 |
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Quantas
Moderator
Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 1150
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: Śro 14:54, 23 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
krzys121 napisał: | Quantas napisał: |
Przeglądając galerie lotnicze widziałem że tylko Tobie i mnie z polskich spooterów udało się sfocić tą maszynę. Szkoda że wspominamy te fotki w tak tragicznych okolicznościach. Grozy dodaje jeszcze fakt że były robionę w ubiegłoroczym "czarnym sierpniu" dla lotnictwa cywilnego, niemal dokładnie rok przed katastrofą (11.08.2005), Twoje natomiast prawie równo dwa lata przed (14.08.2004) |
Jeszcze Marcin Domanski sfocil go na EDDL: [link widoczny dla zalogowanych] |
Miałem na myśli "polskich" Polaków bo Marcin po miejscu robieniu fotek sprawia wrażenie że jest mieszkańcem Niemiec
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Quantas
Moderator
Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 1150
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: Śro 14:59, 23 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Chociaż relacje świadków też są sprzeczne. Jedna kobiecina mówiła że spadał jak liść co ręką pokazywała również, potem ktoś mówił że uszkodził kilka domów. Widać że leży w polu więc jak mógł uszkodzić kilka domów ? To możliwe byłoby przy locie ślizgowym.
Ponadto czy samolot który zapala się przy lądowaniuna brzuchu może być tak bardzo rozbity ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gata
Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 320
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 15:05, 23 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Quantas napisał: | Chociaż relacje świadków też są sprzeczne. |
Żebyś wiedział... Trafiłam nawet na relację mieszkańców odległej o pół kilometra wioski, że maszyna spadła cała, a oni przed przyjazdem ratowników zdążyli wyciągnąć z niej kilka ciał
Na aviaforum.ru przeważa opinia, że samolot wpadł w korkociąg płaski w wyniku próby obejścia burzy na większej wysokości. Przytaczam cytat, niestety naszpikowany terminologią:
Cytat: | характер разброса обломков говорит об отсутствии поступательной скорости в момент удара о землю. иными словами самолет, скорее всего (это мое личное мнение ничем пока не подтвержденное), снижался в неуправляемом режиме на закритических углах атаки. особенностью 154 является отвратительная управляемость по продольному и поперечным каналам, что делает вывод самолета из штопора практически невозможным. предполагаю, что командир принял необоснованное решение об обходе грозы сверху, не принимая во внимание эксплуатационную деградацию двигателей и планера. на высоте 11700 метров (близкой к саксимальной эксплуатационной) самолет попал в сильную болтанку в результате которой 2 двигатель (средний) из за затенения фюзеляжем запомпажировал и выключился. недостаток располагаемой тяги на 11700 метрах привел к сваливанию самолета. возможен вариант сваливания по перегрузке когда из за болтанки самолет завалился. но наиболее правдоподобным выглядит первый вариант. попадпние в самолет молнии никоим образом не могло привести к подобным последствиям. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcin Domanski
Dołączył: 23 Sie 2006
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EDDL
|
Wysłany: Śro 17:21, 23 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Quantas napisał: | Miałem na myśli "polskich" Polaków bo Marcin po miejscu robieniu fotek sprawia wrażenie że jest mieszkańcem Niemiec |
Witam wszystkich...
to mój pierwszy post na tym forum. Szkoda, że w cieniu tak tragicznego wydarzenia... Muszę Wam powiedzieć, że ten rozbity wczoraj samolot widywałem bardzo często w Düsseldorfie, może to przypadek, ale właśnie RA85185 obsługiwał sporo razy trasę St.Petersburg-Düsseldorf-St.Petersburg. Dodam, że pojawianie się na niebie TU154M wywoluje tutaj taki sam dreszczyk emocji jak w Warszawie i gdy poraz kolejny okazywało się, że to RA85185 słychać było wśrod fotografujących "...znowu 185..."
Na koniec dwa zdania o sobie , jestem "polskim" Polakiem , mieszkającym od czterech lat w Düsseldorfie i stąd te a nie inne lotniska na których robie zdjęcia... ale i Okęcie też znam. A to forum odwiedzam od czasu, gdy na łące na podejściu na 11 w Warszawie 27.03.2006 spotkałem Marcina Jagodzińskiego, nie wiem czy pamiętasz Marcin, byłeś z kolegą który jak mówiłeś jest pierwszy raz na spottowaniu . Pogoda nie była zbyt piękna ale coś tam pofotografowaliśmy....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
soczus
Dołączył: 05 Maj 2006
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Żary
|
Wysłany: Śro 17:42, 23 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
ja ostatnio widziaem TU-154M Pulkovo ktory polecial do Sankt Petersburga na lotnisku Berlin schonefeld.nawet mam fotke
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Quantas
Moderator
Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 1150
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: Pią 11:15, 25 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Marcin Domanski napisał: |
jestem "polskim" Polakiem , mieszkającym od czterech lat w Düsseldorfie ... |
Mam nadzieję że zrozumiałeś mnie tak jak chciałem. Broń Boże nie zarzucam Tobie braku patriotyzmu czy miłości do ojczyzny a stwierdzenie że "nie polski Polak" oznacza tylko tyle że mieszkający poza granicami RP.
Pozdrówka i witamy na forum.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcin Domanski
Dołączył: 23 Sie 2006
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EDDL
|
Wysłany: Pią 15:17, 25 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Oczywiscie Quantas, ze zrozumialem co miales na mysli i moj post nie mial na celu czynienia wyrzutow Tobie za takie stwierdzenie Liczy sie przeciez tylko lotnictwo Dziekuje za powitanie!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lumix
Dołączył: 24 Paź 2005
Posty: 1467
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPRZ - Rzeszów City
|
Wysłany: Pią 15:53, 25 Sie 2006 Temat postu: odp |
|
|
Kontrolerzy lotów winni katastrofy Tu-154 ?
Poważne zarzuty pod adresem ukraińskich kontrolerów lotów w związku z katastrofą rosyjskiego Tu-154 wysuwa rosyjski dziennik "Izwiestia". Według gazety kontrolerzy nie pozwolili pilotom zejść z kursu tak, żeby mógł ominąć szalejącą burzę.
To zła pogoda mogła się przyczynić do katastrofy w której zginęło 170 osób. Innego zdania jest anglojęzyczny "Moscow Times". Gazeta winą obarcza pilotów, którzy mieli zignorować ostrzeżenia o burzy dwukrotnie. Ostatecznie przyczyny katastrofy wyjaśniają rosyjskie i ukraińskie ekipy śledcze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Pią 19:45, 25 Sie 2006 Temat postu: Re: odp |
|
|
lumix napisał: | Według gazety kontrolerzy nie pozwolili pilotom zejść z kursu tak, żeby mógł ominąć szalejącą burzę.. |
to oczywiscie jest straszna bujda jesli tylko ktos wie jakie sa reguly latania.
Pilot zawsze moze zignorowac kontrolerow jesli uwaza to za konieczne dla bezpieczenstwa lotu. Kontroler nie moze pilotom nic "zabronic".
Prawda pewnie jest taka ze albo ci piloci byli wysoce niefrasobliwi albo ich i tak kiepski radar nie oddal powagi sytuacji albo nie dostali dobrych komunikatow meterologicznych albo kombinacja tego wszystkich.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Pią 19:50, 25 Sie 2006 Temat postu: Re: odp |
|
|
slepowron napisał: | lumix napisał: | Według gazety kontrolerzy nie pozwolili pilotom zejść z kursu tak, żeby mógł ominąć szalejącą burzę.. |
to oczywiscie jest straszna bujda jesli tylko ktos wie jakie sa reguly latania.
Pilot zawsze moze zignorowac kontrolerow jesli uwaza to za konieczne dla bezpieczenstwa lotu. Kontroler nie moze pilotom nic "zabronic".
Prawda pewnie jest taka ze albo ci piloci byli wysoce niefrasobliwi albo ich i tak kiepski radar nie oddal powagi sytuacji albo nie dostali dobrych komunikatow meterologicznych albo kombinacja tego wszystkich. |
Na A.net zdaje sie ze ktos wspomnial iz to byl blad pilotów. Wzniesli sie wyzej niz pozawalaja na to wszelkie normy przez co samolot wpadl w lot nurkowy z ktorego nie byli w stanie go juz wyprowadzic. Potwierdza to chocby fakt iz samolot udezyl dziobem pod dosc duzym katem wirujac wokol wlasnej osi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gata
Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 320
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 20:05, 25 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Pierwsze nieoficjalne wyniki trwającej od wczoraj analizy zawartości "czarnych skrzynek" - rozszyfrowano ostatnie niezrozumiałe słowa usłyszane przed zerwaniem łączności - kapitan powiedział, że spadają i to koniec... (info via aviaforum.ru)
Co do przyczyn - to na rosyjskich forach wrze od podejrzeń względem linii Pułkowo - ponoć załoga mogła kontynuować lot w złych warunkach pod presją - zbyt dużego zużycia paliwa, spóźnienia itp. i spowodowanych tym grożących kar.
Ile w tym prawdy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Pią 20:08, 25 Sie 2006 Temat postu: Re: odp |
|
|
Gabec napisał: | Wzniesli sie wyzej niz pozawalaja na to wszelkie normy przez co samolot wpadl w lot nurkowy z ktorego nie byli w stanie go juz wyprowadzic.. |
A to juz calkiem mozliwe. Chcieli przejsc "nad" obszarem zlej pogody i wzniesli sie za wysoko niz pozwalaly na to parametry - chociazby waga samolotu. Z drugiej strony mieli szanse wyjsc z tego calo. Podobna przygoda spotkala kiedys zaloge MD-82 w USA ktory wzniosl sie za wysoko. Wpadli w "stall" ale po utraceniu okolo 10 tys stop zdolali opanowac sytuacje jakkolwiek oni mieli pod soba dobra pogode.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gata
Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 320
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 20:13, 25 Sie 2006 Temat postu: Re: odp |
|
|
slepowron napisał: | wzniesli sie za wysoko |
Ponoć największa zarejestrowana ich wysokość to było nie 11000, jak wcześniej pisano, a 12400...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Pią 22:53, 25 Sie 2006 Temat postu: Re: odp |
|
|
slepowron napisał: | Gabec napisał: | Wzniesli sie wyzej niz pozawalaja na to wszelkie normy przez co samolot wpadl w lot nurkowy z ktorego nie byli w stanie go juz wyprowadzic.. |
A to juz calkiem mozliwe. Chcieli przejsc "nad" obszarem zlej pogody i wzniesli sie za wysoko niz pozwalaly na to parametry - chociazby waga samolotu. Z drugiej strony mieli szanse wyjsc z tego calo. Podobna przygoda spotkala kiedys zaloge MD-82 w USA ktory wzniosl sie za wysoko. Wpadli w "stall" ale po utraceniu okolo 10 tys stop zdolali opanowac sytuacje jakkolwiek oni mieli pod soba dobra pogode. |
Mój serdeczny kolega latał w PLL na 154 jako nawigacjusz i opowiadał niejednokrotnie, że: a) ten samolot w owym czasie potrafił najwyżej wejść, więc kiedy sie dało to włazili, b) ruscy piloci notorycznie robili błędy w tym zakresie i maszyny waliły się, wpadały w korkociąg i kaplica. W tym świetle wydaje się to bardzo prawdopodobne.
Co do 204 - bo o tym była mowa podczas mojej nieobecności, to trzeba pamiętać, że nie jest to alternatywa dla 154 - ta maszyna ma elektronikę Colinsa, silniki RR, etc. To powoduje, że cenowo nie wyprze 154. Jeśli już to mogą to zrobić "sekendhendy" lub "ferdhendy" ("forhendy ) czy inne klamoty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pawel_
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Nie 15:12, 27 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Gata napisał: |
Na aviaforum.ru przeważa opinia, że samolot wpadł w korkociąg płaski |
Był już taki przypadek:
Date: 10 JUL 1985
Type: Tupolev 154B-2
Operator: Aeroflot / Uzbekistan
Narrative:
Went into a flat spin while cruising at FL350 and crashed.
(aviation-safety.net)
Może ten typ jest szczególnie podatny na wpadnięcie w korkociąg płaski?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|