Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Eksplozja silnika Malaysian na Arlandzie
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Wypadki lotnicze
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czterosilnik




Dołączył: 19 Paź 2005
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pią 19:22, 10 Lis 2006    Temat postu:

slepowron napisał:
I tak na marginesie utrata jednego silnika przy starcie w 747 czy w 777 to rownie grozna sytuacja - stracisz nastepny i lecisz w dol obojetnie czy to 747 czy 777.

Nawet gdyby drugi utracony (w 747) byl po przeciwnej niz pierwszy stronie samolotu, i "tak samo odlegly" od kadluba? Bo problem przy utracie silnika w 4-silnikowych samolotach jest szczegolnie duzy wtedy, gdy pada silnik zewnetrzny (duza asymetria ciagu).

No i jednak chyba prpdbienstwo tego, ze padną dwa silniki z czterech, jest mniejsze niz tego, ze padnie jeden silnik z czterech? (Inna kwestia to niezawodnosc silnikow jako taka - w koncu to niezawodnosc powoduje, ze w ogole pojawilo sie cos takiego jak ETOPS).

Witek Z napisał:
Okham

PS. Z korektorskiego obowiazku: Ockham.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pią 19:30, 10 Lis 2006    Temat postu:

Czterosilnik napisał:

Nawet gdyby drugi utracony (w 747) byl po przeciwnej niz pierwszy stronie samolotu, i "tak samo odlegly" od kadluba? .

Masz racje, nawet w przypadku pelnej symetrii, zakladajac typowa mase startowa 747 (nie pustego), dwa dzialajace silniki nie pozwola mu utrzymac wysokosci (o wspinaniu sie trzeba oczywiscie zapomniec). Co innego w locie poziomym, jak wypali odpowiednia ilosc paliwa bedzie sie w staniu utrzymac w powietrzu na dwoch silnikach ale musi wtedy zmienic wyskosc na duzo nizsza.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Wypadki lotnicze Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin