Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Eksplozja silnika Malaysian na Arlandzie
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Wypadki lotnicze
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Markos




Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Mińsk Mazowiecki

PostWysłany: Sob 19:19, 04 Lis 2006    Temat postu:

Atco napisał:
No dobra, a z jednym? Czy jakiś kraj dopuszcza jednosilnki do przewozów pasażerskich?


według Witka Z taki musi być najbezpieczniejszy, najlepiej bez zbędnej aparatury, po co komplikować

slepowron chętnie przeczytał bym Twoje zdanie na ten temat


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek_ql




Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Sob 19:34, 04 Lis 2006    Temat postu:

cala ta dyskusja o tym z iloma silnikami bezpieczniej jest niestety troche posbawiona sensu. Rzecz w tym ze w dzisiejszym lotnictwie (szczegolnie tym "duzym", komercyjnym) na decyzje o ilosci silnikow (2, 3 czy 4) w najmniejszym stopniu ma akurat wplyw bezpieczenstwo. Generalnie samolot bez wzgledu na to ile by nie mial silnikow, zeby mogl byc dopuszczony do komercyjnych przewozow pasarzerskich misi spelnic bardzo rygorystyczne wymogi bezpieczenstwa. A zeby nie wdawac sie w zbedne szczegoly to generalnie bez wzgledu na to czy dany samolot ma 2 czy cztery silniki to prawdopodobienstwo wystapienia takiej awari zespolu napedowego, ktora uniemozliwialaby bezpieczne kontynuowanie lotu jest porownywalne. A to ze w jednym samolocie bedzie to oznaczalo awarie 1 silnika w innym 2 a w innym 3 to juz zupelnie inna sprawa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 19:39, 04 Lis 2006    Temat postu:

Nie wiem, ilu paxów wchodzi do Pilatusa (zapewne mniej więcej tylu, co do JS32), ale OK, chodzi mi o regularne przewozy dla linii lotniczej na trasach o niewielkim ruchu pasażerskim.
Jaka linia lata na jednoslinikach?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Sob 19:44, 04 Lis 2006    Temat postu:

Markos napisał:
slepowron chętnie przeczytał bym Twoje zdanie na ten temat


Laughing He, he, he. Kiedys na ten temat napisalem wiecej na angielsko-jezycznym forum: oto moj wpis:

Cytat:
We know that current twin engines aircraft like a 777 are relatively safe - a chance of losing both engines for unrelated reasons is tiny. The current rate of unscheduled in-air engine shutdowns for the 777 type is 1 event per 250,000 hrs of operation per engine. Ok, I then asked myself the following question: How long do we have to wait to have a 50% chance of witnessing such a rare 2 engine failure on this aircraft?. (Assuming current level of traffic).

To answer this question I first used available number of current 777 flights - about 170,000 flights per year. I also guessed an average 777 flight is 10 hrs. in duration. This gave me a probability of about 0.00027 to have a shutdown of both engines on any single 777 flight in a year. But still it does not provide the answer to my original question.

I don't want to bore anyone with mathematical details - I actually had to write a relatively simple program to do the calculations. I could not find an analytical formula (I was looking at Poisson's formula but did not find a way to apply it) for what I wanted and otherwise I was facing an impossible task of performing thousands of multiplications. On my laptop it runs a fraction of a second and the program took me only 5 minutes to write.

This is the answer: 2548 years

And you might ask - how long for 90% chance - 8465 years


Jak widac musielibysm czekac okolo 2500 lat aby miec szanse 50-50 zeby byc swiadkami utraty dwoch silnikow (z niezaleznych przyczyn) w obecnej flocie 777. Musielibysmy czekac okolo 8000 lat aby ta szansa wyniosla 90%.

Jak widac obecna generacja silnikow jest tak bezpieczna ze doprawdy czy masz dwa czy 4 silniki nie robi roznicy. I tak na marginesie utrata jednego silnika przy starcie w 747 czy w 777 to rownie grozna sytuacja - stracisz nastepny i lecisz w dol obojetnie czy to 747 czy 777.

Podsumowujac - ilosc silnikow (zakladamy minimum 2) jest zupelnie niewazna sprawa w stosunku do wszystkich innych przyczyn wypadkow.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek_ql




Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Sob 19:47, 04 Lis 2006    Temat postu:

Atco napisał:

Jaka linia lata na jednoslinikach?

ja cos takiego znalazlem [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Sob 20:04, 04 Lis 2006    Temat postu:

Atco napisał:
Nie wiem, ilu paxów wchodzi do Pilatusa (zapewne mniej więcej tylu, co do JS32), ale OK, chodzi mi o regularne przewozy dla linii lotniczej na trasach o niewielkim ruchu pasażerskim.
Jaka linia lata na jednoslinikach?

Pilatus PC-12 zabiera 9 pasazerow.

Linia lotnicza "Island Air" w USA w stanie Waszyngton laczy ze soba wiele wysp ktore sie nazywaja San Juan Islands. Polaczenia sa regularne (mozesz zobaczyc ich rozklad na internecie) i czarterowe. Ich flota - jednosilnikowe Cessny. Do lini tej nalezy swoisty rekord - maja najkrotsze komercjalne polaczenie lotnicze w USA - lot z Friday Harbor na wyspe Lopez trwa niecale 5 minut.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 20:28, 04 Lis 2006    Temat postu:

Gdzieś jeszcze w 90-tych latach obiło mi się o uszy, że FAA nie chciało dopuścić jednosilników do przewozów pasażerskich ale może gdzieś dzwoniło tylko nie wiedziałem w którym kościele.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Sob 20:36, 04 Lis 2006    Temat postu:

Atco napisał:
Gdzieś jeszcze w 90-tych latach obiło mi się o uszy, że FAA nie chciało dopuścić jednosilników do przewozów pasażerskich ale może gdzieś dzwoniło tylko nie wiedziałem w którym kościele.

Bo faktycznie jest zakaz uzywania jednoslinikowych przy operacjach ktore podpadaja pod FAR Part 121 (wszystkie duze linie). Natomiast wszystkie mniejsze linie, air-taxi, on-demand, czesc latania byznesowego podpada pod FAR Part 135. Prywatni piloci podpadaja pod FAR Part 91 ktore sa jeszcze bardziej liberalne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Markos




Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Mińsk Mazowiecki

PostWysłany: Nie 16:01, 05 Lis 2006    Temat postu:

slepowron dzięki za obiektywną i rzeczową opinię

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Nie 19:42, 05 Lis 2006    Temat postu:

Markos napisał:
slepowron dzięki za obiektywną i rzeczową opinię

Zawsze do uslug.

Niech ci jeszcze posluzy nastepny fakt: od poczatku czasow lotnictwa pasazerskiego nie bylo wypadku w ktorym stwierdzono ze gdyby byl jeszcze jeden silnik to do wypadku by nie doszlo.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez slepowron dnia Nie 22:03, 05 Lis 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciej




Dołączył: 11 Lis 2005
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPBY

PostWysłany: Nie 21:20, 05 Lis 2006    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 22:14, 05 Lis 2006    Temat postu:

Swoją drogą piękne zdjęcie.

Przypomniało mi się:
"Air Force Four-Five, it appears your engine has... oh, disregard...
I see you've already ejected."

Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Nie 22:34, 05 Lis 2006    Temat postu:

Zrobienie takiego zdjecia to jak wygranie losu na loteri biorac pod uwage ze to sie zdarza raz na 250 tys. godzin pracy na jeden silnik.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
6182




Dołączył: 24 Mar 2006
Posty: 808
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szczecin

PostWysłany: Nie 22:46, 05 Lis 2006    Temat postu:

Atco napisał:
No dobra, a z jednym? Czy jakiś kraj dopuszcza jednosilnki do przewozów pasażerskich?


Owszem,Kanada.
Z dość sporego miasta Vancouver w Kanadzie na pobliską wyspę Victorię można dostać się promem lub samolotem.Usługi lotnicze świadczy kilku przewoźników latajacych jednosilnikowymi wynalazkami typu Cessna Caravan.Oto fotki [link widoczny dla zalogowanych]...[link widoczny dla zalogowanych].
Jak widać na obu zestawach są takie same samoloty w dodatku na fotkach wnętrza wyraźnie widać że są to samoloty pasażerskie a więc mamy do czynienia z przewozem paxów samolotami jednosilnikowymi Wink
Jeśli mi dalej nie wierzycie,proszę oto dowód w postaci relacji z podróży takim aircraftem [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek_ql




Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Nie 23:09, 05 Lis 2006    Temat postu:

Markos napisał:
slepowron dzięki za obiektywną i rzeczową opinię
Shocked Laughing Laughing lubudubu lubudubu.... Laughing Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Wypadki lotnicze Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin