Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Rozbił się samolot z 50 osobami na pokładzie [LEX/CRJ 200]
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Wypadki lotnicze
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcinj
Moderator



Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 13:35, 27 Sie 2006    Temat postu: Rozbił się samolot z 50 osobami na pokładzie [LEX/CRJ 200]

Samolot z 50 osobami na pokładzie rozbił się w niedzielę rano na lotnisku w Lexington w stanie Kentucky - poinformowała telewizja CNN.
Samolot linii Delta rozbił się w odległości około kilometra od lotniska w stanie Kentucky. Wg telewizji CNN jest wiele ofiar.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

najprawdopodobniej to taka maszyna:

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Nie 13:49, 27 Sie 2006    Temat postu:

Airline Comair Inc.
Flight Number 191
Departure City (Airport) Lexington, KY (LEX)
Departure Time 08/27/2006 06:14 AM
Arrival City (Airport) Atlanta, GA (ATL)
Arrival Time 08/27/2006 07:25 AM
Remaining Flight Time 01:11 (scheduled)
Aircraft Type Bombardier CRJ 100
Current Altitude 0 feet
Current Groundspeed 0 mph
Flight Status Scheduled


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sproket




Dołączył: 25 Wrz 2005
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Chełmno VOR GRU

PostWysłany: Nie 13:58, 27 Sie 2006    Temat postu:

kiedys ktos wspominał o tym ze samoloty rozbijają sie parami - kiedy spadł"pulkowo" pomyślałem - poczekajmy tydzień no i stało się Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FL350




Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 14:02, 27 Sie 2006    Temat postu:

Gabec napisał:
Flight Number 191
A nie 5191?
sproket napisał:
kiedys ktos wspominał o tym ze samoloty rozbijają sie parami
Co za bzdura!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
micoud20




Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Nie 14:11, 27 Sie 2006    Temat postu:

sproket napisał:
kiedys ktos wspominał o tym ze samoloty rozbijają sie parami - kiedy spadł"pulkowo" pomyślałem - poczekajmy tydzień no i stało się Sad


Chyba śmierć chodzi parami ... chodz i w tym przypadku to tylko przesądy [*]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marta




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 261
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa Stegny/Wilanów

PostWysłany: Nie 14:52, 27 Sie 2006    Temat postu:

Na pokladzie bylo 47 pasazerow i trzech czlonkow zalogi. CNN podaje, ze jedna osoba zyje, ale znajduje sie w stanie krytycznym w szpittalu Uniwersytetu Stanowego Kentucky.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FL350




Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 14:53, 27 Sie 2006    Temat postu:

Pojawiają się nieoficjalne informacje, że upadek samolotu tuż po starcie mógł być spowodowany tym, że załoga wystartowała z niewłaściwego pasa. Ponoć z 26 zamiast 22. Porównajcie sobie długość tych dwóch pasów: [link widoczny dla zalogowanych]
Takie rzeczy się zdarzają (kto pamięta tragedię 744 SIA w Tajpej?). Aczkolwiek są to w tej chwili tylko spekulacje i mogą okazać się zwykłą plotką.
P.S. Z 51 osób na pokładzie przeżyła tylko jedna (pilot), ale jest w stanie krytycznym. Smutny dzień dla lotnictwa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marta




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 261
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa Stegny/Wilanów

PostWysłany: Nie 15:47, 27 Sie 2006    Temat postu:

Prezydent Comair, Don Bornhorst, potwierdzil wlasnie na krotkiej konferencji prasowej ilosc pasazerow , numer lotu i fakt, ze jedna z osob przezyla wypadek.
SAmolot, ktory sie rozbil byl nowy - Comair kupil go w 2001 roku, a w sobote przechodzil rutynowa kontrole i nie bylo zadnych informacji n/t niesprawnosci jakiegokolwiek systemu. W zasadzie wykluczyl pogode jako mozliwa przyczyne wypadku, ale zaznaczyl, ze wszystko co moglo miec cos wspolnego z wypadkiem (zly pas, 'czynnik ludzki' [zaloga, lotnisko]- czy zaloga byla wypoczeta, kiedy przywieziono ich na miejsce itd) zostanie wziete pod uwage podczas dochodzenia.
Podal rowniez imiona i nazwiska czlonkow zalogi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Nie 17:38, 27 Sie 2006    Temat postu:

Przypuszcza sie, ze przyczyna mogl byc blad pilotow ktorzy probowali startowac z bardzo krotkiego pasa 26 zamiast minac prog 26 i wystartowac z 22.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Nie 18:00, 27 Sie 2006    Temat postu:

sproket napisał:
kiedys ktos wspominał o tym ze samoloty rozbijają sie parami - kiedy spadł"pulkowo" pomyślałem - poczekajmy tydzień no i stało się Sad


Tak, to ja stwierdziłem. Dzisiaj rano jak wsiadałem do E145 to sobie nawet o tym przypomniałem. Zawsze spadają parami. A jak ktoś chce z tym dyskutować to proszę popatrzeć na sytatystyki Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Luck89




Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: <UL980 i UN191> <USTIL>

PostWysłany: Nie 18:25, 27 Sie 2006    Temat postu:

Cytat:
From cbsnews.com:

U.S. officials who requested anonymity told CBS News Correspondent Bob Orr that the pilots apparently used a runway that was too short to accommodate the takeoff of the jet.

A little after 6 a.m., flight controllers gave the pilots clearance to take off from runway 22 and the pilots acknowledged the controllers with a "roger," Orr reports. However, it appears the pilots took off from runway 26, which is only half the size of the 7,000 foot runway 22.

Sources tell Orr the radar tape and debris from the crash site suggest the plane never got airborne, that instead it went off the end of the runway and through a retaining area before settling into the crash site where it seems a significant post-crash fire erupted.

Orr adds that two flights took off from the correct runway (22) just prior to the Comair flight's departure.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Nie 18:30, 27 Sie 2006    Temat postu:

Luck89 napisał:
Cytat:
From cbsnews.com:

U.S. officials who requested anonymity told CBS News Correspondent Bob Orr that the pilots apparently used a runway that was too short to accommodate the takeoff of the jet.

A little after 6 a.m., flight controllers gave the pilots clearance to take off from runway 22 and the pilots acknowledged the controllers with a "roger," Orr reports. However, it appears the pilots took off from runway 26, which is only half the size of the 7,000 foot runway 22.

Sources tell Orr the radar tape and debris from the crash site suggest the plane never got airborne, that instead it went off the end of the runway and through a retaining area before settling into the crash site where it seems a significant post-crash fire erupted.

Orr adds that two flights took off from the correct runway (22) just prior to the Comair flight's departure.


mapka lotniska z zaznaczyonym punktem gdzie rozbil sie samolot
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FL350




Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 19:28, 27 Sie 2006    Temat postu:

Witek Z napisał:
Zawsze spadają parami. A jak ktoś chce z tym dyskutować to proszę popatrzeć na sytatystyki Twisted Evil
Shocked

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FL350




Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 19:32, 27 Sie 2006    Temat postu:

FL350 napisał:
Pojawiają się nieoficjalne informacje, że upadek samolotu tuż po starcie mógł być spowodowany tym, że załoga wystartowała z niewłaściwego pasa. Ponoć z 26 zamiast 22. Porównajcie sobie długość tych dwóch pasów: [link widoczny dla zalogowanych]
Takie rzeczy się zdarzają (kto pamięta tragedię 744 SIA w Tajpej?). Aczkolwiek są to w tej chwili tylko spekulacje i mogą okazać się zwykłą plotką.

Danny napisał:
Przypuszcza sie, ze przyczyna mogl byc blad pilotow ktorzy probowali startowac z bardzo krotkiego pasa 26 zamiast minac prog 26 i wystartowac z 22.
[link widoczny dla zalogowanych]

Luck89 napisał:
Cytat:
From cbsnews.com:
U.S. officials who requested anonymity told CBS News Correspondent Bob Orr that the pilots apparently used a runway that was too short to accommodate the takeoff of the jet.
A little after 6 a.m., flight controllers gave the pilots clearance to take off from runway 22 and the pilots acknowledged the controllers with a "roger," Orr reports. However, it appears the pilots took off from runway 26, which is only half the size of the 7,000 foot runway 22.
Sources tell Orr the radar tape and debris from the crash site suggest the plane never got airborne, that instead it went off the end of the runway and through a retaining area before settling into the crash site where it seems a significant post-crash fire erupted.
Orr adds that two flights took off from the correct runway (22) just prior to the Comair flight's departure.

Panowie, czytajmy posty innych, to nie będziemy się niepotrzebnie powtarzać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabik




Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 614
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KORD/EPKK

PostWysłany: Nie 22:35, 27 Sie 2006    Temat postu:

To byl [link widoczny dla zalogowanych] samolot. N431CA.
[']


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Wypadki lotnicze Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin