|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Pon 23:22, 03 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
voyager747 napisał: | Nikt nikogo nie wyzywa ani anie obraża... Więcej luzu. |
Zgadzam sie. Dobry moderator to jak dobry woznica - kon potrzebuje odpowiedni luz bo inaczej nigdzie nie pojedzie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jasio85
Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Wto 8:11, 04 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Kościuszkę widziała moja 7 letnia wtedy siostra:/.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Wto 9:23, 04 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
slepowron napisał: | voyager747 napisał: | Nikt nikogo nie wyzywa ani anie obraża... Więcej luzu. |
Zgadzam sie. Dobry moderator to jak dobry woznica - kon potrzebuje odpowiedni luz bo inaczej nigdzie nie pojedzie |
Ty mi Slepowron nie mow o luzie bo juz raz wywolales awanture nazywając ludzi podruzujacych A380/B747 bydlem i dosc ostro tam po sobie jezdziliscie az moderator musial was uspokajac.
A tak na marginesie, woznica posiada takze bat z ktorego czasem robi uzytek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lumix
Dołączył: 24 Paź 2005
Posty: 1467
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPRZ - Rzeszów City
|
Wysłany: Wto 9:46, 04 Lip 2006 Temat postu: odp |
|
|
sobczak_adam napisał: | nie zmienia to wszystko faktu, ze nadal nie wiemy gdzie szukac zdjec... |
prawdopodobnie zdjęcia z katastrof znajdują się w archiwum fotografii Polskiej Agencji Prasowej.Ta baza zawiera 320 tysięcy zdjęć i są tam między innymi te z katastrofy "Kopernika". Trzeba sie kontaktować z PAP-em.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lumix
Dołączył: 24 Paź 2005
Posty: 1467
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPRZ - Rzeszów City
|
Wysłany: Wto 10:57, 04 Lip 2006 Temat postu: Re: odp |
|
|
pomnik i tablica upamiętniające katastrofy samolotów "Kościuszko" i "Kopernik"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Estraven
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 11:12, 04 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Można też spróbować przejrzeć archwia prasowe z tamtego okresu. Po katastrofie Kopernika materiałów publikowano niewiele, ale trochę ich się pojawiło, był też materiał telewizyjny dla dziennika (chociaż on akurat mógł się nie zachować). Po Lesie Kabackim było więcej relacji, bardziej przy tym szczegółowych (w trochę innym czasie już do niej doszło).
Pełny materiał na pewno istnieje, chociażby we wspomnianych już archiwach MSW, CLK albo i jeszcze innych - jak w przypadku każdej sceny gwałtownej śmierci. Pewnie i stamtąd pochodzą i te zdjęcia:
[link widoczny dla zalogowanych]
Jakiś czas temu trafiłem też w sieci na kilka podobnych zdjęć z fortu Okęcie, teraz nie mogę ich jakoś odszukać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Wto 11:31, 04 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartek_ql
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Śro 17:19, 05 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Mysle ze zarowno w sprawie zdjec jak i bardziej szczegolowych materialow (z kompletnym raportem komisji wlacznie) najlepiej zwrocic sie do prof. Maryniaka z Politechniki Warszwskiej. Ten starszy juz w tej chwili Pan jest bardzo zyczliwy i na pewno (a przynajmniej tak mysle) podzieli sie posiadanymi przez siebie dokumentami/zdjeciami. Podejrzewam ze nawet spora ich czesc ma w wersji elektronicznej (na wykladach dotyczacychh miedzy innymi tych katastrof poslugiwal sie prezentacjami). Mejla do Prof Maryniaka znajdziesz tutaj: [link widoczny dla zalogowanych]
Acha jakby ktos nie wiedzial to Prof Maryniak byl czlonkiem komisji badajacej obie katastrofy.
A i jeszcze jedno tak troche nie na temat. Jakis czas temu wpadla mi w rece ksiazka "Podstawy organizacji i metodyki badania wypadkow lotniczych w lotnictwie cywilnym RP". Wydaje mi sie ze kasiazka raczej nie do kupienia, wydana na wewnetrze potrzeby GILC'u (wyd. 2001). Jesli sa chetni na te pozycje to dajcie znac, postaram sie zeskanowac i podeslac na mejla.
pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
.: reju :.
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Pią 17:50, 07 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Mój dziadek był pilotem w tych czasach ale miał również uprawnienia na mechanika pokładowego. Był na miejscu katastrofy "Tadeusza Kościuszko" w lesie Kabackim. Był jednym z wielu szukających czarnej skrzynki... powiedział, że tego widoku nie zapomi do końca życia. Mówił, że nie mógł zasnąć przez miesiąc bo cały czas miał przed oczyma ten obraz. A czytając kawałek zapisu z czarnej skrzynki i relacji ludzi, którzy widzieli jak ten samolot spada przechodzą mnie ciarki... coś okropnego. Co roku w wakacje przynajmniej raz jeżdze na rowerze w miejsce katastrofy.
[*] [*] [*] [*] [*] [*]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ArekK
Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 18:47, 07 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Skasowany.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ArekK dnia Wto 10:26, 02 Sty 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Estraven
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 22:36, 07 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
ArekK napisał: | wiadomo w tym okresie zadne prawdziwe i powazne informacje nie przedostaly sie publicznie...
Opublikujcie zdjecia,dokumenty i inne info,jak to naprawde bylo z tymi ILami... (...) moze wlasnie dzieki internetowi i takim forum wreszcie dowiemy sie prawdy....
|
Prawda jest w sumie dość dobrze znana, i to od dawna - zawinił sprzęt, a bezpośrednio błędy produkcyjne silników, pośrednio zaś między innymi kontekst polityczny, który zmusił do akceptacji tak niepewnych maszyn.
Raporty obu komisji - jednocznacznie orzekające o winie producenta - zostały opublikowane jeszcze w latach osiemdziesiątych i ostatecznie skłoniły decydentów do rozpoczęcia wymiany sprzętu jeszcze za dawnego reżimu - o dwie maszyny za późno, ale fakt faktem - jednak przed zmianą ustroju.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pawel_
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Pią 22:53, 07 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
ArekK napisał: | orczyki byly juz pozdzerane po wiloletnim uzywaniu...to z kolei slyszalem od mojej nauczycielki angielskiego,której ojciec pilotowal transatlantyki |
Sugerujesz że te Iły-62 były wyeksploatowane? Ja słyszałem że LOT był dość kłopotliwym klientam, żądał dodatkowego wyposażenia w zakresie awioniki, bezpieczeństwa, wykończenia, już od An-24. Podobno Tu-154 pojawiły się w LOcie tak późno, bo wcześniejsze wersje które rosjanie nam oferowali nie spełniały naszych wymagań.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartek_ql
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Sob 1:03, 08 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Estraven napisał: |
Raporty obu komisji - jednocznacznie orzekające o winie producenta - zostały opublikowane jeszcze w latach osiemdziesiątychaną ustroju. |
To prawda i trzeba przyznac ze sporo odwagi i zawzietosci w odkrywaniu prawdy wykazali czlonkowie komisji (no a przynajmniej jej polska czesc). Jak wiadomo przyznanie sie do winy nogdy nie przychodzilo Rosjanom latwo, tak wiec i tym razem uparcie utrzymywali ze wypalone prawie do polowy od tarcia waleczki lozysk "odksztalcily sie przy udezeniu w ziemie".
pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Sob 3:04, 08 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
ArekK napisał: | wierzcie ze "Zwiazek Radziecki podarowal Polsce nowiutkie samoloty dalekiego zasiegu" jak to sie bunczucznie rozpisywano w mediach-notabene kontrolowanych przez komune...jakich cudów moze dokonac troche swiezej farby...a orczyki byly juz pozdzerane po wiloletnim uzywaniu |
Byc moze i tak bylo jednak duzo prostsze wytlumaczenie jest nie to ze samoloty byly lekko przechodzone tylko ze procesy technologiczne w ZSRR byly wyjatkowo "low-tech" i dlatego kazdy klient mogl niezle wpasc w zaleznosci od szczescia lub (nie)szczescia. Pamietam jak moj tata dostal po wielu latach czekaniach przydzial na nowego Moskwicza (to auto jak ktos nie pamieta) - rok byl chyba okolo 1964 - no i po jezdzie tym nowiutkim autem doslownie pare dni jakas uszczelka nagle strzelila. Przyczyna bylo to ze jeszcze w fabryce jakis przodownik pracy socjalistycznej zamiast wlasciwej uszczelki uzyl twardo zwinieta gazete (Prawda). Podobno to byl nagminny problem przy montazu tych aut - jak czescie brakowalo to robotnicy "improwizorowali". Kto wie moze uszczelki naprawde byly ale ten robociarz wolal ja schowac do kieszeni (aby opchnac na czarnym rynku) a zamiast wstawil gazete.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartek_ql
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Sob 10:00, 08 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Akurat w przypadku oby tych katastrof kwestia wyeksploatowania nie miala wlasciwie zadnego znaczenia. Siliniki w obu przypadkach rozlecialy sie z powodu bledow popelnionych jeszcze na etapie ich wykonania. W obu przypadkach ukrecily sie waly tyle ze w pierwszym z powodu dosc oryginalnej decyzji ze aby zmniejszyc opory w lozyskach mozna wyjac polowe waleczkow (!?) a wdrugim przypadku z powodu podciecia walu podczas obrobki na tokarce. W pierwszym przypadku to raczej trudno to jakos racjonalnie wytlumacz, w drugim - brak wyobrazni pracownika a przede wszystkim brak systemu kontroli jakosci w zakladzie. Co gorsza Rosjanie musieli zdawac sobie sprawe z zawodnosci tych silnikow o czym moze swiadczyc fakt ze na swoich VIP'owskich il62 montowali inne.
pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|