Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Incydenty lotnicze
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Wypadki lotnicze
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Luck89




Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: <UL980 i UN191> <USTIL>

PostWysłany: Pią 17:26, 19 Sty 2007    Temat postu:

Cytat:
9-latek przeleciał pół USA bez biletu i opiekuna

To mały supercwaniaczek! 9-latek oszukał ochronę amerykańskiego lotniska, dostał się bez biletu do samolotu i przeleciał pół Stanów. To nie pierwszy jego wybryk - przedtem ukradł samochód i pędził nim 160 km/h. Chłopak już 9 razy uciekał z domu.

Semaj Booker, malutki, czarnoskóry chłopczyk, wśród nastolatków w stanie Waszyngton już uzyskał miano zawodnika ciężkiej wagi w sporcie zwanym: ucieczki z domu. Jego doświadczenie w tym zakresie jest przebogate. O jego "gigantach" prasa rozpisywała się już wielokrotnie, najczęściej na wybrzeżu Pacyfiku USA. Tym razem wybryk łobuza opisywały media w całych Stanach.

W ostatnią niedzielę chłopak ukradł samochód i pędził nim 160 km/ h. Próbowała go zatrzymać policja, ale ten nadal uciekał. Pościg zakończył się pechowo dla chłopaka - w aucie łobuza zapalił się silnik. Cwaniaczek próbował dalej uciekać, ale uderzył w drzewo. Potem nie chciał wyjść z rozwalonego auta - policja musiała go wyciągnąć z niego siłą przez szybę.

Maluch trafił do domu matki. Ta twierdzi, że to już trzecie auto, jakie 9-latek podprowadził. Jak nauczył się prowadzić samochody? "Na grach komputerowych" - tłumaczy matka.

Następnego dnia Semaj obudził się z nowym pomysłem w głowie - chce uciec samolotem. Jak pomyślał tak zrobił. Autostopem, albo kradzionym autem dojechał do oddalonego o prawie 100 km lotniska w Seattle. Nie miał ani rezerwacji, ani biletu, ale tak zbajerował ochronę i stewardesy, że dostał się na pokład samolotu. Wmówił pracownikom linii, że jego matka już jest w maszynie. Stewardesy dały mu więc wejściówkę na pokład. W ten sposób poprzez Phoenix doleciał aż do San Antonio na południu USA. Stamtąd chciał lecieć do Dallas, ale zabrakło mu inwencji - nie potrafił powiedzieć, jak nazywa się jego rodzic, który także miał być na pokładzie. Policja go zatrzymała.

Dlaczego ucieka? Jego matka twierdzi, że chłopak nienawidzi tego stanu - razem z dwójką pozostałych dzieci, kobieta przeprowadziła się do Waszyngtonu rok wcześniej. Łobuz szuka także kogoś, kto zastąpi mu ojca - jego dziadek mieszka w Teksasie.

Fatalne zachowanie ochrony na lotniskach zdenerwowało polityków. "Jeśli 9-latek potrafi oszuka procedury bezpieczeństwa, to musimy je zmienić!" - grzmiał Norm Dicks, republikanin z Teksasu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Luck89




Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: <UL980 i UN191> <USTIL>

PostWysłany: Pią 19:25, 19 Sty 2007    Temat postu:

Cytat:
Air-traffic controller error cited in near-collision


Two passenger jets came dangerously close at 30,000 feet over Iowa Tuesday night, and air-traffic control serving O'Hare International Airport is under scrutiny, the FAA said.

The planes—heading toward each other at about 500 m.p.h.—were less than 2 miles apart with a vertical separation of 900 feet when on-board collision alarms sounded and a controller helped avert a crash, the FAA and air-traffic controllers said.
A United Express plane making a turn over Dubuque en route to O'Hare came within 900 feet of a Northwest Airlines plane that was above it, the Federal Aviation Administration said Thursday.

The FAA attributed the incident, which is being investigated as a violation of the required 1,000-foot minimum vertical separation between planes, to an error by a veteran air-traffic controller at the agency's Chicago Center radar facility in Aurora, which directs high-altitude traffic over portions of the Midwest.

The planes came within 1.79 miles horizontally of each other, officials said.

The controllers union said the controller responsible for the planes and an assistantbecame distracted by a new technology that was being tested.

The National Air Traffic Controllers Association, which characterized the incident as a "near mid-air collision," said the controller helping out was not certified to use the new technology, which is used to sequence planes more efficiently toward runways at O'Hare.

"The planes were closing in on each other and the controller took action to keep the planes separated," said Toby Hauck, union vice president at the Aurora radar facility.

But the FAA said the controller who made the error was not working with the Traffic Management Advisor technology that was being tested.

"The controller lost track of where the planes were and they lost separation," FAA spokesman Tony Molinaro said.

He said the investigation is continuing.

Helping to mitigate the incident, a computerized collision-avoidance system on both planes issued warnings to the pilots and helped avert a dangerous situation, officials said.

The collision-avoidance system instructed the pilots of the Northwest Boeing 757, which was en route to Denver from Detroit, to immediately climb, officials said.

The system also ordered the pilots of the United Express commuter jet, headed to O'Hare from Lincoln, Neb., to take evasive action.

At their closest point, the planes came within 900 feet vertically of each other.

FAA regulations require either 1,000 feet of vertical separation or 5 miles laterally in high-altitude airspace.

Union officials said the Traffic Management Advisor tool is riddled with bugs and has caused problems at other airports, including in Dallas and Houston.

Hauck said only about 20 percent of controllers at Chicago Center have been certified to use the system. Other controllers are being trained.

He said the system is especially prone to problems when heavy streams of airplanes are headed to multiple runways at O'Hare.

The idea behind the technology is to land more aircraft on runways at congested airports during busy travel periods to increase landing rates and reduce delays, the FAA said.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcin747




Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 320
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 22:07, 20 Sty 2007    Temat postu:

01.20 10:34
Węgry: Lądowanie awaryjne samolotu w Budapeszcie.
Samolot czarterowy wylądował awaryjnie na lotnisku w Budapeszcie 20 minut po odlocie do Las Palmas (Wyspy Kanaryjskie) - poinformowało budapeszteńskie lotnisko Ferihegy. - Piloci samolotu wykryli problem techniczy 20 minut po starcie i zawrócili - powiedział rzecznik lotniska Domokos Szollar. Podkreślił, że żaden ze 164 pasażerów nie odniósł obrażeń. Pasażerom linii Travel Service podstawiono inny samolot. (BS, pap)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcin747




Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 320
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 22:08, 20 Sty 2007    Temat postu:

01.20 13:27
Dania: Awaryjne lądowanie samolotu czarterowego w Kopenhadze.
Samolot czarterowy skandynawskich linii Sterling z norweskimi turystami na pokładzie lądował awaryjnie na kopenhaskim lotnisku Kastrup. Rzecznik tych linii powiedział gazecie 'Verdens Gang' (wydanie internetowe), że wkrótce po starcie samolotu z Oslo do Alicante doszło do spadku ciśnienia w kabinie pasażerskiej. Wszyscy pasażerowie musieli założyć maski tlenowe. Kapitan bardzo szybko sprowadził maszynę na niższy pułap i - jak zapewnił - przez cały czas panował nad sytuacją. Rzecznik przyznał, że dla pasażerów musiały to być 'dramatyczne przeżycia', ale nie doszło do wybuchu paniki. W Kopenhadze Norwegowie musieli poczekać na inny samolot do Hiszpanii. (BS, pap)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcin747




Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 320
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 10:10, 24 Sty 2007    Temat postu:

01.23 19:55
Irak: Śmigłowiec amerykańskiej firmy ochroniarskiej zestrzelony nad Bagdadem
Cywilny śmigłowiec należący do amerykańskiej firmy ochroniarskiej został zestrzelony dziś po południu nad Bagdadem - poinformował anonimowo wysoki rangą przedstawiciel irackich sił bezpieczeństwa. Według niego, niewielki śmigłowiec został zestrzelony z karabinu maszynowego nad sunnicką dzielnicą Bagdadu, Fadhil. Przedstawiciel wojsk USA potwierdził, że w gęsto zaludnionej części irackiej stolicy doszło do wypadku śmigłowca, ale nie ma informacji na temat przyczyn katastrofy i liczby ludzi na pokładzie. Także ten informator nie podał swojego nazwiska, ponieważ nie jest upoważniony do rozmów z dziennikarzami. (ak, PAP)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcin747




Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 320
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 10:11, 24 Sty 2007    Temat postu:

01.24 07:40
Chiny: Awaryjne lądowanie singapurskiego samolotu.
Samolot pasażerski linii Singapore Airlines, któremu zapalił się jeden z silników, awaryjnie - ale bezpiecznie - wylądował na lotnisku w Pekinie. Nikt nie odniósł obrażeń. Na pokładzie było 227 pasażerów i 17 członków załogi. (zyt, dpa)

B777-200 (9V-SQH) /G


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Śro 10:44, 24 Sty 2007    Temat postu:

Marcin747 napisał:
(9V-SQH)
Czyli Skucha Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
santa




Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPBY

PostWysłany: Śro 11:03, 24 Sty 2007    Temat postu:

A porwany suddański samolot wylądował w stolicy Sudanu-Czadzie. Porywacz został natychmiast obezwładniony, ale już zapowiedział że będzie się starał o azyl polityczny w ambasadzie francuskiej.
Żródło RMF FM


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lumix




Dołączył: 24 Paź 2005
Posty: 1467
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPRZ - Rzeszów City

PostWysłany: Śro 16:00, 24 Sty 2007    Temat postu:

santa napisał:
A porwany suddański samolot wylądował w stolicy Sudanu-Czadzie. Porywacz został natychmiast obezwładniony, ale już zapowiedział że będzie się starał o azyl polityczny w ambasadzie francuskiej.
Żródło RMF FM


Porywacz sudańskiego samolotu pasażerskiego, który w środę rano wymusił lądowanie maszyny na lotnisku w Ndżamenie, stolicy Czadu, został aresztowany przez tamtejsze siły porządkowe.

