|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 7:24, 05 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Przepraszam bardzo, mamy takie ustrojstwo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartek_ql
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Pią 11:34, 05 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
thewho napisał: |
Nie zastanowilo Was dlaczego jak jest mgla w Krakowie to atlantyki leca do Warszawy? Przeciez z Katowic tak blisko... ie
|
No i niewatpliwie to ze tak blisko to jeden z powodow zeby tam nie ladowac Jak w Krakowie jest mgla to duze prawdopodobienstwo ze i w Katowicach bedzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
thewho
Dołączył: 23 Mar 2006
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 17:16, 05 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Atco napisał: | Przepraszam bardzo, mamy takie ustrojstwo |
O widzisz w takim razie juz kupili
Ale w takim razie chyba nie dluzej niz rok?
Tak z ciekawosci to obslugiwali juz kiedys u was lotowskiego 767?
bartek_ql napisał: | Jak w Krakowie jest mgla to duze prawdopodobienstwo ze i w Katowicach bedzie. |
No i tu sie akurat mylisz.
Jesli chodzi o mgly adwekcyjne to moze tak byc ale to jest rzadkosc.
Krakow natomiast podatny jest na mgly radiacyjne w okresie jesieni a to ze jest w niecce to zalegaja one dluzej niz w Katowicach ktore sa wyzej.
Cierpialy na tym atlantyki ladujace o 9 rano.
Mimo iz samolot krazyl nad Krakowem a w Katowicach mozna byla ladowac to odsylali go do Warszawy bo w Katowicach nie byli w stanie go obsluzych. Moze teraz tak jak w Poznaniu dokupili jakis sprzet ale nie wiem.
Pozdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartek_ql
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Pią 18:58, 05 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
ale to nie jest tylko kwestia czy jest mgla w katowicach i czy mozna tam obsluzyc duzy samolot. Nie mozna sobie dowolnie wybirwac lotniska zapasowego. Jest wyraznie powiedziane o ile co najmniej musi byc oddalone od lotniska docelowego lotnisko zapasowe (niestety nie pamietam dokladnie ale gdzies ok. 300 km). Oczywiscie mowie o dyzuch odrzutowcach zeby nie bylo watpliwosci
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
thewho
Dołączył: 23 Mar 2006
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 19:17, 05 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
bartek_ql napisał: | ale to nie jest tylko kwestia czy jest mgla w katowicach i czy mozna tam obsluzyc duzy samolot. Nie mozna sobie dowolnie wybirwac lotniska zapasowego. Jest wyraznie powiedziane o ile co najmniej musi byc oddalone od lotniska docelowego lotnisko zapasowe (niestety nie pamietam dokladnie ale gdzies ok. 300 km). Oczywiscie mowie o dyzuch odrzutowcach zeby nie bylo watpliwosci |
Dobrze juz dobrze...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartek_ql
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Pią 19:18, 05 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
thewho napisał: |
Dobrze juz dobrze... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 19:35, 05 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
thewho napisał: | Atco napisał: | Przepraszam bardzo, mamy takie ustrojstwo |
O widzisz w takim razie juz kupili
Ale w takim razie chyba nie dluzej niz rok?
Tak z ciekawosci to obslugiwali juz kiedys u was lotowskiego 767?
|
Chyba ze 30 lat ma ale był nieużywany. Obecnie służy do załadunku Aer Fungusa.
767 to raczej jako czartery latają i to na krótkich dystansach, jakiś czas temu był do Monachium.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Pią 19:57, 05 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
bartek_ql napisał: | Nie mozna sobie dowolnie wybirwac lotniska zapasowego. Jest wyraznie powiedziane o ile co najmniej musi byc oddalone od lotniska docelowego lotnisko zapasowe (niestety nie pamietam dokladnie ale gdzies ok. 300 km). |
Otoz oznajmiam ze nie ma takich regul gdzie odleglosc sie liczy w wyborze zapasowego lotniska. Kazda linia wybiera sobie na danej trasie lotnisko zapasowe wedlug prognozy pogody i wlasnej wygody. A wogole to przy lotach dalekich (transoceanicnych) takich lotnisk jest wiele, sa "destination alternate" i "enroute alternate", po polsku to by bylo "decelowe zapasowe" i " na "trasie zapasowe". Bardzo czesto maja tez dwa rozne "docelowe zapasowe" - na pogode i tzw. techniczne. W sumie tych lotnisk jest wiele. Naprzyklad British Airways przy lotach z Heathrow do San Francisco ma dwa "docelowe zapasowe" lotniska - Oakland ktory jest zaledwie 10 km od KSFO i Sacramento ktore jest jakies 150 km. ma oczywiscie caly szereg innych zapasowych lotnisk "na trasie" jak naprzyklad Keflavik i Manitoba.
Sa natomiast reguly kiedy lotnisko moze byc uznane za zapasowe - reguly sa dosc skomplikowane i dotycza glownie prognozy pogody i jakosci urzadzen naprowadzajacaych na danym lotnisku - jeszcze raz - odleglosc nie gra roli.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|