|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Markos
Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: Sob 19:19, 04 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Atco napisał: | No dobra, a z jednym? Czy jakiś kraj dopuszcza jednosilnki do przewozów pasażerskich? |
według Witka Z taki musi być najbezpieczniejszy, najlepiej bez zbędnej aparatury, po co komplikować
slepowron chętnie przeczytał bym Twoje zdanie na ten temat
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartek_ql
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Sob 19:34, 04 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
cala ta dyskusja o tym z iloma silnikami bezpieczniej jest niestety troche posbawiona sensu. Rzecz w tym ze w dzisiejszym lotnictwie (szczegolnie tym "duzym", komercyjnym) na decyzje o ilosci silnikow (2, 3 czy 4) w najmniejszym stopniu ma akurat wplyw bezpieczenstwo. Generalnie samolot bez wzgledu na to ile by nie mial silnikow, zeby mogl byc dopuszczony do komercyjnych przewozow pasarzerskich misi spelnic bardzo rygorystyczne wymogi bezpieczenstwa. A zeby nie wdawac sie w zbedne szczegoly to generalnie bez wzgledu na to czy dany samolot ma 2 czy cztery silniki to prawdopodobienstwo wystapienia takiej awari zespolu napedowego, ktora uniemozliwialaby bezpieczne kontynuowanie lotu jest porownywalne. A to ze w jednym samolocie bedzie to oznaczalo awarie 1 silnika w innym 2 a w innym 3 to juz zupelnie inna sprawa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 19:39, 04 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Nie wiem, ilu paxów wchodzi do Pilatusa (zapewne mniej więcej tylu, co do JS32), ale OK, chodzi mi o regularne przewozy dla linii lotniczej na trasach o niewielkim ruchu pasażerskim.
Jaka linia lata na jednoslinikach?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Sob 19:44, 04 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Markos napisał: | slepowron chętnie przeczytał bym Twoje zdanie na ten temat |
He, he, he. Kiedys na ten temat napisalem wiecej na angielsko-jezycznym forum: oto moj wpis:
Cytat: | We know that current twin engines aircraft like a 777 are relatively safe - a chance of losing both engines for unrelated reasons is tiny. The current rate of unscheduled in-air engine shutdowns for the 777 type is 1 event per 250,000 hrs of operation per engine. Ok, I then asked myself the following question: How long do we have to wait to have a 50% chance of witnessing such a rare 2 engine failure on this aircraft?. (Assuming current level of traffic).
To answer this question I first used available number of current 777 flights - about 170,000 flights per year. I also guessed an average 777 flight is 10 hrs. in duration. This gave me a probability of about 0.00027 to have a shutdown of both engines on any single 777 flight in a year. But still it does not provide the answer to my original question.
I don't want to bore anyone with mathematical details - I actually had to write a relatively simple program to do the calculations. I could not find an analytical formula (I was looking at Poisson's formula but did not find a way to apply it) for what I wanted and otherwise I was facing an impossible task of performing thousands of multiplications. On my laptop it runs a fraction of a second and the program took me only 5 minutes to write.
This is the answer: 2548 years
And you might ask - how long for 90% chance - 8465 years
|
Jak widac musielibysm czekac okolo 2500 lat aby miec szanse 50-50 zeby byc swiadkami utraty dwoch silnikow (z niezaleznych przyczyn) w obecnej flocie 777. Musielibysmy czekac okolo 8000 lat aby ta szansa wyniosla 90%.
Jak widac obecna generacja silnikow jest tak bezpieczna ze doprawdy czy masz dwa czy 4 silniki nie robi roznicy. I tak na marginesie utrata jednego silnika przy starcie w 747 czy w 777 to rownie grozna sytuacja - stracisz nastepny i lecisz w dol obojetnie czy to 747 czy 777.
Podsumowujac - ilosc silnikow (zakladamy minimum 2) jest zupelnie niewazna sprawa w stosunku do wszystkich innych przyczyn wypadkow.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartek_ql
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Sob 19:47, 04 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Atco napisał: |
Jaka linia lata na jednoslinikach? |
ja cos takiego znalazlem [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Sob 20:04, 04 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Atco napisał: | Nie wiem, ilu paxów wchodzi do Pilatusa (zapewne mniej więcej tylu, co do JS32), ale OK, chodzi mi o regularne przewozy dla linii lotniczej na trasach o niewielkim ruchu pasażerskim.
Jaka linia lata na jednoslinikach? |
Pilatus PC-12 zabiera 9 pasazerow.
Linia lotnicza "Island Air" w USA w stanie Waszyngton laczy ze soba wiele wysp ktore sie nazywaja San Juan Islands. Polaczenia sa regularne (mozesz zobaczyc ich rozklad na internecie) i czarterowe. Ich flota - jednosilnikowe Cessny. Do lini tej nalezy swoisty rekord - maja najkrotsze komercjalne polaczenie lotnicze w USA - lot z Friday Harbor na wyspe Lopez trwa niecale 5 minut.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 20:28, 04 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Gdzieś jeszcze w 90-tych latach obiło mi się o uszy, że FAA nie chciało dopuścić jednosilników do przewozów pasażerskich ale może gdzieś dzwoniło tylko nie wiedziałem w którym kościele.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Sob 20:36, 04 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Atco napisał: | Gdzieś jeszcze w 90-tych latach obiło mi się o uszy, że FAA nie chciało dopuścić jednosilników do przewozów pasażerskich ale może gdzieś dzwoniło tylko nie wiedziałem w którym kościele. |
Bo faktycznie jest zakaz uzywania jednoslinikowych przy operacjach ktore podpadaja pod FAR Part 121 (wszystkie duze linie). Natomiast wszystkie mniejsze linie, air-taxi, on-demand, czesc latania byznesowego podpada pod FAR Part 135. Prywatni piloci podpadaja pod FAR Part 91 ktore sa jeszcze bardziej liberalne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Markos
Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: Nie 16:01, 05 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
slepowron dzięki za obiektywną i rzeczową opinię
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Nie 19:42, 05 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Markos napisał: | slepowron dzięki za obiektywną i rzeczową opinię |
Zawsze do uslug.
Niech ci jeszcze posluzy nastepny fakt: od poczatku czasow lotnictwa pasazerskiego nie bylo wypadku w ktorym stwierdzono ze gdyby byl jeszcze jeden silnik to do wypadku by nie doszlo.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez slepowron dnia Nie 22:03, 05 Lis 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maciej
Dołączył: 11 Lis 2005
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPBY
|
Wysłany: Nie 21:20, 05 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 22:14, 05 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Swoją drogą piękne zdjęcie.
Przypomniało mi się:
"Air Force Four-Five, it appears your engine has... oh, disregard...
I see you've already ejected."
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Nie 22:34, 05 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Zrobienie takiego zdjecia to jak wygranie losu na loteri biorac pod uwage ze to sie zdarza raz na 250 tys. godzin pracy na jeden silnik.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
6182
Dołączył: 24 Mar 2006
Posty: 808
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 22:46, 05 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Atco napisał: | No dobra, a z jednym? Czy jakiś kraj dopuszcza jednosilnki do przewozów pasażerskich? |
Owszem,Kanada.
Z dość sporego miasta Vancouver w Kanadzie na pobliską wyspę Victorię można dostać się promem lub samolotem.Usługi lotnicze świadczy kilku przewoźników latajacych jednosilnikowymi wynalazkami typu Cessna Caravan.Oto fotki [link widoczny dla zalogowanych]...[link widoczny dla zalogowanych].
Jak widać na obu zestawach są takie same samoloty w dodatku na fotkach wnętrza wyraźnie widać że są to samoloty pasażerskie a więc mamy do czynienia z przewozem paxów samolotami jednosilnikowymi
Jeśli mi dalej nie wierzycie,proszę oto dowód w postaci relacji z podróży takim aircraftem [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartek_ql
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Nie 23:09, 05 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Markos napisał: | slepowron dzięki za obiektywną i rzeczową opinię | lubudubu lubudubu....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|