|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Sob 15:27, 02 Wrz 2006 Temat postu: Wypadek awionetki w Łódzkiem |
|
|
onet.pl napisał: | Dwie osoby nie żyją w wyniku wypadku awionetki, do którego doszło w sobotę po południu niedaleko Kamieńska (Łódzkie) - poinformowała policja.
Jak powiedział komisarz Wojciech Auguścik, informacje o spadającym samolocie przekazał ok. godz. 14.30 anonimowy kierowca jadący trasą nr 1 Gdańsk-Katowice. Według relacji świadka, awionetka spadła na pola nieopodal miejscowości Kamieńsk.
Samolotem, zarejestrowanym w Polsce, leciało dwóch mężczyzn w wieku 55 i 46 lat. Przy starszym znaleziono prawo jazdy wydane w Austrii, młodszy to mieszkaniec Tomaszowa Maz. Policja zabezpieczyła miejsce wypadku, specjalna komisja zbada jego przyczyny. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BN
Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 15:52, 02 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
bartek_ql napisał: | Co sie dzieje w tym roku... [*][*] |
Prosba do moderatora zeby tego typu posty zostaly usuwane bo szlag czlowieka trafia jak czyta takie teksty.
Prośba rozpatrzona pozytywnie, na przyszłość prosiłbym o bardziej konstruktywne wypowiedzi niz na napisana przez użytkownika "bartek_ql/Gabec
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartek_ql
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Sob 17:05, 02 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Po pierwsze jaki sens ma usowanie mojego posta skoro zostawiles post BN gdzie jest cytat :/ Bo drugie nie wiem co jest niestosownego w wyrazeniu zalu i bezsilnosci wobec tego co sie dzieje w ostatnich tygodniach w polskim GA. A jesli juz wszystko na tym forum ma byc takie "fachowe" to zwracam uwage ze moje pytanie nie jest tak do konca "od czapy" (chociaz nie to bylo moja intencja). Odsylam do statystyk. W calym zeszlym roku smierc w wypadkach lotniczych w Polsce ponioslo 9 osob. W tym roku mamy poczatek wrzesnia i 8 ofiar smiertelnych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
parzon
Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 17:06, 02 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
To ten samolot, prywatny.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pb299
Dołączył: 09 Paź 2005
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: z lasu
|
Wysłany: Sob 18:05, 02 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych] (tak lepiej)
/p.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
FRIDOL
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 21:01, 02 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Prawdopodobnie awaria silnika była przyczyną wypadku awionetki niedaleko Kamieńska w Łódzkiem – uważa policja. Maszyna spadła na pola kilkaset metrów od trasy nr 1 Gdańsk-Katowice; zginęły dwie osoby. W ubiegły weekend w podobnych wypadkach śmierć poniosły cztery osoby. RMF
No jeśli policja już wie co było przyczyną, to ja jestem pełen podziwu dla wnikliwości i profesjonalizmu naszej niebieskiej służby.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartek_ql
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Sob 21:45, 02 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
FRIDOL napisał: |
No jeśli policja już wie co było przyczyną, to ja jestem pełen podziwu dla wnikliwości i profesjonalizmu naszej niebieskiej służby. |
Nie no bez przesady. Przeciez uzyli sformolowania prawdopodobnie. Byc moze jak w przypadku zeszlotygodniowej katastrofy w Wawie tez sa jakies zeznania swiadkow. O ile ja sledzilem doniesienia prasowe to policjanci zawsze na koncu relacji dodawali ze faktycznie przyczyny wyjasni przybyla na miejsce komisja. Po katastrofie w Warszawie nie tylko policja ale i eksperci lotniczy mowili o prawdopodobnej awarii silnika opierajac sie na relacji swiadkow.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Sob 22:09, 02 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Jak jest dobra pogoda i teren nie gorzysty ani nie gesto zabudowany (a chyba tak bylo w tym wypadku) to awaria silnika jest kiepskim usprawiedliwieniem tego typu wypadku. Taka "awionetka" wyladujesz na kazdym polu, jedynym niebezpieczenstwem sa druty wysokiego napiecia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
FRIDOL
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 22:19, 02 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Zdaje się, że wszystkie (Bydgoszcz, Warszawa i dzisiejszy) samoloty miały rotaxy. Co o tym sądzicie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wojti
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKM
|
Wysłany: Nie 0:04, 03 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
FRIDOL napisał: | Zdaje się, że wszystkie (Bydgoszcz, Warszawa i dzisiejszy) samoloty miały rotaxy. Co o tym sądzicie? |
Poruszyłem juz tą kwestię na forum przy okazji wypadku w Wawie...
Oto co znajduje się w instrukcji rotaxa:
"Niektóre silniki nie posiadają certyfikatów jako silniki do samolotów. Nawet jeśli poświęca się maksymalną uwagę przy produkcji silnika, może wystąpić przerwa w zapłonie. Pilot ponosi konsekwencje związane z obsługą tego samolotu.
Obowiązkiem pilota w momencie awarii silnika, jest zawsze wykonać lot ślizgowy i wylądować bezpiecznie na wcześniej wybranym terenie"
Poproszę o komentarz w tej sprawie bardziej doświadczonych kolegów forumowiczów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Nie 3:25, 03 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
No to jest najzupelniej normalne. W zasadzie 99% ultralightow na swiecie ma niecertyfikowane silniki i nie ma w tym nic dziwnego ani nadzwyczajnego. Co sie z tym wiaze, to nieco inny rezim prawny jakiemu w niektorych krajach podlegaja te samoloty.
Na przyklad czeskie przepisy stanowia, ze samolot ultralekki zwany „sportowym urządzeniem latającym” nie posiada lotniczego certyfikatu i trzeba sobie uświadomić, że do zatrzymania pracy silnika może dojść kiedykolwiek, dlatego tez trzeba nim latac tak aby w każdej sekundzie lotu mieć gdzie i jak awaryjnie wylądować. I w czasie lotu pilot ma obowiazek wlasnie w ten sposob latac i planowac przelot.
Poza tym szkolac sie na licencje ULL jest sie wrecz zameczanym ladowaniami awaryjnymi z wylaczonym silnikiem. Wracajac jeszcze do czeskiego przykladu.... w oficjalnym programie Czeskiem ULL na cwiczenia ladowan awaryjnych i to nad lotniskiem jak i w terenie przygodnym (wybor miejsca do ladowania) poswieca sie ok 4-5 godzin (z 20h jakie obejmuje caly program). A i tak ten element powtarza sie przy okazji innych cwiczen... przeszkolenia przed lotem solo, czy tez na ostatecznym egzaminie.
Szkolac sie na ULLa przerabia sie ladowania awaryjne z wylaczonym silnikiem z roznych pozycji w poblizu lotniska czy tez z roznych pozycji na kregu (wysokosc ok 200 m AGL) oraz takich pozycji i wysokosci, w ktorych dowrotu do lotniska wykonywac nie nalezy oczywiscie. Ponadto walkuje sie tez ten temat loadowan w terenie przygodnym... lecisz instruktor zdejmuje obroty to min, trzeba sobie znalezc miejsce do ladowania i sie na nie zaplanowac. Cwiczenie przerywane jest na jakies 10-20 metrow przed planowanym przyziemnieniem.
Dazy sie wrecz do tego, zeby dla pilota wykonywanie ladowania z wylaczonym silnikiem byl manewrem jakby to ujac "naturalnym"...
nie do konca dobre to slowo, ale mam nadzieje, ze rozumiecie do czego zmierzam.
Co jest dziwne w tym wypadku... jesli sie slucha tego co mowia w TV i o ile to jest prawda, tzn. ze niby mial problemy z silnikiem... ze pilot w ogole nie probowal wykonac ladowania awaryjnego, majac przeciez calkiem dogodny teren... pola etc.
Chociaz z drugiej strony mozliwosci jest wiele, moze np. padl mu silnik, piloci nie zabezpieczyli predkosci, przeciagneli, spanikowali, cokolwiek...
analizy techniczne wypadkow nigdy nie odpowiedza na jedno zasadnicze pytanie. Co myslal pilot w chwili, gdy zdarzenie mialo miejsce... jaki byl jego "tok myslowy", reakcja i tak dalej...
[']
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jasio85
Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Nie 17:39, 03 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
slepowron napisał: | Jak jest dobra pogoda i teren nie gorzysty ani nie gesto zabudowany (a chyba tak bylo w tym wypadku) to awaria silnika jest kiepskim usprawiedliwieniem tego typu wypadku. Taka "awionetka" wyladujesz na kazdym polu, jedynym niebezpieczenstwem sa druty wysokiego napiecia. |
Zgadzam sie w 100%. Zwlaszcza taka gazeta jak to co sie rozbilo. Moge sobie jednak wyobrazic sytuacje ze po obcieciu silnika pilot pilot przeciagnal w zakrecie wpadl w korkociag i po ptakach. Nigdy nie jest milo czytac o wypadkach smiertelnych, ale przypomina tez o tym ze zawsze trzeba miec jakies pole na oku lecac czymkolwiek gdziekolwiek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|