|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Śro 18:29, 03 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
marcinj napisał: | warunki pogodowe chyba dla lotniska, nie dla miejsca wypadku? |
Marcin, a czy myślisz, że sporządzane są raporty pogodowe dla "miejsca 6 km od lotniska w kierunku środka Morza Czarnego"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Śro 18:34, 03 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
[img] [link widoczny dla zalogowanych] [/img]
Samolot podchodził do lądowania na pasie nr 1, był ok 7 km od pasa, na wysokości 290 m. Wieża poprosiła aby przerwać podchodzenie i ustawić sie do podejścia na drugi pas gdzie były lepsze warunki. Samolot skręcił w prawo... i zniknał
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Śro 19:42, 03 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Gabec napisał: |
Myślisz że jest szansa aby pilot poprzez swoj błąd walną w wode pod kątem 60 stopni?. |
Nie rozumiem o co ci chodzi. To sie zdazalo juz poprzednio w historil lotnictwa, wielokrotnie.
A tak miedzy nami mowiac poczekalbym z tym "60 stopni". Nikogo w poblizu nie bylo zeby kat mierzyc. Skad oni to wiedza? Wszystkie informacje prasowe z terenu Rosji zawieraja niestety element niekompetencji,wystarczy przeczytac co innego oni tam wypisuja.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez slepowron dnia Śro 19:46, 03 Maj 2006, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Śro 19:44, 03 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
marcinj napisał: | warunki pogodowe chyba dla lotniska, nie dla miejsca wypadku? |
A jak myslisz, tak na chlopski rozum, jaka jest roznica miedzy pogoda na srodku lotniska a pogoda 8 km dalej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcinj
Moderator
Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 19:46, 03 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
myśle, ze może być kolosalna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Śro 19:47, 03 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
slepowron napisał: | marcinj napisał: | warunki pogodowe chyba dla lotniska, nie dla miejsca wypadku? |
A jak myslisz, tak na chlopski rozum, jaka jest roznica miedzy pogoda na srodku lotniska a pogoda 8 km dalej. |
Zdaje sie ze to był powod aby z tego co pisza Rosjanie pilot miał iść na drugi krag i lądowac na drugim pasie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adams_
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Śro 20:05, 03 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
slepowron napisał: | Wszystkie 3 samoloty uderzyly w wode, dwa podczas ladowania i jeden po starcie. We wszystkich wypadkach warunki oswietleniowe na zewnatrz byly takie ze pilot nie widzial horyzontu. |
Hmm czyzby jakas panika? Nie wierze, ze pilot nie potrafil latac na przyrzadach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Śro 20:24, 03 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Adams_ napisał: | Nie wierze, ze pilot nie potrafil latac na przyrzadach. |
Troche masz naiwne pojecie o pilotach i lataniu na przyrzadach.
Pilocie potrafia latac na przyrzadach. To nie przeszkadza zeby od czasu do czasu popelniali bledy lub ulegali roznym zludzeniom. Polecam zaglebic sie w fachowa literature na ten temat gdzy jest to temat prawie naukowo rozgryzany - sporo jest na ten w magazynach lotniczych (naprzyklad przypadek Gulf Air A320 jest bardzo dokladnie opisany i dostepny na internecie). Gdyby piloci byli tacy "perfect" i zawsze zachowywali sie w kabinie w sposob optymalny to by udalo sie uniknac 80% wypadkow lotniczych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Śro 22:51, 03 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
slepowron napisał: | Adams_ napisał: | Nie wierze, ze pilot nie potrafil latac na przyrzadach. |
Troche masz naiwne pojecie o pilotach i lataniu na przyrzadach.
Pilocie potrafia latac na przyrzadach. To nie przeszkadza zeby od czasu do czasu popelniali bledy lub ulegali roznym zludzeniom. Polecam zaglebic sie w fachowa literature na ten temat gdzy jest to temat prawie naukowo rozgryzany - sporo jest na ten w magazynach lotniczych (naprzyklad przypadek Gulf Air A320 jest bardzo dokladnie opisany i dostepny na internecie). Gdyby piloci byli tacy "perfect" i zawsze zachowywali sie w kabinie w sposob optymalny to by udalo sie uniknac 80% wypadkow lotniczych. |
Nołbady perfekt - to jest właśnie powód dla którego A, a coraz bardziej i B, zaczyna eliminować (to słowo to pewien skrót) czynnik ludzki z całej tej zabawy
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Witek Z dnia Czw 11:33, 04 Maj 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcino2
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPBK
|
Wysłany: Czw 9:47, 04 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Jak dzisiaj przeczytałem w lokalnej prasie to pilot nie przestawił przyrządów na lądowanie na drugim pasie...no ale wiadomo to wstępne oceny przyczyn katastrofy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcin_EPKK
Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 840
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK Chrzanów
|
Wysłany: Wto 12:16, 09 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Armavia planuje wypożyczenie dwóch Airbusów A320, które mają zastąpić samoloty zniszczone w ubiegłym tygodniu - w katastrofie w pobliżu Soczi oraz w pożarze w Brukseli.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wegi
Moderator
Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPBY
|
Wysłany: Sob 17:23, 17 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Przepraszam, ale warunki wcale nie były takie dobre. Przede wszytkim w wypadku tego metaru nie można się opierac na ogólnej vis (wynoszącej tutaj niby 4000m). Dlaczego? Kluczowe są tu wartości: -SHRA i przede wszystkim 11/11! Jeżeli temperatura wyrówna się z dewpoint (punktem rosy), powstaje bardzo 'silna' mgła (im te wartości są bliższe widocznosc spada bardziej). W tym przypadku ogólna widocznosc moglabyc nieporownywalnie mniejsza! Do tego marznący deszcz... absolutnie nie powinnismy sądzic ze widocznosc pozioma wynosiła 4km...
Pozdrawiam - Dominik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|