|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Togal
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 0:52, 30 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
6182 napisał: | Rozwieję Wasze wątpliwości
[link widoczny dla zalogowanych]
Niestety Flight Plan Database (ta stronka co sprawdza jakimi korytarzami mają lecieć piloci VATSIM) nie obsługuje EPWA-KJFK |
Niczego nie rozwiałeś. Taki LOT15 z 16.01.2006 wystartował z WAW, przeleciał nad Atco'wym lotniskiem, dalej SUI i Berlin, a potem już nie pamiętam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 7:45, 30 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
To raczej wyjątek niż reguła.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Togal
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 8:59, 30 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Z pewnością większość lata nad Bałtykiem. Ale tych wyjątków musi być całkiem sporo. 18go lipca grillowałem z aparatem na zachód od Poznania i 2 sztuki widziałem lecące w kierunku SUI.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 9:01, 30 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Wybacz, ale to też żaden argument.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Togal
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 9:06, 30 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
To nie argumenty. To fakty.
Radar service terminated
Happy New Year, Atco
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 9:17, 30 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Zgadza się, widziałeś jakiś samolot lecący nad SUI.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Togal
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 9:28, 30 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
18.07.2006
Pierwszy: SP-LOA jako LOT45 WAW-YYZ (17:42)
Drugi: SP-LPC jako LOT26 WAW-JFK (18:13)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 12:51, 30 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
OK, sprawdziłem u źródeł. Oczywiście najlepiej latać po ortodromie, ale z różnych powodów bywa (podkreślam: bywa) inaczej. Wiatr, zamkniete dla lotnictwa strefy, wysokie opłaty za przeloty w niektórych FIRach i tego typu czynniki powodują, że czasem (podkreślam: czasem) lepiej jest polecieć dłuższą trasą.
Reguła jednak jest latanie w taki sposób, w jaki opisał to Witek. Nikt nie twierdził zresztą, że niemożliwe jest latanie do USA nad Berlinem, natomiast jest to stosunkowo rzadka sytuacja.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Togal
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 13:30, 30 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Atco,
Przecież nikt nie twierdzi, że ktoś twierdził, że "niemożliwe jest latanie do USA nad Berlinem". Choć byłeś blisko
W moich wypowiedziach też znajdziesz "bywa", "najczęściej".
Choć w sumie to jakiś pechowy jestem: Zacytowane cztery konkretne LOTy, z różnych powodów mi bliskie, przeleciały nad Berlinem
I jeszcze raz: Szczęśliwego Nowego Roku !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartek_ql
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Sob 14:10, 30 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Rzecz w tym ze autor tego tematu zadal konkretne pytanie a grupa znawcow z Atco na czele zaraz skomentowala z ironia nie udzielajac zadnej sensownej odpowiedzi na pytanie. To czy samoloty czesto czy rzadko lataja nad Berlinem nie specjalnie ma tu cos do rzeczy. Chocby tylko raz w histori sie tak zdarzylo to nie powiedziane ze to wlasnie nie byl ten przypadek opisany przez autora.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 15:12, 30 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Ale ja sądziłem, że to, którędy ogólnie latają długodystansowe samoloty nie jest tajemnicą dla autora wątku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stoarn
Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA/EPGD/LSGG
|
Wysłany: Sob 17:42, 30 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
bartek_ql napisał: | Rzecz w tym ze autor tego tematu zadal konkretne pytanie a grupa znawcow z Atco na czele zaraz skomentowala z ironia nie udzielajac zadnej sensownej odpowiedzi na pytanie. To czy samoloty czesto czy rzadko lataja nad Berlinem nie specjalnie ma tu cos do rzeczy. Chocby tylko raz w histori sie tak zdarzylo to nie powiedziane ze to wlasnie nie byl ten przypadek opisany przez autora. |
Moja replika: TOWAROWYM stanowiła odpowiedź na docinkę Witka Z: POCIĄGIEM... Z wypowiedzi Mss nie wynika, że samolot znajdował się nad Berlinem, mógł lecieć np. nad Stralsundem...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gregor
Dołączył: 10 Mar 2006
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Czw 23:53, 04 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
mss napisał: | gadałem z ciotka z usa . i mowiła ze znajomej rodzina leciała do usa , z wawy do ny LOTem i mieli awaryjne ladowanie w Berlinie - nie wiem dokładnie kiedy - ale 1-2 miesiace w tył max .
