|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
eu01
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 14:17, 06 Lut 2006 Temat postu: Ryanair - czy nadal bezpieczny? |
|
|
Ryanair uważany jest za przewoźnika, który zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa. Czy jednak przekonanie to nie zostanie podważone przez ostatnie potknięcia (głównie jego pilotów)?
Dziś na przykład w duńskim Århus Boeing 737-800 z Londynu nie wyhamował i zatrzymał się poza pasem startowym. Obyło się bez ofiar, ale...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 14:23, 06 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Toż to nawet nie incydent. Pewnej Linii Lotniczej też się coś takiego przydarzyło w pewnympolskm mieście na literę G kilka lat temu.
Bez paniki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spotter
Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: GDN
|
Wysłany: Pon 15:17, 06 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Wypadnicia za pas sie zdarzaja i to chyba dosc czesro (kilka w ciagu roku). Moim zdaniem wina jest rozlozona na 3 strony - pilota, ktory za pozno przyziemil badz zaczal chamowac, lotniska - ktore nie dopilnowalo, zeby pas byl w idealnym stanie, pogody - ktora to moze utrudnic zycie kazdemu.
No chyba, ze warunki byly idealne, czyli zero wiatru, slonecznie, sucho - wtedy wine mozna zrzucic na pilota, ew. na maszyne!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 15:24, 06 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Zapraszam do PKBWL, etat czeka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
eu01
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 16:22, 06 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Są już bardziej szczegółowe informacje. Wyhamował, a przy kołowaniu wyjechał jednym kołem w błotko przy pasie, dalej ani rusz. Nic takiego jednym słowem. Choć może trochę zbyt często słychać o różnych drobiazgach, mam nadzieję że na nich się skończy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lumix
Dołączył: 24 Paź 2005
Posty: 1467
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPRZ - Rzeszów City
|
Wysłany: Pon 17:22, 06 Lut 2006 Temat postu: odp |
|
|
.. jaka jest skuteczność rewersów, tzn. ile mocy silnika jest wykorzystywanej do skrócenia dobiegu samolotu po wylądowaniu ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spotter
Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: GDN
|
Wysłany: Pon 17:31, 06 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Eeee, wjechanie w blotko!!! A bylo na poczatku tak powiedziane, jakby faktycznie wyjechal za pas w trakcie ladowania, a nie kolowania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BN
Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 17:50, 06 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
To tak jak pare lat temu w KTW co to samolot pewnej duzej lini wyjechal lekko z pasa, a w rmf trabili ze "katastrofa w Pyrzowicach"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabik
Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 614
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KORD/EPKK
|
Wysłany: Wto 2:23, 07 Lut 2006 Temat postu: Re: odp |
|
|
lumix napisał: | .. jaka jest skuteczność rewersów, tzn. ile mocy silnika jest wykorzystywanej do skrócenia dobiegu samolotu po wylądowaniu ? |
Zalezy od typu kierownicy odwracacza ciagu. Takie jak w DC-9 daja 100% odwrocenie ciagu ale w momencie zalaczenia odwracaczy moc silnika to nie 100% . Ale przeciez wektror odwrocenia ciagu nie jest idealnie przeciwny do wektora kierunku lotu wiec skutecznosc wzgledem ciagu napedzajacego samolot podczas startu bedzie duzo mniejsza.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Wto 2:37, 07 Lut 2006 Temat postu: Re: odp |
|
|
lumix napisał: | .. jaka jest skuteczność rewersów, tzn. ile mocy silnika jest wykorzystywanej do skrócenia dobiegu samolotu po wylądowaniu ? |
skutecznosc ta jest zwykle rzedu polowy pelnej mocy (moze nawet byc troche mniej) ze wzgledu na szalone straty (zawirowania) spowodowane odwroceniem ciagu. Niektore rewersery sa lepsze niz inne. Dodatkowo skutecznosc bardzo zalezy od szybkosci samolotu - im wieksza szybkosc tym wieksza ich skutecznosc.
Ten niedawny wypadek ladujacego Southwest 737 na Chicago Midway byl wlasnie spowodowany za poznym wlaczeniem rewersera - rewerser zostal wlaczony okolo 17 sekund po dotknieciu pasa - grubo za pozno aby cos pomogl.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabik
Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 614
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KORD/EPKK
|
Wysłany: Wto 7:12, 07 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Wlasnie. Tym bardziej ze w przypadku Southwesta pilot troche przecholowal z punktem przyziemienia (z tego co mi wiadomo to ladowal na autopilocie - i dziwie sie ze w takich warunkach tak postapil) - przyziemil w 1/3 dlugosci pasa 31C - i tak jak slepowron napisal jeszcze za pozno wlaczyl thrust reverses... I efekt jaki byl sami widzice - zamiescilem fotki na af.pl i na a.net
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mGuitars
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 569
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 8:47, 07 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Co do Ryana to niedawno na poludniu Polski (bylo o tym na forum) przy starcie przeszlifowal ogonem po pasie i po starcie zaraz podszedl do ladowania. Pewnie sie paxy niezle strachu najedli
U mnie w Bydgoszczy z kolei minimum raz siadali w takiej mgle ze az strach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Wto 10:53, 14 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Podsylam artykul z dzisiejszej rzeczpospolitej
[link widoczny dla zalogowanych]
"...Dwie dziennikarki zatrudniły się w Ryanairze jako stewardesy praktykantki. Przez 5 miesięcy filmowały bez wiedzy pracodawcy program szkoleniowy i warunki pracy na pokładzie. Z nagrania wynika, że personel naziemny nie sprawdza dokładnie paszportów przed wejściem pasażerów do samolotu, a maszyny nie są porządnie posprzątane. Piloci, stewardesy i stewardzi muszą pracować więcej, niż przewidują umowy. Jeśli nie chcą tego robić, mogą zostać zwolnieni. .."
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 11:19, 14 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Przecież to nie personel Ryanaira sprawdza paszporty ani nie sprząta samolotu.
"Piloci, stewardesy i stewardzi muszą pracować więcej, niż przewidują umowy. Jeśli nie chcą tego robić, mogą zostać zwolnieni" - to straszne! W Polsce nie do pomyślenia!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spotter
Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: GDN
|
Wysłany: Wto 11:32, 14 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Hehm, wiecie co, wymyslili na to nawet slowo. To sie nazywa... KAPITALIZM. Albo harujesz jak wol, albo spisz na ulicy. Niestety, ale takie zycie. Nie ma latwo. Za darmo to mozna tylko w morde dostac. A jezeli chcesz zyc na poziomie, musisz ciezko pracowac.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|