 |
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pb299
Dołączył: 09 Paź 2005
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: z lasu
|
Wysłany: Śro 7:37, 03 Maj 2006 Temat postu: Katastrofa A320 Armavii |
|
|
Dzisiaj w nocy A320 armeńskich linii Armavia ze 112 osobami na pokładzie wpadł do Morza Czarnego niedaleko Soczi. Prawdopodobnie nikt nie przeżył.
/p.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
robbo2k
Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 9:01, 03 Maj 2006 Temat postu: Re: Katastrofa A320 Armavii |
|
|
pb299 napisał: | Dzisiaj w nocy A320 armeńskich linii Armavia ze 112 osobami na pokładzie wpadł do Morza Czarnego niedaleko Soczi. Prawdopodobnie nikt nie przeżył.
/p. |
Bylem pierwszy z info o 3 minuty, fatalne warunki atmosferyczne
drugie podejscie, pasazerowie prawdopodonie nie mieli kamizelek
Ogolnie syndrom "AA" wylazl czyli ladowanie za wszelka cene
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Śro 9:56, 03 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Serial number 547
Type 320-211
First flight date 28/06/1995
Test registration F-WWIU
30/08/1995 Ansett Australia VH-HYO Ceassed op frd MEL 04/03/02
06/02/2004 ArmAvia EK-32009
Czyli jakos niezby stary aby miał sie rozleciec. Ciekaw jestem czy poznamy jakies racjonalne powody czy znowu Airbus bedzie unikał wzięcia odpowiedzialnosci za jakies wady samolotu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BN
Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 9:59, 03 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Gabec napisał: | Czyli jakos niezby stary aby miał sie rozleciec. Ciekaw jestem czy poznamy jakies racjonalne powody czy znowu Airbus bedzie unikał wzięcia odpowiedzialnosci za jakies wady samolotu |
Skad wiesz ze to wina maszyny ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Śro 10:19, 03 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
BN napisał: | Gabec napisał: | Czyli jakos niezby stary aby miał sie rozleciec. Ciekaw jestem czy poznamy jakies racjonalne powody czy znowu Airbus bedzie unikał wzięcia odpowiedzialnosci za jakies wady samolotu |
Skad wiesz ze to wina maszyny ? |
Ok, moze źle sie wyraziłem... ale Airbus juz niejednoktornie udowodnil ze gdy sa jakies poszlaki iz ich sprzet mogl cos nawalic to oni zrobia wszystko aby było cacy(przykład: prezentacja A320 i skoszone drzewa)
BTW. samolot uderzył w wode pod kątem 60 stopni
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcino2
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPBK
|
Wysłany: Śro 10:38, 03 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
To ta maszyna:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BN
Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 11:40, 03 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
pod katem 60 stopni ? O kurcze :/ Ciekawi mnie co bylo przyczyna tej katastrofy.
Swoja droga, bardzo ladne malowanie ma ta linia. Coz, nalezy czekac na informacje bo my to tylko mozemy gdybac.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RES
Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: RZE
|
Wysłany: Śro 13:51, 03 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
takie śledztwa bardzo długo sie ciągną wiec raczej szybko przyczyny nie poznamy, a to że producent zawsze obstaje przy swojej niewinności na początku jest zrozumiałe i w tej kwestii i Boeing i Airbus są równi bo obydwie firmy zwykle zachowują sie podobnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Śro 14:17, 03 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Prognoza pogody dla czasu i miejsca wypasku:
Cytat: | URSS 022200Z VRB01MPS 4000 -SHRA BR BKN006 OVC027CB 11/11 Q1018 TEMRO 1500 BR VV005 RMK G/~Z QFE762 SC05= [wind variable at 1m/sec, visibility 4000m, light rain showers, mist 5-7 oktas cloud at 600ft, 8 oktas overcast cloud at 2700ft with thunder clouds, temperature 11C dewpoint 11C, QNH 1018hPa, visibility 1500m mist vertical visibility 500ft]
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pawel_
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Śro 14:37, 03 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Kąt uderzenia o wodę 60st i złe warunki pogodowe- wg mnie jedno nie pasuje do drugiego. Jak wydobędą szczątki, poskładają je do kupy i wyjdzie że przyczyną nie była eksplozja wewnątrz kadłuba to być może nigdy nie poznamy przyczyny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tidit
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław/Rzeszów
|
Wysłany: Śro 15:01, 03 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
zaraz zaraz jeśli to jest metar z miejsca i czasu wypadku to warunki nie były takie złe. Wiatru praktycznie nie było, a jedynym utrudnieniem było zachmurzenie. Ale nawet w Polsce samoloty lądowały w gorszych warunkach i wszystko było OK
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Śro 15:50, 03 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
tidit napisał: | zaraz zaraz jeśli to jest metar z miejsca i czasu wypadku to warunki nie były takie złe. Wiatru praktycznie nie było, a jedynym utrudnieniem było zachmurzenie. Ale nawet w Polsce samoloty lądowały w gorszych warunkach i wszystko było OK |
No właśnie taka była moja intencja jak zamieszczałem metar - zapomniałem podać źródła: ASN, wg. wstępnego raportu z katastrofy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Śro 17:51, 03 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Bardzo podobna katastrofa do A320 Gulf Air. Ja stawiam na blad pilota - dezorientacja, zmeczenie, itp. Bardzo tez podobna byla katastrofa egipskiego Flash Air (737) pod Sharm-El-Sheik. Wszystkie 3 samoloty uderzyly w wode, dwa podczas ladowania i jeden po starcie. We wszystkich wypadkach warunki oswietleniowe na zewnatrz byly takie ze pilot nie widzial horyzontu. Brak horyzontu nad woda to bardzo czesta przyczyna dezorientacji pilota (wystarczy wspomniec o mlodym JFK). Nie czepialbym sie samolotu - prawdopodobienstwo ze samolot tu byl winny jest znikome.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcinj
Moderator
Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 18:01, 03 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
warunki pogodowe chyba dla lotniska, nie dla miejsca wypadku?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Śro 18:20, 03 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
slepowron napisał: | Bardzo podobna katastrofa do A320 Gulf Air. Ja stawiam na blad pilota - dezorientacja, zmeczenie, itp. Bardzo tez podobna byla katastrofa egipskiego Flash Air (737) pod Sharm-El-Sheik. Wszystkie 3 samoloty uderzyly w wode, dwa podczas ladowania i jeden po starcie. We wszystkich wypadkach warunki oswietleniowe na zewnatrz byly takie ze pilot nie widzial horyzontu. Brak horyzontu nad woda to bardzo czesta przyczyna dezorientacji pilota (wystarczy wspomniec o mlodym JFK). Nie czepialbym sie samolotu - prawdopodobienstwo ze samolot tu byl winny jest znikome. |
Myślisz że jest szansa aby pilot poprzez swoj błąd walną w wode pod kątem 60 stopni?
Oni zdaje sie probowali juz któryś raz podchodzic do ladowania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|