|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcin747
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 320
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 20:41, 11 Lis 2006 Temat postu: Przymusowe lądowanie B777 w Turkmenistanie |
|
|
Samolot Boeing B777-200 należący do linii Thai Airways, był zmuszony do awaryjnego lądowania na lotnisku w Ashgabat (Turkmenistan) . Maszyna B777 leciała z Bangkoku do Aten. W trakcie lotu piloci zauważyli, że przyrządy wskazują niski poziom paliwa. Maszyna ladowała na najbliższym lotnisku. Postawiono w stan gotowości wszystkie służby ratownicze lotniska Ashgabat. B777 wylądował bez problemu. Pasażerowie bezpiecznie opuścili pokład maszyny. Po wstępnych oględzinach technicznych okazało się, że awarii uległ wskaźnik paliwa.
Źródło: AP News
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Sob 22:20, 11 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Mój bardzo dobry przyjaciel i człowiek zupełnie godzien zaufania opowiadał mi, że lecąc jedna linią, której nazy nie wspomnę, był świadkiem takiej sytuacji, że najpierw samoplot krążył nad lotniskiem, a jak pasażerowie zaczęli się niepokoić, to kap. powiedział: "Proszę państwa, wskaźnik wskazuje, że możemy mieć nie do końca wypuszczone podwozie. Ja latam od 20 lat i ZAWSZE była to awaria wskaźnika, ale od 20 lat musimy to sprawdzić ponad wszelką wątpliwość.." Tak, zawsze awaria głupiej lampki jest 100 razy bardziej prawdopodobna niż awaria układu paliwowego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Sob 22:36, 11 Lis 2006 Temat postu: Re: Przymusowe lądowanie B777 w Turkmenistanie |
|
|
Marcin747 napisał: | W trakcie lotu piloci zauważyli, że przyrządy wskazują niski poziom paliwa. |
W takich samolotach poziom paliwa mierzony jest dowma sposobami - jeden jest bezposredni (sensed fuel) a drugi polega na obliczaniu poziomu paliwa na podstawie paliwa ktore wyszlo (fuel flow). Jak one sie ze soba nie zgadzaja to piloci musza zalozyc najgorszy przypadek i ladowac.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|