|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
robbo2k
Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 7:26, 16 Maj 2006 Temat postu: 747 lufy sie zlozyl podczas pull-pusha |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bbb
Dołączył: 13 Paź 2005
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Wto 7:54, 16 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
A oto fotki zapożyczone z forum airliners.de:
(fotka należy do do dpa)
[link widoczny dla zalogowanych]
(ta natomiast pochodzi od użytkownika Starline z forum Airliners.net)
Ciekawe jak oni to teraz naprawią...
BN
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
G@wron
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Zamość - EPZA
|
Wysłany: Wto 8:03, 16 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
heh.... wyklepią i będzie latał
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
w2marek
Dołączył: 17 Kwi 2006
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Wto 8:06, 16 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
wow !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barfi
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 340
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Radom, EPRA, EPRP
|
Wysłany: Wto 8:27, 16 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Niezłe dziury w kadłubie. Zwiastuje to spory i kosztowny remoncik. Ciekawe jak do takiej sytuacji doszło?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Wto 8:36, 16 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Jaki kosztowny remoncik? BMW z takimi uszkodzeniami chodzi w Polsce jako "nie bity" Trochę szpachlowania i "gancnoje"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
k_sko
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 8:38, 16 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Czyżby ktoś zapomniał zablokować podwozie?
KS
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
w2marek
Dołączył: 17 Kwi 2006
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Wto 8:54, 16 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
gdzie to było ? FRA?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Wto 8:56, 16 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
w2marek napisał: | gdzie to było ? FRA? |
Terminal 1 / A23
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barfi
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 340
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Radom, EPRA, EPRP
|
Wysłany: Wto 9:13, 16 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Witek Z napisał: | Jaki kosztowny remoncik? BMW z takimi uszkodzeniami chodzi w Polsce jako "nie bity" Trochę szpachlowania i "gancnoje" |
W Polsce to nie tylko BMW tak chodzi . Ale nie ma co, uszkodzenia Lufy są poważne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bedrzich
Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: OTBD
|
Wysłany: Wto 9:44, 16 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
k_sko napisał: | Czyżby ktoś zapomniał zablokować podwozie?
KS |
A od kiedy to się podwozie blokuje przy push-backu? Pin czy szpilkę którą pokazuje po wypychaniu mechanik pilotowi służy TYLKO do blokowania czy też lepiej bypasu (jak to po polsku - obejścia?) zaworu sterowania przedniego kółka i tylko do tego! Kiedy pilot robi przegląd przedstartowy - walkaround - jednym z punktów jest sprawdzenie czy wyjęte zostałe piny blokujące mechanizmy składania podwozia przy schowaniu. Jeśli podwozie się złożyło oznacza to tylko jedno - mechanizm był uszkodzony.
A co do uszkodzeń - myślę, że ekipie z Boeinga która zwykle zjawia się w takich przypadkach (tak jak to było po podłamaniu kadłuba LOTowskiego 767) zajmie to ze 4 - 6 tygodni. Procedura zwykle jest pododna - wycina się uszkodzony fragment kadłuba i w to miejsce wstawiana jest nowa. Z naszym 767 był tak samo
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bedrzich dnia Wto 9:52, 16 Maj 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Wto 9:48, 16 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
bedrzich napisał: | k_sko napisał: | Czyżby ktoś zapomniał zablokować podwozie?
KS |
A od kiedy to się podwozie blokuje przy push-backu? Pin czy szpilkę którą pokazuje po wypychaniu mechanik pilotowi służy TYLKO do blokowania czy też lepiej bypasu (jak to po polsku - obejścia?) zaworu sterowania przedniego kółka i tylko do tego! Kiedy pilot robi przegląd przedstartowy - walkaround - jednym z punktów jest sprawdzenie czy wyjęte zostałe piny blokujące mechanizmy składania podwozia przy schowaniu. Jeśli podwozie się złożyło oznacza to tylko jedno - mechanizm był uszkodzony.
|
Piotrze, a czy istnieje - teoretyczna choćby - możliwość, że złożenie koła było wynikiem jakiegoś działania z wnętrza kokpitu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bedrzich
Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: OTBD
|
Wysłany: Wto 9:59, 16 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Witek Z napisał: | Piotrze, a czy istnieje - teoretyczna choćby - możliwość, że złożenie koła było wynikiem jakiegoś działania z wnętrza kokpitu? |
Nie!
Nawet gdyby pilot przestawił dżwignię chowania podwozia na "schowane" (ale po co? No i trzeba dźwignię z poz. "dół" przestawić w poz. "góra" przez położenie pośrednie "off" Nieeee!) są jeszcze dodatkowe zabezpieczenia przed schowaniem podwozia na ziemi jak choćby czujniki air-to-ground (na goleniach podw. gł) a poza tym - jeśli to był początek pushbacku i silniki wyłączone to nie było ciśnienia w instalacji hydraulicznej. Poza tym nawet gdyby dźwignia była na "schowanie" to i główne mogłoby (teoretycznie?) się złożyć. Nie - mimo wszystko uważam, że to uszkodzenie mechaniczne, jako że takie przypadki się zdarzają niestety!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barfi
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 340
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Radom, EPRA, EPRP
|
Wysłany: Wto 10:14, 16 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Podobne zdarzenie miał B747 Cargolux. Tyle, że to było chyba przy serwisie maszyny.
http://www.lotnictwo.fora.pl/viewtopic.php?t=1217
Jakoś ostatnio w B747 te przednie podwozia za często się chowają.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|