Poinformował o tym czadyjski minister infrastruktury Adoum Younousmi.

Zatrzymany mężczyzna nie stawiał oporu. Nie ma jasności co do narodowości porywacza - według Reutera był to Sudańczyk, natomiast agencja France Presse podała, że jego tożsamości nie ujawniono

Jak informowały wcześniej władze lotniska w Ndżamenie napastnik spotkał się po wylądowaniu z ambasadorem Francji, zabiegając u niego o azyl.

Na pokładzie porwanego samolotu znajdowało się 95 pasażerów i ośmiu członków załogi. Wszyscy opuścili już samolot i są bezpieczni.

Boeing 737 sudańskiego towarzystwa Air West został porwany ok. godz. 7 czasu polskiego. Ok. pół godziny po starcie z lotniska w Chartumie napastnik, uzbrojony w karabin maszynowy AK-47, zażądał zmiany kursu. Nie wiadomo, jak udało mu się wnieść broń na pokład.

Samolot miał lądować w Darfurze na zachodzie Sudanu.

Interia.pl


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Huberts




Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW/EPWA

PostWysłany: Śro 17:01, 24 Sty 2007    Temat postu:

lumix napisał:
napastnik, uzbrojony w karabin maszynowy AK-47


No nie Shocked to ja już nie pojadę do Afryki. . Kałach w bagazu podręcznym... Shocked Ciekawe czy z walizką atomową też by wszedł na pokład Question


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcin747




Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 320
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 10:25, 27 Sty 2007    Temat postu:

USA: Śmigłowiec wojskowy rozbił się nad Oceanem Spokojnym.
Amerykański śmigłowiec wojskowy typu Seahawk z czterema osobami na pokładzie rozbił się w piątek po południu nad Oceanem Spokojnym. Zginęła co najmniej jedna osoba, trwa akcja ratunkowa. Porucznik Jack Hanzlik z marynarki wojennej USA wyraził nadzieję, że uda się odnaleźć żywych pozostałych trzech członków załogi. Jak wyjaśnił, śmigłowiec należący do bazy marynarki wojennej w Coronado odbywał lot szkoleniowy. Wystartował z okrętu desantowego "Bonhomme Richard", z okolic bazy Camp Pendleton, mieszczącej się w południowej Kalifornii. Porucznik powiedział, że przyczyną katastrofy nie było zderzenie z inną maszyną, lecz nie potrafił wyjaśnić, jaki manewr wykonywał śmigłowiec, gdy doszło do katastrofy. (ak, PAP)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Paweł_EPWR




Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWR

PostWysłany: Nie 12:44, 28 Sty 2007    Temat postu:

Awaryjne lądowanie samolotu Wrocław-Dublin
Chwile grozy przeżyli rano pasażerowie samolotu lecącego z Wrocławia do Dublina. Maszyna wystartowała po godzinie 7.00 a już około 8.00 ponownie lądowała na Strachowicach.
Jak wyjaśniła Izabela Bogusz - rzeczniczka linii Centralwings - przyczyną awaryjnego lądowania był płyn antyoblodzeniowy, który dostał się do silnika oraz klimatyzacji.

Na pokładzie Boeinga 737 było 150 osób.

Nikt nie ucierpiał.

Pasażerowie czekają teraz na wrocławskim lotnisku na usunięcie usterki i ponowny start maszyny.

źródło: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Quantas
Moderator



Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 1150
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Pyrlandia

PostWysłany: Nie 16:49, 28 Sty 2007    Temat postu:

A ciekawy do tego incydentu jest tekst z końca atykułu na onecie:

"Nie wszyscy pasażerowie zdecydowali się na podróż. Kilkanaście osób postanowiło zmienić przewoźnika i date opuszczenia kraju"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BN
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 17:00, 28 Sty 2007    Temat postu:

Quantas napisał:
A ciekawy do tego incydentu jest tekst z końca atykułu na onecie:

"Nie wszyscy pasażerowie zdecydowali się na podróż. Kilkanaście osób postanowiło zmienić przewoźnika i date opuszczenia kraju"


Szczegolnie Ci co postanowili ze poleca w inny dzien rowniez CLW pewnie poleca ta sama maszyna Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
frik




Dołączył: 07 Wrz 2006
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Nie 17:40, 28 Sty 2007    Temat postu:

Hm, ciekawe czy dlatego nasz Ryan przyleciał z WRO na HHN opóźniony?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Wypadki lotnicze Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 4 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin