|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartek_ql
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Wto 8:44, 11 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
wojtek o. napisał: | Na Okęciu zgineło 2 osoby, tutaj co najmniej 122. |
Zgadza sie, ja podalem tylko jako przyklad, ale zaznaczylem ze ciezko jest porownywac jakiekolwiek dwie katastrofy. Mozna dostrzec pewne podobienstwa ale oczywistych roznic jest bardzo wiele. Przede wszystkim mozna podejzewac ze w wypadku Sibir duzo mocniejsze bylo samo uderzenie i wielu rannych pasazerow nie bylo w stanie samodzielnie wydostac sie z plonacej maszyny. Na okeciu wlasciwie wszyscy poza pilotami opuscili maszyne o wlasnych silach zanim jeszcze pozar na dobre ogarnal samolot.
pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wojtek o.
Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 11:35, 11 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
skoro poruszono temat Okecia, to dla ciekawostki powiem, ze ten wypadek zrewoulcjonizowal akcje ratownicze na lotniskach. Czas gaszenia samolotu spowodowany byl tym, ze w momencie gdy LSP podawala prad piany to Panstwowa Straz Pozarna zaczela "sikac" woda ze swoich armatek i to spowodowalo ponowne pojawienie sie ognia. W tych latach nie mielismy duzego doswiadczenia, sprzetu i odpowiednio przeszkolonych ludzi. Dzisiaj jest zupelnie inaczej i takie lotniska jak Irkuck powinno byc odpowiednio przystosowane do swojej kategorii ratowniczej, zarowno w odpowiednia ilosc sprzetu, ilosc osob i szkolenie. Jezeli nie beda przeprowadzane kontrole na tego typu lotniskach, to przy dzisiejszym rozwoju lotnictwa za kilka lat bedziemy czytac wiele wiecej takich wypadkow. Rozwoj lotnictwa nie powinien isc jedynie w kierunku zakupu nowych samolotow, rozbudowy terminali itp., ale rowniez w kierunku wdrazania nowych technologii ratowniczych i przygotowywania ludzi do tego typu akcji...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartek_ql
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Wto 14:44, 11 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
wojtek o. napisał: | gdy LSP podawala prad piany to Panstwowa Straz Pozarna zaczela "sikac" woda ze swoich armatek i to spowodowalo ponowne pojawienie sie ognia. |
Skad masz takie informacje? Ja czytalem raport Strazy Pozarnej (przygotowany chyba przez dowodzacego akcja ale nie jestem juz w tej chwili pewien) i nie pamietam zeby bylo tam cos na ten temat. Pamietam za to ze bylo tam cos o tym ze PSP zostala zbyt pozno wpuszczona na lotnisko kiedy zastepom LSP konczyla sie juz woda (tak wlasnie woda). Oczywiscie nie chce negowac tego co napisales ale podaj jesli to mozliwe jakies zrodlo (co by czlowiek mogl sie jeszcze troche doksztalcic:) )
pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wojtek o.
Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 21:45, 11 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Zapewne w latach '80 nie wszystkie informacje wychodzily poza rejon akcji i raporty nie byly w 100% odzwierciedleniem tego co sie dzialo na miejscu. Jesli chodzi o zrodlo informacji to jedynie moge powiedziec ze jest to prawdziwe i pochodzi od osoby, ktora brala bezposredni udzial w czasie tego wypadku...dla czytlenika to zadne zrodlo, dla mnie w 100% pewne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartek_ql
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Wto 22:22, 11 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
wojtek o. napisał: | Zapewne w latach '80 nie wszystkie informacje wychodzily poza rejon akcji |
Ale jakich latach 80 tych!? Przecie to sie w '93 wydarzylo. Moze ja sie czepiam, ale nie lubie troche tych wszystkich teori spiskowych dotyczacych wypadkow lotniczych. Jesli istnieja jakies dokumenty czy raporty niezaleznych komisji to trzeba sie tego trzymac. Bo innaczej to jaki sens one by mialy w ogole, skoro zawsze ktos moglby je podwazac.
pzdr
Zrobil sie OT wiec ja ze swojej strony obiecuje juz nie ciagnac dalej tematu okecia:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wojtek o.
Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 8:39, 12 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
wkradl sie blad, mialem na mysli lata '90
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BartEPBY
Moderator
Dołączył: 04 Paź 2005
Posty: 232
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Czw 16:15, 13 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Witam
Mialem okazje pstryknac go we FRA w ubieglym roku:
[link widoczny dla zalogowanych]
pzdr
Bartek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cyfer
Dołączył: 28 Mar 2006
Posty: 541
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPPO/POZ
|
Wysłany: Czw 22:08, 13 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
BartEPBY napisał: | Witam
Mialem okazje pstryknac go we FRA w ubieglym roku:
[link widoczny dla zalogowanych]
pzdr
Bartek |
To pozostała ci ciekawa pamiątka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marta
Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 261
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa Stegny/Wilanów
|
Wysłany: Nie 19:57, 16 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Gabec napisał: | to nie jest smieszne, to jest załosne ...
"...Samolot był najprawdopodobniej niesprawny technicznie. Tak wynika ze wstępnych ustaleń komisji.
Komisja poinformowała, że powodem wypadku były najprawdopodobniej kłopoty z hamulcami i silnikami albo awaria podwozia, które złamało się podczas lądowania. Przyczyny te ustalono po pierwszych rozmowach z ocalałymi pasażerami i świadkami katastrofy.
Z ustaleń wynika, że samolot mógł wylecieć z Moskwy już z usterkami technicznymi. Linie lotnicze Sibir od pewnego czasu miały poważne problemy z samolotami. Pasażerowie i pracownicy mówią, że wielokrotnie odwoływano loty lub opóźniano z powodu niesprawności maszyn...." |
Hmm, co do niesprawnosci samolotu, to akurat agencje podawaly nieco inne informacje . Nie ufam info na polskich stronach, bo po przecztaniu tekstow doszlam do wniosku, ze niewilka granica dzielila je od jawnej rusofobii. Co nie znaczy, ze samolot byl sprawny, ale ani np Associated press ani Reuters nie podali inmformacji ze maszyna juz wyleciala uszkodzona - jakie wstepne ustalenia, czyje, kto sie pod nimi podpisal, jaka komisja?. Tylko polscy dziennikarze opieraja sie na stereotypach, a nie na rzetelnej informacji. Zabraklo tylko sugestii, ze pilot byl pijany . Amerykanie i zagraniczni dziennikarze postarali sie nawet o sprawdzenie ilosci godzin wylatanych przez kapitana - 900. Nie sugerowali i nie wymyslali rzeczy pod publiczke. Pojawola sie sugestia, ze gdyby nie taki a nie inny plan lotniska (uderzyli ponoc w jakis hangar lub magazyn ), to skonczloby sie na strachu, albo ofiar smiertelnych byloby duzo mniej. Polacy ciagle nie rozumieja jaka sile maja slowa i bawia sie nimi jak malpa granatem . To byl jeden z powodow mojego zerwania z tym zawodem - sprostowania nie naprawia wszystkich bledow...Sorry, ale mnie to wkurza .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Nie 20:18, 16 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Marta napisał: | Nie ufam info na polskich stronach, bo po przecztaniu tekstow doszlam do wniosku, ze niewilka granica dzielila je od jawnej rusofobii. ... Tylko polscy dziennikarze opieraja sie na stereotypach, a nie na rzetelnej informacji. |
Mi sie osobiscie wydaje ze akurat to nic z rusofobia nie ma wspolnego. Ja nie bronie polskiego dziennikarstwa - jest raczej kiepskie w takich sprawach - ale w tym wypadku oni po prostu zaczeli sie opierac na rosyjskich zrodlach ktore samo zaczely podsycac teorie usterek technicznych (AP czy Reuters po prostu trzymaja sie z daleko od tego typu plotkarskich teorii i ograniczja sie do faktow). Podobnie iditotyczne byly pierwsze reportarze z kraksy A320 w Sochi - "pogoda spowodowala wypadek" (cytujac lokalnych "ekpertow"). To jest cecha bylego ZSRR - jak jest wypadek to z miejsca szukac winy tam aby oddalic podejrzenia od wlasnych pilotow, kontrolerow, itp. To takie odruchy jeszcze pozstale po ZSRR ale profesjonalnie to niestety wyglada. Do tej pory nie ma naprzyklad zadnego transkryptu rozmow z katastrofy Armavi w Sochi - normalnie w swiecie cywilizowanym byloby to juz dawno udostepnione. Natomiast jak zaczniesz czytac o Armavi w rosyjskiej prasie to znowu do dzis jestes karmiona nonsensem z ktorego nic nie wynika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marta
Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 261
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa Stegny/Wilanów
|
Wysłany: Nie 21:14, 16 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
slepowron napisał: | Marta napisał: | Nie ufam info na polskich stronach, bo po przecztaniu tekstow doszlam do wniosku, ze niewilka granica dzielila je od jawnej rusofobii. ... Tylko polscy dziennikarze opieraja sie na stereotypach, a nie na rzetelnej informacji. |
Mi sie osobiscie wydaje ze akurat to nic z rusofobia nie ma wspolnego. Ja nie bronie polskiego dziennikarstwa - jest raczej kiepskie w takich sprawach - ale w tym wypadku oni po prostu zaczeli sie opierac na rosyjskich zrodlach ktore samo zaczely podsycac teorie usterek technicznych (AP czy Reuters po prostu trzymaja sie z daleko od tego typu plotkarskich teorii i ograniczja sie do faktow). Podobnie iditotyczne byly pierwsze reportarze z kraksy A320 w Sochi - "pogoda spowodowala wypadek" (cytujac lokalnych "ekpertow"). To jest cecha bylego ZSRR - jak jest wypadek to z miejsca szukac winy tam aby oddalic podejrzenia od wlasnych pilotow, kontrolerow, itp. To takie odruchy jeszcze pozstale po ZSRR ale profesjonalnie to niestety wyglada. Do tej pory nie ma naprzyklad zadnego transkryptu rozmow z katastrofy Armavi w Sochi - normalnie w swiecie cywilizowanym byloby to juz dawno udostepnione. Natomiast jak zaczniesz czytac o Armavi w rosyjskiej prasie to znowu do dzis jestes karmiona nonsensem z ktorego nic nie wynika. |
Niestety - ja po prostu nie cierpie takiego dziennikarstwa . Dla mnie licza sie rzetelne infromacje - moze ja idealistka jestem, ale nic na to nie poradze . A co do rusofobii, to mialam na mysli specyficzny ton, rodzaj slownictwa - na zasadzie: 'wiadomo, ze to rosyjski samolot, bo nikt nie zauwazyl, ze byl zepsuty.'
Mieszkam teraz z Rosjanka, wiec pare razy prosilam ja o tlumaczenie oryginalnych artykulow z rosyjskiej prasy n/t Sibir Air i to jest totalny belkot. Zadnych logicznych sensownych informacji - tu masz racje...My jestesmy swietni, nie mylimy sie - to pogoda i maszyna - imperialne zapedy . TYlko ze to malo logiczne - bo jesli maszyna wyleciala uszkodzona, to nawalil ktos w Moskwie... Ale takiego wniosku nie znajdzie sie w tych tekstach...
Co do transkryptu, to on sie raczej nie pojawi nigdy w calosci, szcegolnie jesli to byla wina pilota.
Tylko ze widzisz - to sa malo europejskie standardy pod kazdym wzgledem. Czemu mamy do nich rownac?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Pon 8:37, 17 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Właśnie wróciłem z wakacji i w pierwszym poście chcę was poinformować, że leciałem tym samolotem na tej trasie !!!! Nie mam w tej chwili dostępu do moich zdjęć i nie dam głowy, że to była ta konkretna maszyna, ale a) na tej trasie, b) 310, c) nie pomalowany na zielono, d) o ile pamiętam na francuskich (?) numaerach. Linie robiły dobre wrażenie samolot też. Wracałem 154 i też robił dobre wrażenie, ale to było ponad rok temu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcin747
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 320
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 9:39, 23 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Błędy pilotów wynikające z braku informacji oraz niewystarczająca kontrola naziemna były przyczynami katastrofy rosyjskiego Airbusa A310 latem br. w Irkucku - orzekli eksperci składający wyjaśnienia przed komisją rządową. W katastrofie, która nastąpiła podczas podchodzenia do lądowania, 125 osób poniosło śmierć a 78 zostało rannych. Według ekspertów, piloci nie zredukowali w odpowiednim momencie mocy silników maszyny oraz podjęli "błędne i niekontrolowane działania podczas wytracania szybkości po lądowaniu". Lecący z Moskwy samolot należał do linii lotniczych S7, wcześniej znanych jako Sibir Airlines. Podczas lądowania nie zmieścił się na pasie, uderzył w betonowy mur a następnie w budynek po czym stanął w płomieniach.
(PAP)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukaszwsap
Dołączył: 30 Maj 2006
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: BIAŁYSTOK
|
Wysłany: Pią 11:40, 24 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
skad wynikaja takie bledy...?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Pią 19:18, 24 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
lukaszwsap napisał: | skad wynikaja takie bledy...? |
z ludzkiej natury
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|