|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
blom
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 3:44, 08 Gru 2006 Temat postu: Tragiczny lot crossair lx 3597 Zurich, 24/11/2001 |
|
|
witam...
lot:
crossair lx 3597
samolot:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
fotografie
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
obszerny raport! [link widoczny dla zalogowanych]
Z Internetu...
"W ostatnią sobotę, w Szwajcarii, miała miejsce katastrofa samolotu, w której zginęły 24 osoby. Wśród pasażerów tragicznego lotu znalazła się m.in. Melanie Thorton, która odbywała właśnie trasę promującą swój najnowszy album "Ready To Fly".
W ową tragiczną sobotę występowała w Lipsku.Wieczorem, w Berlinie wsiadła na pokład samolotu, którym miała udać się do Zurychu. Tak się jednak nie stało. Samolot rozbił się na krótko przed lądowaniem. 24 osoby, w tym Melanie Thorton poniosły śmierć na miejscu. Udało się uratować dziewięć osób, które w ciężkim stanie przewieziono do szpitala. Na pokładzie samolotu znajdowały się także członkinie żeńskiego tria Passion Fruit, najbardziej znanego z utworu "Sun Fun Baby". Dwie z nich - Maria Serrano-Serrano i Nathaly Van Het Ende - również znalazły się wśród ofiar katastrof. Przeżyła jedynie trzecia z dziewcząt - Debby St. Maarten.
Na razie nie znane są przyczyny katastrofy samolotu. Dotychczas mówi się przede wszystkim o złych warunkach atmosferycznych - głównie gęstej mgle. Pojawiły się także plotki, że samolot miał wylądować na niedawno położonym pasie startowym, który zbudowano tak, aby maksymalnie ograniczyć hałas. Pas ten jednak pozbawiony był specjalnych urządzeń elektronicznych, które naprowadzają lądującą maszynę i pozwalają na niemal automatyczne wykonanie tego manewru. "
pytania:
Co było faktyczna przyczyna wypadku? - Nie znam dokładnie angielskiego ale na moje z raportu wynika iż samolot lecąc w trudnych warunkach (w raporcie foto) za wcześnie się zniżył i uderzył o ziemie. jest w raporcie dość dziwna fotografia przedstawiająca pas jako na wzniesieniu (górce?).
Jeśli macie informacje proszę pisać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Pią 8:36, 08 Gru 2006 Temat postu: Re: Tragiczny lot crossair lx 3597 Zurich, 24/11/2001 |
|
|
blom napisał: |
Co było faktyczna przyczyna wypadku? |
Raport ma ponad 160 stron (!!) wiec oczywiscie calego nie czytalem ale na stronie 124 masz 'causes' czyli streszczenie glownych przczyn wypadku. Przyczyna tego wypadku byla strasznie typowa (powiem nawet banalnie typowa) dla wypadkow IFR - mianowicie kapitan kontynuowal podejscie ponizej dozwolonej wysokosci MDA (minimum descent altitude). Przy podejsciach nieprecyzyjnych (to bylo takie) pilotowi nie wolno sie znizyc ponizej MDA jesli nie ma widocznosci pasa (lub poczatku pasa/swiatel naprowadzajacych). W tym wypadku pilot kontynuowal podejscie i oczywiscie walnal w ziemie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
elcin
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław/EPWR
|
Wysłany: Pią 12:22, 08 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
To było jakies lotnisko koło lasu że nie widział pasa czy źle podchodził??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
frik
Dołączył: 07 Wrz 2006
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Pią 16:21, 08 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
elcin: jest napisane, że były złe warunki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wegi
Moderator
Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPBY
|
Wysłany: Pią 17:42, 08 Gru 2006 Temat postu: Re: Tragiczny lot crossair lx 3597 Zurich, 24/11/2001 |
|
|
slepowron napisał: | blom napisał: |
Co było faktyczna przyczyna wypadku? |
Raport ma ponad 160 stron (!!) wiec oczywiscie calego nie czytalem ale na stronie 124 masz 'causes' czyli streszczenie glownych przczyn wypadku. Przyczyna tego wypadku byla strasznie typowa (powiem nawet banalnie typowa) dla wypadkow IFR - mianowicie kapitan kontynuowal podejscie ponizej dozwolonej wysokosci MDA (minimum descent altitude). Przy podejsciach nieprecyzyjnych (to bylo takie) pilotowi nie wolno sie znizyc ponizej MDA jesli nie ma widocznosci pasa (lub poczatku pasa/swiatel naprowadzajacych). W tym wypadku pilot kontynuowal podejscie i oczywiscie walnal w ziemie. |
Nie chce wprowadzic w błąd, ale czy na MDA pilot musi miec kontakt wzorokowy z terenem NIE Z PASEM, pas to na DH musi widziec, może ktoś potwierdzic? (czy dobrze mówię?)
w.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Pią 20:08, 08 Gru 2006 Temat postu: Re: Tragiczny lot crossair lx 3597 Zurich, 24/11/2001 |
|
|
wegi napisał: | Nie chce wprowadzic w błąd, ale czy na MDA pilot musi miec kontakt wzorokowy z terenem NIE Z PASEM, pas to na DH musi widziec, może ktoś potwierdzic? (czy dobrze mówię?) |
Nie, mozesz opuscic MDA i zaczac sie znizac tylko jak wdzisz sam pas startowy albo swiatla naprowadzajace.
DH dotyczy podejsc precyzyjnych (ILS), MDA dotyczy podejsc nieprecyzyjnych. W tym wypadku istniala tylko MDA bo to bylo podejscie VOR-DME. W podejsciach nieprecyzyjnych samolot ustwia sie na wyskosci MDA i dolatuje na tej wyskosci do tzw. MAP (missed approach point) gdzie musi podjac ostateczna decyzje. Przedwczesne zejscie ponizej MDA jest automatycznym oblaniem egzaminu IFR.
Jest tez subtelna roznica miedzy DH i MDA (egzaminator IFR mnie sie o to pytal). MDA jest minimalna wyskoscia na ktorej wolno ci byc przed zobaczniem pasa, DH jest wysokoscia na ktorej podejmusz decyzje czy bedziesz ladowac czy nie a wiec zgodnie z prawami fizyki samolot moze sie znalezc ponizej DH mimo ze musi przerwac podejscie (go-around).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Pią 21:08, 08 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
frik napisał: | elcin: jest napisane, że były złe warunki. |
warunki byly tak zle ze nawet regulaminowo nie powinni byli zaczynac podejscia typu VOR-DME. Nie czytalem calego raportu i nie wiem czy bylo inne podejscie (precyzyjne) ktore pozwoliloby im wyladowac.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stoarn
Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA/EPGD/LSGG
|
Wysłany: Pon 10:01, 18 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
elcin napisał: | To było jakies lotnisko koło lasu że nie widział pasa czy źle podchodził?? |
Tam jest BTW pełno przyprawiajcych pasażerów o dreszcze, zalesionych wzniesień (zwłaszcza przy podejściu nad Opfikonem)...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|