wiecie cos o tym ? |
MalyEPWA napisał: | Togal napisał: | No to jeszcze raz: Nic dziwacznego w tym, że leciał sobie prosto na zachód. A to, że (ponoć) wylądował w Berlinie? Możemy tylko zgadywać dlaczego tam, a nie gdzie indziej. Może mgła w Poznaniu? |
potwierdzam wiem od znajomej leciala tym lotem niec nie mowili co i jak poprostu usiadl na kilkanascie minut na Tegel i potem polecial dalej doWAW ale co i jak nic nie wiem poza tym ze to byla rejsowka z JFK aczkolwiek czego my sie dowiemy sdam bylem swiadkiem kiedy lecialem z FRA do WAW i nagle ladowanie na Ruzyne przednie drzwi otwarte na 69 sekund i start do WAW do dzis nikt nic nie mowi a to bylo jakos tak 1998-99;)-) 737 |
To w końcu jak było?
Trasa powrotna 767 z NY wiedzie właśnie nad Berlinem:
PUT J42 BOS J575 TUSKY N55B YYT DIR BABAN UN544 DEVOL UL975 WAL UM16 DOLAS UL603 ARNEM UG9 ETEBO UL980 CZE UP150 DODEK
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Pią 1:55, 05 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Gregor napisał: | Trasa powrotna 767 z NY wiedzie właśnie nad Berlinem |
Pewnie nie codziennie, zalezy od wiatrow. Najkrotsza droga (Great Circle) z WAW do NY przebiega gdzies w okolicach Szczecina.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
thewho
Dołączył: 23 Mar 2006
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 5:30, 05 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Z tego co pamietam jak bylem w centrum operacyjnym lotu to bylo to tak zorganizowane ze jedna zmiana robila "przymiarki" czyli ok 30 roznych tras i wybierala najbardziej optymalna a nastepna zmiana ja "obrabiala".
Pamietam ze trasy zarowno szly po ortodromie jak i loksodromie jak i rowniez inne kombinacje (po trackach poza nimi itd). Wszystko jak juz napisal atco zalezy od pogody, oplaty za przelot przez FIR itd.
Niemcy podobno sa drodzy ale czasami wiatry tak sie uloza ze taniej zaplacic wiecej za FIR niz za paliwo. Czynnikow jest mnostwo wiec chyba nie ma sensu sie sprzeczac czy samolot mogl leciec nad Berlinem czy nie bo na 99,9% kiedys taka trasa mogla mu wypasc.
Co mnie zainteresowalo to np to ze plany sa liczone (juz nie pamietam dokladnie wiec podam przyblizona wartosc) na 0,85 mach a czasami robi sie przeliczenie np na 0,87 mach. Spali wiecej ale doleci szybciej i czasami uda sie "obrobic" trase bez dodatkowego pilota - pewnie latwo policzyc ile bierze za godzine, hotel + jedzenie itd. Tak wiec nawet sprawdza sie takie rzeczy.
Cytat: | Jeśli na tej trasie jest taki odcinek, że do Berlina jest mniej mil niż do WAW, to jest to odcinek baaaardzo mały - może gdzieś na północy Polski i nad bałtykiem, ale w takiej sytuacji samolot PLL raczej nie leciałby do Berlina, lecz do Poznani, gdzie nasz znakomity kolega Atco by go z chęcią przyjął |
No Atco na pewno ale kto by obsluzyl w Poznaniu 767 na ziemi to juz nie wiem. Chyba wozkami widlowymi by wyciagali kontenery
Nie zastanowilo Was dlaczego jak jest mgla w Krakowie to atlantyki leca do Warszawy? Przeciez z Katowic tak blisko... no ale wlasnie przyjac samolot to jedno a obsluzyc go na ziemi to drugie. Tak wiec nie zapominajcie panowie rownie o tym w tej dyskusji. Mysle ze w Berlinie mieli co trzeba, nie obrazajac Poznania oczywiscie
(no chyba ze kupili highloadery)
tu sa zdjecia jak kogos interesuje o czym mowie
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdr
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez thewho dnia Pią 5:49, 05 Sty 2007, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|