Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Katastrofa A320 Armavii
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Wypadki lotnicze
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Śro 18:29, 03 Maj 2006    Temat postu:

marcinj napisał:
warunki pogodowe chyba dla lotniska, nie dla miejsca wypadku?


Marcin, a czy myślisz, że sporządzane są raporty pogodowe dla "miejsca 6 km od lotniska w kierunku środka Morza Czarnego" Shocked


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Śro 18:34, 03 Maj 2006    Temat postu:

[img] [link widoczny dla zalogowanych] [/img]
Samolot podchodził do lądowania na pasie nr 1, był ok 7 km od pasa, na wysokości 290 m. Wieża poprosiła aby przerwać podchodzenie i ustawić sie do podejścia na drugi pas gdzie były lepsze warunki. Samolot skręcił w prawo... i zniknał


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Śro 19:42, 03 Maj 2006    Temat postu:

Gabec napisał:

Myślisz że jest szansa aby pilot poprzez swoj błąd walną w wode pod kątem 60 stopni?.


Nie rozumiem o co ci chodzi. To sie zdazalo juz poprzednio w historil lotnictwa, wielokrotnie.
A tak miedzy nami mowiac poczekalbym z tym "60 stopni". Nikogo w poblizu nie bylo zeby kat mierzyc. Skad oni to wiedza? Wszystkie informacje prasowe z terenu Rosji zawieraja niestety element niekompetencji,wystarczy przeczytac co innego oni tam wypisuja.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez slepowron dnia Śro 19:46, 03 Maj 2006, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Śro 19:44, 03 Maj 2006    Temat postu:

marcinj napisał:
warunki pogodowe chyba dla lotniska, nie dla miejsca wypadku?

A jak myslisz, tak na chlopski rozum, jaka jest roznica miedzy pogoda na srodku lotniska a pogoda 8 km dalej. Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcinj
Moderator



Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 19:46, 03 Maj 2006    Temat postu:

myśle, ze może być kolosalna.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Śro 19:47, 03 Maj 2006    Temat postu:

slepowron napisał:
marcinj napisał:
warunki pogodowe chyba dla lotniska, nie dla miejsca wypadku?

A jak myslisz, tak na chlopski rozum, jaka jest roznica miedzy pogoda na srodku lotniska a pogoda 8 km dalej. Rolling Eyes

Zdaje sie ze to był powod aby z tego co pisza Rosjanie pilot miał iść na drugi krag i lądowac na drugim pasie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adams_




Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Śro 20:05, 03 Maj 2006    Temat postu:

slepowron napisał:
Wszystkie 3 samoloty uderzyly w wode, dwa podczas ladowania i jeden po starcie. We wszystkich wypadkach warunki oswietleniowe na zewnatrz byly takie ze pilot nie widzial horyzontu.


Hmm czyzby jakas panika? Nie wierze, ze pilot nie potrafil latac na przyrzadach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Śro 20:24, 03 Maj 2006    Temat postu:

Adams_ napisał:
Nie wierze, ze pilot nie potrafil latac na przyrzadach.

Troche masz naiwne pojecie o pilotach i lataniu na przyrzadach.
Pilocie potrafia latac na przyrzadach. To nie przeszkadza zeby od czasu do czasu popelniali bledy lub ulegali roznym zludzeniom. Polecam zaglebic sie w fachowa literature na ten temat gdzy jest to temat prawie naukowo rozgryzany - sporo jest na ten w magazynach lotniczych (naprzyklad przypadek Gulf Air A320 jest bardzo dokladnie opisany i dostepny na internecie). Gdyby piloci byli tacy "perfect" i zawsze zachowywali sie w kabinie w sposob optymalny to by udalo sie uniknac 80% wypadkow lotniczych.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Śro 22:51, 03 Maj 2006    Temat postu:

slepowron napisał:
Adams_ napisał:
Nie wierze, ze pilot nie potrafil latac na przyrzadach.

Troche masz naiwne pojecie o pilotach i lataniu na przyrzadach.
Pilocie potrafia latac na przyrzadach. To nie przeszkadza zeby od czasu do czasu popelniali bledy lub ulegali roznym zludzeniom. Polecam zaglebic sie w fachowa literature na ten temat gdzy jest to temat prawie naukowo rozgryzany - sporo jest na ten w magazynach lotniczych (naprzyklad przypadek Gulf Air A320 jest bardzo dokladnie opisany i dostepny na internecie). Gdyby piloci byli tacy "perfect" i zawsze zachowywali sie w kabinie w sposob optymalny to by udalo sie uniknac 80% wypadkow lotniczych.


Nołbady perfekt - to jest właśnie powód dla którego A, a coraz bardziej i B, zaczyna eliminować (to słowo to pewien skrót) czynnik ludzki z całej tej zabawy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Witek Z dnia Czw 11:33, 04 Maj 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcino2




Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPBK

PostWysłany: Czw 9:47, 04 Maj 2006    Temat postu:

Jak dzisiaj przeczytałem w lokalnej prasie to pilot nie przestawił przyrządów na lądowanie na drugim pasie...no ale wiadomo to wstępne oceny przyczyn katastrofy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcin_EPKK




Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 840
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK Chrzanów

PostWysłany: Wto 12:16, 09 Maj 2006    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
Armavia planuje wypożyczenie dwóch Airbusów A320, które mają zastąpić samoloty zniszczone w ubiegłym tygodniu - w katastrofie w pobliżu Soczi oraz w pożarze w Brukseli.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wegi
Moderator



Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPBY

PostWysłany: Sob 17:23, 17 Cze 2006    Temat postu:

Przepraszam, ale warunki wcale nie były takie dobre. Przede wszytkim w wypadku tego metaru nie można się opierac na ogólnej vis (wynoszącej tutaj niby 4000m). Dlaczego? Kluczowe są tu wartości: -SHRA i przede wszystkim 11/11! Jeżeli temperatura wyrówna się z dewpoint (punktem rosy), powstaje bardzo 'silna' mgła (im te wartości są bliższe widocznosc spada bardziej). W tym przypadku ogólna widocznosc moglabyc nieporownywalnie mniejsza! Do tego marznący deszcz... absolutnie nie powinnismy sądzic ze widocznosc pozioma wynosiła 4km...

Pozdrawiam - Dominik


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Wypadki lotnicze Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin