|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wuju
Dołączył: 29 Gru 2006
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Świętochłowice (śląskie) EPPW EPKT
|
Wysłany: Sob 19:10, 30 Gru 2006 Temat postu: Wypadek Lotniczy Su-22 w Powidzu rok bodajże 2001 lub 2003 r |
|
|
Witam mam pytanko w sprawie wypadku w którym stracono 2 pilotów oraz Su-22. Wiem ze warunki podobno były bardzo złę kiedys miałem stronke w necie opisujaca tamte zdarzenie ale niestety to nyło dawno i jej nie mam. Czy mógłby mi ktos naświetlić jak to wygladało dokladnie i gdzie sie rozbił samolot?? Chodzac po lesie wzdłuż linii naprowadzajacych przed tzw betonka nie znalazłęm żadnych sladów czy miało to miejsce juz na płycie lotniska?? Z góry dziekuje za odpisanie
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
elcin
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław/EPWR
|
Wysłany: Sob 19:16, 30 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych] tu masz co nieco o tym napisane z tego co tam jest wydaje mi sie ze bylo to na pasie bo jak przy ladowaniu ale nie wiem......
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wuju
Dołączył: 29 Gru 2006
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Świętochłowice (śląskie) EPPW EPKT
|
Wysłany: Sob 19:49, 30 Gru 2006 Temat postu: Wypadek Lotniczy Su-22 w Powidzu rok bodajże 2001 lub 2003 r |
|
|
Dzieki Elcin ale jak jakies osoby maja jeszcze jakies informacje chetnie sie dowiem z góry dziękuje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pingwin
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: (EPMI)
|
Wysłany: Nie 12:50, 31 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
13 czerwca 2001 roku na Su-22 UM3k "102" 69 serii produkcyjnej zgineli ppłk. dypl. pil. Maciej Górkiewicz i por. inz. pil. Arkadiusz Madej.
Katastrofa w Powidzu w nocy, z powodu fatalnych warunków atmosferycznych piloci podchodzili drugi raz do lądowania.
Przyczyną był błąd: służb naziemnych (nie skierowanie na zapasowe lotnisko) i załogi (pomylenie świateł strefy rozśrodkowania, ze światłami DS-2 i brak kontroli (Major instruktor - nalot ogólny ponad 1800h)
Może źle to zabrzmi ale , dobrze że spadli tu gdzie spadli poniewaz lot dalej na wprost spowodował by nie lądowanie na pasie tylko wlecenie w strefe rozśrodkowania, wtedy mogło by byc trochę gorzej...
Miejsce wypadku
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wuju
Dołączył: 29 Gru 2006
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Świętochłowice (śląskie) EPPW EPKT
|
Wysłany: Nie 13:58, 31 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
dziekuje a c oto tzw strefa rozśrodkowania ?? sorki ale niewiem. i dzieki za fajna fotke i info
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 14:00, 31 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
pingwin napisał: |
Przyczyną był błąd: służb naziemnych (nie skierowanie na zapasowe lotnisko) |
Mam nadzieję że tego typu podejście do personelu ATS należy już do przeszłości; jeteśmy ponoć w NATO a nie w Układzie Warszawskim i to dowódca statku powietrznego powinien podejmować decyzje odnośnie odejścia na zapas.
Pomijam, że odesłanie samolotu na zapas w LWP uchodzi za ujmę na honorze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pingwin
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: (EPMI)
|
Wysłany: Nie 15:41, 31 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Wuju napisał: | dziekuje a c oto tzw strefa rozśrodkowania ?? sorki ale niewiem. i dzieki za fajna fotke i info |
Strefa rozśrodkowania samolotów ze schronochangarami typu S.
Obecnie strefa 7 elt.
Atco napisał: |
Mam nadzieję że tego typu podejście do personelu ATS należy już do przeszłości; jeteśmy ponoć w NATO a nie w Układzie Warszawskim i to dowódca statku powietrznego powinien podejmować decyzje odnośnie odejścia na zapas.
Pomijam, że odesłanie samolotu na zapas w LWP uchodzi za ujmę na honorze. |
A tego to nie wiem...
ale nie łatwo jest podjąć decyzję o odlocie na inne lotnisko kiedy się ląduje w nocy, we mgle... ale z drugiej strony ryzykować zyciem...?
Nie wiem co wtedy mysleli piloci. Tego to chyba nikt nie wie...
Jeszcze dodam tylko że chwilkę przed ich startem z powietrza powrócił jeden z pilotów ... który miał spore problemy z posadzeniem maszyny ( z tych samych powodów co ś.p piloci na szparce 102.
Ale jak to powiedział "Matka Boża w ostatniej chwili pokazała mi dziurę na pas"... Wyszedł z samolotu granatowy ze strachu...
(Przepraszam ale jeśli bede musiał to usunę dwa ostatnie zdania.)
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 16:57, 31 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
pingwin napisał: |
ale nie łatwo jest podjąć decyzję o odlocie na inne lotnisko kiedy się ląduje w nocy, we mgle... ale z drugiej strony ryzykować zyciem...?
|
Też nie sądzę, żeby lepiej było się zabić niż polecieć na zapasowe.
Wydaje mi się że ogólna zasada w razie napotkania pogody poniżej minimów powinna brzmieć "w tył zwrot", ci, którzy się do niej stosują żyją długo i szczęsliwie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|