|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
FL350
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 21:57, 29 Sie 2006 Temat postu: Zderzenie odrzutowca z... szybowcem |
|
|
Tak, brzmi niemożliwie, a jednak. Pomyślałem, że taki news trochę rozchmurzy nas po tragicznych wydarzeniach ostatnich dni.
Wczoraj w amerykańskim stanie Nevada, w okolicach Minden lecący z San Diego do Reno odrzutowiec dyspozycyjny Hawker 800 (Raytheon Hawker XP 800) uderzył na wysokości 16.000 stóp w nabierający wysokości szybowiec. W związku z ogromną prędkością impet uderzenia oderwał skrzydło szybowca i uszkodził odrzutowiec, głównie w części dziobowej. Przysłowiowym cudem jednak nikt nie zginął. Lecący szybowcem 58-letni Japończyk uratował się na spadochronie. Załoga Hawkera (z trzema klientami na pokładzie) wylądowała awaryjnie (bez możliwości wysunięcia podwozia) w carson City. Pani kapitan doznała nie zagrażających życiu obrażeń. Pozostałe osoby nie ucierpiały fizycznie.
Oto zdjęcie Hawkera po wylądowaniu w Carson:
A to ten samolot jeszcze w całej okazałości:
[link widoczny dla zalogowanych]
Wszystkim ewentualnym uczestnikom kolejnych wypadków lotniczych życzę co najmniej tyle szczęścia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Wto 22:23, 29 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Wiesz, przeczytalem o tym z otwartymi ustami. Czy to prawda czy bujda?
A swoja droga to ja rozpoznaje nawet okolice na tym zdjeciu - to sa tereny gdzie jezdze na nartach a w samym Minden nocowalem. Oficjalnie miasteczko nazywa sie "Carson City" a nie samo "Carson" - stolica Newady.
Skad masz ta wiadomosc?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BN
Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 22:39, 29 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
slepowron napisał: | Skad masz ta wiadomosc? |
np. tutaj o tym zdarzeniu pisze [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
FL350
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 22:40, 29 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
slepowron napisał: | Oficjalnie miasteczko nazywa sie "Carson City" a nie samo "Carson" - stolica Newady | Wiem, byłem przejazdem.
slepowron napisał: | Skad masz ta wiadomosc? |
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mco
Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: epba
|
Wysłany: Śro 9:55, 30 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
to i tak mieli farta ...jeszcze 0.5m i by kabine przecielo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tidit
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław/Rzeszów
|
Wysłany: Śro 10:30, 30 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
16000 stóp? To szybowiec chyba na fali latał
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jasio85
Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Śro 15:55, 30 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Minden to jedno z najslynniejszych szybowisk w stanach. Latalem tam jako berbec z ojcem i bez problemu wykrecilismy 14500 stop na termice. OMwa oczywiscie o AMSL. NIe mniej jednak miejsce to jest jaknajbardziej nawiedzane przez fale wiec mozliwe ze Latal na fali.
Swoja droga niezle wrazenie musial miec pilot szybowca.... rozkoszujesz sie lotem a tu nagle J*b i spadasz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Śro 21:08, 30 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
tidit napisał: | 16000 stóp? To szybowiec chyba na fali latał |
Ja w tych okolicach widze ludzi latajacych na zwyklych skrzydlach (hang-gliders) na 12000 stop. Wyjatkowo dobre warunki do tego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tidit
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław/Rzeszów
|
Wysłany: Czw 7:50, 31 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
To widzę, że tam są wymarzone warunki do szybownictwa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
FL350
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 8:02, 31 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
tidit napisał: | To widzę, że tam są wymarzone warunki do szybownictwa | Bardzo dobre. Nie jest to może Omarama, ale piękne wyniki ludzie robią w Newadzie. Przyzwyczajony do polskich realiów (choćby pogodowych) poczułbyś się jak w aero-raju.
No, ale jako autor tego wątku muszę stwierdzić, że OT się nam robi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
LAPA
Dołączył: 11 Sty 2006
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: TXL
|
Wysłany: Czw 16:35, 31 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
niesamowita historia!
pytanie czyja to byla wina? szbowiec na pewno szedl na visualu, natomiast wydawaloby sie ze jet powinien miec zapewniona separacje..
PS
slepowron napisał: |
Ja w tych okolicach widze ludzi latajacych na zwyklych skrzydlach (hang-gliders) na 12000 stop. . |
Czyli po polsku: LOTNIE
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HG
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 10:02, 01 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
LAPA napisał: | niesamowita historia!
pytanie czyja to byla wina? szbowiec na pewno szedl na visualu, natomiast wydawaloby sie ze jet powinien miec zapewniona separacje..
|
wszystko zalezy w jakiej klasie przestrzeni sie to odbywalo. Podobna historia (zakonczona minieciem o wlos) miala miejsce kilka lat temu w Holandii - jej uczestnikami byl polski Yak40 z VIPem i zwykly szybowiec. CTR lotniska na ktorym ladowal Yak mial przestrzen klasy D (wiec IFRa od VFRa ATC nie separuje tylko daje informacje IFRowi o ruchu VFR i odwrotnie).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartek_ql
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Pią 15:16, 01 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
HG napisał: |
Podobna historia (zakonczona minieciem o wlos) miala miejsce kilka lat temu w Holandii |
Zeby daleko nie szukac to dwa lata temu podobne miniecie mialo miejsce w warszawie. Tyle ze w Wawie to bylo ewidentne przekrocznie przestrzeni przez patyka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
FL350
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 15:47, 01 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
bartek_ql napisał: | Zeby daleko nie szukac | Niedawno w okolicach Babiej Góry nasz rodzimy 737 miał podczas zniżania bliskie spotkanie z dwoma paralotniarzami (historię znam z pierwszej ręki). Odelgłość wynosiła około 150-200 metrów. Na szczęście nikomu nic się nie stało, ale wraz z udoskonalnaiem szmatolotów ten problem zaczyna być coraz poważniejszy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Pią 19:39, 01 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
LAPA napisał: | niesamowita historia!
pytanie czyja to byla wina? szbowiec na pewno szedl na visualu, natomiast wydawaloby sie ze jet powinien miec zapewniona separacje..
|
Wydaje sie ze obaj byli w klasie przestrzeni powietrznej "E" - w takim razie przy dobrej widocznosci musz a polegac na "see-and-avoid". Nawet jak lecisz na planie IFR tak jak ten jet.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|