Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Rozbił się rosyjski samolot[TU 154]
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Wypadki lotnicze
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Wto 18:41, 22 Sie 2006    Temat postu:

Pawel_ napisał:
Mają Tu-204, ciekawe czy rosyjskie linie go nie chcą, czy jeszcze jest niedopracowany.

sklada sie na to kilka czynnikow. Po pierwsze podobno Tu-204 jest ciagle troche "ciezki" w stosunku do zachodnich konstrukcji. Po drugie nikt nie zna dokladnie jego niezawodnosci - tradycyjna pieta Achilesowa rosyjskich konstrukcji, po trzecie nawet jak sie zepsuje to na czesci zamienne czasami trzeba czekac - nastepny powazny problem dla linii lotniczych gdzie przestoje ich bardzo duzo kosztuja.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Estraven




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 19:30, 22 Sie 2006    Temat postu:

Gata napisał:

Wspomnieli o tym np. dziennikarze przeprowadzający wywiad ze wspomnianym wcześniej Samoszynem, który natychmiast odrzucil wersję "aktu terrorystycznego" jako nieprawdopodobną.

Miałem na myśli opinie wyłaszane przez "oficjalne" czynniki. Rozpowszechniane, nim ogień jeszcze przygasł...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Estraven




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 19:53, 22 Sie 2006    Temat postu:

slepowron napisał:

sklada sie na to kilka czynnikow. Po pierwsze podobno Tu-204 jest ciagle troche "ciezki" w stosunku do zachodnich konstrukcji. Po drugie nikt nie zna dokladnie jego niezawodnosci - tradycyjna pieta Achilesowa rosyjskich konstrukcji, po trzecie nawet jak sie zepsuje to na czesci zamienne czasami trzeba czekac - nastepny powazny problem dla linii lotniczych gdzie przestoje ich bardzo duzo kosztuja.

O ile wiadomo, o to właśnie chodzi... Plus niedobory finansowe samego producenta.

Ironicznie - Tu-204 został pomyślany jako następca Tu-154, jednak od jego oblotu minęło już 17 lat (1989) i chociaż biuro Tupoleva opracowało w tym czasie szereg wersji maszyny (z zachodnimi silnikami, zachodnią awioniką, wydłużoną, skróconą, cargo...), na razie lata ich tylko kilkadziesiąt a masowa produkcja jeszcze (!) się nie zaczęła.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cyfer




Dołączył: 28 Mar 2006
Posty: 541
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPPO/POZ

PostWysłany: Wto 21:38, 22 Sie 2006    Temat postu:

Quantas napisał:
fuutott napisał:
Na airliners ktoś podał już rejestracje:
registration number is 85185. Was built in 1992 and had flown a little over 24000 hours

[link widoczny dla zalogowanych]


O kurcze a ja sfociłem na SXF właśnie ten egzemplarz !!!
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Wychodzi na to że poprostu masz tragiczną pamiątkę.

Nie jestem jakimś maniakiem, ale kilka nocy temu śniło mi się że w Poznaniu na PKS-ie (!) rozbił się AerLingus (dziwaczne- jak to ze snami bywa), a ostatniej nocy też coś podobnego mi się śniło ale bardziej przypominało wachadłowiec.
Jak następnym razem coś mi się przyśni to będzie nieciekawie.
Troche to budzi groze takie sny prorocze.
Muszę przyznać że Tupolevy mają coś w sobie co budzi moje zainteresowanie, ale lecieć to za bardzo bym nimi nie chciał. Może troszke jakiejśtam nostalgii w związki z katastrofą Kopernika i Kościuszki - wprawdzie to nie były Tupolevy ale te ruskie maszyny są podobne.

[']['][']


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Śro 4:13, 23 Sie 2006    Temat postu:

Estraven napisał:
a zagraniczne konstrukcje, są zbyt drogie, aby przewoźnicy mogli kupować je masowo na potrzeby ruchu krajowego.

Sa drogie, sa nawet 45% drozsze dla przewoznikow rosyjskich ze wzgledu na drakonskie cla w Rosji na importowane samoloty (obojetnie czy leasingowane czy kupione). Tylko nielicznym udaje sie czasami dostac ulgi z tych oplat i to zawsze jest tak - ok, chcesz kupic 767 ale za to musisz kupic IL-96, itp. Byl kiedys obszerny artykul na ten temat jak linie rosyjskie probuja obchodzic te reguly i jak musza sie bawic w ciuciubabke z biurokratami. Sam Putin decyduje czesto o takich spawach. Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Śro 8:28, 23 Sie 2006    Temat postu:

Quantas napisał:
fuutott napisał:
Na airliners ktoś podał już rejestracje:
registration number is 85185. Was built in 1992 and had flown a little over 24000 hours

[link widoczny dla zalogowanych]


O kurcze a ja sfociłem na SXF właśnie ten egzemplarz !!!
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


A to moje fotki z Paryza z lotniska Orly

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Quantas
Moderator



Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 1150
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Pyrlandia

PostWysłany: Śro 8:54, 23 Sie 2006    Temat postu:

Airliner napisał:
Quantas napisał:
fuutott napisał:
Na airliners ktoś podał już rejestracje:
registration number is 85185. Was built in 1992 and had flown a little over 24000 hours

[link widoczny dla zalogowanych]


O kurcze a ja sfociłem na SXF właśnie ten egzemplarz !!!
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


A to moje fotki z Paryza z lotniska Orly

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Przeglądając galerie lotnicze widziałem że tylko Tobie i mnie z polskich spooterów udało się sfocić tą maszynę. Szkoda że wspominamy te fotki w tak tragicznych okolicznościach. Grozy dodaje jeszcze fakt że były robionę w ubiegłoroczym "czarnym sierpniu" dla lotnictwa cywilnego, niemal dokładnie rok przed katastrofą (11.08.2005), Twoje natomiast prawie równo dwa lata przed (14.08.2004)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KubaN




Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk EPGD

PostWysłany: Śro 9:56, 23 Sie 2006    Temat postu:

A ja go chyba 2 tygodnie temu złapałem na przelotowej Sad

grztus napisał:
(...) Tu-154 podał 4 sygnały SOS, 3 na wysokości 11 700m o 15:25 i jeden na wys. 3000 m o 15:27. Po tym był jeszcze jeden niezrozumiały komunikat i łączność się urwała. Informację tą podało Pulkovo poprzez jakiegoś dyrektora. Według niego pogoda w rejonie katastrofy była "normalna" (co kolwiek to oznacza).


Była normalna dla rosyjskich pilotów...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Śro 10:11, 23 Sie 2006    Temat postu:

Jachub napisał:
"Zastanawia mnie to, że jeśli o 15:37 był ostatni sygnał SOS a o 15:39 zniknął z radarów (jak podaje CNN), co się z nim działo przez te 2 minuty? Czy w ciągu 2 minut spadł z 11000 metrów?

No wlasnie, dobre pytanie. To jest prawie niemozliwe aby samolot stracil taka wysokosc w ciagu 2 minut (dokladnie mial stracic 8000 m w 2 minuty wedlug innego podobnego komunikatu) chyba ze byla to spadajaca bryla metalu a nie samolot. A oni podobno probowali ladowac. Te cyfry nie bardzo maja sens.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jachub




Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 400
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa-Wyględów

PostWysłany: Śro 10:26, 23 Sie 2006    Temat postu:

slepowron napisał:
Jachub napisał:
"Zastanawia mnie to, że jeśli o 15:37 był ostatni sygnał SOS a o 15:39 zniknął z radarów (jak podaje CNN), co się z nim działo przez te 2 minuty? Czy w ciągu 2 minut spadł z 11000 metrów?

No wlasnie, dobre pytanie. To jest prawie niemozliwe aby samolot stracil taka wysokosc w ciagu 2 minut (dokladnie mial stracic 8000 m w 2 minuty wedlug innego podobnego komunikatu) chyba ze byla to spadajaca bryla metalu a nie samolot. A oni podobno probowali ladowac. Te cyfry nie bardzo maja sens.


Aktualnie, najbardziej prawdopodobna wydaje mi się hipoteza postawiona przez Estravena: "Z dotychczasowych komunikatów wałaniałaby taki mniej więcej obraz sytuacji: trafienie przez piorun, awaria szeregu instalacji (?) na pokładzie, awaryjne zeście z pułapu, próba lądowania na brzuchu, katastrofa."

Teraz podają również, że nadawał cztery razy SOS, pierwszy na 11500m, ostatni na 3000m. Tylko teraz kolejne pytania. Jeśli dostał piorunem to logicznie rzecz biorąc, awionika powinna paść od razu - więc jak mógł nadawać SOS.
A jeśli był pożar, to musiałby spalić kokpit, a przecież jest informacja że próbowali lądować. Rolling Eyes

Ja w to lądowanie najmniej wierzę. Jak mógł lądować spadając z takiej wysokości, właściwie bezwładnie, bez żadnych działających instalacji. Dla mnie było to raczej walnięcie w ziemię po spadaniu z 11 tys.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzys121
Administrator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 11:34, 23 Sie 2006    Temat postu:

Quantas napisał:

Przeglądając galerie lotnicze widziałem że tylko Tobie i mnie z polskich spooterów udało się sfocić tą maszynę. Szkoda że wspominamy te fotki w tak tragicznych okolicznościach. Grozy dodaje jeszcze fakt że były robionę w ubiegłoroczym "czarnym sierpniu" dla lotnictwa cywilnego, niemal dokładnie rok przed katastrofą (11.08.2005), Twoje natomiast prawie równo dwa lata przed (14.08.2004)


Jeszcze Marcin Domanski sfocil go na EDDL: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gata
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 320
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Śro 11:37, 23 Sie 2006    Temat postu:

Jachub napisał:
Jak mógł lądować spadając z takiej wysokości, właściwie bezwładnie, bez żadnych działających instalacji. Dla mnie było to raczej walnięcie w ziemię po spadaniu z 11 tys.

Według zeznań świadków z wioski, maszyna spadała wirując wokól własnej osi, więc raczej nie miało to nic wspólnego z próbą lądowania.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kilerek




Dołączył: 13 Lip 2006
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szalowa - UN133 UL984 UL623 UL619 UL986 UL999 UM857

PostWysłany: Śro 12:15, 23 Sie 2006    Temat postu:

Znalazłem takie oto 2 fotki tego TU 154M po rozbiciu Sad




A tu jest film nagrany (chyba telefonem komórkowym). Chyba to jest moment uderzenia samolotu o ziemie

[link widoczny dla zalogowanych] Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Estraven




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 12:37, 23 Sie 2006    Temat postu:

Jachub napisał:

Ja w to lądowanie najmniej wierzę. Jak mógł lądować spadając z takiej wysokości, właściwie bezwładnie, bez żadnych działających instalacji. Dla mnie było to raczej walnięcie w ziemię po spadaniu z 11 tys.

Układ pola szczątków też by na to wskazywał - wszystkie zdjęcia pokazują, że nie jest ono wielkie, co w połączeniu z widoczną na filmie eksplozją i stanem tych paru fragmentów, które pozostały rozpoznawalne sugeruje, że maszyna uderzyła w ziemię pod ostrym kątem. Raczej więc nie było to podejście do awaryjnego lądowania.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cyfer




Dołączył: 28 Mar 2006
Posty: 541
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPPO/POZ

PostWysłany: Śro 14:27, 23 Sie 2006    Temat postu:

Inna sprawa że teren raczej do jakiegokolwiek lądowania samolotu niezbyt się nadawał.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Wypadki lotnicze Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 3 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin