie tak jeszcze raz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
antoslaw
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 21:44, 25 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Michale, czy my sie nie znamy z forum sky? Witaj na forum lotnictwa . Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michalw
Dołączył: 25 Lip 2006
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 21:49, 25 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
antoslaw napisał: | Michale, czy my sie nie znamy z forum sky? Witaj na forum lotnictwa . Pozdrawiam |
Znamy, znamy
Rowniez witam i pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pluto10
Dołączył: 11 Lis 2005
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 13:35, 30 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Sorry za mały Off Topic, ale mam gorącą prośbę do wszystkich forumowiczów ze Sky... jak się zalogować? Nie znam angielskiego, wszystko idzie w miarę ale jak wpisuje hasło to już dalej nijak, męczę się i męcze pomóżcie plx, z góry wielkie dzięki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mapa
Dołączył: 23 Lut 2006
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WRO/EPWR
|
Wysłany: Pon 19:05, 31 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
michalw napisał: | antoslaw napisał: | Nie znacie LF na trasie Wro-Waw by C0? |
Lecialem na tej trasie 15 lipca i LF wynosil 6,76% Na pokladzie bylo 10 paxow Ale za to co to byl za lot. Przyspieszenie na pasie maxa, fenomenalne wznoszenie. Ech rozmarzylem sie, przelecialbym sie tak jeszcze raz |
Dzisiejszy poranny lot z Wawy SP-LLD to 26 paxow, czyli LF 17,5%? Ciekawostka - w czasie startu z 29, pilot przy duzej predkosci nagle wyhamowal, mniej wiecej w 1/3 dlugosci pasa. Ponoc nieporozumienie z kontrolerem Za drugim podejsciem sie juz udalo...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek
Administrator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1333
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 19:18, 31 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Patrząc na ich system rezerwacyjny to część biletówj jest po 1zł a reszta po 45zł, droższych nie ma! A patrzałem tylko na sierpień...
Czyżby brak reklamy i promocji?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|