|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 19:01, 20 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
W związku z tym to żaden transkrypt, to co wkleiłeś ma wartośc ciekawostki a nie dowodu na cokolwiek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Pon 21:09, 20 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Atco napisał: | W związku z tym to żaden transkrypt, to co wkleiłeś ma wartośc ciekawostki a nie dowodu na cokolwiek. |
Jest to oficjalny spis wypadkow (tlumacz nazwal to 'timeline' a nie transkrpt) z oficjalnych zrodel brazylijskich czy tobie sie to podoba czy nie, plus komentarze tlumacza tekstu (oddzielone wyraznie od reszty). Nigdzie nie bylo napisane ze jest to 'dowod' na cokolwiek - jak zawsze nie bardzo kapujesz o co chodzi albo celowo zgrywasz 'greka'. Oczywiscie mozesz sobie to nazwac 'ciekawostka'.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 22:11, 20 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Nie jest to dowód na orzeczoną przez Ciebie winę kontrolerów nawet.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Pon 22:15, 20 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Atco napisał: | Nie jest to dowód na orzeczoną przez Ciebie winę kontrolerów nawet. |
Nigdy nie "orzekalem" o winie kontroilerow. Atco radze ci sie nauczyc czytac i rozumiec tekst bo rozmowa z toba przypomina rozmowe z gluchym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 22:37, 20 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
slepowron napisał: | Zaczynaja sie lekko dobierac do skory kontrolerom w Brazylii ktorzy moga w koncu okazac sie odpowiedzialni za ten wypadek. |
A to napisałem ja. I z powyższego zdania nie wynika rzecz jasna żaden związek między ATC a odpowiedzialnością za wypadek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
frik
Dołączył: 07 Wrz 2006
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Pon 22:44, 20 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Atco, ale czujesz różnicę między "moga w koncu okazac sie odpowiedzialni za ten wypadek", a "orzeczoną przez Ciebie winę"?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 0:47, 21 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Figura retoryczna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Wto 4:20, 21 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Frik,
Przyjemnie z toba dyskutowac wiec pociagne na ten temat co przychodzi mi w tym momencie na mysl...
Ludziska na airliners.net podniosly straszny larum na tamtejszym forum po przeczytaniu tego transkryptu oskarzajac rzad Brazylijski o zatajanie faktow. Ciekawe za jedni z tych najglosniej krzyczacych sa Brazylijczykami. Ja to czytam i jak na razie nie widze zadnych przeslanek aby kogos o cokolwiek oskarzac. Byc moze to sa narazie jedyne fakty jakie ustalili zostawiajac oczywiste dziury do wypelnienia na pozniej. To nie jest zaden raport koncowy o przyczynach tej katastrofy. Ja ciagle wierze (moze jestem naiwny) ze komisja rzetelnie dojdzie do sedna sprawy choc w krajach 3-ego swiata jest niewatpliwa tendencyjnosc i mieszanie polityki w tego typu sprawy (chciazyby wszystkie katastrofty w ktore egipskie samoloty byly uwiklane). Tutaj maja tych dwoch amerykanskich pilotow na ktorych moga probowac zwalic wine. Zobaczymy jak to sie dalej potoczy, zaczyna to powoli nabierac posmaku "soap opera".
Dla mnie najwieksza dziura w tym raporcie jest korespondencja radiowa miedzy ATC a GOL. Dotad ani slowa o tym. Zakladajac nawet ze ATC kopmpletnie stracil kontakt z zaloga Legacy z jakiegokolwiek powodu powinni ostrzec zaloge Boeinga i zmienic jego kurs/wysokosc. Nie ma slowa o tym zeby byly jakiekolwiek problemy z utrzymaniem kontaktu radiowego z 737.
Druga sprawa to propaganda brazylijska sugerowala ze niby ci dwaj amerykanscy piloci Legacy "bawili" sie swoim nowym samolotem i latali gdzie im popadlo. To pachnie kompletna niedorzecznoscia. Mam wrazenie ze gdyby oni rzeczywiscie robili "akrobacje" i latali gdzie popadlo to do wypadku by nie doszlo - do wypadku doszlo tylko dlatego ze oba samoloty byly na idealnie tej samej wysokosci na tej samej airway. Poza tym dotychczasowe dane pokazuja ze zaloga Legacy leciala dokladnie na wysokosci na ktorej kazano jej leciec, zadnej samowoli nikt sie jeszcze nie dopatrzyl.
Podsumowujac - mam nadzieje ze prawda w koncu zwyciezy i calosc do konca bedzie wyjasniona i ostateczny raport bedzie publicznie udostepniony. Rzad Egipski zadje sie do tej pory nie oglosil wynikow wieloletniego dochodzenia w sprawie Flash Air bo prawda jest dla nich nie do przelkniecia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
frik
Dołączył: 07 Wrz 2006
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Wto 13:16, 21 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Właśnie dla mnie najdziwniejsze było to, że nie ma tam żadnej korespondencji z Benkiem. Poza tym o której dokładnie było zderzenie? Bo od 17 niemal Manaus dostawało squawk code od tego Embraera, zaś oni półtorej minuty później poprosili o awaryjne lądowanie.
Najpewniej "wina" się okaże pilotów amerykańskich, tak jest zresztą nie tylko w krajach typu Egipt. Przecież po katastrofie na Teneryfie Amerykanie i Holendrzy wskazywali Hiszpanów jako winnych, a Hiszpanie Amerykanów i Holendrów...
Tak na marginesie: nie nazwałbym 9-tej gospodarki świata krajem trzeciego świata ;]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Wto 19:32, 21 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
frik napisał: | Poza tym o której dokładnie było zderzenie? |
16:56:54
Cytat: | Bo od 17 niemal Manaus dostawało squawk code od tego Embraera |
No wlasnie, zauwaz ze zderzenie nastapilo prawie na granicy miedzy Brasilia i Manuas center. Manuas center nie mial o dziwo problemu z otrzymywaniem sygnalu z transpondera z Legacy - byc moze problem byl z Brasilia center a nie z ekwipunkiem samolotu.
Cytat: | Przecież po katastrofie na Teneryfie Amerykanie i Holendrzy wskazywali Hiszpanów jako winnych, a Hiszpanie Amerykanów i Holendrów... |
Ostateczny raport kladzie cala wine na pilocie z KLM. Chyba ostatecznie nikt nie mial z tym problemu bez wzgledu na narodowosc. Madre narody potrafia siew koncu dogadac
Cytat: | Tak na marginesie: nie nazwałbym 9-tej gospodarki świata krajem trzeciego świata ;] |
Masz racje. Moze w tym nadzieja.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 19:47, 21 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
A ja, naiwny, sądziłem, że szczególnie przy wypadkach lotniczych rzadko się mówi o JEDNEJ JEDYNEJ przyczynie. A to pilot z KLM był wyłącznym winnym, co za niespodzianka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
frik
Dołączył: 07 Wrz 2006
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Wto 20:23, 21 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Co do Teneryfy to (jak zawsze) złożyło się kilka czynników, fakt że kapitan KLMu popełnił błąd (zwłaszcza że raz zaczął start bez zgody, ale drugi pilot zdjął ciąg i mu przypomniał, że nie mają zgody). Uważa się, że komunikacja radiowa się nałożyła się na siebie i KLM nie usłyszał, że po pasie kołuje Pan Am.
Co do brazylijskiej katastrofy, to oni prawie 10 minut po zderzeniu prosili o awaryjne lądowanie? Nijak wcześniej nieinformowali, że właśnie przypieprzyli w inny samolot?!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Wto 21:51, 21 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
frik napisał: | (jak zawsze) złożyło się kilka czynników |
To "zawsze" nie jest absolutna prawda - wystarczy przeczytac w winnym watku na tym forum o tej Citation co wyladowala w wodzie. Nie ma tam zadnych "kilku" czynnikow - jest jeden glupota pilota (moze jedym z czynnikow jest ze mu sie spieszylo). Poza tym bardzo czesto NTSB cytuje "primary cause" wypadku dodajac do tego "contributing factors". Naprzyklad jak drzwi sie otworza w locie (czeste w malych samolotach) i odwrocona uwaga spowoduje wypadek to napisza ze powodem bylo "failure of pilot to control aircraft" a dodatkowym czynnikiem bylo otworzenie sie drzwi. Jak pilot wleci w zla pogoda to czesto przeczytasz ze powodem bylo umyslne wlecenie w zla pogode albo niesprawdzeniem pogody przed startem a dodatkowym czynnikiem byla pogoda. To jest czesty schemat w tego typu raportach. W zadnym z tych wypadkow wina nie jest drzwi ani pogody. Nawet jak dwusilnikowy samolot straci jeden silnik i pilot nie potrafi sie z tym uporac mimo ze pownien to przeczytasz ze powodem bylo "failure of pilot to control aircraft after engine loss". Wystarczy zajrzec do raportow NTSB (czytam co tydzien)- pouczajaca lektura dla pilotow. A wiec nawet jak istnieje "kilka czynnikow" to nie przeszkadza to w ustaleniu kto lub co ponosi glowna wine.
Cytat: | Co do brazylijskiej katastrofy, to oni prawie 10 minut po zderzeniu prosili o awaryjne lądowanie? Nijak wcześniej nieinformowali, że właśnie przypieprzyli w inny samolot?! |
Obowiazkiem pilotow jest 1.panowanie nad samolotem 2.nawigacja 3. komunikacja z ATC - w tej kolejnosci (to zaskakuje wielu ale tak ucza pilotow). Oni najwyrazniej mieli sporo klopotow z komunikacja z ATC nawet po zderzeniu - wiec nie widze w tym transkrypcie nic nadzwyczajnego pod tym wzgledem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Wto 20:57, 05 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Wiadomosc z ostatniej chwili - dwoch amerykanskich pilotow (pilotow Leagcy) ktorzy do tej pory byli przetrzymywani przez wladze brazylijskie beda mogli opuscic kraj. Dostana swoje paszport z powrotem w ciagu nastepnych 3 dni. Sedzia brazylijski zadecydowal ze nie masz podstwa prawnych ich dalej trzymac (chciano ich trzymac az do konca wyjasnienia katastrofy co mialo trwac nastepne 10 miesiecy).
Mam lekka satysfakcje - AOPA tu w USA zorganizowala zbiorke podpisow wsrod pilotow pod petycja do rzadu brazylisjkiego aby ich zwolniono. Doslownie 5 dni temu dodalem do tej petycji swoj jeden marny podpis.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|