|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Pią 22:49, 01 Gru 2006 Temat postu: pranie brudow w brazylijskim ATC |
|
|
Postanowilem z tego zrobic osobny temat i nie dolaczac do katastrofy GOL-a mimo ze zrodlem tego wszystkiego jest ta katastrofa.
Problems With Brazil ATC, Cockpit Systems, IFATCA Says
Brazil's ATC software is badly designed, contributing to an "unsafe and dangerous" system, the International Federation of Air Traffic Controllers' Associations (IFATCA) alleges. The radar display will automatically indicate a change in altitude to the assigned flight level, without confirmation from a controller, it says. Thus, the screen apparently showed the Legacy jet at FL360, as assigned, even though no communications between the pilots and ATC confirmed the change in altitude, IFATCA says, and the jet never made that change. "Information we have gathered tells us that this 'discrepancy' happens several times a day and is a 'common scenario' for ACC Brasilia...IFATCA believes that operators in the air (the pilots), and on ground (the controllers), fell victim to unacceptable systems traps brought on by ‘non-error tolerant’ and ‘bad system design’ of air traffic control and flight equipment in use."
In the Legacy cockpit, it's easy for pilots to accidentally turn off the transponder, thus disarming the TCAS, and the system's warnings are inadequate, IFATCA said. The situation creates "a dangerous trap for pilots." According to Honeywell, "The initial report from the investigation team does not identify any evidence to indicate that Honeywell's equipment failed at any time during the flight. While the report does indicate that the transponder was not on at the time of the collision, there is no evidence that the transponder or radio management unit was defective or malfunctioned in any way. Honeywell's equipment is certified by the National Agency of Civil Aviation (ANAC) in Brazil, the U.S. Federal Aviation Administration and the Joint Aviation Authority in Europe. Pilots who fly these aircraft are trained to operate this equipment and receive annual retraining every year. Honeywell is not aware of any operational issues with either the transponder or the radio management unit in the Embraer Legacy aircraft."
Brazil ATC Chief Replaced
With an ongoing investigation inviting scrutiny, 10 controllers off duty while that investigation continues, ongoing staff disputes, and commercial flights plagued by delays, the head of Brazil's air traffic control system has been dismissed. Paulo Roberto Cardoso Vilarinho, director of Brazilian airspace control, was relieved of his post Friday, according to The Associated Press. Vilarinho is being replaced by Maj. Brigadier Paulo Hortensio Albuquerque Silva. Last week, about 40 shouting passengers swarmed onto a runway at Curitiba airport to protest a 10-hour delay, Reuters reported. About half of Brazil's flights were running behind schedule, half of those for an hour or more.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 23:23, 01 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
A taki ładny był. Amerykański.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Pią 23:56, 01 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Atco napisał: | A taki ładny był. Amerykański. |
Co bylo ladne?
Domyslam sie ze chodzilo ci o 'amerykanski' ATC?
Popisujesz sie jak zawsze swoja ignorancja chociaz myslalem ze co jak co ale na ATC to sie odrobine znasz a tu widze ze nawet z tym kiepsko. Glownym kontraktorem brazylijskiego ATC jest ich wlasna firma AmazonTech (amerykanski oddzial brazylijskiego Atech) - oni dali caly software i zintegrowali caly hardware - to tak tylko napomnialem mimochodem jesli prawdziwe fakty wogole sie dla ciebie licza bo wiem ze najwieksza radocha dla ciebie jest pozgrywac sie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez slepowron dnia Sob 0:14, 02 Gru 2006, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 0:05, 02 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
"AmazonTech was established in 1997 in Woburn, Massachusetts" - to jest przecież błąd, chodzi o dorzecze Amazonii.
Honeywell jest zapewne też firmą z, jak to byłeś łaskaw określić, Trzeciego Świata.
Zwracam uwagę na moderatorów na fakt, że po raz kolejny próbujesz mnie obrazić mimo, że nie wykonałem żadnej osobistej wycieczki w Twoim kierunku.
widze, widze, tyle ze tu nie jest nikt bez winy, jak tak dalej bedziecie sobie dogryzali to chyba trzebabedzie zamknac temat, bo ciezko kasowac zlosliwe kawalki postów - trzebabyloby cale posty wykasowac.Apeluje wiec o odrobine wstrzemiezliwosci /G
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
radian
Dołączył: 26 Kwi 2006
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Sob 10:02, 02 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Pragnę też zauważyć, że tekst "A taki ładny był. Amerykański." nawiązuje do znanego nam chyba wszystkim kultowego filmu. I powinien chyba być odczytywany w odniesieniu do charakteru tegoż filmu, a więc żartobliwie...
Z okazji weekendu życzę nam wszystkim więcej dystansu do codzienności
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|