|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Nie 18:49, 08 Paź 2006 Temat postu: Re: Who did register you? |
|
|
Marta napisał: | W Brazylii zaczyna sie mowic o tym, ze korporacyjne jety wylaczaja regulernie TCASy nad Amazonia...I do tej pory nic zlego sie nie stalo... |
hmm..nie bardzo rozumiem tej logiki wylaczania TCAS jesli to prawda. A swoja droga to jesli wylaczenie TCAS mozna nazwac straszna glupota to wylaczenie transpondera juz jest niemal przestepstwem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marta
Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 261
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa Stegny/Wilanów
|
Wysłany: Nie 19:40, 08 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
slepowron napisał: | Marta napisał: | W Brazylii zaczyna sie mowic o tym, ze korporacyjne jety wylaczaja regulernie TCASy nad Amazonia...I do tej pory nic zlego sie nie stalo... |
hmm..nie bardzo rozumiem tej logiki wylaczania TCAS jesli to prawda. A swoja droga to jesli wylaczenie TCAS mozna nazwac straszna glupota to wylaczenie transpondera juz jest niemal przestepstwem. |
Transponder moze sie im popsul, ale jesli tak, to czemu nikt sie nie zorientowal? Jesli wylaczyli specjalnie, to musza poniesc za to konsekwencje.
Dlaczego, jesli kontrolerzy twierdza, ze go nie widzieli, nie poinformowali Legacy, ze transponder nie dziala - i nie ustalono dokladnego polozenia samolotu chocby przez radio? Czyzby nie probowali wywolywac samolotu? Nie znam procedur, nie wiem co sie powinno robic w sytuacji 'zaginiecia' maszyny z radarow, ale dziwi mnie to co mowia.. Nie widzieli go i co?
A wylaczanie TCAS - nie mam pojecia dlaczego to robia, ale narazaja tym zycie swoje i pasazerow. Slyszalam juz o tym kilkarotnie, ale oby to byly tylko plotki. Nie wiem, moze licza na to, ze kontrola ich rozseparuje? Tyle ze problem pojaiwa sie w chwili przekraczania granic obszarow, jak prawdopodobnie w tym przypadku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Nie 20:12, 08 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Marta napisał: | Transponder moze sie im popsul |
To raczej nie wchodzi w gre - samoloty tego typu maja dwa transpondery. Jeden jest w zapasie.
Cytat: | ale jesli tak, to czemu nikt sie nie zorientowal? Dlaczego, jesli kontrolerzy twierdza, ze go nie widzieli, nie poinformowali Legacy, ze transponder nie dziala |
No wlasnie, typowo kontrolerzy zaczynaja bardzo szybko reklamowac jak traca sygnal z transpondera. Przepisy sa jasne - nie wolno nikomu byc na wysokosciach ponad FL180 bez w pelni dzialajacego (i wlaczonego) transpondera w modzie C.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Markos
Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: Pon 13:51, 09 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
czy komuś przychodzi na myśl jaki cel ma pilot w wyłączaniu TCAS i transpondera?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Pon 22:43, 09 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Markos napisał: | czy komuś przychodzi na myśl jaki cel ma pilot w wyłączaniu TCAS i transpondera? |
Co do TCAS - niektorzy piloci (nieliczni) narzekaja na false-positives z TCAS a wiec chca je wygasic. Co do transpondera to juz trudniej uzasadnic jego wylaczenie - chyba ze jestes terorysta lub wozisz narkotyki.
A tu ostatnia saga zwiazana z Brazylijskimi oskarzeniami pood adresem tych dwoch amerykanskich pilotow:
U.S. bizjet pilots John Lepore and Jan Paladino are denying accusations they caused a collision with a GOL Boeing 737, in which the airliner crashed and killed all 154 people on board (not 155 reported earlier). The pilots have been openly accused of turning off their transponder so they could perform "pilot tricks" without detection by air traffic controllers. Ralph Michieli, a spokesman for ExcelAir, which owns the Embraer Legacy 600 involved, called the allegations "untruthful, absurd and insulting" in an interview with the Brazilian Web site Folha Online. Lepore and Paladino were quoted as saying they did not turn off the transponder and that they were flying at the proper altitude, assertions that have made Brazilian authorities "furious," according to news reports out of Brazil. The pilots were delivering the factory-fresh Legacy to ExcelAir's New York headquarters when the collision occurred. Despite wing and tail damage, they were able to land safely at a military airfield in the Amazon jungle. Air traffic officials quoted by the Web site Estadao insist that it is "becoming more evident every day" that the transponder on the Legacy was not operating. But Lt. Brigadier General Paulo Roberto Cardoso Vilarinho, director of the Brazilian Airspace Control center, told reporters last week that the pilots had no reason to turn off the transponder because they were flying legally. He also ruled out technical problems with air traffic control equipment as a cause. The preliminary investigation into the crash by the Brazilian government should be finished next week.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Wto 2:04, 17 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Tu jest bardzo ciekawy dokument brazylijski pokazujacy rysunki w jaki sposob oba samoloty mogly sie zetknac ze soba z tragicznymi konsekwencjami dla tego 737 a z niewielka szkoda dla Embraera:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Czw 21:34, 26 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Znaleziono w koncu CVR (Cockpit Voice Recorder) nalezacy do tego Boeinga 737 - byl 20 cm pod ziemia. Odeslano go do badania do Kanady.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Czw 22:59, 02 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Zaczynaja sie lekko dobierac do skory kontrolerom w Brazylii ktorzy moga w koncu okazac sie odpowiedzialni za ten wypadek. Tymczasem tych 10 kontrolerow ktorzy mogli miec wplyw na wydarzenia tego dnia na razie nic nie mowia bo przechodza "kuracje psychiatryczna".
Cytat: | Air traffic staffing in Brazil is down because the 10 controllers who worked in Manaus and Brasilia on the day of the crash have been taken off duty to undergo psychiatric treatment. They were scheduled to testify before investigators this week, but said they cannot talk until after Nov. 13, when their treatment is complete, according to The Associated Press. Controllers across Brazil yesterday enacted a "work-to-rule" campaign to protest the situation. The controllers say they were already overworked, understaffed and underpaid, and now they are coping with even less staffing and that the new airspace rules are too much. In the last week, news analyses have increasingly questioned the role of ATC in the crash, while earlier reports tended to focus on the American pilots of the Legacy jet. The two pilots, Jan Paladino and Joe Lepore, are still in Brazil and their passports are being held by police. A lawyer for the pilots has said they were flying at an altitude that had been assigned to them by ATC at the time of the collision, according to The New York Times. The lawyer has also said the pilots are being detained illegally and should be allowed to return to the U.S. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stoarn
Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA/EPGD/LSGG
|
Wysłany: Śro 17:36, 15 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Z ciekawostek: to już drugi lot z numerem "1907", który zakończył się kolizją. Poprzednia miała miejsce nad New Delhi ponad 10 lat temu...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Nie 20:48, 19 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Ponizej pierwszy spis wydarzen minuta po minucie, jakkolwiek to ciagle nie odpowiada na wiele klopotliwych pytan:
Timeline:
15:51h - Last bilateral contact between N600XL and Brasília Center (on 125.05 MHz).
15:55h - N600XL crosses the VOR over Brasília and enters airway UZ6 at FL370. [Original flight plan called for FL360 after this point until TERES fix and FL380 from TERES to MAO to comply with standard RVSM. This doesn't mean anything without knowing the clearances N600XL received. Center never instructed them to descend to FL360 after crossing the VOR].
16:02h - Brasília Center loses Mode S (transponder/altitude) info from N600XL.
From 15:51h to 16:26h - no attempt from either Center or N600XL to talk to each other. [So, the Center loses Mode S info 7 min after N600XL crosses its vertical, but doesn't say anything for 22 minutes!!! According to previous info, this could be due to a shift change at Center, but the report doesn't mention anything in regard to this].
From 16:26h to 16:34h - 7 unsuccessful attempts from Center to reach N600XL.
16:38:00h - N600XL too far away and Brasíllia Center loses primary radar contact.
From 16:48:16h to 16:52:59 - 12 unsuccessful attempts by N600XL to reach Brasília Center.
16:53:39h - Last attempt from Brasília Center to communicate with N600XL, telling them blindly to switch frequencies to Manaus Center on 123.32Mhz or 126.45Mhz. N600XL receives the transmission but cannot copy the frequencies.
16:53:57h - N600XL transmits to Brasília Center that they couldn't copy the frequencies. Transmission never reaches Center.
From 16:54:16h to 16:56:53h - 7 unsuccessful attempts from N600XL to reach Brasília Center.
16:56:54h - Midair.
From 16:57:47h to 17:04:03h - 9 attempts from N600XL to reach Brasília Center.
16:59:50h - Manaus Center starts receiving Mode S info and normal squawk code from N600XL.
17:00:30h - Manaus Center unsuccessfully attempts to communicate with N600XL.
17:01:22h - N600XL unsuccessfully tries to establish contact with Manaus Center through Polar 71 to request vectors for emergency landing at Cachimbo AFB.
17:02:10h - Manaus Center receives 7700 squawk code from N600XL.
17:03:11h - Still without radio contact with Brasília Center, N600XL declares emergency and starts emergency landing procedures.
From 17:10:41h to 17:12:44h - 4 unsuccessful attempts from Manaus Center to reach N600XL.
17:13:16h - Polar 71 establishes radio contact with Manaus Center and declares N600XL emergency.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 11:20, 20 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
To nie transkrypt tylko robota amerykanskich prawników.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Pon 18:14, 20 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Atco napisał: | To nie transkrypt tylko robota amerykanskich prawników. |
Guzik prawda. Pochodzi od pulkownika Rufino w Brazyli ktory jest szefem komisji badajacej ten wypadek. Oryginal jest po portugalsku.
Ten transkrypt jest szeroko krytykowany w sposob jaki kryje brazyliskie ATC.
Czesto strzelasz na oslep i pudlujesz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Pon 18:37, 20 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
slepowron napisał: | Atco napisał: | To nie transkrypt tylko robota amerykanskich prawników. |
Guzik prawda. Pochodzi od pulkownika Rufino w Brazyli ktory jest szefem komisji badajacej ten wypadek. Oryginal jest po portugalsku.
Ten transkrypt jest szeroko krytykowany w sposob jaki kryje brazyliskie ATC.
Czesto strzelasz na oslep i pudlujesz. |
Moze dlatego ze on tez pracuje w ATC i akurat mamy miejsce z zle pojmowana solidarnoscia ludzi po fachu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 18:55, 20 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Sugerujesz, że to w nawiasach kwadratowych to są myśli kontrolerów prowadzących korespondencję?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Pon 18:58, 20 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Wyjasnienie: Dopiski w kwadratowych nawiasach sa autorstwem tego ktory to przetlumaczyl z portugalskiego. Sa to jego osobiste komentarze. Nie wiedzialem ze taka oczywista rzecz musze tlumaczyc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|